ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σε πόσα δισεκατομμύρια ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος της εορταστικής αγοράς
Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΠερίπου στα 3,5 δισ. ευρώ, διαμορφώθηκε ο συνολικός τζίρος των εορτών, Δεκεμβρίου 2019, σύμφωνα με τα ευρήματα σχετικής έρευνας.
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του τα εξής, με βάση τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από σχετική τηλεφωνική έρευνα του τμήματος Μελετών του ΕΒΕΠ σε επιχειρήσεις λιανικής στην Αττική:
Το 2019, ο τζίρος των εορτών κινήθηκε περίπου στα περυσινά επίπεδα. Όμως, η αγοραστική κίνηση που παρατηρήθηκε στις διάφορες αγορές του Λεκανοπεδίου, ήταν αλλού έντονη και αλλού υποτονική. Πανελλαδικά, με τα καταστήματα να είναι και εφέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, κυμάνθηκε κοντά στα περυσινά 3,5 δισ. ευρώ, αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα 5,4 δισ. ευρώ του 2009. Η
σωρευτική μείωση «υπερδεκαετίας» του τζίρου του Δεκεμβρίου, υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν 2 δις ευρώ στις πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2019, δείχνουν σταθεροποίηση του επιπέδου τζίρου λιανικής, με πρόβλεψη να έχει κλείσει κοντά στα 42 δις ευρώ συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και 36 δισ. εκτός καυσίμων.
Οι πρώτες προβολές στοιχείων και οι εκτιμήσεις για το δωδεκάμηνο του 2019 επίσης δείχνουν μία οριακή αύξηση στον συνολικό τζίρο της λιανικής περίπου 1,5% επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης και της βελτίωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά περίπου 2 μονάδες.
Τι αγόρασαν οι καταναλωτές
Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία στις επιχειρήσεις της περιφέρειας Αττικής είναι ενδεικτικά, αφού στην Αττική, κατοικεί το 40% των φορολογουμένων, δηλώνεται το 48% του εισοδήματος της χώρας, το 59% του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και το 58% του κύκλου εργασιών στο εμπόριο. Αναμένεται, λοιπόν, φέτος να φανούν το επίπεδο και η ανθεκτικότητα της καταναλωτικής δαπάνης, αφού πέρυσι τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν ανάλογα με τις οικονομικές υποχρεώσεις των νοικοκυριών.
Η πλειονότητα των καταναλωτών, με 8 στους 10, ξεκίνησε τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και κυρίως μετά την καταβολή του δώρου, ενώ μόνο 2 στους 10 έκαναν τις αγορές της τελευταίας στιγμής έως και την 31η Δεκεμβρίου.
Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών στράφηκε στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, συνδυάζοντας διασκέδαση και αγορές, ενώ στις γιορτές το διαδίκτυο επιλέχθηκε περισσότερο για ιδέες και τιμές. Είναι γεγονός ότι 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές ήταν προσεκτικοί να μην υπερβούν το διαθέσιμο οικογενειακό προϋπολογισμό και οι 4 στους 10 ήταν διστακτικοί εάν θα κατάφερναν να καλύψουν όλες τις υποχρεώσεις τους.
Εντούτοις, η πλειοψηφία των Ελλήνων εστίασε στην εύρεση έξυπνων αγορών για τις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις με αποτέλεσμα να έχουμε αρκετές αλλαγές στις προτιμήσεις και επιλογές των καταναλωτών. Η ένδυση-υπόδηση παραμένει μεν πρώτη προτίμηση, αλλά με μικρότερη ένταση από τις 9 στις 10 αγορές, που ήταν παλαιότερα.
Ειδικότερα, η σειρά της καταναλωτικής προτίμησης το 2019 και, κατ´επέκταση, την περίοδο των εορτών στην Αττική δείχνει τα εξής:
- Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν είδη ένδυσης – υπόδησης
- Οι 5 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας
- Οι 4 στους 10 αγόρασαν καλλυντικά και φαρμακευτικά
- Οι 3 στους 10 αγόρασαν μπιζού και κοσμήματα
- Οι 2 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρικά είδη και έπιπλα.
Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων
Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο στα εμπορικά κέντρα, τα σούπερ μάρκετ, τους χώρους εστίασης, τα κομμωτήρια και τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2019, της ΕΛΣΤΑΤ, δείχνουν μία αύξηση από το αντίστοιχο διάστημα του 2018 κατά 10% σε βιβλία και δώρα, 6% σε έπιπλα και ηλεκτρικά, 2,4% στα καύσιμα, καθώς και 1% στα σούπερ μάρκετ, όμως αντίστοιχα δείχνουν μείωση -6% στο σύνολο της κατηγορίας τρόφιμα-ποτά-καπνικά, -2 % στα φαρμακευτικά-καλλυντικά και -1,5% στην ένδυση-υπόδηση.
Αναμένοντας τα τελικά στοιχεία του έτους, σημειώνεται και φέτος η αποδυνάμωση της ζήτησης στην ένδυση-υπόδηση από το 88% το 2018 στο 75% το 2019, που αυτόματα συνεπάγεται μία μείωση του όγκου πωλήσεων 15%. Πάντως την περίοδο των εορτών στην Αττική η μείωση στην ένδυση-υπόδηση εκτιμάται μεσοσταθμικά στο -5%. Παρατηρείται, επίσης, για άλλη μία φορά έντονη μεταφορά τζίρου από τους μικρούς στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου, που φαίνεται να υπερβαίνει το 4%.
Σημειώνεται ότι στο 9μηνο τα πολυκαταστήματα έδειχναν μία μείωση -13% και αναμένονται τα επίσημα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου για να φανεί πως διαμορφώθηκε αυτή η πτώση. Από τα ενδεικτικά στοιχεία στην Αττική, οι 4 στις 10 επιχειρήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, οι 3 στις 10 υψηλότερα και οι 3 στις 10 χαμηλότερα. Εντούτοις, ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλουμε όταν έχουμε τα πλήρη και αναλυτικά στοιχεία όλου του 2019 για όλους τους κλάδους του εμπορίου και των υπηρεσιών από ΕΛΣΤΑΤ και ΙΝΕΜΥ.
Β. Κορκίδης: Οι χειμερινές εκπτώσεις είναι μια καλή ευκαιρία για όλους
Ο πρόεδρος του Π.Ε.Σ. Αττικής, Β. Κορκίδης, τέλος, σημειώνει: «τη Δευτέρα 13/1/20 ξεκινούν επίσημα οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις και θα ήθελαν πολύ οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου στην Αττική, αλλά και όλη την Ελλάδα, να αρχίσει η χρονιά με θετικό πρόσημο σε όλους τους κλάδους και δραστηριότητες της αγοράς. Η εικόνα της εγχώριας ζήτησης επιβάλλεται να βελτιωθεί το 2020 σε συνδυασμό με τις φορολογικές ελαφρύνσεις και να οδηγήσει σε ανάκαμψη την ελληνική οικονομία. Οι χειμερινές εκπτώσεις είναι μια καλή ευκαιρία για όλους !»
Μην ξεχάσετε
You may like
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
3,2 δισ. ευρώ χάθηκαν από την αγορά μόνο στις επιχειρήσεις καταλυμάτων και εστίασης το Γ’ τρίμηνο
-
Διψήφια ύφεση για το 2020 τελικά λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας
-
Πλησιάζει τα 9 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών στο 9μηνο
-
Κατατέθηκε στη Βουλή ο Προϋπολογισμός του 2021
-
Αυξήθηκαν σημαντικά οι δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα το 2019
Επενδυτικό Οδηγό Real Estate παρουσίασε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο
Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση του ακινήτου ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη – Τί θα περιλαμβάνει
[ΦΩΤΟ] “Πρόσω ολοταχώς” για το Elounda Hills – Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στο Λασίθι
Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”
Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης
“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ποιό μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει mega τουριστικές επενδύσεις – Δείτε τις 2 πιό πρόσφατες
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία