Παρά την πανδημία, συνεχίζονται κανονικά οι εργασίες στο Σαρόγλειο Μέγαρο, στη Σταδίου 65, κοντά στην πλατεία Ομονοίας, για την ανακατασκευή του και τη μετατροπή του σε urban ξενοδοχείο, 200 δωματίων, υπό το brand Moxy.
Το κτίριο επί της Σταδίου 65 (που ανήκει στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού και τη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων) μισθώθηκε στην εταιρεία για 25 χρόνια. Την επένδυση έχουν αναλάβει η Prodea – Dimand μαζί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 20 εκ. ευρώ.
Αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το Β’ εξάμηνο του 2021, όταν και -θεωρητικά- θα έχει αντιμετωπισθεί σε μεγαλύτερο βαθμό η πανδημία.
Εχέγγυο επιτυχίας
Το ξενοδοχείο ανήκει στην κατηγορία affordable branded ξενοδοχείων. Ο συνδυασμός του affordability με το branded όνομα και λειτουργία του αποτελεί παράγοντα επιτυχίας, καθώς σύμφωνα με έρευνες αλλά και τα όσα δηλώνει η διοίκηση της Dimand, τα ξενοδοχεία αυτά αναμένεται να επηρεαστούν σημαντικά λιγότερο από τις σοβαρές αναταράξεις του τουρισμού λόγω της πανδημίας.
Αντίστοιχη ανθεκτικότητα εμφανίζουν και τα branded luxury ξενοδοχεία. Για αυτό το λόγο και πολλά τουριστικά projects για νέα πολυτελή ξενοδοχεία συνεχίζουν κανονικά ή και νέα βρίσκονται στα σκαριά.
Πρώτα στην Πάτρα
Το πρώτο Moxy στην Ελλάδα άνοιξε τις πύλες του πέρυσι την άνοιξη στην Πάτρα. Το 3άστερο κατάλυμα βρίσκεται επί της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου και ανασχηματίστηκε, στο κτίριο που παλαιότερα στεγαζόταν το ιστορικό ξενοδοχείο «Μορέας».
Το Moxy Hotel διαθέτει 116 δωμάτια (σ.σ. μεταξύ άλλων σ’ αυτά δίνεται έμφαση στο ξύλινο στοιχείο), πολυτελείς χώρους αναψυχής, όμορφη επίπλωση, parking, roof garden με θέα τη θάλασσα, καθώς και μεγάλη πισίνα. Ακόμη, υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν τηρηθεί για την εξυπηρέτηση των τουριστών/επισκεπτών ΑΜΕΑ.
Η νέα εντυπωσιακή μονάδα του αμερικανικού ομίλου Marriot στην Ελλάδα είχε κόστος ανακατασκευής 6 εκατ. ευρώ, με τις εργασίες να ολοκληρώνονται από την εταιρεία «Ελίν Τεχνική». Θυμίζουμε, ότι η μίσθωση του ακινήτου είχε γίνει τον Δεκέμβριο του 2016 από την Real Estate θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, την τότε ΠΑΝΓΑΙΑ ΑΕΕΑ, νυν Prodea.
Το Moxy στην Πάτρα – Φωτό: Booking.com
Οι τάσεις του real estate
Όπως πρόσφατα ανακοίνωσαν οι μεγάλες επενδυτικές εταιρείες real estate της χώρας, η πανδημία έφερε ανακατατάξεις στην αγορά ακινήτων. Πλέον, λόγω της αβεβαιότητας για το πότε θα επανέθει η τουριστική κίνηση της Ελλάδας στα προ-κορονοϊού επίπεδα, επανεξετάζουν τα σχέδιά τους για τη δημιουργία νέων ξενοδοχείων στη χώρα.
Αντίθετα, η τάση φαίνεται να είναι η έμφαση στη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων logistics και γραφείων υψηλών προδιαγραφών.
Χαρακτηριστικά, η Prodea ακύρωσε τα πλάνα της για δημιουργία δύο νέων ξενοδοχείων σε ακίνητο που απέκτησε στα Χανιά και θα στραφεί στη δημιουργία υψηλών προδιαγραφών κατοικιών μαζί με εμπορικές χρήσεις. Αντίστοιχα, και το νέο κτίριο που απέκτησε η εταιρεία στις αρχές της Συγγρού δε θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο αλλά σε κτίριο σύγχρονων γραφείων.
Το ίδιο έπραξε και η Trastor, που επενδύει περισσότερο πλέον σε χώρους logistics και γραφείων, όπως και η Dimand.
H BRIQ μάλιστα το καλοκαίρι είχε παγώσει και εκείνη όλα τα πλάνα της για νέα ξενοδοχεία, ώστε να αξιολογήσει την κατάσταση μετά το πέρας της φετινής τουριστικής σεζόν και να πάρει τις αποφάσεις της για τυχόν αλλαγή επενδυτικής στρατηγικής.