Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιχειρήσεις κατά του παρεμπορίου σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Φλώρινα, Άργος, Αίγιο

bizness.gr

Published

on

Παρεμπόριο στην Αθήνα

Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ, τις Περιφερειακές Ελεγκτικές Υπηρεσίες και τις Δημοτικές Αστυνομικές Αρχές, επιχείρησαν από κοινού την περίοδο 04.11.19 έως– 10.11.2019 για την αντιμετώπιση του παρεμπορίου σε δημόσιους χώρους και οργανωμένες αγορές, με τα εξής αποτελέσματα:

  • 314 έλεγχοι στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας (Αττική, Θεσσαλονίκη, Φλώρινα, Άργος, Αίγιο),
  • 40 βεβαιωμένες παραβάσεις που αφορούν στους κανόνες Δ.Ι.Ε.Π.Π.Υ. και στο υπαίθριο εμπόριο,
  • 11.678 κατασχεθέντα τεμάχια ειδών παραεμπορίου (απομιμητικά),
  • 28.600 € συνολικό ύψος επιβληθέντων προστίμων.

Ενδεικτικά:

  • Στις 8/11/2019, σε επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου σε εμποροπανηγύρεις εν όψει της εορτής των Παμμεγίστων Ταξιαρχών σε Κορυδαλλό και Περιστέρι, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 952 απομιμητικές θήκες κινητών τηλεφώνων και 30 τεμάχια απομιμητικά βιομηχανικά είδη, ενώ επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 3.300 ευρώ για παραβάσεις των κανόνων διακίνησης και εμπορίας προϊόντων και υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) και του νόμου για το υπαίθριο εμπόριο (ν.4497/2017).
  • Στις 9/11/2019, σε επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου σε περιοχές όπου εδράζονται μεγάλα πολυκαταστήματα (MALL) στο Μαρούσι και τον Άγιο Δημήτριο Αττικής και στην παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 30 απομιμητικές τσάντες και επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικής αξίας 900 ευρώ για παραβάσεις του νόμου για το υπαίθριο εμπόριο (ν.4497/2019), ενώ εφαρμόστηκε η προβλεπόμενη από το νόμο αυτόφωρη διαδικασία σύλληψης για εμπορία βιομηχανικών προϊόντων άνευ αδείας.
  • Στις 9–10/11/2019, σε ελέγχους στην παραλιακή ζώνη (Λευκός Πύργος) της Θεσσαλονίκης, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 1.073 τεμάχια ειδών παραεμπορίου, επιβλήθηκαν πρόστιμα 1.600 ευρώ για έλλειψη αδείας, ενώ εφαρμόστηκε η προβλεπόμενη από το νόμο αυτόφωρη διαδικασία σύλληψης για εμπορία βιομηχανικών προϊόντων άνευ αδείας.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Παππάς: Χωρίς αναπτυξιακά και κοινωνικά κριτήρια, το σχέδιο Ηρακλής θα φέρει πλειστηριασμούς

bizness.gr

Published

on

Νίκος Παππάς, ΣΥΡΙΖΑ

«Αν σχέδιο Ηρακλής σημαίνει δεκάδες χιλιάδες πλειστηριασμοί και εξώσεις θα έχουμε μείζον ζήτημα. Αν σημάνει την καταλήστευση του αποθέματος, το οποίο διαμόρφωσε η δική μας κυβέρνηση μετά κόπων και βασάνων, θα έχουμε σύγκρουση», σημείωσε ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής του Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, σε συνέντευξή του στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και τον δημοσιογράφο Αλφόνσο Βιτάλη.

Όπως ανέφερε, «είναι προφανές ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα σχέδιο για να επανέλθει ο τραπεζικός τομέας σε μια στοιχειώδη δυνατότητα εξυπηρέτησης της οικονομίας», θέτοντας όμως συγκεκριμένα κριτήρια, όπως «η ευστάθεια του τραπεζικού συστήματος, το κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο του σχεδίου, η διαφάνεια στο τρόπο λειτουργίας των εξυπηρετητών των δανείων, οι οποίοι δεν θα πρέπει να λειτουργούν σε καθεστώς απόλυτου σκότους και χωρίς να ενημερώνεται η εθνική αντιπροσωπεία ανά τακτά χρονικά διαστήματα για το ποια είναι η απόδοσή τους, καθώς και η χρήση ή μη του “μαξιλαριού”».

Ο Νίκος Παππάς σημείωσε ότι «οι όροι υλοποίησης αυτού του σχεδίου θα πρέπει να εμπίπτουν σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό για την ελληνική οικονομία, δηλαδή ποιοι κλάδοι πρέπει να στηριχτούν, να βοηθηθούν, να αναπτυχθούν», στη, δε, ανυπαρξία κοινωνικού πρόσημου, κατηγόρησε τη ΝΔ ότι έσπευσε να δεσμευτεί τη λήξη της προστασίας της πρώτης κατοικίας στο τέλος του Απριλίου του 2020.

Αναφορικά με το ποσό που θα αξιοποιηθεί από το «μαξιλάρι» για το σχέδιο Ηρακλής, υπογράμμισε ότι «τα δημοσιεύματα και οι δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων μιλούν για 12 δισ. ευρώ, ενώ οι διατάξεις του σχεδίου επιτρέπουν να αυξηθεί αυτό το ποσό στο μέλλον», συμπληρώνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει την αξιοποίηση μέρους του αποθέματος για τη μείωση των στόχων των πρωτογενών πλεονασμάτων ώστε να γίνει εφικτή η λήψη ουσιαστικών φοροελαφρύνσεων.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για τη διαδικασία διεύρυνσης του ΣΥΡΙΖΑ, ο βουλευτής του κόμματος σημείωσε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κόμμα της Αριστεράς, έχει γίνει ο κορμός του προοδευτικού χώρου στην Ελλάδα από το 2012 και μετά, όμως ζει μία θεμελιώδη αντίφαση διότι τα οργανωμένα μέλη του είναι στο επίπεδο των οργανωμένων μελών που είχε το κόμμα όταν η εκλογική του απήχηση έφτανε στο 3% ή 5%. Η διαδικασία διεύρυνσης είναι διαδικασία εκδημοκρατισμού της παράταξης, με την έννοια ότι οι συμβάλλοντες στον αγώνα γίνονται συμμετέχοντες και συνδιαμορφωτές».

Ανέφερε ακόμα πως «είναι εντυπωσιακό ότι μόλις τέσσερις μήνες μετά τις εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει τεράστιες δυνατότητες ανάκαμψης και αντεπίθεσης, τόσο σε πολιτικό και οργανωτικό επίπεδο, όταν την ίδια στιγμή η ΝΔ έρχεται αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της». Για το όνομα του κόμματος, ο Νίκος Παππάς, υπογράμμισε: «Θα ήταν ευχής έργον το άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ να επισφραγιστεί από μία διαδικασία καθολικής συμμετοχής και συνδιαμόρφωσης της στρατηγικής του κόμματος από όλα τα μέλη. Και κομμάτι της στρατηγικής της τοποθέτησης μέσα στο πολιτικό σκηνικό είναι και η προσθήκη που θα κάνουμε στο όνομά μας για να αποτυπώνει ακριβώς το άνοιγμα».

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με απλή αίτηση στις Δ.Ο.Υ. η επιστροφή ΦΠΑ επί οριστικά ανείσπρακτων απαιτήσεων

bizness.gr

Published

on

Grant Thornton

Με απλή αίτηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. η επιστροφή του ΦΠΑ επί οριστικά ανείσπρακτων απαιτήσεων: Όπως υπογραμμίζει η Grant Thornton στη στήλη της «Φοροδοξίες», ο Φ.Π.Α. που απέδωσαν στο Δημόσιο οι προμηθευτές γνωστής αλυσίδας σούπερ-μάρκετ αλλά δεν τον εισέπραξαν ποτέ, λόγω υπαγωγής της επιχείρησης στη διαδικασία εξυγίανσης, θα επιστρέφεται πια με μόνη την υποβολή σχετικής αίτησης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Υπενθυμίζεται ότι το δικαίωμα επιστροφής του Φ.Π.Α. στην εν λόγω περίπτωση αναγνωρίστηκε με την απόφαση 355/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας. Στο δικαστήριο προσέφυγαν ορισμένοι εκ των προμηθευτών καθώς έως τότε η διοίκηση δεν έκανε δεκτά τα σχετικά αιτήματα επιστροφής, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να καταβάλλουν ΦΠΑ επί απαιτήσεων που αποδεδειγμένα δε θα εισέπρατταν ποτέ. Σε συμμόρφωση με την ανωτέρω δικαστική απόφαση, η ΑΑΔΕ καθόρισε τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά με τα οποία οι προμηθευτές των οποίων οι απαιτήσεις διαγράφηκαν οριστικά στο πλαίσιο της εξυγίανσης, θα αιτηθούν την επιστροφή του, χωρίς να απαιτείται πλέον να προσφύγουν δικαστικά για να αναγνωριστεί το δικαίωμά τους (ΔΕΕΦ Α 1165616 ΕΞ2019).

Σε ποσοστό 150% εκπίπτουν οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, μειώνοντας τα φορολογητέα κέρδη τους, σε περίπτωση δημιουργίας νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης. Ειδικότερα, το εν λόγω φορολογικό κίνητρο παρέχεται σε επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν νέους έως 30 ετών ή μακροχρόνια ανέργους εγγεγραμμένους στον ΟΑΕΔ και οι οποίες, κατά το έτος της δημιουργίας των νέων θέσεων απασχόλησης, αυξάνουν πράγματι τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και τη συνολική μισθολογική δαπάνη τους σε σχέση με τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους. Αντί των νέων προσλήψεων, άλλωστε, η επιχείρηση μπορεί να προβεί σε μετατροπή συμβάσεων μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης ή παροχής έργου, σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις. Κατά το οικείο έτος πρόσληψης ή μετατροπής της εργασιακής θέσης, οι εργοδοτικές εισφορές εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έξοδα της επιχείρησης προσαυξημένες κατά 50% και μέχρι το 14πλάσιο του κατώτατου νόμιμου μισθού ενώ η δυνατότητα αυτή παρέχεται και για τα 4 επόμενα χρόνια, εφόσον ο μέσος όρος του αριθμού των εργαζομένων αλλά και της μισθολογικής δαπάνης δεν έχουν μειωθεί σε σχέση με εκείνα του προηγούμενου έτους (άρθρο 71Δ του Ν. 4172/2013).

Τέλη χαρτοσήμου σε άτυπο δάνειο: αναλογικά τέλη χαρτοσήμου επιβάλλονται σε περίπτωση άτυπου δανείου όπου δεν υφίσταται έγγραφη σύμβαση, λόγω της ύπαρξης βιβλιαρίου καταθέσεων ταμιευτηρίου. Το βιβλιάριο της τράπεζας εξομοιώνεται με ιδιωτικό έγγραφο και παράγει πλήρη απόδειξη για όσα αναγράφει. Σύμφωνα με την λανθασμένη αυτή άποψη της ΔΕΔ η οποία θα κριθεί από τα διοικητικά δικαστήρια, η μόνη περίπτωση που δεν θα επιβάλλονται τέλη χαρτοσήμου σε άτυπο δάνειο είναι το χρηματικό ποσό να καταβληθεί τοις μετρητοίς και όχι μέσω τραπεζικού λογαριασμού (ΔΕΔ Θες/νίκης 259/2019).

Επιμήκυνση της προθεσμίας παραγραφής: η δεκαπενταετής παραγραφή επιβάλλεται μόνο στην περίπτωση μη δήλωσης, όχι και στην περίπτωση εκπρόθεσμης δήλωσης της πενταετούς προθεσμίας παραγραφής. Συνεπώς, ερμηνεία που επεκτείνει την εφαρμογή της δεκαπενταετούς προθεσμίας παραγραφής και στην περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης δεν βρίσκει έρεισμα στο νόμο. Συμπερασματικά δεν χωρεί παρέκταση της 15ετούς προθεσμίας παραγραφής, διότι η επιμήκυνση στα 18 έτη αντίκειται στην αρχή της ασφάλειας δικαίου και της αναλογικότητας (ΣτΕ 732/2019).

Ανομοιόμορφη μείωση μετοχικού κεφάλαιού ανώνυμης εταιρείας: Ανώνυμη εταιρεία μπορεί να αποφασίσει ανομοιόμορφη ή επιλεκτική μείωση κεφαλαίου ως προς ορισμένες μετοχές, εφόσον συναινούν οι κύριοι των ακυρούμενων μετοχών. Η ακύρωση των μετοχών και η επιστροφή του ποσού που αντιστοιχούσε σε αυτές τις μετοχές, δεν υπόκειται σε φορολογία εισοδήματος. Πάντως, κατά κανόνα η μείωση κεφαλαίου πρέπει να υλοποιείται με τρόπο ομοιόμορφο, ώστε η συμμετοχή κάθε μετόχου στο μετοχικό κεφάλαιο να περιορίζεται αναλογικά και, άρα, οι μετοχικοί συσχετισμοί μετά την ολοκλήρωση της μείωσης να παραμένουν αναλλοίωτοι (έγγραφο του Yπ. Οικονομικών με αριθμό 1056585/10746/B0012/8.6.2005).

Ασφάλισμα στο πλαίσιο εθελούσιας εξόδου: Ποσά που καταβάλλονται σε εργαζόμενους λόγω συμμετοχής τους σε προγράμματα εθελούσιας εξόδου πλέον δεν θα υπόκεινται στους προσαυξημένους φορολογικούς συντελεστές της πρόωρης εξαγοράς. Η εισαγόμενη διάταξη διευκρινίζει ότι δεν θεωρείται πρόωρη εξαγορά η καταβολή ποσού που πραγματοποιείται λόγω συμμετοχής του εργαζόμενου σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, παύοντας, έτσι, τη μέχρι σήμερα επιβαλλόμενη προσαυξημένη κατά 50% φορολογική επιβάρυνση, που συνεπαγόταν ο χαρακτηρισμός των καταβολών αυτών ως πρόωρη εξαγορά (εγκύκλιος Ε 2172/2019). Συνεπώς, οι καταβολές τέτοιων ποσών στο πλαίσιο εθελουσίας εξόδου θα υπόκεινται πλέον στους φορολογικούς συντελεστές, στους οποίους υπόκειται κάθε άλλο ασφάλισμα που δεν αποτελεί πρόωρη εξαγορά και που καταβάλλεται βάσει ομαδικών ασφαλιστήριων συνταξιοδοτικών συμβολαίων.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 800 δισεκ. δολάρια τα έσοδα από τις online ταξιδιωτικές πωλήσεις το 2020

bizness.gr

Published

on

Online sales

Στις αλλαγές που επιφέρουν οι νέες τεχνολογίες και η ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας στον τουρισμό, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, από το βήμα του συνεδρίου “Digi.travel EMEA Conference & Expo”.

Τόνισε ότι το μέλλον του τουρισμού μας εξαρτάται από την προσαρμογή στις ανάγκες και προκλήσεις της ψηφιακής οικονομίας, που τείνει να μετατραπεί σε κυρίαρχη πλέον τάση.

Επισήμανε χαρακτηριστικά ότι: «πάνω από το 50% των κρατήσεων γίνεται μέσω διαδικτύου, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία, επίσης, των επισκεπτών αντλεί πληροφορίες για τουριστικούς προορισμούς ή για ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από το διαδίκτυο.

Στη νέα γενιά τουριστών, μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο, αφού το 80% επιλέγει τον προορισμό του μέσα από το διαδίκτυο».

Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Τουρισμού, το 2020 τα έσοδα από τις online ταξιδιωτικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε σε ένα συνολικό επανασχεδιασμό με γνώμονα σύγχρονα κριτήρια και εφαρμογή εναρμονισμένων υπηρεσιών ψηφιακού τουρισμού. Από την παροχή πληροφορίας έως την εμπορική και επιχειρηματική συναλλαγή.

Μίλησε για την ασφάλεια ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών, ανακοινώνοντας την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην προσαρμογή και συμμόρφωση της ελληνικής νομοθεσίας με τα πρότυπα και τους νόμους, σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο, αρχής γενομένης από την Οδηγία 680/2016 για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Τόνισε, επίσης, ότι οι ανάγκες της ψηφιακής οικονομίας επιβάλλουν ριζικές αλλαγές και στο μοντέλο της τουριστικής εκπαίδευσης, από το οποίο αντλούν στελέχη οι επιχειρήσεις, αφού η τουριστική εκπαίδευση δεν μπορεί να περιορίζεται σε χαμηλής ειδίκευσης αντικείμενα τη στιγμή που η 4η βιομηχανική επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει, με αιχμή του δόρατος τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιακή οικονομία.

Σήμερα, υπάρχουν άγνωστες ειδικότητες για τα πανεπιστήμια μας, τις ΑΣΤΕ αλλά και τα ΙΕΚ για τον τουρισμό, που, όμως, είναι ήδη περιζήτητες και θα κυριαρχήσουν στο μέλλον.

Το νέο μοντέλο τουριστικής εκπαίδευσης πρέπει να προσφέρει σύγχρονες ειδικότητες, να συνδεθεί με την αγορά και τις ανάγκες της ψηφιακής οικονομίας. Η προσπάθεια αυτή αντανακλά και στη δημιουργία των νέων θέσεων απασχόλησης του μέλλοντος.

«Η προσαρμογή του τουρισμού μας στην ψηφιακή εποχή είναι μονόδρομος.

Είναι ο δρόμος που οδηγεί στην Ελλάδα της δημιουργίας, της εξωστρέφειας και της ανάπτυξης. Είναι ο δρόμος του αύριο», τόνισε ο κ. Κόνσολας.

Continue Reading
Advertisement

Trending