ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ναυπηγεία Θερμαϊκού: Το ιστορικό των προσπαθειών διάσωσης από τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης
Published
6 έτη agoon
By
NewsroomΜετά τις τελευταίες εξελίξεις στα ναυπηγεία του Θερμαϊκού και τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη, στον οποίο τέθηκε το θέμα των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων της περιοχής της Γεωργικής Σχολής, η Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου βάζει τέλος στην παραφιλολογία και διαστρέβλωση των γεγονότων και παραθέτει τις προσπάθειες της περιφέρειας για να λυθεί το ζήτημα:
Ιστορικό:
– Το θέμα των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στην περιοχή υφίσταται από την δεκαετία του 1970 όπου οι μονάδες αυτές δεν μπορούσαν να έχουν άδεια λειτουργίας λόγω έλλειψης θεσμοθέτησης χρήσεων γης.
– Παρά ταύτα από το 1999 η Νομαρχία Θεσσαλονίκης ήταν ενημερωμένη από την αρμόδια υπηρεσία πως σύμφωνα με την νομοθεσία οι μονάδες αυτές οδηγούνταν σε παύση.
– Τον Σεπτέμβριο του 2000 ενημερώθηκε το αρμόδιο Υπουργείο από την Περιφέρεια η οποία ζητούσε να ληφθούν αποφάσεις το ταχύτερο δυνατόν για την εξεύρεση λύσης
– Τον Ιούλιο του 2002 η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας κατέθεσε για την περιοχή έγγραφο, στο πλαίσιο του σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου
– Τον Μάρτιο του 2003 έγινε η πρώτη σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων φορέων για να αντιμετωπιστεί η χωροθέτηση της περιοχής για να μετεγκατασταθούν οι τότε 12 υφιστάμενες μονάδες
– Η Ένωση Ναυπηγών Επισκευαστών Πλοίων πρότεινε τότε πέντε περιοχές της δυτικής όχθης του Θερμαϊκού και το Σωματείο Κατασκευαστών Πλοίων και Συναφών Επαγγελμάτων πρότεινε τέσσερις περιοχές της ανατολικής όχθης
– Για την οριστική λύση όμως του προβλήματος και με κυβερνητική πρωτοβουλία θα έπρεπε να γίνει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για να φιλοξενηθούν οι μονάδες στην περιοχή Παλαιομάνα. Στην περιοχή της Γεωργικής Σχολής και με μικρές νομοθετικές παρεμβάσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει περιορισμένος αριθμός επιχειρήσεων
– Μετά από ελέγχους της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας τον Οκτώβριο του 2015 χορηγήθηκε προθεσμία στις επιχειρήσεις, για τεχνική ανασυγκρότηση, προκειμένου να καταστούν συμβατές με τις νόμιμες διατάξεις. Η προθεσμία παρατάθηκε δύο φορές μέχρι τον Απρίλιο του 2019
Σ’ αυτό το διάστημα των 3,5 χρόνων λύθηκε το ζήτημα θεσμοθέτησης χρήσεως γης με την έκδοση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Δημοτικής Ενότητας Πυλαίας –Χορτιάτη, στο οποίο προβλέπεται οι υφιστάμενες ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις στο παραλιακό μέτωπο να μπορούν να λειτουργούν έως ότου θεσμοθετηθεί χρήση γης για την χωροθέτηση ή μετεγκατάσταση.
Τον Μάιο του 2019 πραγματοποιήθηκαν εκ νέου έλεγχοι νομιμότητας από την υπηρεσία της Περιφέρειας. Βασική προϋπόθεση για την έγκριση λειτουργίας ήταν η νομιμοποίηση των υφιστάμενων αυθαίρετων κατασκευών στον αιγιαλό.
Η δυνατότητα υπό προϋποθέσεις παραχώρησης χρήσης υφιστάμενων κατασκευών άνευ αδείας σε κοινόχρηστο χώρο του αιγιαλού και παραλίας δόθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο είχε παρέλθει η χορηγηθείσα προθεσμία για τεχνική ανασυγκρότηση.
Η υπηρεσία της Περιφέρειας ήταν υποχρεωμένη να προχωρήσει σε προσωρινή παύση λειτουργίας τριών επιχειρήσεων («ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΗ Β. ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.», «Δ. ΧΩΜΑΤΑΣ – Μ. ΧΩΜΑΤΑ & ΣΙΑ Ο.Ε.» και «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΘΕΟΓΕΝΗΣ»), κατόπιν διαπίστωσης μη ισχύος των υποβληθέντων γνωστοποιήσεων και συνεπώς άπρακτης παρέλευσης της χορηγηθείσας προθεσμίας για τεχνική ανασυγκρότηση. Οι αποφάσεις παύσης εκδόθηκαν την 12-07-2019.
Συμπερασματικά προκύπτει ότι η αδειοδότηση των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στην περιοχή ΒΙΑΜΥΛ ΙΚΕΑ ήταν αρχικά αδύνατη κυρίως λόγω έλλειψης θεσμοθέτησης χρήσης γης και της νόμιμης παραχώρησης χρήσης αιγιαλού και παραλίας.
Τα ζητήματα αυτά λύθηκαν την τελευταία διετία. Ωστόσο παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα τεχνικής ανασυγκρότησης, χωρίς να υπάρχει από την πλευρά των επιχειρήσεων η δυνατότητα να νομιμοποιηθούν.
Δυστυχώς όμως είναι χρονοβόρες οι διαδικασίες έκδοσης των απαραίτητων εγκρίσεων και έχει εξαντληθεί το περιθώριο των 3,5 χρόνων που δύναται να χορηγηθεί για τεχνική ανασυγκρότηση.
Αναγνωρίζοντας πως η συνέχιση της λειτουργίας των ναυπηγείων είναι σημαντική για την οικονομία της περιοχής, καθώς η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα συμμετέχει στην παραγωγική λειτουργία της Κεντρικής Μακεδονίας και λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως το Πολεμικό Ναυτικό έχει εντάξει όλες αυτές τις μονάδες στην υποστήριξή του σε περίπτωση ανάγκης, συνεπώς η συνέχιση λειτουργίας τους σχετίζεται και με ζητήματα που άπτονται στην εθνική ασφάλεια, η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να δοθεί λύση.
Επισημαίνεται πως αυτό που συμφωνήθηκε με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη ήταν να κατατεθεί άμεσα τροπολογία που προβλέπει την παράταση της λειτουργίας τους μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 οπότε θα έχει κατατεθεί και το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο.
Ωστόσο η τροπολογία λόγω τεχνικών ζητημάτων που ανέκυψαν δεν κατατέθηκε με αποτέλεσμα η σφράγιση των ναυπηγείων να είναι μονόδρομος για την Περιφέρεια.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η κ. Πατουλίδου: «Η τροπολογία θα κατατεθεί μέσα στον Ιανουάριο. Την στιγμή που θα υπογραφεί, την ίδια στιγμή θα γίνει και η αποσφράγιση των ναυπηγείων».
You may like
-
Πως έχει επηρεάσει μέχρι σήμερα το μετρό την αγορά ακινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Οι προσδοκίες για την έναρξη της επέκτασης προς Καλαμαριά
-
Πώς θα αξιοποιηθούν τα ακίνητα των Σιδηροδρομικών Σταθμών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης – Πρόβλεψη για κτίρια φιλοξενίας και καταστήματα
-
“Πράσινο φως” για νέο έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη – Που θα γίνει
-
Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
-
Πώς προχωρά η αξιοποίηση του ιστορικού ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη από τη Dimand – Τα πλάνα για το Συγκρότημα 2 και ο ρόλος του Υπουργείου Πολιτισμού
-
Ποιό ακίνητο στη Θεσσαλονίκη πούλησε η Μπλε Κέδρος
Την πώληση του Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη διερευνά ο Όμιλος Φάις – Τι αναφέρει για την ανάκληση της συγχώνευσης
Ομολογιακό 25 εκατ. ευρώ από την ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ στην GreenHill Voula Estates για την οικιστική επένδυση στη Βούλα
Στην ΕΚΤΕΡ η κατασκευή του Yacht Club της Orilina Properties στο The Ellinikon
Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σάμο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Προχωρά το επενδυτικό πλάνο της Paralos Hospitality στη Νότια Κρήτη
Πως έχει επηρεάσει μέχρι σήμερα το μετρό την αγορά ακινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Οι προσδοκίες για την έναρξη της επέκτασης προς Καλαμαριά
Προχωρά με νέες μελέτες η διαδικασία για την επένδυση μετατροπής του ιστορικού κτιρίου της ΕΣΤΙΑ σε ξενοδοχείο
“Πράσινο φως” για νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Κω – Δείτε τί περιλαμβάνει
Σημαντική αύξηση όλων των οικονομικών μεγεθών της BriQ Properties το 2025 λόγω ICI – Στα 283 εκατ. ευρώ το χαρτοφυλάκιο ακινήτων
“Πράσινο φως” στο ομολογιακό 5 εκατ. ευρώ από την Trade Estates για το mega κέντρο logistics της IKEA στον Ασπρόπυργο
Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία
“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον
5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις
8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες
[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται
[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα agoΆνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΟι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΣε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν





