ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία: Τρέχουν οι μελέτες για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα
Published
4 έτη agoon
Σε πλήρη εξέλιξη είναι η ωρίμανση των μελετών για το μεγαλόπνοο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η νέα γραμμή θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, έχει κόστος που ξεπερνά το 1,25δισ.ευρώ. Τελευταία εξέλιξη είναι η περιβαλλοντική μελέτη για το πρώτο έργο που αφορά το τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα και η οποία έχει τεθεί σε διαβούλευση, πριν σταλεί προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Την μελέτη για αυτό το τμήμα την έχει μελετήσει ο ΟΣΕ.
Η χάραξη του είναι πεδινή και ακολουθεί κατά κάποιο τρόπο αυτή της Εγνατίας οδού. Θα αφορά στην κατασκευή νέας μονής γραμμής υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση και θα έχει μήκος 173,7χλμ. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200χλμ/ώρα.
Η γραμμή θα ξεκινά από τον οικισμό της Νέας Φιλαδέλφειας στο Ωραιόκαστρο και θα καταλήγει στη Νέα Καρβάλη, το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας. Συνολικά προβλέπεται οι δημιουργία οκτώ νέων σιδηροδρομικών σταθμών: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα. Επίσης προβλέπονται δύο στάσεις σε Δρυμό και Λουτρά Βόλβης.
Στο έργο θα υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα: 23 συνολικά σήραγγες μήκους 22,23χλμ, 30 σιδηροδρομικές σήραγγες 8,77χλμ, 71 ανισόπεδες διαβάσεις.
Με το έργο θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου και θα αναπτυχθεί το νέο λιμάνι της Καβάλας, θα αναβαθμιστεί η σύνδεση με την Τουρκία και την Βουλγαρία και γενικότερη τα ανατολικά Βαλκάνια.
Το έργο θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όταν εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη, το έργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση και το πιθανότερο είναι να το δούμε να υλοποιείται μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ουσιαστικά οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι 200χλμ/ώρα εκτός από την περιοχή της Αμφίπολης όπου για λόγους αποφυγής των αρχαιολογικών χώρων και του δικτύου υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ η χάραξη για ταχύτητα 180 χλμ/ώρα επιβατικής αμαξοστοιχίας σε συνδυασμό με 80 ώρα/χλμ εμπορευματικής.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ
Σχετικά με τα επιμέρους τεχνικά έργα, προβλέπονται τα εξής: Κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 24,909 km. Παράπλευρο οδικό δίκτυο και οδοί στομίων σηράγγων συνολικού μήκους 120,684km.
Πέραν των 30 σιδηροδρομικών γεφυρών περιλαμβάνεται 1 οδική γέφυρα μήκους 35 μέτρων, 9 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 5,678 χλμ.και 494 νέοι οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων.
Προβλέπονται επιπλέον τεχνικά έργα προστασίας όπως τοίχοι αντιστήριξης, και 2 περιπτώσεις πασσαλότοιχων. Τα μήκη των εν λόγω τεχνικών έργων κυμαίνονται μεταξύ 30 και 880 μέτρων και τα μέσα ύψη τους μεταξύ 4 και 10 μέτρα. Το εύρος κατάληψης του έργου εκτιμάται σε 8.000 στρέμματα. Τμήμα του έργο υλοποιείται εντός του Αισθητικό Δάσους Καβάλας και του Προστατευτικού Δάσους Καβάλας.
Η ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ
Η χάραξη ως προς το Ν. Καβάλας προβλέπει τα ακόλουθα: Η γραμμή με βορειοανατολική πορεία κινείται βόρεια της Εγνατίας Οδού στον κάμπο της Πιέριας κοιλάδας, ανάμεσα στα Όρη Παγγαίο και Σύμβολο (ΠΕ Καβάλας). Περί τη ΧΘ 148+000 εξέρχεται της Πιέριας κοιλάδας και με σήραγγα διέρχεται το Σύμβολον όρος από όπου καταλήγει στο νότιο τμήμα των τεναγών Φιλίππων. Περί τη ΧΘ 162+000 διαμορφώνονται σήραγγες ώστε το έργο να διέλθει βορείως των υψωμάτων της Καβάλας. Το πέρας το έργου διαμορφώνεται στην κάμπο της Νέας Καρβάλης βορειοδυτικά οικισμού.
Η ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑ-ΤΟΞΟΤΕΣ ΞΑΝΘΗΣ
Η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή θα έχει συνολικό μήκος 31,8 km, θα είναι μονή, κανονικού εύρους (1,435 m), με ταχύτητα Μελέτης 160 km/h. Μικρότερη ταχύτητα Μελέτης θα εφαρμοστεί στις συνδέσεις του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, της ΒΙΠΕ Καβάλας και της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με την Κύρια Γραμμή. Σε όλο το μήκος του έργου η διασταύρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα γίνεται με Ανισόπεδες Διαβάσεις.
Η χάραξη για το δεύτερο τμήμα της νέας γραμμής ξεκινά από το Λιμάνι της Νέας Καρβάλης μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης όπου θα συναντά την υφιστάμενη γραμμή. Το έργο είναι επίσης υπό μελέτη αποτελεί τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών Ξάνθης και το πέρας του (ΧΘ 173+691,58) ταυτίζεται με τη ΧΘ 66+500 του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οριστική μελέτη του οποίου είναι υπό εκπόνηση στο πλαίσιο σχετικής ανάθεσης της ΕΡΓΟΣΕ.
Σε αυτήν προβλέπονται τα ακόλουθα: Η νέα ΣΓ ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια, οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη ΣΓ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το “σταθερό τιμόνι” στις κατασκευές – τα μεγάλα έργα και οι νέες επενδύσεις 4 δισ.ευρώ
-
Στα δημόσια έργα και τις υποδομές βασίζεται ο Τζόνσον για τη διάσωση της βρετανικής οικονομίας
-
Οι μεγάλες κατασκευαστικές αποτυχίες της 10ετίας στην Ελλάδα
-
Σε δημοπράτηση ευρύ πρόγραμμα αναβάθμισης πεζοδρομίων και δρόμων στο κέντρο της Αθήνας
-
Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη, ποια ήταν η δέσμευση του
-
Ζωντανεύουν τα μεγάλα έργα, τι γίνεται με δημοπρατήσεις και παραδόσεις έργων, ποια τα αγκάθια
Πώς ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός αυξάνει την αξία των οικιστικών ακινήτων
Πώς μπήκε στο στόχαστρο των Ευρωπαίων επενδυτών το ελληνικό real estate
Με εταιρείες holding η γρήγορη αξιοποίηση έως 1.000 ακινήτων της ΕΤΑΔ
Νέα Στρατηγική Επένδυση 85 εκατ. ευρώ δρομολογείται στην Ιθάκη – Πού θα γίνει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο με μαρίνα
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
“Πράσινο φως” για νέο έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φολέγανδρο
Εγκρίθηκε η επένδυση για το νέο ξενοδοχείο στην Επίδαυρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Ποιές είναι οι 7 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
Σε ποιά φάση βρίσκεται σήμερα η αγορά real estate στην Ελλάδα – Τι λένε οι ειδικοί της αγοράς ακινήτων
Με επιτυχία η ημερίδα της ΔΑΝΟΣ στην Κύπρο για το ελληνικό και κυπριακό real estate
Νέο ξενοδοχείο δρομολογείται σε σημείο – φιλέτο του Πειραιά – Δείτε πού θα γίνει
Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο TWINN στον Πειραιά – Σε ποιά περιοχή βρίσκεται
“Πράσινο φως” για το Project VORIA με ξενοδοχείο και καζίνο στο Μαρούσι – Πότε ξεκινούν τα έργα
Προχωρά η διαδικασία για τη νέα ξενοδοχειακή επένδυση στη Σταδίου – Ποιά εταιρεία επενδύει
8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις προχωρούν στις Κυκλάδες – Δείτε σε ποιά νησιά
10 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
Νέα επένδυση 300 εκατ. ευρώ για mega data center στα Σπάτα από Dromeus Capital – Apto – Γιατί επιλέγουν Ελλάδα και Μεσόγεια
“Πράσινο φως” για τη mini οικιστική επένδυση της Μπλε Κέδρος στα Εξάρχεια
“Στα σκαριά” νέα μεγάλη επένδυση logistics στη Μαγούλα – Ποιά εταιρεία επενδύει
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO] Δείτε τη νέα οικιστική επένδυση στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό – Πώς θα γίνουν τα νέα Promenade Heights
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
[VIDEO] Ξεκίνησε η επένδυση για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ξενοδοχείο δρομολογείται σε σημείο – φιλέτο του Πειραιά – Δείτε πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο TWINN στον Πειραιά – Σε ποιά περιοχή βρίσκεται
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Πράσινο φως” για το Project VORIA με ξενοδοχείο και καζίνο στο Μαρούσι – Πότε ξεκινούν τα έργα
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Προχωρά η διαδικασία για τη νέα ξενοδοχειακή επένδυση στη Σταδίου – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago
8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις προχωρούν στις Κυκλάδες – Δείτε σε ποιά νησιά