ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Visa: αυξημένη ζήτηση από τους Έλληνες για βιομετρικές πληρωμές

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΑυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές για βιομετρικές πληρωμές, καθώς πλέον θεωρούνται ο πλέον ασφαλής τρόπος συναλλαγής σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους, διαπιστώνει έρευνα της Visa στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, το 91% θεωρεί ότι η αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος είναι η ασφαλέστερη μέθοδος ταυτοποίησης, ακολουθούμενη από τη σάρωση της ίριδας του ματιού. Η ευκολία χρήσης διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην προτίμηση για βιομετρικές μεθόδους, με το 24% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν εγκαταλείψει μια διαδικτυακή αγορά γιατί ξέχασαν τον κωδικό πρόσβασης.
Τα βιομετρικά στοιχεία πρόκειται να γίνουν ακόμα περισσότερο δημοφιλή, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις της Οδηγίας για τις Υπηρεσίες Πληρωμών 2 (PSD2) αναφορικά με την ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη (SCA). Η Ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη (SCA), στο πλαίσιο της PSD2, σχεδιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (EBA) και επηρεάζει οποιονδήποτε πραγματοποιεί, λαμβάνει ή εξυπηρετεί online πληρωμές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τέθηκε σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ σε σχέση με τις πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου η SCA θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη από τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Οδηγία για ισχυρή ταυτοποίησης του πελάτη (SCA) – Έρχεται και στην Ελλάδα
Όπως αναφέρεται από την Visa, στόχος της SCA είναι να μειώσει την απάτη προσθέτοντας επιπλέον επίπεδα ασφαλείας στις διαδικτυακές και ανέπαφες πληρωμές. Απαιτεί από τις τράπεζες να πραγματοποιούν επιπρόσθετους ελέγχους ώστε να διαπιστώσουν την ταυτότητα του κατόχου της κάρτας που πραγματοποιεί μια πληρωμή.
Συγκεκριμένα, απαιτεί δύο τρόπους επαλήθευσης από τον καταναλωτή. Η χρήση βιομετρικών στοιχείων – όπως τα δακτυλικά αποτυπώματα, η αναγνώριση φωνής ή προσώπου – είναι ένας γρήγορος, ασφαλής και εύχρηστος τρόπος επιβεβαίωσης μιας πληρωμής. Αυτό συμβαίνει επειδή ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας- η επαλήθευση του ποιος είναι ο καταναλωτής, μέσω μιας καταχωρισμένης και συνδεδεμένης συσκευής – ικανοποιεί δύο από τους απαιτούμενους παράγοντες, απαντώντας γρήγορα και εύκολα στις απαιτήσεις της SCA. Οι επιχειρήσεις από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να ζητήσουν από τους παρόχους τους να «ενεργοποιήσουν» μια τεχνολογία που ονομάζεται 3D Secure (κατά προτίμηση, εάν υπάρχει, την τελευταία έκδοση – EMV 3D Secure).
Η τεχνολογία αυτή ελέγχει τις πληρωμές τη στιγμή που πραγματοποιούνται, για να αξιολογήσει εάν είναι επισφαλείς και αν χρειαστεί, επιτρέπει στην τράπεζα του πελάτη να ζητήσει ταυτοποίηση.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι κάτοχοι καρτών δεν θυμούνται πάντα τους κωδικούς τους όταν πραγματοποιούν αγορές online. Επιπλέον, ανέδειξε πιθανούς κινδύνους ασφαλείας, όπως η κλοπή δεδομένων, ταυτότητας και οι κακόβουλες ενέργειες: το 17% των Ελλήνων που πραγματοποιούν online αγορές, χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς τους και μόνο το 25% έχει έναν μοναδικό κωδικό πρόσβασης για κάθε λογαριασμό. Το γεγονός αυτό, μπορεί να καταστήσει τον καταναλωτή ευάλωτο σε πολλαπλές επιθέσεις, στην περίπτωση που κάποιος χάκερ προσπαθήσει να ανακαλύψει τον κωδικό πρόσβασής του.
Ενώ οι προσωρινοί κωδικοί πρόσβασης είναι μια πιθανή λύση για να ξεπεραστεί η ανάγκη να θυμάται κανείς πολλούς κωδικούς, το 52% των Ελλήνων καταναλωτών εξακολουθούν να ανησυχούν ότι ενδέχεται να “κλειδωθούν έξω” από το τον λογαριασμό τους- μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες ολοκλήρωσης μιας αγοράς. Αντιθέτως, η χρήση βιομετρικών στοιχείων θεωρείται ταχύτερη (72%) και ευκολότερη (77%) σε σχέση με τη χρήση κωδικού πρόσβασης. Παρά το γεγονός ότι είναι μια πρόσφατη μέθοδος ελέγχου ταυτότητας, πολλά άτομα στην Ελλάδα έχουν ήδη χρησιμοποιήσει κάποια βιομετρική μέθοδο, με το 64% να έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων.
Ενόψει της εισαγωγής της οδηγίας ισχυρής ταυτοποίησης του πελάτη (SCA) στην Ελλάδα, η έρευνα της Visa αποκαλύπτει την ανάγκη για τη χρήση βιομετρικών μεθόδων, με το 44% των κατόχων καρτών να επισημαίνουν ως πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται πλέον να θυμούνται πολλούς κωδικούς πρόσβασης και το 33% ότι τα βιομετρικά στοιχεία είναι αδύνατο να ξεχαστούν ή να χαθούν.
Σύμφωνα με την Ανδριάνα Παππά, επικεφαλής της Visa για την Ελλάδα: «Οι εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο θα πρέπει να είναι πλήρως συμμορφούμενες με το PSD2 έως τον Δεκέμβριο του 2020, και για αυτό είναι σημαντικό να ξεκινήσουν τη μετάβαση νωρίς ώστε να αποφευχθεί τυχόν αναστάτωση στη λειτουργία τους. Οι έμποροι που δεν είναι βέβαιοι ότι είναι έτοιμοι, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που συνεργάζονται, για να βεβαιωθούν ότι συμμορφώνονται πλήρως και ότι η επιχείρησή τους δεν έχει θιγεί”.
Η Visa – τονίζεται στην ανακοίνωση – συνεχίζει να αναπτύσσει και να οδηγεί την αγορά προς πιο προηγμένες λύσεις ελέγχου ταυτότητας, για να καθορίσει το μέλλον της ασφάλειας πληρωμών. Όσο αφορά στον έλεγχο ταυτότητας, κλειδί για τους καταναλωτές είναι η επιλογή, καθώς το 89% των ελλήνων κατόχων καρτών δηλώνουν ότι θέλουν να έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πολλαπλών βιομετρικών μεθόδων ελέγχου ταυτότητας. Η Visa διαθέτει την τεχνολογία που υποστηρίζει μια σειρά τέτοιων μεθόδων, επιτρέποντας στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τους εμπόρους να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους, συνεχίζοντας ταυτόχρονα να βελτιώνει τα δεδομένα ασφαλείας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
Στην Ευρωβουλή το ζήτημα αποπληρωμής των Ελλήνων ξενοδόχων από την TUI
-
Ποιές περιοχές της Ελλάδας έχουν περισσότερες κλίνες μέσω Airbnb – HomeAway από ότι στα ξενοδοχεία
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Έρχονται οι έξυπνοι μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας – Ποιά τα οφέλη

Εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση το νέο mega τουριστικό έργο PHĀEA 121 εκατ. ευρώ στη Νότια Κρήτη

Επεκτάθηκε και εισήλθε στην επόμενη φάση ανάπτυξής του το 5άστερο Avant Mar στην Πάρο – Πώς ανακαινίσθηκε και ενσωματώθηκε το πρώην Ξενία Πάρου

Ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του πρώην Ξενία στην Πάρο – Ποιές εταιρείες υλοποίησαν την επένδυση

“Πράσινο φως” για την κάλυψη ομολογιακού δανείου 5 εκατ. ευρώ της Evitenco από την Trade Estates

Ποιοί επενδυτές θα συμμετάσχουν στη νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties

Εγκρίθηκε προς χρηματοδότηση από τον Αναπτυξιακό Νόμο νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Κέρκυρα

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

“Στα σκαριά” νέοι διαγωνισμοί του Υπερταμείου για τουριστικά ακίνητα – Ποιά κάμπινγκ σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική παίρνουν “σειρά”

Ξεκινά από 21/7 η δημόσια προσφορά για την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties

Δρομολογείται επένδυση για νέο ξενοδοχείο στην Πάτμο

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

Προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός για την αξιοποίηση ακινήτου του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
VIDEOS2 εβδομάδες ago
The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα