Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Δεκαοκτώ χρόνια και 4 διαφορετικά πακέτα για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που είμαστε σήμερα

Newsroom

Published

on

Δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια πέρασαν όταν παραδόθηκε το πρώτο τμήμα της Αττικής Οδού. Σε εκείνη την εποχή η λειτουργία ενός τμήματος αστικού αυτοκινητόδρομου απαλλαγμένου από φανάρια που μάλιστα ξεκινούσε από την Δ.Πλακεντίας στα Βριλήσσια και έφτανε σε ένα ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο στα Σπάτα αποτελούσε ένα μεγάλο επίτευγμα.

Την ίδια χρονιά, το 2001, ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ (σαν να λέμε σήμερα Περιβάλλοντος και Υποδομών), άνοιξε την κουβέντα για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όταν ακόμα οι Αθηναίοι καλά-καλά δεν ήξεραν περί τίνος πρόκειται.

Εκείνο το πακέτο επεκτάσεων δεν προχώρησε τελικά αλλά σταδιακά μέχρι το 2004, η Αττική Οδός που γνωρίζουμε όλοι σήμερα, ολοκληρώνεται και μεταμορφώνει τις καθημερινές μετακινήσεις σε όλο το Μητροπολιτικό Συγκρότημα. Ο επόμενος Υπουργος ΠΕΧΩΔΕ (2004-2009) γίνεται αναμόρφωση του πακέτου επεκτάσεων με μία νέα σήραγγα στο βόρειο τμήμα του Υμηττού, που επίσης δεν προχώρησε ποτέ. Σε εκείνη την περίοδο το σχήμα που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό, προχωρά σε πρόταση αυτοχρηματοδότησης των επεκτάσεων με αντίτιμο την αύξηση κατά 50 λεπτά της τιμής του διοδίου και της επέκτασης του χρόνου παραχώρησης. Η πρόταση απορρίπτεται από την κυβέρνηση με το δικαιολογητικό του ασυμβίβαστου με τους κανόνες των διαγωνισμών της Ε.Ε.

Το 2010 με την αλλαγή κυβέρνησης έρχεται τρίτη αλλαγή στο πακέτο των επεκτάσεων και το 2013 (εν μέσω συνεχόμενων κυβερνήσεων) στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, προβλέπονται τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού: προς το Λαύριο, προς τη Ραφήνα (με παράλληλη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») και επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Ελληνικού.

Ταυτόχρονα όμως από το 2009 μέχρι το 2013 η κίνηση στην Αττική Οδό έχει πέσει από τις περίπου 300.000 οχήματα/ημέρα σε λιγότερο από 200.000 και η όποια κουβέντα πλέον γίνεται μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Η κρίση έχει καταλάβει και τον κατά πολλούς “χρυσοφόρο άξονα”.

Από το 2016 και μετά δειλά-δειλά ξεκινά και πάλι μία πρώτη κουβέντα για την ιεράρχηση των αναγκών επέκτασης της Αττικής Οδού και θα φτάσουμε στις αρχές του 2018 όταν δίδεται η εντολή από τον νυν Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, στην παραχωρησιούχο εταιρεία για την εκπόνηση των μελετών επέκτασης. Το πακέτο περιλαμβάνει τις επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, τις πρόδρομες εργασίες αυτών και την κατασκευή επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο.

Ταυτόχρονα αρχίζει να ανοίγει ο διάλογος για το αν αυτό μπορεί να γίνει με παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης ή με νέο διαγωνισμό. Φτάνοντας στο 2019 έχουμε δηλώσεις και από τον κ.Σπίρτζη ότι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα πραγματοποιηθούν με νέο διαγωνισμό. Σε παρόμοια δήλωση προέβη και ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη παρουσίαση του προγράμματος υποδομών του κόμματος του.

Προς το παρόν η 4η προσπάθεια για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού παραμένει θεωρητική και δεν έχει συγκεκριμενοποιηθεί χρονικά και επενδυτικά με τις όποιες αποφάσεις να λαμβάνονται όπως όλα δείχνουν την επαύριο των εθνικών εκλογών.

Σήμερα οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι στο προσκήνιο και λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας στον ίδιο τον άξονα αλλά και στην γενικότερη αυξητική τάση και σε άλλους σημαντικούς άξονες της πρωτεύουσας ενώ είναι και το μοναδικό πολύ μεγάλο οδικό έργο της χώρας εκτός του ΒΟΑΚ που μπορεί να χαρακτηριστεί βιώσιμο και πραγματοποιήσιμο άρα και να χρηματοδοτηθεί. Το κόστος του εκτιμάται σε πάνω από 1,5δισ.ευρώ ενώ η επέκταση προς τα περιφερειακά λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα-Λαύριο) θεωρείται στρατηγικής σημασίας και λόγω της ταυτόχρονης επέκτασης μέχρι εκεί του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Η αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης θεωρείται κρίσιμη λόγω της επένδυσης του Ελληνικού ενώ σημαντική θεωρείται για την εξομάλυνση της κίνησης και η επέκταση της Λ.Κύμης μέχρι την Λ.Κηφισού.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ21 ώρες ago

“Πράσινο φως” για έργο νέου ξενοδοχείου στα Κουφονήσια

Χανιά - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ22 ώρες ago

Προχωρά νέο τριπλό ξενοδοχειακό έργο στα Χανιά

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ23 ώρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Πάρο

Ρόδος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ24 ώρες ago

“Στα σκαριά” η νέα ξενοδοχειακή επένδυση της H Hotels Collection στη Ρόδο

Το ακίνητο στην οδό Αγησιλάου 23-25 και Κολωνού στο Μεταξουργείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ24 ώρες ago

Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν

Πηγή: ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/EUROKINISSI
REAL ESTATE24 ώρες ago

“Προ των πυλών” οι νέες ελαφρύνσεις για ενοικιαστές και ιδιοκτήτες ακινήτων – Τα 8 μέτρα και για το 2026

LOGISTICS24 ώρες ago

Γιατί ανέκτησε 3 αποθήκες logistics από τη ΣΗΓΚΑΛ η Trastor – Αναζητά νέους μισθωτές για αυξημένες αποδόσεις από τα μισθώματα

Πηγή: Canva
LOGISTICS3 ημέρες ago

Νέα επένδυση της Γαλαξίας για κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

Πηγή: Sani Resort
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για τις αλλαγές στο Sani Resort – Πώς θα συνενωθούν τα 4 πεντάστερα ξενοδοχεία σε ένα

One&One Kea Island - Πηγή: One&Only Resorts / Kerzner International
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Μεγαλώνει και άλλο το 5άστερο One&Only Kea Island – Ποιές νέες επενδύσεις δρομολογούνται

Το νέο κτίριο με serviced apartments στην οδό Αιτωλικού στον Πειραιά - Πηγή: MIBS Group
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Ξεκινά η μεγάλη οικιστική επένδυση της MIBS στον Πειραιά – Στην ΕΚΤΕΡ το έργο ανακατασκευής

Radisson RED Mitropoleos Square Athens - Πηγή: Radisson
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τα 5 νέα ξενοδοχειακά openings της Radisson σε Αττική, Πελοπόννησο και νησιά – Πώς επεκτείνεται και στην ηπειρωτική Ελλάδα

To ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Κολοκοτρώνη 4 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Κατεβαίνει” Αθήνα η TOR Hotel Group – Ποιό ιστορικό κτίριο θα μετατρέψει σε ξενοδοχείο

Πηγή: Sani Resort
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για τις αλλαγές στο Sani Resort – Πώς θα συνενωθούν τα 4 πεντάστερα ξενοδοχεία σε ένα

Το ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Σωκράτους 65-67 - Φωτό: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε ακίνητο του ΕΦΚΑ στην Ομόνοια – Ποιό γνωστό ακίνητο τίθεται σε διαγωνισμό

Το νέο 5αστέρων Infinity Porto Heli στο Πόρτο Χέλι - Πηγή: Mold Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Στην ΕΚΤΕΡ το έργο κατασκευής του νέου Infinity Six Senses Porto Heli – Πώς θα μεταμορφωθεί το πρώην Costa Perla

Το ακίνητο στην οδό Αγησιλάου 23-25 και Κολωνού στο Μεταξουργείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ24 ώρες ago

Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση της Phaea στην Ελούντα – Τι θα περιλαμβάνει το έργο και που θα γίνει

Το κτίριο φοιτητικών κατοικιών της Premia Properties στη Θεσσαλονίκη - Πηγή: Premia Properties
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Νέο κτίριο στην Καισαριανή απέκτησε η Premia Properties – Πώς θα το μετατρέψει σε φοιτητικές κατοικίες

Η περιοχή της επένδυσης της Grivalia Hospitality στους Πεταλιούς - Πηγή: Grivalia Hospitality
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ολοκληρώνεται το 2026 η αδειοδοτική ωρίμανση για το mega τουριστικό project Six Senses Megalonisos στους Πεταλιούς – Τι σχεδιάζει η Grivalia

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS7 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 μήνα ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου 80 στην Αργυρούπολη - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

Το νέο Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό - Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Filoxenia Kalamata - Πηγή: Grecotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).