ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Χ. Θεοχάρης: παρά την τάση για staycation, υπάρχει θέληση για ταξίδια

Published
2 έτη agoon
By
bizness.grΣτο πλαίσιο μιας εφ’ όλης της ύλης παρέμβασής του κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης είχε την ευκαιρία να αναφερθεί σε μια σειρά από ιδιαιτέρως σημαντικά ζητήματα.
Ο κ. Θεοχάρης παρουσίασε συνοπτικά το στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση για την προστασία της δημόσιας υγείας πολιτών και επισκεπτών, καθώς και για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων του κλάδου.
Πιο συγκεκριμένα, ο Χάρης Θεοχάρης -ο οποίος, μάλιστα, παρέλαβε ενθύμιο από τον Πρόεδρο του ΕΒΕΑ, κ. Κωνσταντίνο Μίχαλο- ανέφερε: «Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι βιώνουμε πρωτοφανείς καταστάσεις μετά από την έξαρση της πανδημίας. Είναι πρωτοφανής η επανεκκίνηση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, κατ’ αρχάς από υγειονομική άποψη.
Και, σε δεύτερη φάση, είναι εξίσου πρωτοφανής η επανεκκίνηση του τουρισμού από οικονομικής πλευράς. Οι προσπάθειες όλων μας είναι αντίστοιχες της σημασίας του τουρισμού για την Ελλάδα. Αντάξιες μιας εθνικής υπόθεσης, ενός εθνικού κεφαλαίου.
Μέσα σε αυτό το πολύ δύσκολο πλαίσιο, σε ένα αβέβαιο περιβάλλον, κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την τουριστική μας βιομηχανία. Αυξήσαμε το όριο πληρότητας από 50% σε 65% και συνεχίζουμε. Ο τουρισμός, ειδικά στη χώρα μας, δεν είναι σημαντικός μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά γιατί σηματοδοτεί πραγματικά την επιστροφή στην κανονικότητα. Αντικατοπτρίζει την ψυχή του Έλληνα».
Ο υπουργός Τουρισμού εξήγησε στο ΔΣ του ΕΒΕΑ ότι «το νέο φαινόμενο σε σχέση με τις διακοπές που γεννήθηκε μέσα από την πανδημία, έχει βαφτιστεί ‘staycation’, δηλαδή διακοπές κατ’ οίκον, χωρίς μετάβαση σε κάποιον προορισμό. Παρόλ’ αυτά, εμείς διαπιστώνουμε ότι υπάρχει επιθυμία και θέληση των ανθρώπων από όλο τον κόσμο να ταξιδέψουν και πάλι, το συντομότερο δυνατόν».
Για το κρίσιμο ζήτημα της ανάδειξης της Ελλάδας ως ασφαλούς τουριστικού προορισμού, ο Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε το πλάνο ενεργειών: «Η υγειονομική ασφάλεια στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες. Πρώτα προσέχεις σε ποιες χώρες ανοίγεις, δεύτερον κάνεις τεστ για να περιορίσεις τα κρούσματα, τρίτον, τηρείς τα πρωτόκολλα ώστε να μην υπάρξει διασπορά και, τέλος, έχεις έτοιμο επιχειρησιακό και υγειονομικό σχέδιο αντιμετώπισης κρούσματος.
Οφείλουμε να προστατέψουμε τόσο τους επισκέπτες μας, όσο και τους εργαζόμενους. Υπάρχει προετοιμασία για την αντιμετώπιση των κρουσμάτων, επιχειρησιακή και επικοινωνιακή. Εξετάσαμε τα καταλύματα με τους ειδικούς. Οι γιατροί αποδέχτηκαν το να υπάρχουν δωμάτια απομόνωσης και, μέρα με τη μέρα, θα προστίθενται και άλλα. Είναι κατανοητός ο φόβος που υπάρχει, αλλά τα πάντα γίνονται με απόλυτη ασφάλεια».
Η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας έφερε την Ελλάδα σε πλεονεκτική θέση συγκριτικά με τον ανταγωνισμό από άλλες χώρες, της Μεσογείου και όχι μόνο. Στην τρέχουσα φάση, κατά την οποίαν ο ελληνικός τουρισμός διευρύνει ακόμη περισσότερο το άνοιγμά του σε ξένους επισκέπτες, τον πρώτο λόγο έχουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Για το θέμα αυτό ο κ. Θεοχάρης διευκρίνισε ότι «τα πρωτόκολλα τα ορίζουν οι λοιμωξιολόγοι και το υπουργείο Υγείας, όχι εμείς. Εμείς είμαστε ο καταλύτης, ο ενδιάμεσος για να φέρουμε τουρίστες στη χώρα. Ωστόσο, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών».
Για τις κρίσιμες αποφάσεις της κυβέρνησης, ο υπουργός Τουρισμού είπε ότι «αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν. Η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έλαβαν γρήγορα πολύ δύσκολες αποφάσεις. Βλέπουμε πως άλλες χώρες οι οποίες δεν το έκαναν αυτό, δηλαδή δεν πήραν τις απαιτούμενες κρίσιμες αποφάσεις, τώρα δεν βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από την Ελλάδα. Αυτές οι δύσκολες αποφάσεις ήταν μια ανεκτίμητη διαφημιστική εκστρατεία, ήταν το ίδιο το ‘rebranding‘ της χώρας μας. Και τα αποτελέσματα θα φανούν από την επόμενη χρονιά».
Ακολούθως ο Χάρης Θεοχάρης πρόσθεσε: «Οι δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, σε σημαντικό βαθμό δεν έχουν υποχωρήσει. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά, λειτούργησε βάσει πολιτικών προτεραιοτήτων και όχι κοινωνικών. Εμείς, οι Έλληνες, με τους χειρισμούς του Κυριάκου Μητσοτάκη αναγκάσαμε την Ευρωπαϊκή Ένωση να πάρει θέση.
Δείξαμε άμεσα αντανακλαστικά και δώσαμε ευελιξία στις επιχειρήσεις. Οπωσδήποτε, σταδιακά ανοίγουν και οι υπόλοιπες χώρες κυρίως λόγω του ανταγωνισμού στον τομέα του τουρισμού.
Ως προς τις τρίτες χώρες, θα περιμένουμε να συνδιαμορφώσουμε τις αποφάσεις μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει ομόφωνη συμφωνία, θα αποφασίσουμε μόνοι μας για το συμφέρον της χώρας μας».
Σχετικά με τα μέτρα στήριξης του εσωτερικού τουρισμού, ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι «διεκδικήσαμε 70 εκατ. ευρώ για τον εσωτερικό τουρισμό, τον οποίον και στηρίζουμε έμπρακτα και πολύπλευρα, μέσω διαφόρων προγραμμάτων. Παρατηρούμε ήδη πολύ μεγάλη συμμετοχή ενδιαφερομένων για το πρόγραμμα ‘Τουρισμός για Όλους’ του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο και αναβιώσαμε μετά από πολλά χρόνια.
Παράλληλα, υπάρχει το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΟΑΕΔ και ένα πρόγραμμα εταιρικών ‘voucher’, με το οποίο ο ιδιωτικός τομέας, οι επιχειρήσεις, στηρίζουν τον εσωτερικό τουρισμό παρέχοντας στους υπαλλήλους τους κουπόνια για τις διακοπές τους. Βεβαίως, με όρους οικονομίας είναι σημαντική η στήριξη του εσωτερικού τουρισμού, αλλά με όρους μακροοικονομίας έχει μικρότερη σημασία.
Σε καμία περίπτωση ο εσωτερικός τουρισμός δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον εξωτερικό, καθώς δεν φέρνει συνάλλαγμα και δεν δημιουργεί αύξηση του ΑΕΠ. Από την άλλ, το άνοιγμα μιας επιχείρησης υπό τις σημερινές συνθήκες είναι μια στρατηγική απόφαση, η οποία μπορεί να στηριχθεί με κίνητρα, όπως ο ανταγωνισμός και η χορήγηση ‘voucher’. Στόχος μας είναι να ανοίξουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις και να προσλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζομένους».
Τέλος, για τον παραδοσιακό πρωταγωνιστή της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, ο Χάρης Θεοχάρης ανέφερε ότι «οι μαρίνες και γενικά ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελούν πολύ σημαντικό παράγοντα για εμάς. Έχει γίνει πολύ μεγάλη μάχη όλο αυτό το διάστημα. Μάλιστα, πέρασα στο τελευταίο νομοσχέδιο τοπογραφικό διάγραμμα, ενώ έχουμε προχωρήσει και ιδιωτικοποιήσεις, όπως στον Άλιμο που είναι η πιο σημαντική, συνεχίζουμε με το Μονόλιθο Σαντορίνης και ακολουθούν και άλλες μαρίνες. Όσο ενισχύουμε τις μαρίνες, τόσο αυτές δημιουργούν δικές τους αγορές και ανεβάζουν η μία την άλλη οικονομικά».
Μην ξεχάσετε

You may like
-
Το mega deal στον Αστακό – Ποιά μεγάλη τουριστική επένδυση με άρωμα Αραβίας… βρίσκεται στα σκαριά
-
Πρόσω ολοταχώς για τη μεγάλη τουριστική επένδυση 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία
-
Σε εξέλιξη τα έργα στο πρώτο One&Only πολυτελές ξενοδοχείο της Ευρώπης στην Κέα
-
Κάλεσμα στην Αυστραλία για τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα
-
Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”

Ανοίγει το Μάιο του 2023 το νέο πολυτελές Ikos Odisia στην Κέρκυρα

Στα σκαριά νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Κέα

Στα σκαριά το νέο condo hotel της Brown Hotels στην οδό Πειραιώς

Εγκρίθηκε νέα επένδυση για ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Λευκάδα

Άλλαξε χέρια το τουριστικό project στα Χανιά – Σε ποιόν πούλησε η ΑΕΓΕΚ την εταιρεία

Σε διαβούλευση η τουριστική επένδυση της ΕΚΤΕΡ στην Πάρο – Τι περιλαμβάνει

Ξαναήρθαν τα Carrefour στην Ελλάδα με 11 καταστήματα ήδη – Σύντομα και στον Πειραιά

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο retail park στην Πειραιώς

25 τουλάχιστον ξενοδοχεία σχεδιάζει να έχει στην Ελλάδα η Wyndham έως το 2025

Εγκρίθηκε η επένδυση για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο

Τα πάνω – κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνει η νέα γραμμή 4 του Μετρό – Δείτε χάρτη με τους σταθμούς
Επενδύσεις 1,1 δισ. ευρώ ετοιμάζει η EBRD στα Βαλκάνια

To 2022 θα ανοίξει το 2o μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας στη Λ. Συγγρού

Οι 2 εμβληματικές επενδύσεις real estate που μεταμορφώνουν την Πατησίων
Τα 7 εμπορικά κέντρα που αλλάζουν την εικόνα της Αθήνας – Ποιά νέα θα γίνουν και ποιά αλλάζουν
Διεθνή διαγωνισμό προκηρύσσει το ΥΠΕΝ για την κατεδάφιση αυθαιρέτων στην Αττική

Τα 9 νέα ξενοδοχεία που ετοιμάζονται στην Αθήνα το 2021

[ΦΩΤΟ] 3 τουριστικές επενδύσεις που μεταμορφώνουν την Κορινθία – Πού και πότε ανοίγουν τα νέα ξενοδοχεία

Σε ποιά περιοχή “κλείδωσε” η μεγάλη επένδυση της Microsoft στην Ελλάδα – Άνοδος στο τοπικό real estate

Οι 5 hot περιοχές της Ελλάδας με τη μεγαλύτερη ζήτηση για ακίνητα από το εξωτερικό

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο retail park στην Πειραιώς

[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

[VIDEO] Σε εξέλιξη η επένδυση της Ten Brinke σε νέους εμπορικούς χώρους στο Αγρίνιο

[VIDEO] Προχωρά η οικιστική επένδυση στο Ελληνικό

[ΦΩΤΟ] Ανοίγει τον Αύγουστο το νέο πολυτελές ξενοδοχείο W Costa Navarino

Ολοκληρώνεται η μεγάλη επένδυση γραφείων Kaizen Campus στο Μαρούσι – Δείτε video

[VIDEO] Piraeus Tower: δείτε το νέο Πύργο του Πειραιά από ψηλά

[VIDEO] Δείτε τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει η Dimand στο Μαρούσι

[VIDEO] Σε εξέλιξη η τριπλή επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

Στο δρόμο του Χρηματιστηρίου και η Dimand – Στα σκαριά 8 νέες μεγάλες επενδύσεις
Trending
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago
Το “νέο μικρό Ελληνικό” της Αττικής εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση – Το mega πρότζεκτ στη Σαρωνίδα
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago
[VIDEO] Piraeus Tower: δείτε πώς θα γίνει ο νέος Πύργος του Πειραιά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 μήνες ago
Στα σκαριά 3 επενδύσεις για resorts σε Κορινθία και Εύβοια με… ισραηλινή υπογραφή
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Άνοιξε το πρώτο “urban smart” ξενοδοχείο του Πειραιά πάνω στο λιμάνι και το Μετρό
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago
[VIDEO] Piraeus Tower: δείτε το νέο Πύργο του Πειραιά από ψηλά