Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ζωντανεύουν τα μεγάλα έργα, τι γίνεται με δημοπρατήσεις και παραδόσεις έργων, ποια τα αγκάθια

Avatar

Published

on

Έργα

Ζωντανεύουν τα μεγάλα έργα της χώρας ύστερα από μία περίοδο στασιμότητας που έφερε γκρίνια και απαισιοδοξία σε όλο τον κατασκευαστικό κλάδο. Η χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ήταν ένα μήνυμα ότι το έργο είναι on track και προχωρά ενώ διατηρήθηκε η δέσμευση για λειτουργία του το 2023. Αυτό το μήνυμα επιστροφής των έργων γίνεται όλο και πιο δυνατό το τελευταίο διάστημα μιας και η εξαγγελία για υλοποίηση έργων 13δισ.ευρώ είναι στο τραπέζι.

Σειρά από έργα που βαλτώνουν είτε διαγωνιστικά είτε κατασκευαστικά, κάνουν βήματα μπρος και το φετινό καλοκαίρι φαίνεται πως θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την προώθηση και υλοποίηση μεγάλων έργων.

Ο μεγάλος διπλός διαγωνισμός του ΒΟΑΚ ξεκόλλησε μετά από περίπου ένα έτος και πλέον ετοιμάζεται η περιβαλλοντική μελέτη. Αυτό το μεγάλο βήμα προς τα μπρος, δίνει φτερά στο διαγωνισμό που μέχρι και λίγους μήνες πριν, ετίθετο σε αμφισβήτηση. Το ίδιο βλέπουμε να συμβαίνει και στον διαγωνισμό για την προμήθεια αστικών λεωφορείων. Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει μπαράζ δηλώσεων από την ηγεσία του Υποδομών σχετικά με την έναρξη του μεγάλου διαγωνισμού τον προσεχή Σεπτέμβριο. Να θυμίσουμε ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί ύστερα από απόφαση της ΑΕΠΠ.

Σε επίπεδο έργων παραδίδονται μέσα στο καλοκαίρι η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο και το τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια με 3 σταθμούς στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά. Το άλλο μισό της επέκταση μέχρι την καρδιά του Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο φαίνεται πως πάει για το 2022.

Την ίδια ώρα κινητικότητα παρατηρούμε στην Εγνατία Οδό. Η εταιρεία που τα τελευταία χρόνια αμφισβητήθηκε ακόμα και η ύπαρξη της, μέσα στους τελευταίο πεντάμηνο δημοπράτησε σειρά από μεγάλα οδικά έργα που της δίνουν νέο αέρα αλλά τονώνουν παράλληλα την κατασκευαστική αγορά. Η σύνδεση του ΟΛΘ με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας, η ολοκλήρωση του άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος και Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα αλλά και οι δύο διαγωνισμοί για τη συντήρηση απέδειξαν ότι η εταιρεία έχει μπροστά της μέλλον.

Η ΕΥΔΑΠ επίσης έχει δημοπρατήσει δύο μεγάλα έργα στην Ανατολική Αττική ύψους 140εκατ.ευρώ με την διαδικασία να είναι σε εξέλιξη. Στην ΕΡΓΟΣΕ επίσης εκτιμάται ότι οι δύο διαγωνισμοί ηλεκτροκίνησης θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα στο Υποδομών ετοιμάζονται για δύο μεγάλους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ μέσα στο καλοκαίρι. Ο πρώτος είναι για την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και ο δεύτερος για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική. Ξανά σε διαγωνισμούς, προχωρά με όλους τους συμμετέχοντες και το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη ενώ προχωρά και ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια Σαλαμίνας καθώς ετοιμάζεται να κατατεθεί η περιβαλλοντική μελέτη.

Βέβαια δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στα άλλα έργα-ΣΔΙΤ. Σε διαγωνιστική φάση είναι τρία μεγάλα κτιριακά έργα 450εκατ.ευρώ για τα Πανεπιστήμια Θράκης, Κρήτης, Θεσσαλίας, ακόμα ένα από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ έρχονται και σειρά από άλλα έργα το προσεχές διάστημα.

