Τον Απρίλιο σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com θα ξεκινήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα επιβατικά δρομολόγια Αθήνας-Θεσσαλονίκης αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητο τρένο. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, ακόμα δεν έχει αποφασιστεί το πότε θα γίνει αυτό καθώς εν πολλοίς εξαρτάται από το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός.
Για τα συγκεκριμένα παράγοντες της αγοράς κοντά στα έργα αναφέρουν στο ypodomes ότι αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου και στις δύο κατευθύνσεις και πως είναι πιθανό η πρώτη γραμμή να ολοκληρωθεί λίγες μέρες νωρίτερα.
Το δρομολόγιο αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, θα γίνεται προς το παρόν με τις υπάρχουσες ηλεκτράμαξες και η διάρκεια του θα είναι περίπου 4 ώρες (ίσως και λίγα λεπτά παραπάνω). Το “εξπρές” δρομολόγιο της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης δεν θα χρειάζεται πλέον να αλλάζει από ντιζελοκίνηση και ηλεκτροκίνηση και οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει θα μπορεί να είναι μέχρι και 200χλμ/ώρα που είναι και το επίσημο ανώτατο όριο στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, θα περιλαμβάνει πιθανότατα 3 στάσεις, ενώ εξετάζεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών ιδιαίτερα στην Α`θέση και για παράδειγμα η χρήση ενός app από το οποίο ο επιβάτης θα μπορεί να δίνει παραγγελίες προς το κυλικείο και να υπάλληλος να του τα σερβίρει χωρίς να χρειάζεται να σηκώνεται από τη θέση του.
Αναφορικά με το νέο τρένο αυτό κατά πάσα πιθανότητα θα κάνει την εμφάνιση του αργότερα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ETCS σε όλο το μήκος του δικτύου. Αυτό θα επιτρέψει την αύξηση της ταχύτητας και της ασφάλειας σε πολλά περισσότερα σημεία με αποτέλεσμα η διάρκεια του δρομολογίου να πέσει ακόμα περισσότερο στις 3 ώρες και 30 λεπτά.
Τώρα για τα υπό εκτέλεση έργα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, κατασκευαστικά έχουν ολοκληρωθεί (υποδομή, επιδομή, σταθμοί κλπ) και έχουν δοθεί σε κυκλοφορία, με υπόλοιπα τα έργα Η/Μ. Στο σύνολο της η αναβαθμισμένη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μπορεί να δέχεται πλεόν πολλά περισσότερα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια έχοντας διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο της το μήκος. Αυτό που θα χρειαστεί να γίνει είναι μία επέμβαση στην υποδομή του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη για την αύξηση της ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα που θεωρείται ο “αδύναμος κρίκος” του διαδρόμου. Οι σχετικές μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ είναι ήδη σε εξέλιξη και το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2020, χωρίς όμως να επηρεάσει τα δρομολόγια των τρένων.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com