Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αττική Οδός: Αυξάνεται η κυκλοφορία, τι γίνεται με το τμήμα Μεταμόρφωση-Δ.Πλακεντίας

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Με σταθερούς ρυθμούς ανακάμπτει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό. Ωστόσο ακόμα και έτσι από το 2015 μέχρι το 2019, ο αυτοκινητόδρομος έχει ανακτήσει περίπου το 20% των απωλειών της πενταετίας 2010-2015. Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία που έχει το ypodomes.com, σε αυτή την περίοδο «χάθηκαν» από τον οδικό άξονα 110.000 και πλέον οχήματα ανά ημέρα δηλαδή το 35% της συνολικής του κίνησης. Σε αριθμούς από το εντυπωσιακό 307.300 του 2009 πέσαμε στο 196.960 του 2014 που αποτέλεσε και τη χρονιά ναδίρ.

ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΝΟΔΟΣ

Από το 2015 και μετά ξεκίνησε η σταθερή άνοδος με αποτέλεσμα το 2018 να δούμε 226.035 οχήματα και φέτος στο πρώτο εννιάμηνο μία πιο γοργή άνοδο με 234.210 οχήματα, πράγμα που φανερώνει την ανάκαμψη στην κυκλοφορία.

Ωστόσο η άνοδος αυτή, συνοδεύτηκε και από σημάδια κυκλοφοριακού κορεσμού στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας. Ειδικά φέτος τις ώρες αιχμής (κυρίως πρωινές) σε αυτό το τμήμα οι ταχύτητες είναι ιδιαίτερα χαμηλές και σε κάποιες λίγες περιπτώσεις ζήσαμε και ουρές οχημάτων.

Αυτή η τάση συναντάται εξάλλου σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας και μαρτυρά την μεγάλη επιστροφή του έλληνα στο τιμόνι του ι.χ. του.

Στην περίπτωση της Αττικής Οδού, αυτό που κρατάμε είναι πως υπάρχει σταδιακή ανάκαμψη, όχι όμως αντίστοιχη με την πτώση της προηγούμενης πενταετίας. Το ισοζύγιο το φανερώνει μιας και το -110.000 (2010-2014) με το +38.000 (2015-2019) δείχνει ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 3-4 καλές χρονιές ακόμα για να πιαστεί ο αριθμός ρεκόρ των 307 χιλιάδων οχημάτων του 2009. Θα φτάσουμε δηλαδή στο τέλος της χρονικής διάρκειας της σημερινής παραχώρησης.

ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΟΡΕΣΜΟΥ;

Ένα από τα κρίσιμα συμπεράσματα βάσει των παραπάνω, είναι πως εφόσον συνεχιστεί αυτή η ανοδική πορεία, τα φαινόμενα κορεσμού, ιδιαίτερα στο κεντρικό τμήμα της Αττικής Οδού από την Μεταμόρφωση μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι πιο συχνά και πιο μεγάλα σε διάρκεια.

Πως μπορεί λοιπόν να αντιμετωπιστεί αυτή η τάση; Αν γυρίσουμε πίσω το χρόνο, συγκεκριμένα 10 χρόνια, τότε υπήρχε μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Αφορούσε ένα νέο υπόγειο άξονα χωρίς εξόδους, σε αυτό το τμήμα που θα εξυπηρετούσε τη διαμπερή κυκλοφορία. Δηλαδή τα οχήματα εκείνα που δεν θα έβγαιναν από τον αυτοκινητόδρομο σε αυτούς τους κόμβους. Αυτό θα «έσβηνε» μεγάλο μέρος από το καθημερινό κυκλοφοριακό και θα μεγάλωνε εντυπωσιακά την χωρητικότητα του άξονα σε αυτό το τμήμα, που είναι ομολογουμένως και ο αδύναμος κρίκος του αυτοκινητόδρομου. Όπως ίσως θυμάστε η πρόταση αυτή δεν προχώρησε ποτέ.

Μία άλλη εναλλακτική πρόταση, στα πλαίσια του διαλόγου για την αντιμετώπιση του φαινομένου, ήταν φέτος σε μία εσπερίδα του ΣΕΣ, όταν αναφέρθηκε πως θα μπορούσε με κάποιες μετατροπές στον υφιστάμενο άξονα να προστεθεί μία τέταρτη λωρίδα από την Μεταμόρφωση μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτή η πρόταση θα έδινε μία μεγάλη ανάσα, όμως μοιραία, θα ήταν απλά ένα «χάπι» μέχρι να γεμίσει και πάλι με οχήματα ο δρόμος.

Είναι μία πιο πραγματιστική προσέγγιση που μπορεί να λειτουργήσει μέχρι να ληφθούν πιο δραστικές αποφάσεις για το μέλλον του συγκεκριμένου τμήματος.

Πλέον η μέση κυκλοφορία τις καθημερινές έχει φτάσει τις 256.000 οχήματα (τη σεζόν 1.9.18-30.9.19) και η Παρασκευή είναι παραδοσιακά η πιο δυνατή μέρα της εβδομαδας. Εδώ πλησιάζουμε πιο γρήγορα το απόλυτο ρεκόρ αλλά και τον απόλυτο κορεσμό.

ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ

Ένα από τα πιο χρήσιμα συμπεράσματα που μας δίνουν τα παραπάνω στοιχεία είναι πως στο μέλλον της Αττικής Οδού θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το «πυρηνικό τμήμα» της, από τη Μεταμόρφωση μέχρι τη Δ.Πλακεντίας. Πόσο περισσότερη κίνηση μπορεί να αντέξει μέχρι το απόλυτο μποτιλιάρισμα; Το ζήσαμε την περίοδο 2007-2009 και οδεύουμε ολοταχώς για επανάληψη.

Αυτή την περίοδο που γίνεται όλη η ζύμωση για την επόμενη μέρα της Αττικής Οδού, για τις επεκτάσεις και για το γενικότερο μέλλον του άξονα, είναι πολύ σημαντικό να τεθούν στο τραπέζι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα αδύναμα σημεία του αυτοκινητόδρομου.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
REAL ESTATE15 ώρες ago

Ποιά 2 ακίνητα σε Αθήνα και Βόλο πούλησε η BriQ Properties και γιατί

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Κολχίδος στο Ελληνικό - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL22 ώρες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Ελληνικό

Little Athens Project, Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
REAL ESTATE23 ώρες ago

The Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ23 ώρες ago

Οι 9 πιό πρόσφατες νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που δρομολογούνται στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Aθηναϊκή Ριβιέρα - Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
REAL ESTATE23 ώρες ago

Στοίχημα για την Αθήνα η ευθυγράμμιση των ξενοδοχειακών επενδύσεων με την αναβάθμιση των υποδομών

Eliamos Villas Hotel & Spa, Κεφαλονιά - Πηγή: SWOT Hospitality
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Στη SWOT η διαχείριση του 5άστερου Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά

Το Ολυμπιακό Κέντρο Μαρκόπουλου - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Νέος διαγωνισμός από το Υπερταμείο για την αξιοποίηση του πρώην Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρο στο Μαρκόπουλο – Πώς θα αξιοποιηθεί

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Ποιές 3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Sandblu Santorini, LXR Hotels Resorts - Πηγή: © 2025 Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Ντεμπούτο για τα LXR Hotels & Resorts στην Ελλάδα – Ανοίγει το 2026 το νέο 5άστερο Sandblu Santorini

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Πώς ο Όμιλος AKTOR θα αξιοποιήσει μέρος του mega ομολογιακού δανείου 140 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη έργων real estate

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων στη Λεωφόρο Κηφισίας 199 στο Μαρούσι - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE3 εβδομάδες ago

Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Προχωρά η επένδυση για το νέο ξενοδοχείο των Electra Hotels & Resorts στη Θεσσαλονίκη – Ποιές άλλες επενδύσεις σχεδιάζονται σε Αττική και Ρόδο

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL5 ημέρες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE6 ημέρες ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).