Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αυξήθηκαν σχεδόν 5 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Κρι Κρι

bizness.gr

Published

on

Εταιρεία τροφίμων Κρι Κρι

Η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ δημοσίευσε τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις χρήσης 2019. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €112,90 εκ. στη χρήση 2019, έναντι €94,23 εκ. της χρήσης 2018 (αυξημένος +19,8%). Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:

  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €21,12 εκ. έναντι €17,29 εκ. το 2018.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €17,57 εκ. έναντι €14,24 εκ. το 2018.
  • Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €15,02 εκ. έναντι €10,12 εκ. το 2018.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση για τα οικονομικά της αποτελέσματα:

Στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι ενίσχυσε τη θέση της επιτυγχάνοντας αύξηση πωλήσεων +4,8%. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή έπαιξε η δυναμική ανάπτυξη της αριθμητικής διανομής -με την προσθήκη περισσότερων από 1.000 νέων σημείων πώλησης- και η σημαντική επιτυχία που σημείωσαν τα νέα προϊόντα παγωτού. Οι επιδόσεις θα ήταν ακόμα υψηλότερες, αν οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν από τα μέσα του Μαρτίου έως τα μέσα Μαΐου, δεν ήταν δυσμενείς για τις πωλήσεις παγωτού. H μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,9% (στοιχεία NIELSEN Δεκ. 2019).

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις εμφανίζουν αύξηση +13,4%. Στον τομέα αυτό, συνεχίζεται η εστίαση μας στη μεγάλη κατηγορία των στραγγιστών, με έντονη διαφημιστική επικοινωνία και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Παράλληλα, επεκτείνουμε τη γκάμα των προϊόντων, ώστε να απευθυνόμαστε σε ευρύτερη καταναλωτική βάση. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε σε είσοδο στην κατηγορία βρεφικού γιαουρτιού.

Επίσης, ενισχύσαμε τη θέση μας και στις υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική, όπως είναι οι κατηγορίες των γιαουρτιών αγελάδος, των λειτουργικών γιαουρτιών, αλλά και των παιδικών. Συνολικά το μερίδιο των γιαουρτιών Κρι Κρι αυξήθηκε στο 15,7% (στοιχεία IRI σε όγκο, Δεκ. 2019) από 15,2% πέρυσι, διατηρώντας τη 2η θέση στην αγορά.

Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας παρουσίασαν ετήσια αύξηση +36,27% και διαμορφώθηκαν στο 41,24% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων. Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται, κυρίως, από την αξιοποίηση της συνεχιζόμενης δυναμικής του ελληνικού γιαουρτιού, στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Όσον αφορά στις επενδύσεις, η Κρι Κρι έχει εκπονήσει και υλοποιεί σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Σχέδια συνολικού προϋπολογισμού €26,6 εκ. έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις της Εταιρείας ξεπέρασαν τα €15,6 εκ.

Η τρέχουσα υγειονομική κρίση, συνεπεία του COVID-19, επιτείνει την αβεβαιότητα αναφορικά με το μακροοικονομικό αντίκτυπο των διακυμάνσεων του εξωτερικού περιβάλλοντος. Η Διοίκηση της Εταιρείας έχει λάβει σειρά μέτρων για τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιδράσεων στις δραστηριότητες της.

Στην παρούσα συγκυρία, ο τομέας του γιαουρτιού αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι πωλήσεις γιαουρτιού δε φαίνεται να έχουν επηρεαστεί αρνητικά, είτε στην εγχώρια αγορά είτε στο εξωτερικό. Από την άλλη μεριά, ο τομέας του παγωτού εμφανίζεται περισσότερο ευάλωτος. Κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάζεται και από την τουριστική κίνηση. Βέβαια, το διαφαινόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης από το κανάλι των super markets και των ”take away” καταστημάτων, αναμένεται να μετριάσει τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19. Τα τρέχοντα στοιχεία πωλήσεων παγωτού, δεν είναι ενδεικτικά της εξέλιξης διότι αφορούν σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης.

Γενικά, οι οικονομικές επιπτώσεις που σχετίζονται με την επιδημία του COVID-19 δεν μπορούν, επί του παρόντος, να εκτιμηθούν αξιόπιστα και εύλογα.

Ως προς τη μερισματική πολιτική, το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος, για τη χρήση 2019, μικτού ποσού €0,18 ανά μετοχή (2018: €0,15 ανά μετοχή). Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σε θετική τροχιά το 1ο τρίμηνο του 2020 για την PRODEA

bizness.gr

Published

on

Logo της PRODEA Investments

Ενοποιημένες πωλήσεις 42,1 εκατ. ευρώ παρουσίασε η PRODEA Investments το πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι 33,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας αύξηση 27,2%.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων και αναπροσαρμογής αξίας των ακινήτων (adjusted EBITDA) ανήλθαν σε 26,3 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι 27,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος απέκτησε τη συμμετοχή στην Aphrodite Hills (ιδιοκτήτρια του Aphrodite Hills Resort στην Κύπρο) στο τέλος του πρώτο τριμήνου 2019 και τη συμμετοχή στην The Cyprus Tourism and Development Company (ιδιοκτήτρια του The Landmark Nicosia στην Κύπρο) στο δεύτερο τρίμηνο του 2019. Συνεπώς τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2020 δεν είναι συγκρίσιμα με αυτά της αντίστοιχης περιόδου 2019. Μη λαμβάνοντας υπόψιν την επίδραση των προαναφερθέντων θυγατρικών, το adjusted EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθε σε 27,9 εκατ. ευρώ έναντι 27,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 (αύξηση περίπου 1,0%).

Αντίστοιχα τα κεφάλαια από λειτουργικές δραστηριότητες (Funds from Operations – FFO) ανήλθαν σε 19,3 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι 17,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχο περίοδο του 2019. Μη λαμβάνοντας υπόψιν την επίδραση των θυγατρικών Aphrodite Hills και The Cyprus Tourism and Development Company, το FFO για το πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθε σε 20,5 εκατ. ευρώ έναντι 17,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 (αύξηση περίπου 15,6%).

Την 31η Μαρτίου 2020 το χαρτοφυλάκιο του ομίλου αποτελούνταν από 374 εμπορικά ακίνητα, συνολικής εκμισθώσιμης επιφάνειας 1.301 χιλ. τ.μ. Τριακόσια τριάντα (330) ακίνητα βρίσκονται στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται σε περιοχές υψηλής προβολής και εμπορικότητας. Επίσης, είκοσι έξι (26) βρίσκονται στην Κύπρο, δεκατέσσερα (14) ακίνητα στην Ιταλία, δύο στη Βουλγαρία και δύο στη Ρουμανία.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ναυπηγεία Ελευσίνας: βρέθηκε η λύση που θα ανοίξει το δρόμο για την εξυγίανση και πώληση

bizness.gr

Published

on

Ναυπηγεία Ελευσίνας

Ξεκίνησε η διαδικασία για την εξυγίανση και στη συνέχεια για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ‘Αδωνις Γεωργιάδης και ο υφυπουργός, Νίκος Παπαθανάσης συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας με την επωνυμία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ.» Νίκο Ταβουλάρη και λοιπών μετόχων της εταιρείας και του προέδρου του ομίλου Onex, Παναγιώτη Ξενοκώστα, με σκοπό την εξεύρεση λύσης για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Στο πλαίσιο της συνάντησης, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, συμφωνήθηκε ότι ο τρόπος εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα γίνει με την υπαγωγή τους στη διαδικασία του άρθρου 106βδ του Πτωχευτικού Κώδικα. Προς υλοποίηση της ανωτέρω διαδικασίας, οι μέτοχοι κ.κ. Ταβουλάρης και Στεφάνου συμφώνησαν όπως μεταβιβάσουν το σύνολο των μετοχών που κατέχουν στην εταιρεία «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ» σε εταιρεία του ομίλου Onex, έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ και υπό την διαλυτική αίρεση της κατάθεσης και επικύρωσης της συμφωνίας από το αρμόδιο Δικαστήριο.

Όλα τα μέρη συμφώνησαν επίσης ότι θα κληθούν άμεσα και οι λοιποί μέτοχοι για να ενημερωθούν για την παρούσα συμφωνία και να προσχωρήσουν σε αυτή ώστε να μεταβιβαστεί κατά τα ανωτέρω ποσοστό τουλάχιστον 51% των μετοχών της εταιρείας «Νεώριον Συμμετοχών ΑΕ», γεγονός που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη της συμφωνίας εξυγίανσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Όμιλος Vivartia: θετικά τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 – Ποιοί κλάδοι αναπτύχθηκαν περισσότερο

bizness.gr

Published

on

Στο ποσό των 629,3 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου Vivartia το 2019 αυξημένες κατά 3,7% σε σχέση με το 2018 (606,6 εκατ. ευρώ). Οι κλάδοι κατεψυγμένων τροφίμων και εστίασης παρουσίασαν ανάπτυξη των πωλήσεών τους σε σχέση με το 2018, ενώ ο κλάδος γαλακτοκομικών παρουσίασε οριακή μείωση, η οποία σχετίζεται με την αναδιοργάνωση των παραγωγικών του μονάδων και την κατ’ επέκταση διακοπή συμφωνιών παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και για τις εξαγωγές.

Τα δημοσιευμένα ενοποιημένα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 68,7 εκατ. ευρώ έναντι 59,1 εκατ. ευρώ το 2018 (+16%), με όλους τους κλάδους να παρουσιάζουν αύξηση των λειτουργικών τους κερδών. Τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA, εξαιρουμένης της επίδρασης του ΔΠΧΑ 16, καθώς και των μη επαναλαμβανόμενων εξόδων, που σχετίζονται με τη λειτουργική αναδιάρθρωση του κλάδου γαλακτοκομικών, ανέρχονται σε 64 εκατ. ευρώ (+8% σε σχέση με το 2018). Οι κλάδοι του ομίλου διατήρησαν τις ηγετικές τους θέσεις στις αγορές που δραστηριοποιούνται, παρέχοντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 13,7 εκατ. ευρώ έναντι 7,2 εκατ. ευρώ το 2018, καθώς ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,3 εκατ. ευρώ έναντι 2,8 εκατ. ευρώ το 2018, εξαιρουμένων, για αμφότερα, των μη επαναλαμβανόμενων εξόδων και απομειώσεων. Τα δημοσιευμένα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,2 εκατ. ευρώ και τα δημοσιευμένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,8 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2019.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στον κλάδο γαλακτολκομικών, η θυγατρική εταιρεία ΔΕΛΤΑ διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά γάλακτος, ενώ τα νέα λανσαρίσματα και επαναλανσαρίσματα προϊόντων στις κατηγορίες γιαουρτιού, ροφημάτων, παιδικών προϊόντων και σοκολατούχου γάλακτος είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των μεριδίων αγοράς στις σχετικές κατηγορίες.

Ιδιαίτερα θεαματική ήταν η αύξηση των πωλήσεων του χυμού ψυγείου Life (+32,3% σε σχέση με το 2018), οι οποίες συνοδεύτηκαν από αντίστοιχα εντυπωσιακή ανάπτυξη των μεριδίων της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Στον κλάδο κατεψυγμένων προϊόντων, η εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ παρέμεινε ο αδιαμφησβήτητος ηγέτης του κλάδου των κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών, ενώ σε συνδυασμό με τα λανσαρίσματα νέων προϊόντων, όπως ζυμαρικά με λαχανικά, πίτες (Χορευτή) και σαλάτες, πέτυχε σημαντική αύξηση των πωλήσεων της και κατ’ επέκταση την ενίσχυση των μεριδίων της στις προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των παραγωγικών της υποδομών, η εταιρεία υλοποιεί τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 8,5 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.

Σημειώνεται ότι το 2019 αποτέλεσε έτος σημαντικής ανάπτυξης για τον κλάδο της εστίασης, με τις πωλήσεις του να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση (+8,6%) και να διαμορφώνονται σε 195,7 εκατ. ευρώ έναντι 180,2 εκατ. ευρώ το 2018. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά αποτελέσματα EBITDA (προ IFRS 16) παρουσίασαν ανάπτυξη της τάξης του 11% και διαμορφώθηκαν σε 16,8 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την επιτυχημένη στρατηγική των τελευταίων ετών για ενδυνάμωση της παρουσίας του στο travel business (αεροδρόμια, πλοία, εθνικούς δρόμους κλπ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending