Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

10 δράσεις της Κομισιόν για την αντιμετώπιση της πανδημίας στην Ε.Ε.

bizness.gr

Published

on

Πανδημία του κορονοϊού

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μία λίστα 10 ενεργειών, τις οποίες κάνει στον «πόλεμο» κατά του κορονοϊού, προκειμένου να προστατεύσει ανθρώπους και οικονομία.

Αναλυτικά πρόκειται για τις παρακάτω:

1. Επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού

Προκειμένου να περιοριστεί η μετάδοση του ιού στην Ευρώπη αλλά και πέραν αυτής, η ΕΕ έχει κλείσει τα εξωτερικά της σύνορα για ταξίδια που δεν είναι σημαντικά, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα βασικά αγαθά συνεχίζουν να διακινούνται, μέσω της εισαγωγής πράσινων λωρίδων. Ακόμη, προβλέπονται πρόσθετοι πόροι για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων, το οποίο παρέχει άμεσες αξιολογήσεις κινδύνου και επιδημιολογικές ενημερώσεις σχετικά με την έξαρση του ιού.

2. Παροχή ιατρικού εξοπλισμού

Οι χώρες της ΕΕ έχουν γρήγορη πρόσβαση στο πρώτο απόθεμα RescEU του ιατρικού εξοπλισμού, όπως οι αεραγωγοί και οι προστατευτικές μάσκες, στο πλαίσιο του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας. Επιπλέον, η ΕΕ δημιούργησε ένα τεράστιο διεθνή διαγωνισμό, επιτρέποντας στα κράτη-μέλη κάνουν κοινές προσφορές για την αγορά εξοπλισμού και φαρμάκων.

3. Προώθηση της έρευνας

Το ερευνητικό πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 της ΕΕ χρηματοδοτεί 18 ερευνητικά έργα και 140 ομάδες σε όλη την Ευρώπη για να βοηθήσει στην ταχεία ανεύρεση εμβολίου κατά του Covid-19. Στόχος είναι να βελτιωθεί η διάγνωση, η ετοιμότητα, η κλινική διαχείριση και η θεραπεία.

4. Διασφάλιση της ανάκαμψης της ΕΕ

Για να βοηθήσει την ΕΕ να ανακάμψει οικονομικά και κοινωνικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει νέα πρόταση για τον μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό (2021-2027), ο οποίος θα περιλαμβάνει ένα πακέτο κινήτρων. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει την τελευταία λέξη σχετικά με την πρόταση.

5. Επαναπατρισμός των πολιτών της ΕΕ

Περισσότεροι από 10.000 Ευρωπαίοι από όλο τον κόσμο επαναπατρίστηκαν με το ξέσπασμα του ιού, χάρη στον μηχανισμό πολιτικής προστασίας της ΕΕ.

6. Ευρωπαϊκή αλληλεγγύη

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε νέους κανόνες που επιτρέπουν στα κράτη-μέλη να ζητούν χρηματική βοήθεια από το Ταμείο Αλληλεγγύης της ΕΕ για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στον τομέα της υγείας. Με το νέο διευρυμένο πεδίο εφαρμογής του ταμείου, θα διατεθούν στα κράτη- μέλη φέτος έως και 800 εκατομμύρια ευρώ για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορονοϊού.

7. Υποστήριξη της οικονομίας

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παρέχει 750 δισ. ευρώ για την μετριάσει το δημόσιο χρέος κατά τη διάρκεια της κρίσης, καθώς και 120 δισ. ευρώ για ποσοτική χαλάρωση και 20 δισ. ευρώ για αγορές χρεών. Επιπλέον, οι ευρωβουλευτές ψήφισαν για την διάθεση 37 δισ. ευρώ από τα υπάρχοντα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕστις χώρες της ΕΕ για να αντιμετωπίσουν την κρίση του κορονοϊού και για να υποστηρίξουν την υγειονομική περίθαλψη, τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους.

8. Προστασία θέσεων εργασίας

Για να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι θα διατηρήσουν τη δουλειά τους, όταν οι εταιρείες παύουν εξαιτίας κρίσης του κορονοϊού, η Επιτροπή πρότεινε την έννοια του βραχυχρόνιου κράτους που υποστηρίζεται από το κράτος εργασίας (SURE).

9. Προστασία του Διαδικτύου

Με εκατομμύρια ανθρώπους αναγκασμένους να παραμείνουν στο σπίτι, η ΕΕ ζήτησε από το Netflix, το Facebook και το YouTube να μειώσει την ποιότητα ροής για να αποφευχθεί η υπερφόρτωση του διαδικτύου. Αυτό επιτρέπει σε όλους να χρησιμοποιούν το Internet, είτε για δουλειά είτε για αναψυχή.

10. Προστασία του περιβάλλοντος και των αεροπορικών εταιρειών

Το Κοινοβούλιο υποστήριξε την πρόταση της Επιτροπής να σταματήσει προσωρινά τις “πτήσεις φαντάσματα”. Mε την παύση του κανόνα που υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να εκτελούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις απογείωσης και προσγείωσης τις επόμενες σεζόν, η ΕΕ καταργεί τις περιττές εκπομπές και βοηθά τις αεροπορικές εταιρείες να προσαρμοστούν στη χαμηλότερη ζήτηση.

ΔΙΕΘΝΗ

Μείωση 76,3% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. τον περασμένο Απρίλιο

bizness.gr

Published

on

Αυτοκίνητα

Tον Απρίλιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν ετήσια πτώση 76,3%. Η πανδημία του κορονοϊού ήταν η αιτία της σημαντικής πτώσης, καθώς είχαν κλείσει οι αντιπροσωπείες όλων των χωρών, αλλά και τα εργοστάσια. Έτσι ο συνολικός αριθμός των καινούριων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από 1.143.046 μονάδες τον Απρίλιο του 2019 σε μόλις 270.682 μονάδες τον περασμένο μήνα.

Η Ιταλία και η Ισπανία υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 97,6% και 96,5% αντίστοιχα. Μεγάλη πτώση σημείωσε και η Γαλλία (-88,8%), ενώ από τις λιγότερο πληττόμενες χώρες ήταν η Σουηδία που είδε τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 37,5%. Στην Ελλάδα η πτώση έφτασε το 80,2% με πωλήσεις μόλις 2.434 οχημάτων.

Όσον αφορά τους κατασκευαστές το γκρουπ VW είδε να μειώνονται οι πωλήσεις του κατά 75% και το γκρουπ PSA κατά 84,1%. Tις λιγότερες απώλειες γνώρισε η Volvo με μείωση 68% και ακολούθησε το γκρουπ BMW με πτώση 69,4%.

Η επανεκκίνηση της οικονομίας και η τόνωση της αγοράς τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα αλλάξει το κλίμα και θα βελτιώσει τις επιδόσεις των πωλήσεων σε όλες τις χώρες.

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Κοινή διακήρυξη 11 ΥΠΕΞ της ΕΕ: Στόχος μας να αποκαταστήσουμε την ελεύθερη μετακίνηση

bizness.gr

Published

on

Ευρωπαϊκή Ένωση

Το μήνυμα πως η ελεύθερη κυκλοφορία και μετακίνηση αποτελεί θεμελιώδες τμήμα του ευρωπαϊκού εγχειρήματος, στέλνουν οι υπουργοί Εξωτερικών 11 κρατών-μελών της ΕΕ με κοινή τους διακήρυξη. Σε τηλεδιάσκεψη που είχαν οι υπουργοί Εξωτερικών της Ελλάδας, της Γερμανίας, της Κύπρου, της Αυστρίας, της Βουλγαρίας, της Μάλτας, της Ισπανίας, της Κροατίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Σλοβενίας συζήτησαν τον συντονισμό της προσέγγισής τους προς την κατεύθυνση αποκατάστασης της ελεύθερης κυκλοφορίας και μετακίνησης εντός της ΕΕ, η οποία αποτελεί θεμελιώδη αξία της.

Στην κοινή δήλωση που εξέδωσαν μετά την τηλεδιάσκεψη οι 11 υπουργοί Εξωτερικών τονίζουν ότι στόχος τους είναι να αποκαταστήσουν την ελεύθερη μετακίνηση όλων των πολιτών, είτε πρόκειται για επαγγελματικούς, εκπαιδευτικούς ή απλώς ιδιωτικούς λόγους, με βάση τις αρχές της αναλογικότητας και της μη διάκρισης. Ωστόσο, υπογραμμίζουν, «εν μέσω της τρέχουσας πανδημίας του κορονοϊού, η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει κάτι περισσότερο από αυτό: την ελευθερία ασφαλούς μετακίνησης εντός της ΕΕ!».

Εξάλλου οι υπουργοί χαιρετίζουν τις κατευθυντήριες γραμμές που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 13 Μαΐου 2020 για τον τουρισμό και τις μεταφορές για το 2020 και τα επόμενα έτη και διαμηνύουν πως οι εν λόγω συνιστούν μια σημαντική βάση συζήτησης μεταξύ των Ευρωπαίων εταίρων προκειμένου να συμφωνηθούν τα κριτήρια και τα χρονοδιαγράμματα των επόμενων βημάτων.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι 11 υπουργοί Εξωτερικών συμφώνησαν στις ακόλουθες τέσσερις αρχές:

– Πιστεύουμε ότι μια προσέγγιση σταδιακών βημάτων, συντονισμένη και πεσυμφωνημένη μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την επίτευξη μιας σταδιακής ομαλοποίησης των διασυνοριακών μετακινήσεων.

– Η διερεύνηση τρόπων που θα επιτρέψουν τις μετακινήσεις με ταυτόχρονη αποφυγή του κινδύνου μια ανεξέλεγκτης αύξησης των λοιμώξεων θα αποτελέσει κεντρικό στοιχείο.

– Θα είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι οι πολίτες μας θα μπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα εντός της Ευρώπης αλλά και ότι θα μπορούν να επιστρέφουν με ασφάλεια στις χώρες τους. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να έχουμε στενό συντονισμό αναφορικά με τις συνθήκες άρσης των κανόνων περιορισμού και της καραντίνας καθώς και αναφορικά με την αποκατάσταση των υπηρεσιών μεταφορών. Σε αυτό το πλαίσιο, θα είναι εξίσου σημαντικό να εργαστούμε επί της διαμόρφωσης μιας κοινής αντίληψης επί των υγειονομικών κανόνων και διαδικασιών.

– Πιστεύουμε ότι η αποκατάσταση της ελευθερίας των διασυνοριακών μετακινήσεων μπορεί να επιτευχθεί σταδιακά, υπό την προϋπόθεση ότι οι τρέχουσες θετικές τάσεις θα συνεχίσουν να οδηγούν σε συγκρίσιμες επιδημιολογικές καταστάσεις στις χώρες προέλευσης και προορισμού. Το άνοιγμα των διασυνοριακών διελεύσεων, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης όσων εργάζονται διασυνοριακά, απαιτεί ειδική προσοχή.

Στην κατεύθυνση αυτή, καλούν τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους σχετιζόμενους ιδιωτικούς φορείς να λάβουν τις ερχόμενες εβδομάδες τα κατάλληλα μέτρα προφύλαξης προκειμένου να προστατέψουν τους ταξιδιώτες μόλις αποκατασταθεί η ελευθερία κυκλοφορίας και μετακίνησης και εκφράζουν την πεποίθηση ότι αυτό είναι ένα στοιχείο ζωτικής σημασίας για την ανάκτηση της δημόσιας εμπιστοσύνης στις ασφαλείς μετακινήσεις.

Επίσης, προτρέπουν τους πολίτες τους να συνεχίσουν να λαμβάνουν δεόντως υπόψη τις υγειονομικές πληροφορίες που τίθενται στη διάθεσή τους από τις αρμόδιες εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές.

Καταληκτικά οι υπουργοί Εξωτερικών των έντεκα κρατών-μελών της ΕΕ τονίζουν στην κοινή τους διακήρυξη πως αν και σήμερα η κατάσταση σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού συνεχίζει να διαφέρει από χώρα σε χώρα, κοινός τους στόχος είναι ο όσο το δυνατόν στενότερος συντονισμός της προσέγγισης μεταξύ των Ευρωπαίων εταίρων προκειμένου να αποκατασταθεί η ελεύθερη κυκλοφορία και η ασφαλής μετακίνηση στο εγγύς μέλλον.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Η πανδημία περικόπτει τις παγκόσμιες δαπάνες για ψηφιακή τεχνολογία κατά 8%

bizness.gr

Published

on

Τεχνολογία

Παράπλευρες απώλειες στην παγκόσμια αγορά ψηφιακής τεχνολογίας προκαλεί ο αντίκτυπος της πανδημίας του νέου κορονοϊού. Η υγειονομική κρίση του COVID-19 και η διεθνής οικονομική ύφεση, που αυτή δημιουργεί, αναγκάζουν τις επιχειρήσεις, διεθνώς, να μετατοπίσουν το βάρος των προτεραιοτήτων τους από την ανάπτυξη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις δαπάνες για την ψηφιακή τεχνολογία, που θεωρούνται απολύτως απαραίτητες για την επιβίωση των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Gartner (IT Spending Outlook), οι παγκόσμιες δαπάνες για την ψηφιακή τεχνολογία αναμένεται να υποχωρήσουν το τρέχον έτος κατά 8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και να κινηθούν στα επίπεδα των $3,4 τρισ. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι όλα τα επιμέρους τμήματα της αγοράς θα σημειώσουν πτώση το 2020, με τις Συσκευές και τα Συστήματα Κέντρων Δεδομένων να είναι οι τομείς με τις μεγαλύτερες ετήσιες μειώσεις στις δαπάνες.

Στην πρώτη περίπτωση, αναμένεται πτώση των σχετικών δαπανών κατά 15,5% το 2020 έναντι μείωσης κατά 2,2%, που είχε σημειωθεί το 2019. Σε απόλυτα μεγέθη, οι δαπάνες για Συσκευές εκτιμάται ότι θα κινηθούν φέτος στα επίπεδα των $590 δισ. έναντι $698 δισ., που ήταν η αντίστοιχη επίδοση το 2019.

Όσον αφορά τις δαπάνες για Συστήματα Data Centers, αυτές θα μειωθούν φέτος κατά 9,7% και θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των $191 δισ. Η εν λόγω αγορά είχε κινηθεί οριακά ανοδικά το 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,7%.

Μετατόπιση δαπανών

Το πρόσημο θα είναι αρνητικό και όσον αφορά τις Υπηρεσίες Πληροφορικής, οι οποίες το 2020 θα υποχωρήσουν κατά 7,7% και θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των $952 δισ. έναντι $1,031 τρισ. το περασμένο έτος. Η παραδοσιακά ακμάζουσα αγορά του Επιχειρηματικού Λογισμικού θα υποστεί και αυτή τον αντίκτυπο της πανδημίας, με τις δαπάνες για Enterprise Software να μειώνονται φέτος κατά 6,9% έναντι αύξησης κατά 8,8% το 2019 και να κατέρχονται σε $426 δισ.

“Οι Chief Ιnformation Οfficers (CIOs) των επιχειρήσεων, ανά τον πλανήτη, έχουν εστιάσει την προσοχή τους στη βελτιστοποίηση του κόστους. Ως εκ τούτου, οι επενδύσεις προβλέπεται να ελαχιστοποιηθούν και να κατευθυνθούν, κατά κύριο λόγο, σε δραστηριότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης”, αναφέρει σε σχετικό report της η εταιρεία.

Φωτεινή εξαίρεση

Οι δαπάνες για υπηρεσίες Cloud θα είναι η φωτεινή εξαίρεση στη γενική πτωτική πορεία της αγοράς το 2020. Καθώς η πανδημία του COVID-19 συνεχίζει να ενισχύει την εξ αποστάσεως εργασία, τμήματα της αγοράς, όπως οι δημόσιες υπηρεσίες cloud, θα βρεθούν στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα, καταγράφοντας άνοδο κατά 19% το τρέχον έτος. “Το 2020, ορισμένα μακροπρόθεσμα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, που βασίζονται στο Cloud, ενδέχεται να τεθούν σε αναμονή. Ωστόσο, τα συνολικά επίπεδα των δαπανών για το Cloud, που αναμένει η Gartner για το 2023 και το 2024, θα επιτευχθούν ήδη από το 2022”, αναφέρει η εταιρεία στην ανάλυσή της.

“Η ανάκαμψη των δαπανών για ψηφιακή τεχνολογία θα είναι αργή το 2020. Ειδικά στους κλάδους, που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση, όπως η ψυχαγωγία, οι αεροπορικές μεταφορές και η βαριά βιομηχανία, οι σχετικές δαπάνες μπορεί να χρειαστούν έως και τρία χρόνια, για να επιστρέψουν στα του 2019”, καταλήγουν οι αναλυτές.

 

Πηγή: sepe.gr

Continue Reading
Advertisement

Trending