Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία: Τρέχουν οι μελέτες για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα

Avatar

Published

on

Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Σε πλήρη εξέλιξη είναι η ωρίμανση των μελετών για το μεγαλόπνοο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η νέα γραμμή θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, έχει κόστος που ξεπερνά το 1,25δισ.ευρώ. Τελευταία εξέλιξη είναι η περιβαλλοντική μελέτη για το πρώτο έργο που αφορά το τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα και η οποία έχει τεθεί σε διαβούλευση, πριν σταλεί προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Την μελέτη για αυτό το τμήμα την έχει μελετήσει ο ΟΣΕ.

Η χάραξη του είναι πεδινή και ακολουθεί κατά κάποιο τρόπο αυτή της Εγνατίας οδού. Θα αφορά στην κατασκευή νέας μονής γραμμής υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση και θα έχει μήκος 173,7χλμ. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200χλμ/ώρα.

Η γραμμή θα ξεκινά από τον οικισμό της Νέας Φιλαδέλφειας στο Ωραιόκαστρο και θα καταλήγει στη Νέα Καρβάλη, το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας. Συνολικά προβλέπεται οι δημιουργία οκτώ νέων σιδηροδρομικών σταθμών: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα. Επίσης προβλέπονται δύο στάσεις σε Δρυμό και Λουτρά Βόλβης.

Στο έργο θα υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα: 23 συνολικά σήραγγες μήκους 22,23χλμ, 30 σιδηροδρομικές σήραγγες 8,77χλμ, 71 ανισόπεδες διαβάσεις.

Με το έργο θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου και θα αναπτυχθεί το νέο λιμάνι της Καβάλας, θα αναβαθμιστεί η σύνδεση με την Τουρκία και την Βουλγαρία και γενικότερη τα ανατολικά Βαλκάνια.

Το έργο θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όταν εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη, το έργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση και το πιθανότερο είναι να το δούμε να υλοποιείται μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ουσιαστικά οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι 200χλμ/ώρα εκτός από την περιοχή της Αμφίπολης όπου για λόγους αποφυγής των αρχαιολογικών χώρων και του δικτύου υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ η χάραξη για ταχύτητα 180 χλμ/ώρα επιβατικής αμαξοστοιχίας σε συνδυασμό με 80 ώρα/χλμ εμπορευματικής.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Σχετικά με τα επιμέρους τεχνικά έργα, προβλέπονται τα εξής: Κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 24,909 km. Παράπλευρο οδικό δίκτυο και οδοί στομίων σηράγγων συνολικού μήκους 120,684km.

Πέραν των 30 σιδηροδρομικών γεφυρών περιλαμβάνεται 1 οδική γέφυρα μήκους 35 μέτρων, 9 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 5,678 χλμ.και 494 νέοι οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων.

Προβλέπονται επιπλέον τεχνικά έργα προστασίας όπως τοίχοι αντιστήριξης, και 2 περιπτώσεις πασσαλότοιχων. Τα μήκη των εν λόγω τεχνικών έργων κυμαίνονται μεταξύ 30 και 880 μέτρων και τα μέσα ύψη τους μεταξύ 4 και 10 μέτρα. Το εύρος κατάληψης του έργου εκτιμάται σε 8.000 στρέμματα. Τμήμα του έργο υλοποιείται εντός του Αισθητικό Δάσους Καβάλας και του Προστατευτικού Δάσους Καβάλας.

Η ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΚΑΒΑΛΑ

Η χάραξη ως προς το Ν. Καβάλας προβλέπει τα ακόλουθα: Η γραμμή με βορειοανατολική πορεία κινείται βόρεια της Εγνατίας Οδού στον κάμπο της Πιέριας κοιλάδας, ανάμεσα στα Όρη Παγγαίο και Σύμβολο (ΠΕ Καβάλας). Περί τη ΧΘ 148+000 εξέρχεται της Πιέριας κοιλάδας και με σήραγγα διέρχεται το Σύμβολον όρος από όπου καταλήγει στο νότιο τμήμα των τεναγών Φιλίππων. Περί τη ΧΘ 162+000 διαμορφώνονται σήραγγες ώστε το έργο να διέλθει βορείως των υψωμάτων της Καβάλας. Το πέρας το έργου διαμορφώνεται στην κάμπο της Νέας Καρβάλης βορειοδυτικά οικισμού.

Η ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑ-ΤΟΞΟΤΕΣ ΞΑΝΘΗΣ

Η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή θα έχει συνολικό μήκος 31,8 km, θα είναι μονή, κανονικού εύρους (1,435 m), με ταχύτητα Μελέτης 160 km/h. Μικρότερη ταχύτητα Μελέτης θα εφαρμοστεί στις συνδέσεις του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, της ΒΙΠΕ Καβάλας και της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με την Κύρια Γραμμή. Σε όλο το μήκος του έργου η διασταύρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα γίνεται με Ανισόπεδες Διαβάσεις.

Η χάραξη για το δεύτερο τμήμα της νέας γραμμής ξεκινά από το Λιμάνι της Νέας Καρβάλης μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης όπου θα συναντά την υφιστάμενη γραμμή. Το έργο είναι επίσης υπό μελέτη αποτελεί τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών Ξάνθης και το πέρας του (ΧΘ 173+691,58) ταυτίζεται με τη ΧΘ 66+500 του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οριστική μελέτη του οποίου είναι υπό εκπόνηση στο πλαίσιο σχετικής ανάθεσης της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε αυτήν προβλέπονται τα ακόλουθα: Η νέα ΣΓ ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός. Στη συνέχεια, οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη ΣΓ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αγορά αυτοκινήτων: πάνω από 40% πτώση στις πωλήσεις – Ποιές κατηγορίες αυτοκινήτων τα κατάφεραν

bizness.gr

Published

on

Αυτοκίνητα

Πτώση 37,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημειώθηκε στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιούνιο. Πουλήθηκαν συνολικά 8.249 οχήματα, πολύ λιγότερα από τα 13.133 τον Ιούνιο του 2019, απόρροια της κρίσης από την πανδημία του κορονοϊού. Από την αρχή του έτους η πτώση σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι 44,2% με συνολικά 36.570 ταξινομήσεις.

Η κατηγορία Β συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των αγοραστών, καθώς κατέλαβε το 46,2% των συνολικών πωλήσεων, με τα SUV να κερδίζουν το 17,9%. Η αμέσως επόμενη κατηγορία ήταν η C με συνολικές πωλήσεις 39,3% με τα SUV σε αυτή την κατηγορία να καταλαμβάνει το 23,6%.

Τα βενζινοκίνητα οχήματα πήραν την μερίδα του λέοντος των αγοραστών κερδίζοντας το 56,2% των συνολικών πωλήσεων και ακολούθησαν τα πετρελαιοκίνητα με 28,4%. Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων σημείωσαν τα υβριδικά οχήματα με συνολικές πωλήσεις 12,6%. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άγγιξαν το 1%, με τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο να κερδίζουν το 1,6%.

Μικρή πτώση των πωλήσεων σημείωσε η κατηγορία των καινούριων φορτηγών με 3,4% (786 μονάδες), όπως και τα καινούρια δίκυκλα με πτώση 4,1% (4.889 μονάδες). Πτώση 58,7% σημείωσαν και οι πωλήσεις καινούριων λεωφορείων καθώς πουλήθηκαν μόλις 19 έναντι των 46 που πουλήθηκαν την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Νέα Μάκρη σχολείο

Αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, τη χρήση των κτιριακών τους εγκαταστάσεων και τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

«Από ένα πλαίσιο ασφυκτικού ελέγχου και αμφισβήτησης, περνάμε σε ένα πλαίσιο εποπτείας και εμπιστοσύνης», τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, εκσυγχρονίζουμε τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης», πρόσθεσε και συνέχισε: «Από το συγκεντρωτισμό, τον κρατικό παρεμβατισμό, την ακαμψία και τον περιορισμό πρωτοβουλιών [περνάμε] στην αποκέντρωση, την αυτονομία, την ευελιξία, την ενίσχυση καινοτομιών και τη συνεργασία».

Το νέο νομοσχέδιο, που αναμένεται να έχει λίγα άρθρα και που εντάσσεται στον προγραμματισμό του υπουργείου για τη συνολικότερη μεταρρύθμιση των σχολείων, θα τεθεί από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση στην πλατφόρμα του opengov και αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και της σχετικής επεξεργασίας από την ηγεσία του υπουργείου, θα πάει στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για «αγκυλώσεις» που «επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού πλαισίου», οι οποίες είναι, μεταξύ άλλων, όπως ανέφερε, «το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».

Στόχοι των νέων νομοθετικών ρυθμίσεων είναι η μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, η ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου, η ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς επίσης και η αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.

Συνολικά, το νομοσχέδιο προβλέπει: α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.

Οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται αρχικά η παροχή ευελιξίας στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού προγράμματος του υπουργείου). Επίσης, προβλέπεται ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.

Επιπλέον, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων θα ελέγχεται μόνο με έλεγχο νομιμότητας και όχι με έλεγχο σκοπιμότητας.

Σημαντική ρύθμιση, είναι επίσης εκείνη που προβλέπει τη διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών και από ιδιωτικά σχολεία σε ιδιωτικά.

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Το νομοσχέδιο προβλέπει την αξιολόγηση των ιδιωτικών σχολείων, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ’ αναλογία των κριτηρίων που ισχύουν πλέον και για το δημόσιο σχολείο.

Επιπλέον, προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων αορίστου χρόνου χωρίς να προηγείται διετία, καθώς καταργούνται ο συμβάσεις διετίας πρώτης πρόσληψης.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου των εκπαιδευτικών σε δύο περιπτώσεις: Πρώτον, κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και δεύτερον, σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.

Ένα σημείο, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των αρμόδιων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, είναι εκείνο της δυνατότητας που δίνεται για πρόσθετη απασχόληση των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου. Για την απασχόληση αυτή, δίνεται η δυνατότητα αύξησης εισοδήματος.

Ως προς τους ορισμούς διευθυντών και υποδιευθυντών, το νομοσχέδιο προβλέπει έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας από τον διευθυντή Εκπαίδευσης, δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντή και υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους και δυνατότητα διορισμού υποδιευθυντών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.

Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, δίνονται κάποιες επιπλέον δυνατότητες. Αυτές περιλαμβάνουν το να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή, καθώς επίσης και να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.

Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Χρήση κτιριακών εγκαταστάσεων

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη συστέγαση όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις ενός ιδιωτικού σχολείου, καθώς επίσης και την αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινούν τη Δευτέρα 13/7 οι θερινές εκπτώσεις

bizness.gr

Published

on

Καταστήματα στην Αθήνα

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει με ανακοίνωσή του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις, ξεκινούν τη Δευτέρα 13 Ιουλίου και λήγουν τη Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020.

Τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 19 Ιουλίου 2020, με προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας 11:00 – 18:00.

«Η Αθήνα και οι περιφερειακές αγορές είναι έτοιμες να υποδεχτούν τους καταναλωτές τηρώντας όλους τους υγειονομικούς κανόνες, προσφέροντας όλων των ειδών τα προϊόντα σε πολύ ελκυστικές τιμές» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία: Είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση.

Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από ….% έως ….%»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending