ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Έρχονται σύντομα τα ηλεκτρικά ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΜέχρι τον Μάρτιο του 2021 περίπου 14.000-15.000 taxi που έχουν συμπληρώσει 15 ή 18 χρόνια κυκλοφορίας (ανάλογα με τον κυβισμό τους), αποσύρονται και δεν θα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η απόσυρση φαντάζει ως μια καλή ευκαιρία οι οδηγοί taxi να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, ειδικά τώρα που υπάρχουν ευνοϊκά κίνητρα και επιδότηση από την κυβέρνηση, ενώ στην αγορά υπάρχουν πολλά μοντέλα που προσφέρουν μεγάλους χώρους και μεγάλη αυτονομία που μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες ενός οδηγού taxi.
«Τον Μάρτιο του 2021 θα πρέπει να κοπούν 14.000-15.000 taxi σε όλη τη Ελλάδα λόγω παλαιότητας. Ένα μεγάλο μέρος των οχημάτων αυτών σίγουρα και καλό θα ήταν να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό μας αναγκάζει να σκεφτούμε ότι από τις αρχές του επόμενου έτους θα δούμε πολλά ηλεκτρικά taxi να κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα.
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ελπίζω να ξεπεράσουμε το 50% ως ποσοστό αυτών των οδηγών που θα επιλέξουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Είναι σημαντικό εκτός των άλλων να έχουμε καθαρότερες και ήσυχες πόλεις», ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο fm 104,9 ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης.
Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθησή του ότι πολύ σύντομα θα αρχίσουν να κυκλοφορούν πολλά ταξί στους ελληνικούς δρόμους. «Θα δούμε ηλεκτρικά taxi στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα πολύ σύντομα. Υπάρχει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο από την πλευρά μας στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά. Ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια από την ΔΕΘ.
Ήταν τότε μια ιδέα να δημιουργήσουμε το taxi του μέλλοντος όπου στο σταντ είχαμε ένα παλιό taxi του 1938 με μανιβέλα και ένα σύγχρονο ταξί, όπου οι επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν την εξέλιξη του μέσου. Η τότε προσπάθειά μας εισακούστηκε από τον υπουργείο και τους κυβερνώντες και δημιουργήσαμε μια μελέτη που επισημαίνει την αναγκαιότητα και των πολλαπλών οφελών να μεταβούμε στην ηλεκτροκίνηση. Λειτουργήσαμε την μελέτη μας και σήμερα βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο», ανέφερε ο κ. Σταυρίδης.
Σχολιάζοντας τα κίνητρα της κυβέρνησης για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο κ. Σταυρίδης επισήμανε πως: «σήμερα έχουμε πάρα πολύ καλή επιδότηση για τους επαγγελματίες οδηγούς. Πλέον ήρθε η ώρα να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Αν δεν υπήρχε η συγκυρία του κορονοϊού θα είχαμε δει ήδη ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους νωρίτερα. Αυτή η κατάσταση μας πήγε πάρα πολύ πίσω, καθώς έχει σημειωθεί μεγάλη μείωση του εισοδήματος των ταξιτζήδων.
Όμως μέσα από τέτοιες καταστάσεις το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν οι οδηγοί ταξί είναι να αντικαταστήσουν το όχημά τους. Είμαστε επαγγελματίες που διανύουμε καθημερινά από 200 μέχρι 300 χιλιόμετρα την ημέρα και η ηλεκτροκίνηση θα μας δώσει πολλά οφέλη. Πρέπει να έχουμε καλούς ταχυφορτιστές που θα φορτίζουν το αυτοκίνητο σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα δούμε ταχυφορτιστές σε πολλά σημεία της πόλης μας».
Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης αποκάλυψε ότι τους τελευταίους μήνες δοκιμάζουν καθημερινά ένα κινέζικο μοντέλο το οποίο σε μεγάλο βαθμό τους ικανοποιεί. «Κάποια μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά νομίζω ότι δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας ως προς τους χώρους καμπίνας αλλά την αυτονομία. Τους τελευταίους μήνες ως συνεταιρισμός δοκιμάζουμε ένα ηλεκτρικό όχημα από την Κίνα το οποίο είναι όχημα Ε90 το οποίο έχει μεγάλους χώρους, έχει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που αγγίζει τα 525 λίτρα, όσο και χώρο καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες και αυτονομία που αγγίζει τα 340 με 360 χιλιόμετρα.
Όμως όταν κάνουμε ένα ταξίδι εκτός πόλης με υψηλότερη ταχύτητα, τότε τα πράγματα αλλάζουν και η αυτονομία αγγίζει τα 280 με 300 χιλιόμετρα. Το συγκεκριμένο όχημα είναι αυτό που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός επαγγελματία. Μπορεί η τιμή του να μην είναι τόσο ικανοποιητική για τα βαλάντιά μας, αλλά αν κρίνουμε και το γεγονός ότι υπάρχει μια καλή επιδότηση από το κράτος, τότε η τιμή είναι εφικτή.
Το δοκιμάζουμε εδώ και πολλούς μήνες στην πράξη. Το έχουμε οδηγήσει στα όριά του. Το δοκιμάζουν πολλοί οδηγοί ταξί και καθημερινά βγάζουν τα συμπεράσματά τους. Προσωπικά έχω μείνει ενθουσιασμένος και θα είμαι ένας από αυτούς που θα επιλέξουν να κινηθεί ηλεκτρικά».
Τέλος, αναλύοντας τα οφέλη της μετάβασης ενός επαγγελματία οδηγού στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Σταυρίδης τόνισε «ότι έχει χαμηλό κόστος συντήρησης. Δεν έχει φίλτρα, λάδια και άλλα συναφή, το κόστος χρήσης είναι πολύ μικρότερο από αυτό του πετρελαίου, με το σημαντικότερο προσόν ότι κινείται χωρίς να ρυπαίνει και να δημιουργεί θόρυβο.
Παράλληλα δίνει οδηγική απόλαυση και άνεση, με την χρήση όλης της τεχνολογίας. Με αυτό τον τρόπο η απόσβεση θα γίνει αρκετά γρηγορότερα από άλλα μοντέλα που σήμερα κινούνται με υγρά καύσιμα. Όταν είχαμε μεταβεί στο ‘Αμστερνταμ που είναι μια πόλη πρότυπο για την λειτουργία των ηλεκτρικών taxi, διαπιστώσαμε ότι από τα 1200 taxi τα 600 ήταν ηλεκτρικά.
Τότε ρωτήσαμε αν θα πρέπει να έρθουν πρώτα τα σημεία φόρτισης και μετά τα οχήματα και μας είπαν ότι και τα δύο θα πρέπει να έρθουν ταυτόχρονα. Αυτό λοιπόν είπαμε να κάνουμε και εδώ και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Ενέργειας.
Έχουμε επισημάνει τα κατάλληλα σημεία για να τοποθετηθούν οι ταχυφορτιστές και τις κατάλληλες πιάτσες. Γενικά τα οφέλη που θα αποκομίσει ένας οδηγός ταxi είναι πολλά».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
Στην Ευρωβουλή το ζήτημα αποπληρωμής των Ελλήνων ξενοδόχων από την TUI
-
Ποιές περιοχές της Ελλάδας έχουν περισσότερες κλίνες μέσω Airbnb – HomeAway από ότι στα ξενοδοχεία
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Έρχονται οι έξυπνοι μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας – Ποιά τα οφέλη

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στη Φολέγανδρο

Τα 5+1 σε εξέλιξη μεγάλα έργα real estate της Premia Properties – Σε ποιές περιοχές επενδύει

The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα οικιστικά έργα και malls – Πού σημειώνονται καθυστερήσεις και γιατί

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την αξιοποίηση ακινήτου – φιλέτου του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Στις επιλογές και η ανέγερση ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Ενδιαφέρον από 11 σχήματα για την Ακτή και Κάμπινγκ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής – Πώς προχωρά ο διαγωνισμός του Υπερταμείου

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο στην Χίο – Δείτε πού θα γίνει

Στην Κρήτη ανοίγει τον Ιούλιο το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο allsun της γερμανικής alltours στην Ελλάδα – Σε ποιές άλλες περιοχές επεκτείνεται

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Πώς ένα μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει μια μεγάλη αλλά ήπια τουριστική επένδυση – Τι θα περιλαμβάνει το Project Anemos στο Μεγανήσι

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

“Πράσινο φως” σε 3 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις “στα σκαριά” στα Ιόνια Νησιά – Πού θα γίνουν και ποιοί επενδύουν

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ11 ώρες ago
“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Πώς ένα μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει μια μεγάλη αλλά ήπια τουριστική επένδυση – Τι θα περιλαμβάνει το Project Anemos στο Μεγανήσι
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής