Connect with us

Χωρίς κατηγορία

ΔΝΤ: η πανδημία θα μετασχηματίσει ολόκληρες οικονομίες

bizness.gr

Published

on

Η κρίση του κορονοϊού θα μετασχηματίσει τις οικονομίες και οι υπεύθυνοι για την άσκηση της πολιτικής πρέπει να προετοιμαστούν γι’ αυτό, αναφέρουν κορυφαία στελέχη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) σε άρθρο τους με τίτλο: «Δημοσιονομικές πολιτικές για έναν μετασχηματισμένο κόσμο».

Η επικεφαλής οικονομολόγος Γκίτα Γκόπινατ και ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Υποθέσεων του Ταμείου Βίτορ Γκασπάρ, που είναι οι συντάκτες του άρθρου, σημειώνουν ότι «πολλές από τις θέσεις εργασίας που θα καταστραφούν από την κρίση πιθανόν δεν θα επανέλθουν» και για τον λόγο αυτό «θα είναι αναγκαίο να διευκολυνθεί η μεταφορά πόρων από τομείς που είναι πιθανόν να συρρικνωθούν μόνιμα, όπως των αερομεταφορών, σε τομείς που θα αναπτυχθούν, όπως των ψηφιακών υπηρεσιών».

Τα στελέχη του ΔΝΤ σημειώνουν ακόμη ότι θα πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ των εταιρειών που δεν έχουν ρευστότητα αλλά είναι αξιόχρεες και αυτών που δεν είναι αξιόχρεες. «Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να λάβουν περαιτέρω μέτρα, όπως να χρησιμοποιήσουν μετατρέψιμα ομόλογα και να χορηγήσουν μετοχικό κεφάλαιο (ή ακόμη και να εθνικοποιήσουν προσωρινά) στρατηγικές και συστημικές εταιρείες. Πολλές χώρες θα χρειαστεί, επίσης, να λάβουν γρήγορες και αποφασιστικές δράσεις για να βελτιώσουν τους νομοθετημένους μηχανισμούς για την επίλυση του υπερβάλλοντος χρέους και την αποτροπή μακροπρόθεσμων οικονομικών πληγών», αναφέρουν.

Κορυφαία προτεραιότητα της δημοσιονομικής πολιτικής, σύμφωνα με το ΔΝΤ, παραμένει η δημόσια υγεία, καθώς οι πολιτικές που περιορίζουν τους κινδύνους για την υγεία συμβάλλουν σημαντικά στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, βοηθώντας έτσι την οικονομική δραστηριότητα και απασχόληση και μειώνοντας τις πιέσεις στα δημόσια οικονομικά. Στο μέλλον, οι έγκαιρες και στοχευμένες διαδικασίες για τον περιορισμό του ιού «θα έχουν πολύ μικρότερο οικονομικό και δημοσιονομικό κόστος σε σύγκριση με μία γενική καραντίνα», σημειώνει το άρθρο.

Το ΔΝΤ τονίζει ότι η δημοσιονομική πολιτική πρέπει να παραμείνει υποστηρικτική και ευέλικτη έως ότου υπάρξει μία ασφαλής και μόνιμη έξοδος από την κρίση. «Αν και το δημόσιο χρέος θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω σε ένα δυσμενές σενάριο, μία νωρίτερα από ό,τι δικαιολογείται δημοσιονομική υποχώρηση αποτελεί έναν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο εκτροχιασμού της ανάκαμψης, με υψηλότερο μελλοντικό δημοσιονομικό κόστος», σημειώνει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ανησυχία για την εξέλιξη της αραβικής επένδυσης “The Mykonos Project”

bizness.gr

Published

on

Μύκονος

Μια ακόμη μεγάλη τουριστική επένδυση στη χώρα μας, το “The Mykonos Project”  στη Μύκονο, συναντά αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία, προκαλώντας αβεβαιότητα και καθυστερήσεις στην έναρξη του έργου.

Η επένδυση ανέρχεται σε 60 εκ. ευρώ και αναμένεται να δημιουργηθούν 200 θέσεις εργασίας κατά την λειτουργία της. Το έργο αποτελείται από ένα χωριό, απόλυτα εναρμονισμένο στη Μυκονιάτικη αρχιτεκτονική, με ξενοδοχειακή μονάδα 192 κλινών. Στην εγκατάσταση θα δημιουργηθεί υπαίθριο θέατρο 250 θέσεων, ενώ η μετακίνηση μέσα στο χωριό θα γίνεται με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στο συγκεκριμένο προτζεκτ, αραβικών συμφερόντων, που θα υλοποιηθεί από την επενδυτική εταιρεία AGC μέσω του φορέα της “Blue Iris”, αντιδρά ο Δήμος Μυκόνου και ο Δήμαρχος του νησιού, Κωνσταντίνος Κουκάς.

Η αντίθεση στο εν λόγω project βασίζεται στο οτι η επένδυση, όπως υποστηρίζει ο Δήμαρχος, επιβαρύνει το περιβάλλον και τις υποδομές του νησιού.

Ήδη ο Δήμος είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ), πριν ακόμη το ΣτΕ εγκρίνει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του ΕΣΧΑΣΕ.

Παρόμοια αρνητική γνωμοδότηση του Δήμου σημειώνουμε ότι υπήρξε και για μια ακόμη τουριστική επένδυση στη Μύκονο, του Project Blue, των Grivalia και Frontisa Management, αυτή τη φορά.

Σήμερα, πλέον, παρά την έγκριση του Π.Δ. από το ΣτΕ, το δημοτικό συμβούλιο έχει ήδη εγκρίνει ομόφωνα την προσφυγή στο ΣτΕ κατά του Π.Δ. και την αίτηση λήψης ασφαλιστικών μέτρων, ώστε να αποτραπεί η εκκίνηση των έργων.

Η αιτιολόγηση των ενεργειών αυτών βασίζεται στο ότι θεωρείται ότι το έργο δίνει στον επενδυτή τη δυνατότητα ενεργειών που ανατρέπουν το χωροταξικό και πολεοδεομικό σχεδιασμό που προβλέπει η εγκεκριμένη από το 2005 ΖΟΕ του νησιού αλλά και στο ότι η επένδυση γενικά ανατρέπει το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον του νησιού.

ΟΚ από την Περιφέρεια

Από την άλλη πλευρά, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκου, έχει γνωμοδοτήσει θετικά για την επένδυση καθώς οι όροι δόμησης είχαν δοθεί στο παρελθόν με τη συμμετοχή και του ίδιου του Δήμου Μυκόνου και οι οποίοι επιτρέπουν την ανέγερση ξενοδοχειακών μονάδων στο νησί είτε με είτε χωρίς ΕΣΧΑΣΕ.

Αναμένεται με ενδιαφέρον η εξέλιξη για τη σημαντική αυτή επένδυση. Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εφόσον το Π.Δ. έχει ήδη εγκριθεί από το ΣτΕ, δύσκολα θα βρεθεί κάτι που θα ανατρέψει την έγκριση.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ανακοινώθηκαν σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα ανακοινώθηκαν, στο πλαίσιο της εκδήλωσης της εταιρίας BLINK Charging Hellas, στο Ζάππειο, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, παρουσία των υπουργών Υποδομών Κ. Καραμανλή, Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου και ΥΠΕΝ, Κωστή Χατζηδάκη.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, περιγράφοντας τα κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ανέφερε: «Mέσω της δράσης “Κινούμαι Ηλεκτρικά” επιδοτούμε με 500 ευρώ την αγορά έξυπνων οικιακών φορτιστών από πολίτες». Και πρόσθεσε: «Δίνουμε επίσης σημαντικά φορολογικά κίνητρα για εταιρείες για την εγκατάσταση φορτιστών, μέσω παροχής έκπτωσης δαπάνης και θεωρούμε το κόστος φόρτισης για τους εταιρικούς στόλους ως έξοδο, μειώνοντας έτσι τον φόρο που καταβάλλει η εταιρεία». Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, «ενδιαφερόμαστε πρωτίστως για την παραγωγική και αναπτυξιακή διάσταση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της παροχής σημαντικών αναπτυξιακών-φορολογικών κινήτρων δηλαδή εκπτώσεις φόρων, επιδοτήσεις, μείωση εργοδοτικών εισφορών στις λιγνιτικές περιοχές». «Στόχος μα είναι η παραγωγή φορτιστών, μπαταριών – ακόμα και ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάποια στιγμή στο μέλλον, γιατί όχι; – στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Θέλουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας στις περιοχές αυτές και να τις καταστήσουμε πόλους ανάπτυξης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Όπως έκανε γνωστό ο ΥΠΕΝ, αναπτύσσεται ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, με σαφή τον ρόλο του ΔΕΔΔΗΕ και των υπόλοιπων φορέων. Προτεραιότητα δίνεται σε πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια, ενώ έως το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σημειώνεται, σύμφωνα πάντα με τον κ. Χατζηδάκη, ότι «οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων έχουν δεσμευθεί να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία φόρτισης, οι δε Δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν σημεία για τους φορτιστές μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους». Επιπλέον, ο υπουργός υπογράμμισε ότι για τα νέα κτίρια προβλέπεται υποχρέωση τοποθέτησης φορτιστών από το 2021 κι έπειτα, ενώ για τα παλιά θα ακολουθηθεί μοντέλο παρόμοιο με αυτό που ισχύει για το φυσικό αέριο, δεν θα χρειάζεται δηλαδή απόφαση της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας.

«Η πράσινη ανάπτυξη αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα», δήλωσε απ΄ την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση προχωρά με τόλμη και αποφασιστικότητα στην εφαρμογή ρηξικέλευθων πολιτικών». Έκανε ειδική αναφορά στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του υπουργείου Εσωτερικών, αναφέροντας ότι στόχος είναι ως το τέλος της δεκαετίας 1 στα 3 αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό, με ταυτόχρονη παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων και επεσήμανε τη συνεργασία του ΥΠΕΣ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του δικτύου ηλεκτροκίνησης.

«Η blink chargin Hellas έχει κάνει μία υποδειγματική δουλειά στην διαμόρφωση του δικτύου αστικής φόρτισης», τόνισε απ΄ την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής. «Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προσωπικό στοίχημα του ίδιου του πρωθυπουργού», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας, ότι «έχουμε καταφέρει να συνεργάζονται γραφειοκρατίες και υπουργεία για να ετοιμάζουν την Ελλάδα για την νέα εποχή». Ο κ. Καραμανλής, υπενθύμισε τους τρεις στόχους του υπουργείου, που έχουν να κάνουν με την ανανέωση του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων, τις υποδομές αστικής φόρτισης, αλλά και τη λεπτομερή παρακολούθηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνονται στο σχετικό νομοσχέδιο.

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά αυτοκίνητα και απλά φορτιστές. Είναι ένας σύγχρονος τρόπος ζωής που αποπνέει πολιτισμό, καθαρή ατμόσφαιρα, προσβάσιμες πόλεις και έτσι το αντιμετωπίζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου. Επίσης, επεσήμανε ότι το εγχώριο δίκτυο της Blink αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί παραγωγική βάση στην Ελλάδα στον κλάδο της ηλεκτροκίνσης, με δεδομένο ότι οι φορτιστές κατασκευάζονται εξ΄ ολοκλήρου στην Ελλάδα για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας.

«Οι ΗΠΑ θα συνεχίζουν να συνεργάζονται με την Ελλάδα σε πρωτοβουλίες αειφόρου ανάπτυξης», δήλωσε ο αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Υπογράμμισε μάλιστα, τη δύναμη των εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων των δύο χωρών στο παρόν αλλά και το μέλλον, ενώ καλωσόρισε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την προώθηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και ειδικότερα της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, τόνισε ότι η Blink επιθυμεί να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη μέσω της επένδυσης στην Ελλάδα, και αυτό αποτελεί «απόδειξη εμπιστοσύνης στο μέλλον της Ελλάδας και της κυβέρνησης», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Θέλουμε να είμαστε από αυτούς που διαμορφώνουν την αλλαγή», δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Blink Hellas, Γιώργος Καλαβριζιώτης, και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Φορτίζουμε το μέλλον, ενώνουμε τον κόσμο». Όπως τόνισε, «το πρώτο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από την Blink είναι πραγματικότητα, διαρκώς πυκνώνει, ενισχύεται και εντάσσει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

Χωρίς κατηγορία

Παρουσιάζονται τα 52 έργα του προγράμματος “Αντώνης Τρίτσης” για την Πελοπόννησο

bizness.gr

Published

on

Στους δήμους και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου θα παρουσιάσει αύριο το αναπτυξιακό πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και συγκεκριμένα τα 52 έργα της Περιφέρειας η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Δείτε παρακάτω τη λίστα με τα 52 έργα (πατήστε πάνω στην εικόνα για υψηλή ανάλυση)

 

 

Continue Reading
Advertisement

Trending