Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του α ́ τριμήνου 2020 για το σύνολο του Ομίλου ενισχύθηκαν από την επιστροφή € 44,8 εκατ. (ή κατά € 48,7 εκατ. συνυπολογίζοντας και τους σχετικούς πιστωτικούς τόκους) λόγω αναθεώρησης του κόστους προμήθειας φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ από την BOTAS για τα έτη 2012-2019, μετά την απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου σχετικά με τη διαφορά μεταξύ των δύο εταιρειών.
Επιπλέον, τα αποτελέσματα του α ́ τριμήνου 2020 έχουν επηρεαστεί και από την πρόβλεψη για αποζημιώσεις προσωπικού ύψους € 8,5 εκατ.
Χωρίς τα ποσά αυτά, το EBITDA σε επαναλαμβανόμενη βάση διαμορφώνεται σε € 182 εκατ. έναντι ζημιών ύψους € 66,3 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η βελτίωση του επαναλαμβανόμενου EBITDA για το α ́ τρίμηνο του 2020 οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των τιμών φυσικού αερίου και στην χαμηλότερη Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ).
Τα αποτελέσματα προ φόρων σε προσαρμοσμένη βάση διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 36,7 εκατ. έναντι ζημιών € 248,5 εκατ. το α ́ τρίμηνο 2019, ενώ χωρίς την προσαρμογή καταγράφονται κέρδη προ φόρων ύψους € 3,5 εκατ.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του α ́ τριμήνου 2020, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Α.Ε. κ. Γιώργος Στάσσης δήλωσε:
«Η θετική τάση στην λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου, η οποία ξεκίνησε από τα αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου 2019, συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2020, με το EBITDA σε επαναλαμβανόμενη βάση να διαμορφώνεται σε € 182 εκατ.
Αποτελεί θετική εξέλιξη η μείωση των λειτουργικών δαπανών λόγω της μείωσης, μεταξύ άλλων, των δαπανών για αγορές ενέργειας και καύσιμα λόγω της πτώσης της Οριακής Τιμής Συστήματος και των τιμών φυσικού αερίου, ενώ παράλληλα, καταγράφηκε μείωση του καθαρού χρέους κατά € 52 εκατ.
Οι νέες έκτακτες συνθήκες με τις οποίες βρεθήκαμε αντιμέτωποι λόγω του Covid-19, μας ανάγκασαν να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας μας προκειμένου να προσαρμοσθούμε στην νέα πραγματικότητα και να εξασφαλίσουμε την επιχειρησιακή συνέχεια. Κληθήκαμε άμεσα να εργαστούμε από το σπίτι, να υιοθετήσουμε νέες μορφές επικοινωνίας, να εξυπηρετήσουμε με διαφορετικό τρόπο τους πελάτες μας, να διασφαλίσουμε την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να αλλάξουμε διαδικασίες ετών. Στο νέο αυτό πλαίσιο, η ανταπόκριση όλων στον Όμιλο της ΔΕΗ ήταν άμεση και αποτελεσματική.
Επιπλέον, σε συνέχεια της σταδιακής άρσης των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, ακολουθώντας πλήρως τις οδηγίες της Πολιτείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας προχωρήσαμε στην επαναλειτουργία των καταστημάτων μας από τις 11 Μαΐου. Παράλληλα, συνεχίζουμε να ενισχύουμε τα κανάλια επικοινωνίας και εξυπηρέτησης κάνοντας ό,τι είναι δυνατόν για την εξυπηρέτηση των πελατών μας με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Σε επίπεδο εισπράξεων, από τα μέσα Απριλίου παρατηρούμε σταδιακή διόρθωση στην υστέρηση η οποία σημειώθηκε το μήνα Μάρτιο λόγω του Covid-19. Συνεχίζουμε την υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων μας με την προώθηση των επενδύσεων σε ΑΠΕ και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου.
Επιπλέον, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας διενεργήσαμε Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων, εξ αποστάσεως, μέσω τηλεδιάσκεψης, με υψηλή απαρτία, εκλέγοντας με ευρύτατη πλειοψηφία δύο επιπλέον μέλη στην Επιτροπή Ελέγχου η οποία αποκτά πλέον, βάσει νόμου, αναβαθμισμένες ευθύνες και αρμοδιότητες, κάνοντας ένα ακόμη βήμα προς τη σύγχρονη Εταιρική Διακυβέρνηση με διαφάνεια και με πρακτικές αντίστοιχες μεγάλων Ευρωπαϊκών εταιρειών».