Σε επίπεδο μεγάλων στρατηγικών έργων από ιδιωτικοποιημένους φορείς, ξεκίνησε το έργο για την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά ενώ στη Β`φαση του διαγωνισμού είναι το έργο ολοκλήρωσης του 6ου προβλήτα στον ΟΛΘ. Σε προχωρημένο στάδιο είναι και η μεγάλη επένδυση της Fraport στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια που διαχειρίζεται.

ΤΑ… ΑΓΚΑΘΙΑ

Σε επίπεδο αναμονής υπάρχουν όμως τρία μεγάλα έργα. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και η εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία είναι σε φάση αναμονής για διαφορετικούς λόγους. Για το Πάτρα-Πύργος, διαλύθηκαν οι εργολαβίες και αναμένεται η έγκριση από την Κομισιόν για να “κολλήσει” ξανά το τμήμα στην Ολυμπία Οδό. Για τη Γραμμή 4 η προσφυγή στο ΣτΕ των δύο φιναλίστ (ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ) σημαίνει αναμονή περίπου ενός έτους. Για το Άκτιο-Αμβρακία υπάρχει αναμονή για το αν θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός ή τελικά θα υπάρξει νέος.

Καθυστέρηση θα δούμε επίσης στις μεγάλες επενδύσεις του Αεροδρομίου της Αθήνας λόγω κορωνοϊού. Εδώ καθώς οι εξελίξεις είναι δυναμικές, θα πρέπει να δούμε πόσο θα επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την χρονική ολίσθηση των επενδύσεων.

Αναμονή όμως βλέπει η αγορά και για το πολύ μεγάλο κτιριακό έργο για το καζίνο στο Ελληνικό. Παρά τις αλλεπάλληλες απορριπτικές αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων στην Hard Rock, η ίδια φέρεται αποφασισμένη να συνεχίσει την διεκδίκηση του έργου με νομικά μέσα.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επενδύσεις 26 εκ. ευρώ σε e-commerce και logistics από την Public – MediaMarkt

bizness.gr

Published

on

Public, Media Makrt

Συνολικές επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce), στις νέες τεχνολογίες και σε υποδομές μεταξύ των οποίων και σε νέες υπερσύγχρονες αποθήκες (logistic center στην Αττική) για την επόμενη διετία ανακοίνωσε η Public-MediaMarkt, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της εταιρίας που έχει ως βασικό στρατηγικό στόχο να καταστεί η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα δύναμη στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Public-MediaMarkt Χρήστος Καλογεράκης, δήλωσε ότι το Public βρίσκεται στην πρώτη θέση του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce retailer) στην ελληνική αγορά. «Με τη βεβαιότητα ότι το λιανικό εμπόριο (retail) του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό προχωράμε σε δομικές αλλαγές για να είμαστε μακράν ο ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου την επόμενη μέρα. Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις που μας δίνουν σαφές προβάδισμα: Τη πρώτη θέση στο ecommerce, ισχυρή omnichannel στρατηγική, το μεγαλύτερο Marketplace στην Ελλάδα και δύο πολύ δυνατές συμπληρωματικές επωνυμίας (brands), Public και Media Markt. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας καθώς και για το 2019 η συνεισφορά του ecommerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%. Με αφετηρία τα παραπάνω συστατικά έχουμε ήδη στρέψει την ενέργεια και τις επενδύσεις μας σε τεχνολογίες, logistics, ανθρώπινο ταλέντο και εμπειρία από πολύ πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τα μερίδιά μας στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου», πρόσθεσε ο κ. Καλογεράκης.

Νέα οργανωτική δομή με έμφαση στη επόμενη μέρα

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, η εταιρία σε χρόνο ρεκόρ άλλαξε την οργανωτική της δομή δημιουργώντας τις εξής δύο ισχυρές διευθύνσεις: eCommerce business unit και retail business unit. Η διεύθυνση ecommerce & marketplace αναδεικνύεται σε στρατηγική προτεραιότητα του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, Χρήστου Καλογεράκη για την επόμενη μέρα και στελεχώνεται με επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια αγορά, που θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά με τη γνώση και την εμπειρία τους από ανεπτυγμένες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Η διεύθυνση retail business unit έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public – Media Markt ενεργοποιώντας μια σειρά από συνέργειες προς όφελος του καταναλωτή. Σημειώνεται ότι η πλήρης ενοποίηση των δύο εταιριών Public και MediaMarkt θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Ραγδαία Ανάπτυξη του Public Marketplace – Περισσότερες από 2.500 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, σε τροχιά ανάπτυξης κινείται και το Public Marketplace, το μεγαλύτερο ελληνικό Marketplace στη χώρα. Μέσα σε ένα μήνα πραγματοποιήθηκαν 40 νέες προσλήψεις ταλέντων ενώ προστέθηκαν 350 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Στόχος είναι όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρίας η προσέλκυση εκατοντάδων νέων καταστημάτων που σε αριθμό θα προσεγγίσουν τα 2.500 μέχρι το τέλος τους έτους, με την προσφορά ακόμη περισσότερων επιλογών στους επισκέπτες και πολλαπλά οφέλη στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή συνεχίζεται και η επέκταση του φυσικού δικτύου υποκαταστημάτων με το άνοιγμα νέων καταστήματων όπως στην Ρόδο (MediaMarkt) και προσεχώς στην Καλαμάτα (Media Markt) κλπ.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Σε έκδοση ομολογιακού δανείου έως 320 εκ. ευρώ προχωρά η LAMDA DEVELOPMENT

bizness.gr

Published

on

Lamda

H επιτροπή Εισαγωγών και Λειτουργίας Αγορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ενέκρινε την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, έως 320.000 κοινών ανωνύμων ομολογιών της εταιρίας «LAMDA DEVELOPMENT», οι οποίες θα προκύψουν από την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 320.000.000 ευρώ, υπό την αίρεση επιτυχούς ολοκλήρωσης της δημόσιας προσφοράς των ομολογιών, σύμφωνα με τους όρους που ειδικότερα έχουν γνωστοποιηθεί από τον εκδότη.

H δημόσια προσφορά των ομολογιών του κοινού ομολογιακού δανείου έως ποσού 320 εκατ. ευρώ, της Lamda Development, ξεκινά στις 15 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως και τις 17 Ιουλίου, ενώ η εισαγωγή στο ελληνικό χρηματιστήριο αναμένεται να γίνει στις 22 Ιουλίου.

Επίσης, η επιτροπή Εισαγωγών και Λειτουργίας Αγορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, αποφάσισε τη μεταφορά των μετοχών των εταιριών «ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε.» και «ΒΙΣ.Α.Ε.» από την Κύρια Αγορά στην Κατηγορία Επιτήρησης από τη συνεδρίαση της Πέμπτης 9 Ιουλίου 2020.

Συνεπεία της μεταφοράς των μετοχών της εταιρείας «ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε.» από την Κύρια Αγορά στην Κατηγορία Επιτήρησης, αποφασίστηκε η διαγραφή των Συμβολαίων Μελλοντικής Εκπλήρωσης επί των μετοχών της εταιρείας «ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε.».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι βασικοί άξονες του νέου “Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον”

bizness.gr

Published

on

Τους βασικούς άξονες του νέου προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» που θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο παρουσίασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης. Κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Ξεπερνώντας την πανδημία – ενέργεια & οικονομία – επενδύσεις υγεία», ο υπουργός επιτέθηκε επίσης στον ΣΥΡΙΖΑ για την κριτική στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων.

Ειδικότερα για το «Εξοικονομώ» ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα ενεργοποιηθεί ένα πρόγραμμα – μαμούθ ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων στη χώρα μας αλλά και συνολικά στις χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το πρόγραμμα με την σημερινή του μορφή θα είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτό που θα τεθεί σε εφαρμογή, είπε. Οι κοινοτικοί πόροι θα συνδυάζονται με φορολογικά κίνητρα αλλά και με τραπεζικά δάνεια όπου είναι απαραίτητο, ενώ θα ενεργοποιηθούν και οι λεγόμενες επιχειρήσεις ενεργειακών υπηρεσιών οι οποίες αναλαμβάνουν την υλοποίηση των επενδύσεων και αποπληρώνονται εισπράττοντας μέρος του κόστους που εξοικονομεί ο καταναλωτής από την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Πέρα από τις επενδύσεις ενεργειακής εξοικονόμησης το νέο πρόβλημα θα επιδοτεί και έργα που συνδέονται με την ενεργειακή αυτονόμηση κτιρίων με την εγκατάσταση μονάδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών για την οριστικοποίηση του ύψους του προϋπολογισμού του προγράμματος και των φοροαπαλλαγών, ενώ θα ακολουθήσουν συζητήσεις και με τις τράπεζες για την δική τους συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων λέγοντας ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα η χώρα βρίσκεται στον 19ο αιώνα, ούτε καν στον 20ό, και θα χρειαστεί γιγαντιαία προσπάθεια για να βελτιωθεί η κατάσταση. «Νόμιζα, είπε, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχα να αντιμετωπίσω είναι η ΔΕΗ. Έκανα λάθος, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι τα απορρίμματα. Είμαστε στο τέλος του ευρωπαϊκού πίνακα. Από καταβολής ελληνικού κράτους έχουν δημιουργηθεί 6 μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων και φέτος θα δημοπρατήσουμε 17. Θα περιμέναμε μεγαλύτερη σεμνότητα από την αντιπολίτευση, αλλά ίσως είναι υπερβολικό να το διεκδικούμε γιατί δεν έχει ταυτιστεί ο ΣΥΡΙΖΑ με την σεμνότητα» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο ενεργειακό κόστος για την βιομηχανία ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι οι συζητήσεις με τις Βρυξέλλες για την διακοψιμότητα και τον μηχανισμό αποζημίωσης ευελιξίας βρίσκονται στην τελική φάση και ότι παρά τις συνήθεις παρατηρήσεις ορισμένων γραφειοκρατών είμαστε κοντά στο κλείσιμο της συζήτησης. Παράλληλα είναι υπό επεξεργασία το πρόγραμμα Ηλέκτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας στη βιομηχανία, στο οποίο επίσης η κυβέρνηση επιδιώκει την ενεργοποίηση των επιχειρήσεων ενεργειακών υπηρεσιών.

Τέλος, για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάκαμψης δήλωσε αισιόδοξος ότι αργά ή γρήγορα θα υπάρξει συμφωνία. Τόνισε ωστόσο ότι «ενώ είναι ένα μεγάλο δώρο, πρέπει να τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα για να μην καταστεί δώρο άδωρο. Δεν πρέπει να πάμε με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται διαχρονικά στο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ. Χρειάζεται γρήγορη προετοιμασία των προγραμμάτων, μηχανισμός γρήγορης και αποτελεσματικής εφαρμογής και συντονισμός που θα δείξει ότι η Ελλάδα δεν τα καταφέρνει καλά μόνο στην πανδημία αλλά και στην οικονομία» κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Παρατείνεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2020 η ολοκλήρωση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» (A κύκλος)

Δημοσιεύθηκε η έβδομη τροποποίηση της προκήρυξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» (A κύκλος) του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα (ΕΠΑνΕΚ) σχετικά με την παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου.

Νέα ημερομηνία ορίστηκε η 31η Οκτωβρίου 2020, για όσες αιτήσεις σε υπαγωγή η προθεσμία λήγει εντός του διαστήματος από 11/03/2020 έως και 30/09/2020.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending