Η αγορά επαγγελματικών ακινήτων και logistics στην περιοχή του Ασπροπύργου συνεχίζει να διατηρεί έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς προσφέρει σταθερές αποδόσεις και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Όπως μαθαίνουμε οι μισθώσεις αυτή τη στιγμή κυμαίνονται στα €6 – €6,5 ανά τετραγωνικό μέτρο, με τις αποδόσεις να διαμορφώνονται γύρω στο 6,2%, ποσοστό που προσελκύει σημαντικά επενδυτικά funds, τόσο εγχώρια όσο και διεθνή.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, το 6,2% θεωρείται πλέον οριακό επίπεδο για τους επενδυτές, καθώς μέσα στα επόμενα 2,5 χρόνια ενδέχεται να αναζητήσουν υψηλότερες αποδόσεις ή νέα projects με καλύτερα περιθώρια κέρδους.
Παρόλα αυτά, η ζήτηση για ποιοτικούς χώρους logistics παραμένει ισχυρή, ενώ η προσφορά παραμένει περιορισμένη, γεγονός που διατηρεί τις τιμές και τις αποδόσεις σταθερές.
Ιδιαίτερη σημασία για το μέλλον της αγοράς έχει το έργο του Θριάσιου Πεδίου, το οποίο, εφόσον προχωρήσει εντός του 2026, αναμένεται να προσφέρει νέους χώρους και σημαντική ώθηση στην τοπική αγορά. Αν το έργο καθυστερήσει, όπως λένε χαρακτηριστικά στελέχη της ελληνικής αγοράς real estate εκτιμάται πως μπορεί να χαθεί ένα μοναδικό “παράθυρο ευκαιρίας”, καθώς η ωριμότητα και η χρηματοδότηση βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο πιο προχωρημένο στάδιο των τελευταίων ετών.
Το έργο αναφέρεται ως ένα από τα μεγάλα επενδυτικά projects logistics της Ελλάδας, με εκτιμώμενη επένδυση που αγγίζει τα €250-300 εκατ. για την ανάπτυξη του λεγόμενου “Θριάσιου Ι”. Το complex περιλαμβάνει έκταση περίπου 265.000 τ.μ. για τον πρώτο πυλώνα του έργου, με προβλεπόμενη έναρξη κατασκευών το 2025 και ολοκλήρωση περίπου σε τέσσερα χρόνια.
Η ανάπτυξη του Θριάσιου Πεδίου περιλαμβάνει τη μετατροπή της περιοχής σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών (οδικά και σιδηροδρομικά), με στόχο τη μείωση της εξάρτησης από οδικές μεταφορές και την ενίσχυση της διασύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά.
Ωστόσο, το έργο αντιμετωπίζει και προκλήσεις: υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω αδειοδοτήσεων, γραφειοκρατίας και υποδομών, με αποτέλεσμα να θεωρείται ότι “ένα παράθυρο ευκαιρίας ενδέχεται να χαθεί” αν δεν προχωρήσει γρήγορα.
Η ζώνη του Θριάσιου ΙΙ (ένα δεύτερο στάδιο του έργου) καλύπτει μεγάλες εκτάσεις, περίπου 1.450 στρέμματα, και στοχεύει στη δημιουργία ευρωπαϊκού επιπέδου logistics-hub, με σιδηροδρομικές υποδομές-terminal, χώρους αποθήκευσης, συνδυασμένες μεταφορές.
Παράλληλα, η περιοχή του Θριάσιου Πεδίου και ευρύτερα της Δυτικής Αττικής έχει ήδη προσελκύσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα €500 εκατ., με περισσότερα από 300.000 τ.μ. νέων αποθηκών να παραδίδονται ως το τέλος του 2025.
H επένδυση της ΠΑΕΓΑΕ
H ΠΑΕΓΑΕ προωθεί ένα φιλόδοξο project πενταετούς ορίζοντα, που στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού και διαμετακομιστικού κέντρου logistics σε στρατηγική θέση της Δυτικής Αττικής.
Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, κέντρων διανομής και υποστηρικτικών υποδομών, με στόχο να ενισχύσει τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου της περιοχής και να αναβαθμίσει τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η συνολική επένδυση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα €120 εκατ., με την ολοκλήρωση των πρώτων φάσεων να προβλέπεται εντός της επόμενης τριετίας. Η ΠΑΕΓΑΕ συνεργάζεται ήδη με διεθνείς συμβούλους και επενδυτικούς φορείς για την προσέλκυση στρατηγικών συνεργασιών που θα ενισχύσουν τη βιωσιμότητα και την ταχύτητα υλοποίησης του έργου.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το συγκεκριμένο project αναμένεται να απορροφήσει σημαντικό μέρος της υφιστάμενης ζήτησης για ποιοτικούς αποθηκευτικούς χώρους, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Ασπροπύργου, όπου οι διαθέσιμοι χώροι είναι πλέον περιορισμένοι.
Με την ολοκλήρωσή του, η περιοχή προβλέπεται να ενισχύσει τον ρόλο της ως κύριου logistics hub της χώρας, δημιουργώντας νέα δεδομένα για επενδυτές και χρήστες ακινήτων.
Το έργο της ΠΑΕΓΑΕ θεωρείται συμπληρωματικό προς την ανάπτυξη του Θριάσιου Πεδίου, δημιουργώντας έναν ευρύτερο logistics άξονα που θα καλύπτει τις ανάγκες αποθήκευσης, μεταφοράς και διανομής τόσο της Αττικής όσο και της ευρύτερης ΝΑ Ευρώπης.
Αξίζει να επισημανθεί επίσης ότι στον κλάδο real estate παρατηρείται έντονη κινητικότητα εξαγορών, με μικρότερες εταιρείες να ενσωματώνονται σε μεγαλύτερα σχήματα. Πολλές από αυτές έχουν ήδη ισχυρή παρουσία σε ακίνητα logistics, γεγονός που ενισχύει τη συγκέντρωση του κλάδου και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.