Την αναγκαιότητα ενός στρατηγικού πλάνου για τον ελληνικό τουρισμό, το οποίο θα αντιμετωπίζει τα “συμπτώματα” της υγειονομικής κρίσης αλλά παράλληλα θα ανοίξει νέες προοπτικές για την Ελλάδα στο διεθνή ανταγωνισμό, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής προετοιμασίας για την επόμενη ημέρα στον τουρισμό και τα ταξίδια, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλαδος FedHATTA.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Λύσανδρος Τσιλίδης: «Η Ομοσπονδία, από την πρώτη ημέρα της κρίσης είχε το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη ημέρα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε να κοπάσει η πανδημία αλλά, αντίθετα, πρέπει τώρα να χαράξουμε την στρατηγική του τουρισμού μας. Γι’ αυτό και δεν σταματήσαμε λεπτό να σχεδιάζουμε συνέργειες με τουριστικούς φορείς στην Ευρώπη, στην Αμερική και στην Ασία. Λόγω τεχνογνωσίας επάνω στο αντικείμενο, αλλά και κατάρτισης στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, θέτουμε εαυτούς αρωγούς της πολιτείας. Είμαστε εδώ για να καταθέσουμε άμεσα και εμπεριστατωμένα τις απόψεις αλλά και τις προτάσεις μας ώστε να διασφαλίσουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός θα βγει δυνατός από αυτή την πρωτοφανή κρίση. Μετά την ανακοίνωση και νέων μέτρων αυτές τις ημέρες σε ευρωπαϊκές χώρες, η ανάγκη να βρεθούν λύσεις ανάκαμψης εντείνεται. Ένα στρατηγικό πλάνο για τη χώρα μας και τον ελληνικό τουρισμό, θα μπορέσει να αντιμετωπίσει μεν τα συμπτώματα, αλλά και το ίδιο το πρόβλημα σφαιρικά».
Επίσης, ο κ. Τσιλίδης σημειώνει: «Η Ομοσπονδία μέσα από τις Ενώσεις της, από την πρώτη στιγμή της υγειονομικής κρίσης εργάστηκε σκληρά σε συνεργασία με την ECTAA (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Τουριστικών Γραφείων και Διοργανωτών) και τις επιμέρους εθνικές Ενώσεις που είναι μέλη της. Η διαχείριση της πρωτοφανούς κατάστασης που διαμορφώθηκε ήταν και παραμένει απαιτητική. Στο πρώτο στάδιο επικεντρώθηκε στην προσαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που διέπει την λειτουργία του κλάδου στις νέες συνθήκες, την θέσπιση κοινών κανόνων για την μετακίνηση των πολιτών αλλά και των υγειονομικών κανόνων που θα πρέπει να υπάρχουν για την ασφάλεια τόσο των ταξιδιωτών όσο και του τοπικού πληθυσμού. Στο επόμενο στάδιο εργάστηκε για την ομαλή λειτουργία τη αγοράς και την όσο το δυνατόν καλύτερη δυνατή εμπειρία διακοπών των επισκεπτών, ενώ στο τελικό στάδιο βασίζεται στην αποκτηθείσα εμπειρία για την δημιουργία εκείνων των προϋποθέσεων που θα μας επιτρέψουν να έχουμε ένα καλύτερο τουριστικό ρεύμα το 2021».