Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Στην πρώτη γραμμή μεγάλες επενδύσεις σε μαρίνες της χώρας

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Πανοραμική λήψη μαρίνας με σκάφη

Η αξιοποίηση στις μαρίνες της χώρας αποδεικνύεται, στην πράξη, ότι μπορεί να ενισχύσει σημαντικά όχι μόνο το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, αλλά και την εθνική οικονομία εξίσου. Μάλιστα, οι επενδύσεις σε μαρίνες που είτε έχουν ήδη γίνει, είτε που ωριμάζουν, είτε προετοιμάζονται στο άμεσο ή πιο μακρινό μέλλον, μόνο λίγες δεν είναι.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΑΡΙΝΕΣ

Η εταιρεία REDS του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ πρωταγωνιστεί στην ανάπλαση της μαρίνας Αλίμου, ενός έργου προϋπολογισμού 107,5 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής των Νοτίων Προαστίων. Σύμφωνα με το πλάνο που έχει εκπονηθεί, η κατανομή χρήσεων στη νέα μαρίνα Αλίμου θα περιλαμβάνει 5 τομείς: α) Τομέας 1: Τουριστική ανάπτυξη και dry dock, β) Τομέας 2: Διοικητική υποστήριξη, γ) Τομέας 3: Γραφεία και καταστήματα, εστίαση, εμπορικές εκθέσεις για προς πώληση σκάφη, δ) Τομέας 4: Εστίαση και ψυχαγωγία, αναψυχή, ε) Τομέας 5: Εγκαταστάσεις ναυταθλητισμού.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι στις 6 Φεβρουαρίου είχε ολοκληρωθεί και το τυπικό σκέλος της παραχώρησης της μαρίνας Χίου. Με το ΤΑΙΠΕΔ να παραχωρεί, κατά τα προβλεπόμενα, το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια στην εταιρεία ειδικού σκοπού «Μαρίνα Χίου ΑΕ» του επενδυτικού σχήματος «Avlum Enterprises Copamy Limited» (συμφερόντων του Ομίλου Τσάκου). Προηγουμένως, είχαν πέσει οι υπογραφές στο Πρωτόκολλο Παράδοσης-Παραλαβής της μαρίνας Χίου, όπως και η καταβολή εφάπαξ του ποσού των 600.000 ευρώ, από το συνολικό τίμημα των 6.213.615 ευρώ που έχει συμφωνηθεί.

Παράλληλα, για τη μαρίνα Ιτέας και την προοπτική παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της συγκεκριμένης μαρίνας για 35 έτη, επίσημο ενδιαφέρον έχει εκφράσει ο Όμιλος Εταιρειών Κυριακούλη.

ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γίνεται κατανοητό, επομένως, ότι το επενδυτικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των μαρίνων ολοένα και μεγαλώνει. Κι αν δει κάποιος ορισμένα στατιστικά στοιχεία, θα κατανοήσει το γιατί.

Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα 23.327 θέσεις ελλιμενισμού, σε 149 χωροθετημένες εγκαταστάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ (Ένωση Μαρίνων Ελλάδας), από τις παραπάνω θέσεις ελλιμενισμού οι 12.769 είναι εν λειτουργία, 10.801 αφορούν χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες, ενώ 6.209 έχουν ιδιωτικοποιηθεί από το 1995 μέχρι το 2018 (σ.σ. 18 εγκαταστάσεις). Οι μαρίνες και το yachting συμβάλουν στον τουρισμό μέσω των σκαφών, των αφίξεων τουριστών και των τουριστικών δαπανών. Πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, μάλιστα, η μέση τουριστική δαπάνη ανά άφιξη στις μαρίνες είναι από 2 έως 5 φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία.

Την ίδια στιγμή, μέσω των εισπράξεων και δαπανών από χρήστες και ιδιοκτήτες σκαφών οι μαρίνες συμβάλουν στις τουριστικές εισπράξεις με 1 δισ. ευρώ. Συνάμα, στο ΑΕΠ οι μαρίνες συμβάλουν με 2,7 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 1,41% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας.

Όσον αφορά τώρα τις επενδύσεις, μέσω του yachting και των υπό ιδιωτική διαχείριση μαρίνων, έχουν επενδυθεί περί τα 3,66 δισ. ευρώ. Ενδεικτικά, 232 εκατ. ευρώ έχουν πάει σε έργα υποδομής για τις μαρίνες, ενώ 3.430 εκατ. ευρώ έχουν δαπανηθεί σε αγορά σκαφών (σ.σ. ιδιωτικών με ελληνική σημαία και επαγγελματικών).

ΝΕΕΣ ΜΑΡΙΝΕΣ ΣΕ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ PROJECTS

Αυτή τη στιγμή, οι μαρίνες φέρουν περίπου 793.435 αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα. Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα προσεχή χρόνια για τη χώρα μας, καθώς πέρα από την αξιοποίηση υπαρχουσών μαρίνων (βλ. μαρίνα Αλίμου, Χίου, Ιτέας κτλ.), ετοιμάζονται και εντελώς καινούργιες.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, αποτελούν οι επικείμενες κατασκευές νέων μαρίνων στις στρατηγικές επενδύσεις σε Κασσιόπη (NCH Capital) και Elounda Hills (Mirum Hellas), οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία πλήρους ωρίμανσης και ένα βήμα πριν την έκδοση των οικοδομικών τους αδειών.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κεφαλογιάννης: Κανονικά η υλοποίηση και ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων στην Κρήτη

bizness.gr

Published

on

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Όλα τα μεγάλα και μικρά έργα στην Κρήτη προχωρούν κανονικά παρά την κρίση του κορονοϊού δήλωσε σε συνέντευξη του στο Ράδιο Κρήτη, ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Το έργο του αεροδρομίου Καστελλίου, είπε ο υφυπουργός, βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης των τελικών μελετών οι οποίες αφορούν την κατασκευή του αερολιμένα και εκπονούνται από τα μελετητικά γραφεία με ηλεκτρονικά μέσα προκειμένου να ξεκινήσουν και οι πρόδρομες εργασίες και επομένως στο σημείο που βρισκόμαστε δεν υπάρχει καμία εμπλοκή.

Προφανώς όμως,επεσήμανε, ο ρυθμός δεν μπορεί να είναι ο ίδιος που υπήρχε υπό κανονικές συνθήκες, ωστόσο για το αεροδρόμιο Καστελλίου δεν φαίνεται να υπάρχει καθυστέρηση.

Για τον ΒΟΑΚ

Πρόκειται ,είπε ο υφυπουργός, για ένα έργο που βρίσκεται στο στάδιο των μελετών και συνεχίζεται κανονικά η διαδικασία άρα δεν φαίνεται ότι πηγαίνει πίσω πολύ σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα σύμφωνα με το οποίο εντός του 2020 θα πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες προκειμένου να σταλούν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και να δοθούν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις.

Εκεί που πρέπει να δούμε τα εργοτάξια είναι στην ουσία στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και αποκατάστασης των κατολισθήσεων στο ΒΟΑΚ.

Αναστολή δημοπρατήσεων για έργα οδικής ασφάλειας

Εκεί υπάρχουν,ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, δύο κατηγορίες. Η μία είναι τα υπό δημοπράτηση έργα για τα οποία ισχύει η απόφαση του υπουργού υποδομών κ. Καραμανλή για αναστολή όλων των διαγωνισμών μέχρι τις 30 Απριλίου, που σημαίνει ότι όποια έργα επρόκειτο να ενταχθούν στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας και των κατολισθήσεων κατά μήκος του ΒΟΑΚ εκ των πραγμάτων αναστέλλονται. Παρ όλα αυτά οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται κανονικά προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες μετά την άρση της αναστολής.

Προχωρούν οι κόμβοι Αγ.Πελαγίας, Γουρνών και ο δρόμος Μεσσαράς

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τις υπό εξέλιξη εργολαβίες που εκτελούνται από το υπουργείο υποδομών και για τα οποία λαμβάνονται όλες οι αναγκαίες προφυλάξεις για τους εργαζόμενους σε αυτά.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε συγκεκριμένα ότι προχωρούν κανονικά τα έργα στον κόμβο Γουρνών,στους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, στο δρόμο της Μεσσαράς και στο έργο Μουρνιές Χανιά.

Τα χρήματα επεσήμανε ο υφυπουργός για την εκτέλεση όλων των έργων είναι διασφαλισμένα και μετά το τέλος της κρίσης τα έργα υποδομής θα είναι από τους πυλώνες στηρίξουν την άνοδο της οικονομίας με 13 δις ευρώ.

Για τα περιοριστικά μέτρα

Η Ελλάδα, τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης είναι φωτεινό παράδειγμα για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες στην αντιμετώπιση του κορονοϊού.

“Τις ημέρες του Πάσχα θα υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι από πλευράς τροχαίας και σε κάθε περίπτωση δεν πηγαίνουμε στα χωριά μας”.

Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι εάν διατηρηθεί η χώρα σε αυτά τα επίπεδα τότε όλα θα πάνε καλά και στο οικονομικό σκέλος, ενώ για την αφαίρεση πινακίδων είπε ότι μάλλον δεν ισχύσει ενόψει Πάσχα. Κάθε μέρα εκτιμούμε την κατάσταση και λαμβάνουμε μέτρα είπε χαρακτηριστικά.

 

Πηγή:ekriti.gr

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβία από τον ΔΕΣΦΑ

bizness.gr

Published

on

Εργοστάσιο φυσικού αερίου

Προκηρύχθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία από τον ΔΕΣΦΑ, ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου για το Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, στη Βόρεια Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος του έργου είναι ο «Λεπτομερής σχεδιασμός, προμήθεια και κατασκευή, για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία, και πενταετής συντήρηση και συμβουλευτικές υπηρεσίες», με συνολική εκτιμώμενη αξία 16,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό με ΦΠΑ: 20,46 εκατ. ευρώ).

Όπως ορίζεται και στην προκήρυξη, πρόκειται για μία σύμβαση έργου (EPC), για τον λεπτομερή σχεδιασμό, την προμήθεια και την κατασκευή, για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία καθώς και μία σύμβαση πενταετούς συντήρησης και συμβουλευτικών υπηρεσιών (long term maintenance and advisory agreement – LTSA).

Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής και η αποσφράγισή τους έχει οριστεί για τις 18 Μαΐου. Η διάρκεια της κύριας σύμβασης είναι 27 μήνες ενώ για το LTSA, είναι 60 μήνες από την ημερομηνία προσωρινής παραλαβής της σύμβασης EPC.

Το έργο

Το έργο κρίνεται απαραίτητο δεδομένης της πρόθεσης του TAP να συνδεθεί με το ΕΣΜΦΑ ανάντη του υφιστάμενου σταθμού συμπίεσης στην Νέα Μεσημβρία.

Για να διασφαλιστεί η υδραυλική επάρκεια του δικτύου υφίσταται η ανάγκη ενίσχυσης του υφιστάμενου σταθμού συμπίεσης στην Νέα Μεσημβρία, με 3η μονάδα συμπίεσης, παρόμοιων τεχνικών χαρακτηριστικών με τις υφιστάμενες.

Το είδος του συμπιεστή, είτε ηλεκτρικός είτε με χρήση φυσικού αερίου είναι υπό εξέταση. Το έργο είναι συμπληρωματικά με τον νέο σταθμό συμπίεσης στην Αμπελιά.

Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Διαχειριστή και αποσκοπεί στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του ΕΣΦΑ και στην εύρυθμη λειτουργία του με στόχο την πρόληψη συμφορήσεων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Διαχειριστή -αν όλα εξελιχθούν ομαλά- ο Σταθμός θα πρέπει να ενταχθεί στο Σύστημα στο τέλος του 2022. Σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότησή του έργου, πέραν των ιδίων κεφαλαίων του ΔΕΣΦΑ, επιδιώκεται και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ, ΕΤΕπ).

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ για ξενοδοχείο στις Κυκλάδες

bizness.gr

Published

on

Πολυτελές ξενοδοχείο

Συνεχώς στο προσκήνιο τίθεται τελευταία η Μύκονος. Μπορεί στο νησί να έχουν κλείσει όλα τα εργοτάξια και να έχει πάψει κάθε οικοδομική δραστηριότητα, λόγω των πρώτων κρουσμάτων κορονοϊού εκεί, ωστόσο το προηγούμενο διάστημα επενδυτικά σχέδια καταρτίζονταν. Σχέδια, στα οποία τώρα παρατηρούνται απτά βήματα προόδου.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, προετοιμάζεται μία νέα επένδυση για πολυτελές ξενοδοχείο στην κοσμοπολίτικη νήσο. Για την ακρίβεια, με απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων, εγκρίθηκε η υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ», το επενδυτικό πλάνο που αφορά την ίδρυση ξενοδοχείου κατηγορίας 5 αστέρων, δυναμικότητας 57 δωματίων και 149 κλινών, που θα κατασκευαστεί στο Πυργί της Μυκόνου. Το Πυργί συνιστά έναν οικισμό με ιδιαίτερα έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, μιας κι εκεί θα βρει κανείς μεταξύ άλλων βίλες προς ενοικίαση και πολλών ειδών ακόμη τουριστικά καταλύματα. Πρόκειται για περιοχή που απέχει μόλις 1 χιλιόμετρο από την πολύ γνωστή παραλία «Super Paradise».

Το παραπάνω ξενοδοχειακό έργο στη Μύκονο θα πραγματοποιηθεί από την «GrafS Α.Ε.». Στα αξιοσημείωτα, ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι υπό σύσταση άρα η επένδυσή της στο κυκλαδίτικο νησί, θα είναι το παρθενικό της project. Η έδρα της εταιρείας θα βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας.

Σημειώνεται, πως η επικείμενη επένδυση θα είναι αρκετά μεγάλη. Το μαρτυρά αυτό, άλλωστε, το ότι θα πρόκειται για ένα 5άστερο συγκρότημα. Ειδικότερα, το κόστος για την ανέγερση του καταλύματος θ’ ανέλθει με βάση τις πληροφορίες στο ποσό των 10.039.583,33 ευρώ.

Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ότι στο επενδυτικό σχέδιο της «GrafS Α.Ε.» θα δοθεί ενίσχυση με τη μορφή επιχορήγησης, στο ύψος των 2.814.583,33 ευρώ.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ

Ακριβώς επειδή βλέπουμε ότι στη Μύκονο υπάρχει μία έντονη δραστηριότητα, όχι μόνο για επενδύσεις που βρίσκονταν στην κατασκευαστική τους φάση, αλλά και πλείστες ακόμα που προετοιμάζονταν, ένα είναι το βασικό ζητούμενο. Να επιστρέψει η ζωή στο νησί σε κάποια κανονικότητα, με τη λήξη της κατάστασης έκτακτης ανάγκης λόγω του ιού. Προκειμένου να μπορέσουν να ξεκινήσουν πάλι οι εργασίες, να ανοίξουν τα εργοτάξια και να «ανασάνει» η οικοδομή.

Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη Μύκονο το προηγούμενο διάστημα, ήταν πάρα πολλά τα έργα που εξελίσσονταν. Με αποτέλεσμα τώρα να έχει δημιουργηθεί, αναπόφευκτα, πρόβλημα με τις ημιτελείς εργασίες.

Continue Reading
Advertisement

Trending