Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία: Τρέχουν οι μελέτες για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα

Avatar

Published

on

Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Σε πλήρη εξέλιξη είναι η ωρίμανση των μελετών για το μεγαλόπνοο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η νέα γραμμή θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, έχει κόστος που ξεπερνά το 1,25δισ.ευρώ. Τελευταία εξέλιξη είναι η περιβαλλοντική μελέτη για το πρώτο έργο που αφορά το τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα και η οποία έχει τεθεί σε διαβούλευση, πριν σταλεί προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Την μελέτη για αυτό το τμήμα την έχει μελετήσει ο ΟΣΕ.

Η χάραξη του είναι πεδινή και ακολουθεί κατά κάποιο τρόπο αυτή της Εγνατίας οδού. Θα αφορά στην κατασκευή νέας μονής γραμμής υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση και θα έχει μήκος 173,7χλμ. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200χλμ/ώρα.

Η γραμμή θα ξεκινά από τον οικισμό της Νέας Φιλαδέλφειας στο Ωραιόκαστρο και θα καταλήγει στη Νέα Καρβάλη, το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας. Συνολικά προβλέπεται οι δημιουργία οκτώ νέων σιδηροδρομικών σταθμών: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα. Επίσης προβλέπονται δύο στάσεις σε Δρυμό και Λουτρά Βόλβης.

Στο έργο θα υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα: 23 συνολικά σήραγγες μήκους 22,23χλμ, 30 σιδηροδρομικές σήραγγες 8,77χλμ, 71 ανισόπεδες διαβάσεις.

Με το έργο θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου και θα αναπτυχθεί το νέο λιμάνι της Καβάλας, θα αναβαθμιστεί η σύνδεση με την Τουρκία και την Βουλγαρία και γενικότερη τα ανατολικά Βαλκάνια.

Το έργο θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όταν εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη, το έργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση και το πιθανότερο είναι να το δούμε να υλοποιείται μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ουσιαστικά οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι 200χλμ/ώρα εκτός από την περιοχή της Αμφίπολης όπου για λόγους αποφυγής των αρχαιολογικών χώρων και του δικτύου υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ η χάραξη για ταχύτητα 180 χλμ/ώρα επιβατικής αμαξοστοιχίας σε συνδυασμό με 80 ώρα/χλμ εμπορευματικής.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Σχετικά με τα επιμέρους τεχνικά έργα, προβλέπονται τα εξής: Κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 24,909 km. Παράπλευρο οδικό δίκτυο και οδοί στομίων σηράγγων συνολικού μήκους 120,684km.

Πέραν των 30 σιδηροδρομικών γεφυρών περιλαμβάνεται 1 οδική γέφυρα μήκους 35 μέτρων, 9 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 5,678 χλμ.και 494 νέοι οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων.

Προβλέπονται επιπλέον τεχνικά έργα προστασίας όπως τοίχοι αντιστήριξης, και 2 περιπτώσεις πασσαλότοιχων. Τα μήκη των εν λόγω τεχνικών έργων κυμαίνονται μεταξύ 30 και 880 μέτρων και τα μέσα ύψη τους μεταξύ 4 και 10 μέτρα. Το εύρος κατάληψης του έργου εκτιμάται σε 8.000 στρέμματα. Τμήμα του έργο υλοποιείται εντός του Αισθητικό Δάσους Καβάλας και του Προστατευτικού Δάσους Καβάλας.

Η ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ

Η χάραξη ως προς το Ν. Καβάλας προβλέπει τα ακόλουθα: Η γραμμή με βορειοανατολική πορεία κινείται βόρεια της Εγνατίας Οδού στον κάμπο της Πιέριας κοιλάδας, ανάμεσα στα Όρη Παγγαίο και Σύμβολο (ΠΕ Καβάλας). Περί τη ΧΘ 148+000 εξέρχεται της Πιέριας κοιλάδας και με σήραγγα διέρχεται το Σύμβολον όρος από όπου καταλήγει στο νότιο τμήμα των τεναγών Φιλίππων. Περί τη ΧΘ 162+000 διαμορφώνονται σήραγγες ώστε το έργο να διέλθει βορείως των υψωμάτων της Καβάλας. Το πέρας το έργου διαμορφώνεται στην κάμπο της Νέας Καρβάλης βορειοδυτικά οικισμού.

Η ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑ-ΤΟΞΟΤΕΣ ΞΑΝΘΗΣ

Η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή θα έχει συνολικό μήκος 31,8 km, θα είναι μονή, κανονικού εύρους (1,435 m), με ταχύτητα Μελέτης 160 km/h. Μικρότερη ταχύτητα Μελέτης θα εφαρμοστεί στις συνδέσεις του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, της ΒΙΠΕ Καβάλας και της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με την Κύρια Γραμμή. Σε όλο το μήκος του έργου η διασταύρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα γίνεται με Ανισόπεδες Διαβάσεις.

Η χάραξη για το δεύτερο τμήμα της νέας γραμμής ξεκινά από το Λιμάνι της Νέας Καρβάλης μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης όπου θα συναντά την υφιστάμενη γραμμή. Το έργο είναι επίσης υπό μελέτη αποτελεί τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών Ξάνθης και το πέρας του (ΧΘ 173+691,58) ταυτίζεται με τη ΧΘ 66+500 του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οριστική μελέτη του οποίου είναι υπό εκπόνηση στο πλαίσιο σχετικής ανάθεσης της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε αυτήν προβλέπονται τα ακόλουθα: Η νέα ΣΓ ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια, οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη ΣΓ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Η ενίσχυση των διμερών σχέσεων σε τομείς, όπως ο τουρισμός και οι επενδύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Σαουδική Αραβία αλλά και η ανταλλαγή απόψεων όσον αφορά την αντιμετώπιση της πανδημίας στις δύο χώρες, βρέθηκαν στο επίκεντρο της τηλεφωνικής συνομιλίας του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη με τον Σαουδάραβα ομόλογό του Ahmed Aqeel Al-Khateeb.

Οι δύο υπουργοί, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, προχώρησαν σε μία επισκόπηση της κατάστασης όσον αφορά την αντιμετώπιση του COVID-19 στις δύο χώρες και συμφώνησαν στην ενεργοποίηση μικτής επιτροπής τουρισμού, η οποία έχει στόχο την κοινή χρήση δεδομένων και πληροφοριών, την εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας εργαστηρίων ανταλλαγής γνώσεων και διαμοιρασμού βέλτιστων πρακτικών και κοινά προϊόντα και κοινή προώθηση για αγορές μεγάλων αποστάσεων.

Επίσης συμφώνησαν και για τη συνεργασία στον τομέα των επενδύσεων, έναν πολύ σημαντικό τομέα και για τις δύο χώρες, μέσω του διορισμού ατόμων επαφής, με στόχο την περαιτέρω πρόοδο στο εν λόγω πεδίο ενώ συζήτησαν για την ελληνική πρωτοβουλία στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και άλλα θέματα που άπτονται του οργανισμού.

Οι δύο άνδρες αναφέρθηκαν και στα συμπεράσματα της συνόδου των υπουργών Τουρισμού της G20 που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία της Σαουδικής Αραβίας, όπως «η ενθάρρυνση της εφαρμογής ασφαλών και απρόσκοπτων αρχών των ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης συνδεσιμότητας και της δημιουργικής χρήσης νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της ασφάλειας, της προστασίας και της εμπειρίας των ταξιδιωτών, η προώθηση της αειφορίας και η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών».

Επιπλέον συζήτησαν και την πρόταση που είχε θέσει στο τραπέζι της συνόδου της G20 τον περασμένο Οκτώβρη ο κ. Θεοχάρης για την επιτακτική ανάγκη χρήσης τεστ αντιγόνου (rapid test) στις διεθνείς αερομεταφορές, πρόταση που συμπεριελήφθη στα γενικά συμπεράσματα: «Η διεθνής, συντονισμένη δράση, η συνεργασία με διεθνείς Οργανισμούς σε συμφωνημένα ‘standards’ και η διαλειτουργικότητα συστημάτων και τεχνολογίας μπορούν επίσης να συμβάλουν στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών και ταυτόχρονα να ενισχύσουν την ασφάλεια και την προστασία, τομείς ιδιαίτερα κρίσιμους σε περιόδους κρίσης, όπως η πανδημία του COVID-19».

Ο κ. Θεοχάρης στην τηλεφωνική συνομιλία ενημέρωσε τον ομόλογό του για τα αποτελέσματα στον τουρισμό στη φετινή χρονιά, καθώς και για το πρωτοπόρο σύστημα ελέγχου εισερχόμενων ταξιδιωτών για τον κορονοϊό «EVA», το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Ο Υπουργός Τουρισμού, μάλιστα, προσφέρθηκε να μεσολαβήσει για να μοιραστεί η τεχνογνωσία του συστήματος «EVA» με τη Σαουδική Αραβία.

«Συνιστώ στα υπουργεία μας να συντονίσουν τις πολιτικές για την κοινωνική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς μέσω του τουρισμού. Στόχος είναι ο μετασχηματισμός παραγωγικών τομέων της ελληνικής οικονομίας, η αύξηση των ποσοστών εισοδήματος και απασχόλησης σε περιφερειακό επίπεδο και η επίτευξη βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης.

Ο κ. Al-Khateeb ευχαρίστησε τον κ. Θεοχάρη για τις προτάσεις που ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού του προώθησε προκειμένου να αξιοποιηθούν στη Σύνοδο της G20 και σημεία των οποίων συμπεριλήφθηκαν στο κείμενο συμπερασμάτων της συνόδου ενώ, τέλος, διαβεβαίωσε πως «οι Σαουδάραβες θα συνεχίσουν να επισκέπτονται και την επόμενη χρονιά, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, τη χώρα μας».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην Ευρωβουλή το ζήτημα αποπληρωμής των Ελλήνων ξενοδόχων από την TUI

bizness.gr

Published

on

Το ζήτημα της οικονομικής ασφυξίας ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων εξαιτίας της απροθυμίας του τουριστικού κολοσσού TUI να πληρώσει τις υποχρεώσεις της, θέτει ο ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Παρά το γεγονός ότι η TUI έλαβε από την γερμανική κυβέρνηση έκτακτη κρατική ενίσχυση ύψους 3 δισ. € εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων εν μέσω πανδημίας, αποφάσισε να προχωρήσει σε μονομερή αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών της. Συγκεκριμένα, ενώ η εταιρεία όφειλε να εξοφλήσει τα τιμολόγια έως και δύο μήνες μετά την παροχή της υπηρεσίας από τις ξενοδοχειακές μονάδες, αποφάσισε μονομερώς να μεταθέσει το μεγαλύτερο μέρος των πληρωμών της κατά έξι μήνες, δηλαδή τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η μη εξόφληση των σχετικών τιμολογίων και ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη πλήρη αξία των πακέτων στην εταιρεία, πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού, επιπλέον συνιστά αθέμιτη πρακτική.

Η απαράδεκτη ενέργεια της TUI, σε μια εξαιρετικά δύσκολη τουριστική σεζόν για τη χώρα, έρχεται να στραγγαλίσει ακόμη περισσότερο τις ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες, μόλις έναν χρόνο μετά την κατάρρευση της Thomas Cook και των ολέθριων οικονομικών συνεπειών που προκάλεσε.

Με βάση τα παραπάνω, ο κ. Ανδρουλάκης ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφενός εάν η μη έγκαιρη εξόφληση των υποχρεώσεων της TUI είναι συμβατή με το ισχύον ευρωπαϊκό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης, αφετέρου με ποιον τρόπο αυτή η συμπεριφορά θα επηρεάσει την κρίση της ως προς τη φερεγγυότητα της εταιρείας στο αναμενόμενο τρίτο αίτημά της, για έγκριση κρατικής ενίσχυσης από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τέλος, ο ευρωβουλευτής θέτει το θέμα της αναδρομικής και μονομερούς τροποποίησης των συμβάσεων με τα ξενοδοχεία και κατά πόσο αυτή η συμπεριφορά συνιστά αθέμιτη μεταφορά εμπορικού κινδύνου προς τους Έλληνες ξενοδόχους, καθώς και εάν προβλέπονται μέτρα προστασίας και βοήθειας των επιχειρήσεων από τέτοιες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας.

Ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρει στην Επιτροπή ότι η TUI, η μεγαλύτερη εταιρεία αναψυχής και ταξιδιών, αρνείται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στις ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες, εξωθώντας τον ήδη πιεσμένο τουριστικό κλάδο της χώρας στην καταστροφή. Μετά την αθέτηση πληρωμών στην Ισπανία στις αρχές του 2020, η εταιρεία προχώρησε σε μονομερή, αναδρομική αλλαγή των όρων πληρωμών και αφού οι υπηρεσίες είχαν ήδη παραδοθεί. Η εταιρεία αποφάσισε μονομερώς να μεταφέρει πληρωμές που έπρεπε να γίνουν έως και δύο μήνες μετά τη λήξη της θερινής σεζόν 2020, τον Μάρτιο και Απρίλιο 2021, προκαλώντας τους οικονομική ασφυξία.

Σημειώνεται ότι η TUI έχει λάβει €3 δισ. ως έκτακτη δανειοδότηση σε δύο δόσεις λόγω πανδημίας από την γερμανική κυβέρνηση εντός του 2020, εκμεταλλευόμενη το προσωρινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις. Ωστόσο η μη εξόφληση των ξενοδόχων, ενώ οι πελάτες έχουν ήδη καταβάλει την αντίστοιχη αξία των πακέτων στην εταιρεία, αποτελεί μία μορφή υποχρεωτικού δανεισμού.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Είναι η μη εξόφληση των υποχρεώσεών της συμβατή με το ισχύον πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης και πώς η συμπεριφορά αυτή θα επηρεάσει τη φερεγγυότητα της στο αναμενόμενο τρίτο αίτημα κρατικής ενίσχυσής της;

Είναι συμβατή η αναδρομική και μονομερής τροποποίηση της σύμβασης και πώς εξασφαλίζει η Επιτροπή ότι δεν πρόκειται για αθέμιτη μεταφορά εμπορικού κινδύνου;

Προβλέπονται μέτρα προστασίας και βοήθειας των επιχειρήσεων από τέτοιες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας;

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ποιές περιοχές της Ελλάδας έχουν περισσότερες κλίνες μέσω Airbnb – HomeAway από ότι στα ξενοδοχεία

bizness.gr

Published

on

Η ποσοστιαία κατανομή μεταξύ κλινών σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και κλινών σε ξενοδοχεία για την περίοδο Ιούλιος 2019 – Ιούνιος 2020, αποκαλύπτει ότι στο σύνολο της χώρας, ο αριθμός κλινών στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης ισούταν με αυτόν στα ξενοδοχεία.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα της νέας μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Προσφορά καταλυμάτων σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης – συγκριτικά μεγέθη στον τουρισμό και στην κτηματαγορά». Σύμφωνα με τη μελέτη, στο σύνολο της χώρας, την περίοδο Ιούλιος 2019 – Ιούνιος 2020 υπήρξαν διαθέσιμα στις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης Airbnb και HomeAway, 179 χιλιάδες καταλύματα με 854 χιλ. κλίνες.

Διευκρινίζεται ότι έχουν ληφθεί υπόψιν μόνο καταλύματα που υπήρξαν διαθέσιμα στις πλατφόρμες Airbnb και HomeAway έστω και μια μέρα την εξεταζόμενη περίοδο. Συνεπώς, τα ανωτέρω μεγέθη απεικονίζουν τη μέγιστη δυναμικότητα των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι για 12 μήνες υπήρχαν συνεχώς διαθέσιμα 179 χιλιάδες καταλύματα με 854 χιλιάδες κλίνες, πάντα σύμφωνα με την έρευνα.

Σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση της προσφοράς, η Αττική, η Κρήτη και οι Κυκλάδες συγκεντρώνουν άνω του 50% των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, των υπνοδωματίων και των κλινών της χώρας. Από τα 179 χιλιάδες καταλύματα, το 89% ήταν αυτόνομα καταλύματα, το 2% δωμάτια ξενοδοχείων και το 9% ιδιωτικά δωμάτια σε μεγαλύτερο κοινόχρηστο σπίτι ή διαμέρισμα. Από τα 179 χιλιάδες καταλύματα, ο κύριος όγκος συσσωρεύεται στην Αττική (18%), στις Κυκλάδες (17%), στην Κρήτη (17%) και στο Ιόνιο (14%), ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το χαμηλό ποσοστό στα Δωδεκάνησα (5%). Παρόμοια είναι η εικόνα και στις διαθέσιμες κλίνες, όπου ο κύριος όγκος συσσωρεύεται στην Κρήτη (18%), στις Κυκλάδες (17%), στην Αττική (17%) και το Ιόνιο (14%). Στις Κυκλάδες – όπου ο αριθμός των καταλυμάτων είναι στα ίδια επίπεδα με την Αττική και την Κρήτη, αλλά λόγω του μεγαλύτερου μέσου μεγέθους οι Κυκλάδες υπερτερούν της Αττικής σε υπνοδωμάτια και κλίνες και είναι ισοδύναμης δυναμικότητας με την Κρήτη – υπάρχουν 3 φορές περισσότερα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και 3,5 φορές περισσότερες κλίνες απ’ ότι στα Δωδεκάνησα.

Σε ορισμένες Περιφέρειες οι διαθέσιμες κλίνες σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι περισσότερες από τις αντίστοιχες σε ξενοδοχεία: στις Κυκλάδες το 73% των διαθέσιμων κλινών είναι σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, στην Αττική το 69%, στην Πελοπόννησο το 66%, στο Ιόνιο το 54% και στη Θεσσαλία το 52%. Αντίθετα, στα Δωδεκάνησα είναι μόλις το 20%, ενώ στην Κρήτη το 44%. Μελετώντας την εξελικτική πορεία των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης στην αγορά, φαίνεται ότι από τα 179 χιλιάδες καταλύματα που υπήρξαν διαθέσιμα την περίοδο Ιούλιος 2019 – Ιούνιος 2020, μόλις το 38% των καταλυμάτων πρωτοεμφανίστηκαν στην πλατφόρμα πριν το 2017. Δηλαδή μεγάλο ποσοστό των καταλυμάτων που εμφανίζονται διαθέσιμα, οφείλεται ξεκάθαρα σε εμπορική δραστηριότητα με διαχρονική πορεία. Το 31% των καταλυμάτων εμφανίστηκε το 2019 και στις αρχές του 2020, προφανώς λόγω της σημαντικής αύξησης της τουριστικής δραστηριότητας τα έτη 2017 και 2018 που συνεχίστηκε και το 2019. Επίσης, τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης αντιστοιχούν στο 13% των εξοχικών και δευτερευουσών κατοικιών της χώρας. Τα ποσοστά αυτά είναι πολύ πιο υψηλά στις Κυκλάδες (59%), το Ιόνιο (56%), τα Δωδεκάνησα (39%) και την Κρήτη (36%).

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ότι η βραχυχρόνια μίσθωση στη χώρα μας, κινείται σε επαγγελματικό πλαίσιο εμφανίζοντας υψηλή τουριστική δραστηριότητα, σύμφωνα με την έρευνα που μεταξύ άλλων τονίζει τα εξής: “Δεν αποτελεί πλέον αποκλειστικά δραστηριότητα εκμετάλλευσης κάποιων αχρησιμοποίητων πόρων για λίγο επιπλέον εισόδημα, αλλά αντιθέτως, με την επαγγελματική διαχείριση και αξιοποίηση των σχετικών πλατφορμών, αποτελεί δραστηριότητα που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, ιδιαίτερα σε ορισμένες σημαντικές τουριστικές περιοχές όπως είναι οι Κυκλάδες, η Αττική και το Ιόνιο, όπου οι διαθέσιμες κλίνες βραχυχρόνιας μίσθωσης υπερβαίνουν, εν δυνάμει, και τις διαθέσιμες κλίνες σε ξενοδοχεία”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Ξενοδοχείο
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Κάλεσμα στην Αυστραλία για τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση στο κτίριο “Κεράνης” στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ελληνικό όπως… Costa Navarino – Συμφωνία LAMDA – ΤΕΜΕΣ για 2 πολυτελή ξενοδοχεία στον Άγιο Κοσμά

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Η νέα ξενοδοχειακή άφιξη στην Ομόνοια – Πώς προχωρά το έργο του νέου Moxy

LOGISTICS2 ημέρες ago

[VIDEO] Σχεδόν έτοιμο το νέο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα

ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 ημέρες ago

Προχωρούν γοργά τα έργα στο νέο Piraeus Retail Park στο Φάληρο – Δείτε φωτό

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 ημέρες ago

Οι 3 νέες επενδύσεις σε κτίρια γραφείων στο Μαρούσι

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ3 ημέρες ago

Κοντά σε συμφωνία με διεθνές brand η Hines για το νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Κρήτη

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 ημέρες ago

To 2022 θα ανοίξει το νέο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας στη Λ. Συγγρού

Εσωτερικά γραφείων
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 ημέρες ago

Ποιά μεγάλη εταιρεία εξετάζει την αγορά ολόκληρου του νέου κτιρίου γραφείων στη Λ. Συγγρού

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

Σε εξέλιξη τα έργα στο πρώτο One&Only πολυτελές ξενοδοχείο της Ευρώπης, στην Κέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ2 έτη ago

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Χρηματοδότηση, Βρυξέλλες και μπουλντόζες για το βόρειο τμήμα Τρικαλα-Εγνατία

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε τα δύο νέα υπερπολυτελή resorts και γήπεδα golf στο Costa Navarino

Καταναλωτές σε mall
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

Στα σκαριά 4 νέα εμπορικά κέντρα στην Αττική

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 μήνα ago

Αναμένονται εξελίξεις για τη μεγάλη επένδυση “Cambas Project” στην Παλλήνη

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

4 εμβληματικά κτιριακά projects στην “Αθηναϊκή Ριβιέρα”

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 εβδομάδες ago

Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού

ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο “Piraeus Retail Park” της Ten Brinke

Νέα χαρτονομίσματα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ2 μήνες ago

Νέο πρόγραμμα για μη επιστρεπτέα επιχορήγηση σε επιχειρήσεις στην Ανατολική Μακεδονία Θράκη

LOGISTICS2 ημέρες ago

[VIDEO] Σχεδόν έτοιμο το νέο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ2 εβδομάδες ago

3 τράπεζες από το City του Λονδίνου εξετάζουν να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Αστυπάλαια, το πρώτο “smart & sustainable island” της Μεσογείου

LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε την πρόοδο των έργων στο νέο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα

ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο “Piraeus Retail Park” της Ten Brinke

VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Έτσι θα γίνει το καζίνο στο Ελληνικό – Δείτε σε 3D το Inspire Athens IRC

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 μήνες ago

[VIDEO] #GRforGRowth: η νέα πρωτοβουλία για ψηφιακή ανάπτυξη στην Ελλάδα

Νέο γήπεδο της ΑΕΚ
VIDEOS4 μήνες ago

Η 1η φορά που μια εταιρεία στην Ελλάδα βαφτίζει ολόκληρο γήπεδο

VIDEOS4 μήνες ago

[VIDEO] Όλες οι συμμαχίες αεροπορικών εταιρειών ενώνονται για 1η φορά

VIDEOS5 μήνες ago

[VIDEO] Νέα τουριστική καμπάνια “Destination Greece Health First”

Advertisement

Trending