ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εκτοξεύθηκαν οι ψηφιακές τραπεζικές συναλλαγές στην Ελλάδα κατά την πανδημία

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΜε ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα, που έχει ξεκινήσει στη διάρκεια των τελευταίων ετών και φθάνει πλέον στο αποκορύφωμα της, μετά και τις εντεινόμενες πρωτοβουλίες και δράσεις των τραπεζών στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης.
Μίας κρίσης που οδηγεί τις τράπεζες στην Ελλάδα και διεθνώς να επιταχύνουν τις διαδικασίες ολοκλήρωσης του ψηφιακού τους μετασχηματισμού και κατ’ επέκταση των ψηφιακών τραπεζικών δικτύων.
Στην Ελλάδα χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Alpha Bank, που όπως ανακοίνωσε πρόσφατα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, το 91% των συναλλαγών πραγματοποιείται σε ψηφιακό περιβάλλον, με την χρήση του mobile banking να παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση.
Ειδικότερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2020, το 91% των συνολικών συναλλαγών στην Alpha Bank πραγματοποιήθηκε μέσω των ψηφιακών της δικτύων (e-banking, ATM, κέντρα αυτόματων συναλλαγών- ΚΑΣ), ενώ εντυπωσιακή ετήσια αύξηση 70% κατέγραψε και η χρήση του mobile banking της τράπεζας, εξυπηρετώντας περισσότερες από 65 εκατομμύρια συνδέσεις.
Ο αριθμός των ενεργών χρηστών του Alpha mobile banking αυξήθηκε κατά 51% σε σχέση με πέρυσι και αντίστοιχα, οι συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν μέσω της υπηρεσίας ήταν υψηλότερες κατά 66% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Οι περισσότερες από τις μισές (52,4%) νέες εγγραφές συνδρομητών στο e-banking της Alpha Bank, κατά τους έξι πρώτους μήνες του έτους, πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά online, χωρίς δηλαδή να απαιτηθεί επίσκεψη σε κατάστημα της τράπεζας, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν 23,3%.
Η τράπεζα δίνει επίσης έμφαση την τεράστια ανταπόκριση των καταναλωτών στο Αpple Pay, την υπηρεσία πληρωμών για συσκευές Apple, που πρώτη και μόνη από τις ελληνικές τράπεζες διέθεσε η Alpha Bank τον Απρίλιο του 2020.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα, μέσα σε πέντε μήνες οι χρήστες της υπηρεσίας ξεπέρασαν τους 65.000, καθώς τα οφέλη της εφαρμογής είναι σημαντικά.
Συνδέοντας με το Apple Pay τη χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα τους Visa και Mastercard της Alpha Bank, οι πελάτες της τράπεζας κάνουν τις αγορές τους ανέπαφα σε POS ή σε e-shops, χωρίς να πληκτρολογούν το PIN της κάρτας τους, χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό τους τηλέφωνο ή απλά το ρολόι τους.
Την ίδια στιγμή μεγάλος αριθμός πελατών χρησιμοποιεί για συναλλαγές το ψηφιακό πορτοφόλι myAlpha Wallet. Η προσφάτως ανανεωμένη έκδοση της εφαρμογής, η οποία διατίθεται δωρεάν μέσω του Google Play Store, εξασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα, ευκολία και ασφάλεια συναλλαγών μέσω συσκευών με λογισμικό Android, σε ένα σύγχρονο και ιδιαίτερα φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον πλοήγησης.
Η άνοδος είχε ξεκινήσει πριν την πανδημία
Η Alpha Bank, στο πλαίσιο του ψηφιακού της μετασχηματισμού, ενός από τους βασικούς πυλώνες του στρατηγικού της σχεδίου, είχε μεταφέρει σε ψηφιακό περιβάλλον το 85,5% των συνολικών της συναλλαγών, ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2019, δηλαδή έναν χρόνο πριν από την έλευση της πανδημίας.
Το ποσοστό αυτό, επισημαίνεται από την τράπεζα, αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι, ανεξάρτητα από τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας που οδήγησαν εκ των πραγμάτων σε αύξηση των εξ’ αποστάσεως τραπεζικών συναλλαγών κατά τους πρώτους μήνες του 2020, η ψηφιακή τραπεζική ήρθε για να μείνει και να αλλάξει ριζικά σε βάθος χρόνου τις τραπεζικές συναλλαγές όπως τις γνωρίζαμε έως πρόσφατα.
Τι σημαίνει όμως η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών για τον πελάτη και τον εργαζόμενο της τράπεζας, αλλά και το δίκτυο καταστημάτων;
