ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Restart για τον διπλό διαγωνισμού του ΒΟΑΚ, πως θα συνεχιστεί η διαδικασία

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΣε γενικό restart είναι πλέον ο διπλός διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ. Πριν από μερικές ημέρες παρελήφθη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης του υπουργείου Πολιτισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στο “στρατηγείο” του Παπάγου, εξετάζονται οι τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν βάσει των παρατηρήσεων σε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Επιπρόσθετα, έχουν ανατεθεί οι απαραίτητες μελέτες και οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται ώστε να υποβληθεί έγκαιρα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση. Η κατάθεση της ΜΠΕ θα αποτελέσει το μεγάλο βήμα για την ωρίμανση του συνόλου του έργου μιας και βάσει αυτής θα κλειδώσει η χάραξη, τα χαρακτηριστικά του έργου αλλά και οι εξειδικεύσεις αναφορικά με τα ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του.
Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι το πως θα κλειδώσει η χρηματοδότηση του έργου. Πρόκειται για μεγάλο και δαπανηρό project. Αυτό που παρελήφθη ως σχεδιασμός, ήταν αναλογικά διόδια με χρέωση 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και επιπρόσθετα επειδή το έργο δεν “έβγαινε” άλλα 130εκατ.ευρώ ετησίως από “σκιώδη διόδια”. Δηλαδή μία επιδότηση ανά τύπο οχήματος με βάση τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στον αυτοκινητόδρομο.
Η πρόκληση που παρουσιάζεται σύμφωνα με τις διαθέσιμες μελέτες, είναι πως οι περισσότερες μετακινήσεις είναι ενδονομαρχιακές, πράγμα που καταστεί “φτωχά” τα έσοδα ανά όχημα. Επίσης αν φέρουμε ως παράδειγμα το Αθήνα-Πάτρα που έχει περίπου τα ίδια χιλιόμετρα, ενώ το ποσοστό των οχημάτων που ξεκινούν από τον έναν προορισμό και φτάνει στον άλλο φτάνει ή και ξεπερνά το 30%, στον ΒΟΑΚ η μετακίνηση από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο μετά βίας φτάνει το 1%.
Η χρηματοδότηση για την κατασκευή που έχει εκτιμώμενο κόστος 1,5δισ.ευρώ, περιελάμβανε δάνεια και ίδια κεφάλαια για τον παραχωρησιούχο, αλλά και 600εκατ.ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου.
Αυτή την εποχή, από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ εξετάζονται διάφορα σενάρια για τη χρηματοδότηση του έργου, ειδικά για την περίοδο λειτουργίας του.
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ
Μιλώντας στο ypodomes.com, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης επισημαίνει πως “ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού. Πριν λίγες ημέρες παραλάβαμε και την έκθεση αρχαιολογικής τεκμηρίωσης, κάτι που δεν είχε γίνει εδώ και 4,5 χρόνια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επιτέλους, μπορούμε να πούμε στους Κρήτες, ότι αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο μελετών και ό,τι, πια το έργο προχωράει με εντατική δουλειά και σύνεση”.
Μεγάλος στόχος είναι η έγκριση εντός του 2021 της περιβαλλοντικής μελέτης που θα επιτρέψει στον διαγωνισμό να περάσει στη Β`φάση, εκείνη της κατάθεσης των τεχνικών προσφορών και κατά συνέπεια των οικονομικών προσφορών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι απαραίτητος ο Φάκελος Μεγάλου Έργου που θα γίνει σε συνεργασία με τους Jaspers, ο οποίος θα πρέπει να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2022 θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι το έτος ανάδειξης του παραχωρησιούχου.
Ο ΒΟΑΚ άλλωστε είναι η τελευταία εκκρεμότητα της χώρας σε επίπεδο ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που το έχει ψηλά στην ατζέντα του.
ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΟ
Όπως σημειώνουν στελέχη από την κατασκευαστική αγορά, ο ΒΟΑΚ είναι ένα πολύ δύσκολο σύνθετο έργο καθώς συνδυάζει τις τεχνικές δυσκολίες της Ολυμπίας Οδού (Αθήνα-Πάτρα), δηλαδή την κατασκευή εν λειτουργία ενός οδικού άξονα, με το προφίλ των εσόδων του Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα), δηλαδή φτωχά έσοδα.
Στο τμήμα των τεχνικών δυσκολιών, όπως σημειώνεται από τα ίδια στελέχη, ο δρόμος στην κυριολεξία θα πρέπει να διανοίγεται μέτρο-μέτρο και ταυτόχρονα να μην σταματήσει ούτε για μία ημέρα η λειτουργία του. Ο υφιστάμενος οδικός άξονας είναι σήμερα ο μοναδικός που συνδέει όλα τα βόρεια παράλια μεταξύ τους και ο βασικός συνδετήριος άξονας με το υπόλοιπο οδικοό δίκτυο του νησιού.
Όπως έχει διαπιστωθεί επίσης ακόμα και τα τρία ολοκληρωμένα, κατασκευασμένα τμήματα που αφορούν τις παρακάμψεις των μεγάλων αστικών κέντρων (Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο), χρίζουν εκτεταμένων ανακατασκευών. Εκτιμάται δε ότι στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα, θα απαιτηθεί ένα ποσό που προσεγγίζει τα 175 εκατομμύρια ευρώ.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ BOAK
Το πρώτο τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος, δημοπρατείται με τη μέθοδο της παραχώρησης. Είναι μήκους περίπου 163χλμ, από τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί 51χλμ. Στη σύμβαση προβλέπεται δικαίωμα προαίρεσης με το οποίο αποφασίστηκε ότι μπορεί να κατασκευαστεί η ανατολική επέκταση του ΒΟΑΚ, το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε 1,3δισ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S.
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
-ΤΕΡΝΑ
-ΑΒΑΞ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι μήκους 22,5χλμ και δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ, πίσω από το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Το κόστος κατασκευής του φτάνει τα 205εκατ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ” (ΑΒΑΞ με το fund Marguerite)
-SHIKUN BINUI LTD
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESSIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL
Τα δύο πρώτα έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία από το 2018. Το τρίτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος προβλέπεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Το κόστος του ανέρχεται σε 100εκατ.ευρώ. Προς το παρόν δεν έχει ενεργοποιηθεί κάποια διαγωνιστική διαδικασία.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
The Ellinikon: προχωρά η κατασκευή του Integrated Resort Casino στο Ελληνικό – Εντός χρονοδιαγράμματος η ολοκλήρωση του έργου
-
Βασικός πυλώνας της στρατηγικής του Ομίλου AKTOR τα έργα real estate – Στο επίκεντρο το mega deal με Prodea
-
“Πράσινο φως” για την εξαγορά της εταιρείας ακινήτων ΜΙΛΟΡΑ της PRODEA από τον Όμιλο AKTOR
-
Ξεκίνησε από AVAX – ΜΠΑΛΛΙΑΝ το μεγάλο έργο ανακαίνισης 43,7 εκατ. ευρώ του Athenaeum Intercontinental στη Λ. Συγγρού
-
The Ellinikon Mall: ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και AVAX στη “μάχη” για το νέο μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα
-
The Ellinikon: εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για το καζίνο με 5άστερο ξενοδοχείο στο Ελληνικό

Σε ακίνητα, υποδομές και τουρισμό επικεντρώνεται ο Όμιλος Ελλάκτωρ

Προς αξιοποίηση ιστορικό ακίνητο της ΕΤΑΔ στην πόλη της Κω – Τι αφορά ο διαγωνισμός

Την ελληνική Mint Property εξαγόρασε η Sanders Group από τη Δανία – Γιατί θεωρείται στρατηγική κίνηση

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

Σε νέα βάση η αξιοποίηση των ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων – Τι σχεδιάζει το ΥΠΕΘΑ

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Σαντορίνη

“Πράσινο φως” για την 5άστερη τουριστική επένδυση στην Ίο – Ποιός όμιλος δρομολογεί το mega project

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για την αξιοποίηση του Ξενία Ουρανούπολης στη Χαλκιδική – Ποιά εταιρεία πλειοδότησε

Σε νέο εμπορικό πόλο θα μεταμορφωθεί από το Σκλαβενίτη το πρώην εργοστάσιο της ΠΙΤΣΟΣ στο Ρέντη

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

Στην Ομόνοια το πρώτο ξενοδοχείο του ομίλου Ruby στην Ελλάδα – Πώς θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Intercontinental

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

“Στα σκαριά” η νέα μεγάλη τουριστική επένδυση Hills & Sea στην Κέα – Ποιά γνωστή εταιρεία επενδύει

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago
Σε νέο εμπορικό πόλο θα μεταμορφωθεί από το Σκλαβενίτη το πρώην εργοστάσιο της ΠΙΤΣΟΣ στο Ρέντη
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
VIDEOS1 εβδομάδα ago
The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά