Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Πώς μπορεί ο αειφόρος τουρισμός να κάνει τα ξενοδοχεία πιό κερδοφόρα – 7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

Παύλος Ρίζος

Published

on

Sponsored content

Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που ακούγεται από τους ξενοδόχους, οι οποίοι θέλουν να ξέρουν εάν οι επενδύσεις που θα κάνουν, θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα και κέρδος. Η γρήγορη απάντηση είναι “Ναι, μπορεί αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις”.

Τι σημαίνει αυτό; Το να εφαρμοστούν οι απαραίτητες πράσινες πρακτικές και να πάρει το ξενοδοχείο μία «πράσινη» πιστοποίηση, ενδεχομένως να μην φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα (για παράδειγμα, αύξηση των κρατήσεων). Θα έχει βέβαια κάποιο κέρδος σε βάθος χρόνου, από τις εξοικονομήσεις πόρων σαν το νερό, το καύσιμα και το ρεύμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα απόσβεση ή προσέλκυση πελατών.

Το κλειδί είναι να αξιοποιήσει ο ξενοδόχος όλες τις οικολογικές και κοινωνικές βελτιώσεις που έχει κάνει, είναι μέσω μίας σωστά οργανωμένης στρατηγικής «πράσινου» διαδικτυακού marketing, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σήμερα, αναζητούν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα για τη διαμονή τους.

Έρευνα της booking.com του 2021 δείχνει ότι το 83% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, πιστεύει ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας, και ότι το 76% των ταξιδιωτών δεσμεύονται να αναζητήσουν καταλύματα που έχουν αξιόπιστη πιστοποίηση βιωσιμότητας.

Κάθε πράσινη πρακτική είναι μέρος ενός ολιστικού οράματος, και εκπροσωπεύει μια ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό, να εμπλέκουμε τους πελάτες και να τραβήξουμε την προσοχή των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Είναι επίσης ευκαιρία για να αναβαθμίσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, δείχνοντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη γύρω από την επιχείρησή μας, το πως σεβόμαστε το περιβάλλον και το πως βοηθάμε την κοινωνία μας.

Η εποχή όπου ο ταξιδιώτης εντυπωσιαζόταν με φωτογραφία από πισίνα και κοκτέιλ στο χέρι τελειώνει. Παρατηρείται αρκετές φορές, πως μια ανάρτηση στα social media με περιβαλλοντικό στοιχείο, π.χ. δενδροφύτευση ή καθαρισμό παραλίας με τους επισκέπτες, έχει μεγαλύτερη απήχηση και δένει με την σημερινή πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.

Οι πιο σημαντικοί τουριστικοί πράκτορες, π.χ. η TUI, επιμένουν να στείλουν πελάτες σε οικολογικά πιστοποιημένα ξενοδοχεία. Παράλληλα, τα μικρά ξενοδοχεία που έχουν κρατήσεις μέσω ίντερνετ ή ακόμα και από στόμα σε στόμα, θα γίνουν και εκείνα πιο ανταγωνιστικά και πιο οικονομικά βιώσιμα.

7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

  1. Ανάρτηση της πράσινης φιλοσοφίας του ξενοδοχείου στην ιστοσελίδα του και επισήμανση των κοινωνικών οφελών
  2. Στρατηγικές συνεργασίες και cross-marketing με οικολογικούς παρόχους δραστηριοτήτων (πεζοπορία, ποδηλασία, αναρρίχηση, καταδύσεις με περιβαλλοντικό στοιχείο, επισκέψεις σε οινοποιεία και ελαιοτριβεία).
  3. Χρήση και προώθηση τοπικών προϊόντων.
  4. Ανάδειξη της βιοποικιλότητας και φύσης της περιοχής (π.χ. εθνικό πάρκο, τοπικό υγροβιότοπο ή διπλανή περιοχή Natura 2000), και ενημέρωση για απειλούμενα είδη.
  5. Ανάρτηση των πράσινων πρακτικών στην καταχώριση του ξενοδοχείου στη Google.com, στην ενότητα “βιωσιμότητα” στη πλατφόρμα booking.com και στην Tripadvisor.
  6. Αναρτήσεις στα Social Media για τις δραστηριότητες και τις περιβαλλοντικές δράσεις.
  7. Αποστολή δελτίων τύπων για πράσινα νέα και διανομή διαδικτυακά (επίσης σε συνεργάτες, πελάτες, και στοχευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες).

Ο αειφόρος τουρισμός δεν έχει να κάνει μόνο με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς πυλώνες. Ο τρίτος πυλώνας – η οικονομική βιωσιμότητα – είναι εξίσου σημαντικός. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώνουν ότι ο αειφόρος τουρισμός είναι ένα πιο κερδοφόρο μοντέλο λειτουργίας. Και το δικό σας τουριστικό κατάλυμα μπορεί να μπει στο κύμα της αειφορίας και να αυξήσει τα κέρδη του μακροπρόθεσμα.

O Iyad KayaliCEO της Medventure, είναι σύμβουλος και εκπαιδευτής αειφόρου τουρισμού. Είναι εισηγητής του Go Green! Sustainable Tourism Training – mini course. To επόμενο σεμινάριο ξεκινάει 1η Δεκεμβρίου.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Elounda Hills - Πηγή: Mirum Hellas
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ώρα ago

[ΦΩΤΟ] “Πρόσω ολοταχώς” για το Elounda Hills – Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στο Λασίθι

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ15 ώρες ago

Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει

Ιωάννινα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 ημέρες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο Wyndham στην Αττική – Έως τέλος του 2024 η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας

Το Golden Hall - Πηγή: Eurokinissi / Παναγοπούλου Γεωργία
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό

Άποψη του Πειραιά - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν

Το ανακαινισμένο Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο όταν ολοκληρωθεί η επένδυση - Πηγή: Mitsis Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels

Η επένδυση της Dimand στο Βοτανικό - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex

Άποψη του Πειραιά - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα - Πηγή: Dromeus Capital / A&M Architects
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει

Elounda Hills Marina - Πηγή: Mirum Hellas
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης

Το νέο 5αστέρων Infinity Porto Heli στο Πόρτο Χέλι - Πηγή: Mold Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 ημέρες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι

Petra Salis - Πηγή: AVAX Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν

Little Athens Project, Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά

The Grid - Πηγή: EY
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).