Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Τι μεγάλα έργα και διαγωνισμούς παραλαμβάνει ο Καραμανλής

Newsroom

Published

on

Με κληρονομιά δημοπρατήσεις που είναι σε εξέλιξη και έργα που πρέπει να τρέξουν παραλαμβάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο νέος Υπουργός Κώστας Καραμανλής. Πρώτη στη λίστα είναι η δημοπράτηση της Γραμμής 4 του Μετρό που έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο του 2017.

Στο έργο των 1,8 δισ.ευρώ έχουν απομείνει οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ ενώ υπάρχουν και φωνές από την αγορά που υποστηρίζουν ότι το έργο θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί, που όμως δεν φαίνεται ότι μπορεί να συμβεί.

Ωστόσο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για τις απαραίτητες πρόδρομες εργασίες, ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί και είναι το πρώτο επείγον θέμα που θα πρέπει λύσει το Υπουργείο για να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το βασικό έργο.

Δεύτερο στη σειρά σημαντικό έργο είναι ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ. Το έργο κόστους 1,5δισ.ευρώ έχει σπάσει σε 3 τμήματα και καλύπτει το τμήμα από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Εδώ υπάρχει ήδη εκφρασμένη από το πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης η βούληση να τροποποιηθεί ο διαγωνισμός, κατά πάσα πιθανότητα με την επέκταση της παραχώρησης. Εδώ θα πρέπει προφανώς να περιμένουμε να ενημερωθεί από την αρμόδια Διεύθυνση ο νέος Υπουργός προκειμένου να αποφασίσει το μέλλον αυτού του πολύ μεγάλου έργου.

Επόμενος μεγάλος διαγωνισμός με παραχώρηση που τρέχει είναι αυτός για την Υποθαλάσσια Ζευξη Σαλαμίνας-Περάματος που είναι σε εξέλιξη από το 2016 αλλά προχωρά με βήματα χελώνας.

Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 350-400εκατ.ευρώ και υποψήφιοι επενδυτές είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Λύση σε 2 γόρδιους δεσμούς σε αντίστοιχους διαγωνισμούς πρέπει να δώσει ο Κώστας Καραμανλής. Ο πρώτος είναι οι 3 κολλημένες εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος αλλά και την εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία. Τα δύο έργα έχουν εγκλωβιστεί σε δικαστικές διαμάχες και προβλήματα των αναδόχων.

Ερωτηματικό αποτελεί και ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλο-Μεθώνη που τρέχει. Μέχρι σήμερα δεν ξέρουμε τις προθέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου.

Εξίσου σημαντική είναι και η ολοκλήρωση σιδηροδρομικών διαγωνισμών που τρέχουν από πέρυσι αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί και αναφερόμαστε στα έργα ηλεκτροκίνησης στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Ανάδοχη εταιρεία και στα δύο είναι η ΑΚΤΩΡ.

Ερωτηματικό αποτελεί η τύχη του διαγωνισμού για την προμήθεια αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ύψους 460εκατ.ευρώ που έχει προκηρυχθεί αλλά και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια που έχουμε ανάδοχο (Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΟΜ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) ενώ παράλληλα τρέχει και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2 που επίσης θεωρείται κρίσιμος.

Τέλος σημαντική χαρακτηρίζεται και η ενεργοποίηση του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία που θα ολοκληρώσει τον άξονα. Το έργο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση των περίπου 400εκατ.ευρώ που εκτιμάται ότι χρειάζονται για να κατασκευαστεί.

 

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ

Στα έργα που τρέχουν και που χρειάζεται να ενισχυθούν είναι φυσικά οι 5 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, η Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων, το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα και το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Αυτά είναι και τα έργα-κληρονομιά που άφησε η προηγούμενη ηγεσία του Υπ.ΥΠΟΜΕ. Εδώ προς το παρόν δεν φαίνεται να έχουμε κάποιο πρόβλημα μιας και τα 3 έργα είναι στην αρχή της κατασκευής τους.

 

ΠΟΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΧΡΗΖΟΥΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

Πέρα από το βόρειο τμήμα του Ε65 που αναφέραμε παραπάνω, κυρίαρχο ρόλο στην νέα ημέρα και δη στα οδικά έργα έχουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχει γίνει πολύς λόγος αλλά δεν είδαμε να προχωρά η δημοπράτηση τους.

Το περίπου 1,5δισ.ευρώ του κόστους τους είναι από μόνο του ένα μεγάλο ατού για να προχωρήσει σύντομα η εξαγγελία της υλοποίησης τους.

Στα σιδηροδρομικά έργα επείγουσα είναι η προώθηση προς υλοποίηση των απαραίτητων έργων που θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα.

Εδώ η χώρα κινδυνεύει άμεσα από την Ε.Ε. με απαίτηση επιστροφής κονδυλίων αν μέχρι το τέλος του 2023 δεν ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα και μάλιστα στο σύνολο τους από την Αθήνα.

Εδώ έχουμε 2 ξεχωριστές εργολαβίες για επιδομή (γραμμές), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σταθμούς στο τμήμα από το Αίγιο μέχρι το Ρίο και το έργο-σκούπα από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο στην Πάτρα που ολοκληρώνει τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ.

Ειδικά στο τελευταίο τμήμα εκκρεμούν οι μελέτες καθώς υπενθυμίζουμε ότι έχει υπάρξει η δέσμευση για πλήρη υπογειοποίηση σε όλο το τμήμα, με «ελαφρά υπογειοποίηση» που εκτοξεύει το κόστος κατασκευής.

Επίσης έχουμε τα έργα για τη Β`φάση του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας, την αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη, και την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Λάρισα-Βόλος και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Τα έργα αυτά έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

 

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Η νέα κυβέρνηση έχει επίσης στα έργα προς υλοποίηση, τρία έργα-σημαίες.

Το πρώτο είναι η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 4 προς Περισσό και Κατεχάκη, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Αυτά τα 3 έργα θα μπουν στην πρώτη γραμμή υλοποίησης άμεσα καθώς αποτελούν στοιχείο του προγράμματος της νέας κυβέρνησης.

Επιπλέον ο Κώστας Καραμανλής παραλαμβάνει και δύσκολα θέματα προς επίλυση, όπως η επικαιροποίηση του ν.4412/2016 που έχει λύσει κάποια θέματα στους δημόσιους διαγωνισμούς αλλά έχει δημιουργήσει και κάποια άλλα, θα πρέπει να αντιμετωπίσει θεσμικά το θέμα των υπερβολικών εκπτώσεων που την τελευταία τετραετία έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις αλλά και θέματα της καθημερινότητας στο πεδίο των μεταφορών που σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν περνούν τις καλύτερες μέρες τους.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά

REDS AE
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια

Οικιστικό έργο στον Πειραιά - Πηγή: ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ηράκλειο Κρήτης - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE4 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Alexander The Great Hotel - Πηγή: Hotel Investment Partners
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ

REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE4 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL2 μήνες ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE2 μήνες ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).