Η Alpha Bank, αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο ‘Αγης Παπαστεργίου, διευθυντής Ψηφιακής Τραπεζικής της τράπεζας, «έχει θέσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο επίκεντρο του επιχειρησιακού της προγραμματισμού, επενδύοντας με συνέπεια και αποφασιστικότητα στις τεχνολογίες αιχμής για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Η στρατηγική αυτή επιλογή επέτρεψε στην Alpha Bank να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στον τομέα της τραπεζικής εξυπηρέτησης λόγω της πανδημίας».
Αναφερόμενος στους πελάτες της Alpha Bank o κ.Παπαστεργίου τονίζει ότι «κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, χρησιμοποιούν σε συντριπτικό ποσοστό τα ψηφιακά κανάλια της τράπεζας για τις καθημερινές συναλλαγές τους, γεγονός που μας ενθαρρύνει να ενισχύσουμε περαιτέρω τις ψηφιακές πωλήσεις τραπεζικών προϊόντων και την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση.
Στην κατεύθυνση αυτή, ο ανασχεδιασμός των λειτουργιών, η περαιτέρω απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, σε συνδυασμό πάντοτε με την συνεχή ενίσχυση της κατάρτισης των εργαζομένων μας στις νέες τεχνολογίες, αποτελούν διαρκή στόχο για εμάς, ώστε να παρέχουμε συνεχώς μία αναβαθμισμένη εμπειρία εξυπηρέτησης».
Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρεται και στο δίκτυο καταστημάτων της τράπεζας, με αφορμή της εντυπωσιακή αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών. «H στροφή των πελατών σε ψηφιακούς διαύλους επικοινωνίας και εξυπηρέτησης εύλογα επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας του δικτύου, όχι τόσο με όρους γεωγραφικής κάλυψης, αλλά κυρίως μέσα από τον επαναπροσδιορισμό των τραπεζικών υπηρεσιών που προσφέρουν τα καταστήματα.
Η έννοια της τραπεζικής επανακαθορίζεται και δεδομένου ότι ολοένα και μεγαλύτερος όγκος συναλλαγών διεκπεραιώνεται από τα ψηφιακά μας κανάλια, η προσοχή μας πρέπει να στραφεί στην αξιοποίηση του δικτύου μας για την παροχή της αναγκαίας ενημέρωσης, των επενδυτικών συμβουλών, αλλά και της διάθεσης καινοτόμων προϊόντων που θα βοηθήσουν τους πελάτες μας να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις σύγχρονες προκλήσεις».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
Διπλασίασε το ποσοστό της στην Prodea η Alpha Bank
-
Με χρηματοδότηση από την Alpha Bank ολοκληρώνεται το 2025 η μεγάλη επένδυση στη Στοά Αρσακείου
-
Προσιτή κατοικία: 9 παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και ζήτηση – Τι δείχνει έρευνα της Alpha Bank
-
3 ακίνητα στην Αθήνα πούλησε σε θυγατρικές της Alpha Bank η Ευρώπη Holdings
-
Πώς θα “βγάλουν” οι τράπεζες στην αγορά χιλιάδες ακίνητα – Καταγράφεται μεγάλη ζήτηση για προσιτή κατοικία
-
Ποιές κτιριακές επενδύσεις δρομολογούν οι μεγάλες τράπεζες στο κέντρο της Αθήνας – Πού ετοιμάζουν γραφεία Alpha, Eurobank και Piraeus

Προς Στρατηγική Επένδυση η τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Πώς θα απευθύνεται στην Τρίτη Ηλικία

Οι 2 πυλώνες της νέας στρατηγικής για την αξιοποίηση των ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων – Τι αλλάζει

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λευκάδα

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κεφαλονιά

Που οφείλεται η έλλειψη προσιτής στέγης στην Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές είναι πιό έντονη

“Στον αέρα” νέος διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για την εκμίσθωση τουριστικού ακινήτου στην Αχαΐα

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λήμνο

Εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση το νέο mega τουριστικό έργο PHĀEA 121 εκατ. ευρώ στη Νότια Κρήτη

Επεκτάθηκε και εισήλθε στην επόμενη φάση ανάπτυξής του το 5άστερο Avant Mar στην Πάρο – Πώς ανακαινίσθηκε και ενσωματώθηκε το πρώην Ξενία Πάρου

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

Πρώτο “πράσινο φως” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση στη Βόρεια Αφάντου – Ποιός μεγάλος όμιλος θα επενδύσει στο ακίνητο

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
VIDEOS3 εβδομάδες ago
The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα