Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Restart για τον διπλό διαγωνισμού του ΒΟΑΚ, πως θα συνεχιστεί η διαδικασία

bizness.gr

Published

on

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Σε γενικό restart είναι πλέον ο διπλός διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ. Πριν από μερικές ημέρες παρελήφθη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης του υπουργείου Πολιτισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στο “στρατηγείο” του Παπάγου, εξετάζονται οι τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν βάσει των παρατηρήσεων σε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.

Επιπρόσθετα, έχουν ανατεθεί οι απαραίτητες μελέτες και οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται ώστε να υποβληθεί έγκαιρα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση. Η κατάθεση της ΜΠΕ θα αποτελέσει το μεγάλο βήμα για την ωρίμανση του συνόλου του έργου μιας και βάσει αυτής θα κλειδώσει η χάραξη, τα χαρακτηριστικά του έργου αλλά και οι εξειδικεύσεις αναφορικά με τα ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του.

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι το πως θα κλειδώσει η χρηματοδότηση του έργου. Πρόκειται για μεγάλο και δαπανηρό project. Αυτό που παρελήφθη ως σχεδιασμός, ήταν αναλογικά διόδια με χρέωση 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και επιπρόσθετα επειδή το έργο δεν “έβγαινε” άλλα 130εκατ.ευρώ ετησίως από “σκιώδη διόδια”. Δηλαδή μία επιδότηση ανά τύπο οχήματος με βάση τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στον αυτοκινητόδρομο.

Η πρόκληση που παρουσιάζεται σύμφωνα με τις διαθέσιμες μελέτες, είναι πως οι περισσότερες μετακινήσεις είναι ενδονομαρχιακές, πράγμα που καταστεί “φτωχά” τα έσοδα ανά όχημα. Επίσης αν φέρουμε ως παράδειγμα το Αθήνα-Πάτρα που έχει περίπου τα ίδια χιλιόμετρα, ενώ το ποσοστό των οχημάτων που ξεκινούν από τον έναν προορισμό και φτάνει στον άλλο φτάνει ή και ξεπερνά το 30%, στον ΒΟΑΚ η μετακίνηση από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο μετά βίας φτάνει το 1%.

Η χρηματοδότηση για την κατασκευή που έχει εκτιμώμενο κόστος 1,5δισ.ευρώ, περιελάμβανε δάνεια και ίδια κεφάλαια για τον παραχωρησιούχο, αλλά και 600εκατ.ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου.

Αυτή την εποχή, από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ εξετάζονται διάφορα σενάρια για τη χρηματοδότηση του έργου, ειδικά για την περίοδο λειτουργίας του.

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ

Μιλώντας στο ypodomes.com, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης επισημαίνει πως “ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού. Πριν λίγες ημέρες παραλάβαμε και την έκθεση αρχαιολογικής τεκμηρίωσης, κάτι που δεν είχε γίνει εδώ και 4,5 χρόνια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επιτέλους, μπορούμε να πούμε στους Κρήτες, ότι αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο μελετών και ό,τι, πια το έργο προχωράει με εντατική δουλειά και σύνεση”.

Μεγάλος στόχος είναι η έγκριση εντός του 2021 της περιβαλλοντικής μελέτης που θα επιτρέψει στον διαγωνισμό να περάσει στη Β`φάση, εκείνη της κατάθεσης των τεχνικών προσφορών και κατά συνέπεια των οικονομικών προσφορών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι απαραίτητος ο Φάκελος Μεγάλου Έργου που θα γίνει σε συνεργασία με τους Jaspers, ο οποίος θα πρέπει να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2022 θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι το έτος ανάδειξης του παραχωρησιούχου.

Ο ΒΟΑΚ άλλωστε είναι η τελευταία εκκρεμότητα της χώρας σε επίπεδο ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που το έχει ψηλά στην ατζέντα του.

ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΟ

Όπως σημειώνουν στελέχη από την κατασκευαστική αγορά, ο ΒΟΑΚ είναι ένα πολύ δύσκολο σύνθετο έργο καθώς συνδυάζει τις τεχνικές δυσκολίες της Ολυμπίας Οδού (Αθήνα-Πάτρα), δηλαδή την κατασκευή εν λειτουργία ενός οδικού άξονα, με το προφίλ των εσόδων του Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα), δηλαδή φτωχά έσοδα.

Στο τμήμα των τεχνικών δυσκολιών, όπως σημειώνεται από τα ίδια στελέχη, ο δρόμος στην κυριολεξία θα πρέπει να διανοίγεται μέτρο-μέτρο και ταυτόχρονα να μην σταματήσει ούτε για μία ημέρα η λειτουργία του. Ο υφιστάμενος οδικός άξονας είναι σήμερα ο μοναδικός που συνδέει όλα τα βόρεια παράλια μεταξύ τους και ο βασικός συνδετήριος άξονας με το υπόλοιπο οδικοό δίκτυο του νησιού.

Όπως έχει διαπιστωθεί επίσης ακόμα και τα τρία ολοκληρωμένα, κατασκευασμένα τμήματα που αφορούν τις παρακάμψεις των μεγάλων αστικών κέντρων (Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο), χρίζουν εκτεταμένων ανακατασκευών. Εκτιμάται δε ότι στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα, θα απαιτηθεί ένα ποσό που προσεγγίζει τα 175 εκατομμύρια ευρώ.

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ BOAK

Το πρώτο τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος, δημοπρατείται με τη μέθοδο της παραχώρησης. Είναι μήκους περίπου 163χλμ, από τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί 51χλμ. Στη σύμβαση προβλέπεται δικαίωμα προαίρεσης με το οποίο αποφασίστηκε ότι μπορεί να κατασκευαστεί η ανατολική επέκταση του ΒΟΑΚ, το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε 1,3δισ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:

-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S.
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
-ΤΕΡΝΑ
-ΑΒΑΞ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι μήκους 22,5χλμ και δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ, πίσω από το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Το κόστος κατασκευής του φτάνει τα 205εκατ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:

-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ” (ΑΒΑΞ με το fund Marguerite)
-SHIKUN BINUI LTD
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESSIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL

Τα δύο πρώτα έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία από το 2018. Το τρίτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος προβλέπεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Το κόστος του ανέρχεται σε 100εκατ.ευρώ. Προς το παρόν δεν έχει ενεργοποιηθεί κάποια διαγωνιστική διαδικασία.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επενδύσεις 26 εκ. ευρώ σε e-commerce και logistics από την Public – MediaMarkt

bizness.gr

Published

on

Public, Media Makrt

Συνολικές επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce), στις νέες τεχνολογίες και σε υποδομές μεταξύ των οποίων και σε νέες υπερσύγχρονες αποθήκες (logistic center στην Αττική) για την επόμενη διετία ανακοίνωσε η Public-MediaMarkt, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της εταιρίας που έχει ως βασικό στρατηγικό στόχο να καταστεί η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα δύναμη στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Public-MediaMarkt Χρήστος Καλογεράκης, δήλωσε ότι το Public βρίσκεται στην πρώτη θέση του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce retailer) στην ελληνική αγορά. «Με τη βεβαιότητα ότι το λιανικό εμπόριο (retail) του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό προχωράμε σε δομικές αλλαγές για να είμαστε μακράν ο ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου την επόμενη μέρα. Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις που μας δίνουν σαφές προβάδισμα: Τη πρώτη θέση στο ecommerce, ισχυρή omnichannel στρατηγική, το μεγαλύτερο Marketplace στην Ελλάδα και δύο πολύ δυνατές συμπληρωματικές επωνυμίας (brands), Public και Media Markt. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας καθώς και για το 2019 η συνεισφορά του ecommerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%. Με αφετηρία τα παραπάνω συστατικά έχουμε ήδη στρέψει την ενέργεια και τις επενδύσεις μας σε τεχνολογίες, logistics, ανθρώπινο ταλέντο και εμπειρία από πολύ πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τα μερίδιά μας στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου», πρόσθεσε ο κ. Καλογεράκης.

Νέα οργανωτική δομή με έμφαση στη επόμενη μέρα

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, η εταιρία σε χρόνο ρεκόρ άλλαξε την οργανωτική της δομή δημιουργώντας τις εξής δύο ισχυρές διευθύνσεις: eCommerce business unit και retail business unit. Η διεύθυνση ecommerce & marketplace αναδεικνύεται σε στρατηγική προτεραιότητα του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, Χρήστου Καλογεράκη για την επόμενη μέρα και στελεχώνεται με επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια αγορά, που θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά με τη γνώση και την εμπειρία τους από ανεπτυγμένες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Η διεύθυνση retail business unit έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public – Media Markt ενεργοποιώντας μια σειρά από συνέργειες προς όφελος του καταναλωτή. Σημειώνεται ότι η πλήρης ενοποίηση των δύο εταιριών Public και MediaMarkt θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Ραγδαία Ανάπτυξη του Public Marketplace – Περισσότερες από 2.500 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, σε τροχιά ανάπτυξης κινείται και το Public Marketplace, το μεγαλύτερο ελληνικό Marketplace στη χώρα. Μέσα σε ένα μήνα πραγματοποιήθηκαν 40 νέες προσλήψεις ταλέντων ενώ προστέθηκαν 350 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Στόχος είναι όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρίας η προσέλκυση εκατοντάδων νέων καταστημάτων που σε αριθμό θα προσεγγίσουν τα 2.500 μέχρι το τέλος τους έτους, με την προσφορά ακόμη περισσότερων επιλογών στους επισκέπτες και πολλαπλά οφέλη στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή συνεχίζεται και η επέκταση του φυσικού δικτύου υποκαταστημάτων με το άνοιγμα νέων καταστήματων όπως στην Ρόδο (MediaMarkt) και προσεχώς στην Καλαμάτα (Media Markt) κλπ.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Σε έκδοση ομολογιακού δανείου έως 320 εκ. ευρώ προχωρά η LAMDA DEVELOPMENT

bizness.gr

Published

on

Lamda

H επιτροπή Εισαγωγών και Λειτουργίας Αγορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ενέκρινε την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, έως 320.000 κοινών ανωνύμων ομολογιών της εταιρίας «LAMDA DEVELOPMENT», οι οποίες θα προκύψουν από την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 320.000.000 ευρώ, υπό την αίρεση επιτυχούς ολοκλήρωσης της δημόσιας προσφοράς των ομολογιών, σύμφωνα με τους όρους που ειδικότερα έχουν γνωστοποιηθεί από τον εκδότη.

H δημόσια προσφορά των ομολογιών του κοινού ομολογιακού δανείου έως ποσού 320 εκατ. ευρώ, της Lamda Development, ξεκινά στις 15 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως και τις 17 Ιουλίου, ενώ η εισαγωγή στο ελληνικό χρηματιστήριο αναμένεται να γίνει στις 22 Ιουλίου.

Επίσης, η επιτροπή Εισαγωγών και Λειτουργίας Αγορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, αποφάσισε τη μεταφορά των μετοχών των εταιριών «ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε.» και «ΒΙΣ.Α.Ε.» από την Κύρια Αγορά στην Κατηγορία Επιτήρησης από τη συνεδρίαση της Πέμπτης 9 Ιουλίου 2020.

Συνεπεία της μεταφοράς των μετοχών της εταιρείας «ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε.» από την Κύρια Αγορά στην Κατηγορία Επιτήρησης, αποφασίστηκε η διαγραφή των Συμβολαίων Μελλοντικής Εκπλήρωσης επί των μετοχών της εταιρείας «ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε.».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι βασικοί άξονες του νέου “Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον”

bizness.gr

Published

on

Τους βασικούς άξονες του νέου προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» που θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο παρουσίασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης. Κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Ξεπερνώντας την πανδημία – ενέργεια & οικονομία – επενδύσεις υγεία», ο υπουργός επιτέθηκε επίσης στον ΣΥΡΙΖΑ για την κριτική στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων.

Ειδικότερα για το «Εξοικονομώ» ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα ενεργοποιηθεί ένα πρόγραμμα – μαμούθ ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων στη χώρα μας αλλά και συνολικά στις χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το πρόγραμμα με την σημερινή του μορφή θα είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτό που θα τεθεί σε εφαρμογή, είπε. Οι κοινοτικοί πόροι θα συνδυάζονται με φορολογικά κίνητρα αλλά και με τραπεζικά δάνεια όπου είναι απαραίτητο, ενώ θα ενεργοποιηθούν και οι λεγόμενες επιχειρήσεις ενεργειακών υπηρεσιών οι οποίες αναλαμβάνουν την υλοποίηση των επενδύσεων και αποπληρώνονται εισπράττοντας μέρος του κόστους που εξοικονομεί ο καταναλωτής από την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Πέρα από τις επενδύσεις ενεργειακής εξοικονόμησης το νέο πρόβλημα θα επιδοτεί και έργα που συνδέονται με την ενεργειακή αυτονόμηση κτιρίων με την εγκατάσταση μονάδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών για την οριστικοποίηση του ύψους του προϋπολογισμού του προγράμματος και των φοροαπαλλαγών, ενώ θα ακολουθήσουν συζητήσεις και με τις τράπεζες για την δική τους συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων λέγοντας ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα η χώρα βρίσκεται στον 19ο αιώνα, ούτε καν στον 20ό, και θα χρειαστεί γιγαντιαία προσπάθεια για να βελτιωθεί η κατάσταση. «Νόμιζα, είπε, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχα να αντιμετωπίσω είναι η ΔΕΗ. Έκανα λάθος, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι τα απορρίμματα. Είμαστε στο τέλος του ευρωπαϊκού πίνακα. Από καταβολής ελληνικού κράτους έχουν δημιουργηθεί 6 μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων και φέτος θα δημοπρατήσουμε 17. Θα περιμέναμε μεγαλύτερη σεμνότητα από την αντιπολίτευση, αλλά ίσως είναι υπερβολικό να το διεκδικούμε γιατί δεν έχει ταυτιστεί ο ΣΥΡΙΖΑ με την σεμνότητα» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο ενεργειακό κόστος για την βιομηχανία ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι οι συζητήσεις με τις Βρυξέλλες για την διακοψιμότητα και τον μηχανισμό αποζημίωσης ευελιξίας βρίσκονται στην τελική φάση και ότι παρά τις συνήθεις παρατηρήσεις ορισμένων γραφειοκρατών είμαστε κοντά στο κλείσιμο της συζήτησης. Παράλληλα είναι υπό επεξεργασία το πρόγραμμα Ηλέκτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας στη βιομηχανία, στο οποίο επίσης η κυβέρνηση επιδιώκει την ενεργοποίηση των επιχειρήσεων ενεργειακών υπηρεσιών.

Τέλος, για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάκαμψης δήλωσε αισιόδοξος ότι αργά ή γρήγορα θα υπάρξει συμφωνία. Τόνισε ωστόσο ότι «ενώ είναι ένα μεγάλο δώρο, πρέπει να τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα για να μην καταστεί δώρο άδωρο. Δεν πρέπει να πάμε με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται διαχρονικά στο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ. Χρειάζεται γρήγορη προετοιμασία των προγραμμάτων, μηχανισμός γρήγορης και αποτελεσματικής εφαρμογής και συντονισμός που θα δείξει ότι η Ελλάδα δεν τα καταφέρνει καλά μόνο στην πανδημία αλλά και στην οικονομία» κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Παρατείνεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2020 η ολοκλήρωση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» (A κύκλος)

Δημοσιεύθηκε η έβδομη τροποποίηση της προκήρυξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» (A κύκλος) του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα (ΕΠΑνΕΚ) σχετικά με την παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου.

Νέα ημερομηνία ορίστηκε η 31η Οκτωβρίου 2020, για όσες αιτήσεις σε υπαγωγή η προθεσμία λήγει εντός του διαστήματος από 11/03/2020 έως και 30/09/2020.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending