Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έρευνα PwC: H πανδημία επιταχύνει την ανάγκη για τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων

bizness.gr

Published

on

Επιχειρηματικότητα

Τον κρίσιμο ρόλο της υψηλής ευελιξίας για την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων στο πλαίσιο διαχείρισης των σημαντικών επιπτώσεων της πανδημίας του COVID – 19 αποτυπώνει η ετήσια έρευνα «EMEA Private Business Survey» της PwC, η οποία καλύπτει 53 χώρες.

Σύμφωνα με την έρευνα, κάποιες ιδιωτικές επιχειρήσεις φαίνεται να ξεχωρίζουν και να αποδίδουν καλύτερα υπό πίεση.

Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στην ευελιξία

Παράλληλα, αναδεικνύει ως πρωταθλητές στην ευελιξία τις εταιρείες που εμφανίζουν μια σειρά χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων, η πελατοκεντρική προσέγγιση, η εστίαση στον άνθρωπο, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η ανάπτυξη ευελιξίας.

Οι εταιρείες αυτές ακολουθούν μια στρατηγική προσέγγιση ως προς την ανθεκτικότητα και την λήψη δύσκολων αποφάσεων σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό και τη μείωση του κόστους τους.

Ταυτόχρονα, συνεχίζουν να επενδύουν σε βασικούς τομείς για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας τους όπως η εκπαίδευση, η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και οι νέες τεχνολογίες.

Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού

Με την ανάγκη προστασίας του προσωπικού από τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού, πολλές εταιρείες (περισσότερες από το 60% των ιδιωτικών επιχειρήσεων) παρέχουν τη δυνατότητα εργασίας εξ αποστάσεως στους εργαζομένους τους.

Αυτό ισχύει εξίσου ανεξαρτήτως του βαθμού ευελιξίας των εταιρειών.

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες πρωταθλητές στην ευελιξία, προετοιμάζουν το ανθρώπινο δυναμικό τους για το μέλλον – 57% των εταιρειών αυτών αναφέρουν ότι υλοποιούν προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων τους, σε σύγκριση με μόλις 40% των υπολοίπων.

Επιπρόσθετα, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις προτεραιοποιούν τη διατήρηση του προσωπικού τους, σε αντίθεση με τις περικοπές – 64% των συμμετεχόντων ιδιωτικών επιχειρήσεων αξιοποιούν τις άδειες ή τις υπερωρίες ως τρόπο διαχείρισης των επιπτώσεων της πανδημίας έναντι του 34% που αναφέρουν ότι μειώνουν το προσωπικό τους μέσω απολύσεων.

Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που θα διατηρήσουν τους εργαζομένους τους θα εξέλθουν πιο ισχυρές από την πανδημία.

Η διατήρηση της ρευστότητας

Κατά το 2020, αναδεικνύεται η σημασία της διατήρησης της ρευστότητας.

Οι πρωταθλήτριες εταιρείες στην ευελιξία σημειώνουν μεγαλύτερη επιτυχία στην ανάληψη δράσεων για την βελτίωση της ταμειακής τους θέσης.

Τα δύο τρίτα (66%) των πιο ευέλικτων εταιρειών, αναφέρουν ότι ενισχύουν τη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησής τους στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πρόσφατης κρίσης, σε σύγκριση με μόλις 45% των λιγότερο ευέλικτων.

Με τον κύκλο εργασιών τους υπό πίεση, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις αναζητούν επιπλέον τρόπους να ενισχύσουν τα κέρδη τους.

Ανεξαρτήτως τους βαθμού ευελιξίας οι εταιρίες αναφέρουν ότι ακολουθούν μέτρα εξοικονόμησης κόστους, όπως ενδεικτικά είναι η περικοπή του προϋπολογισμού για το marketing ή η ακύρωση μειωμένης σημαντικότητας υπηρεσιών.

Είναι όμως σημαντικό οι περικοπές να γίνουν με τρόπο που δεν ζημιώνει την επιχείρηση και οι πόροι που εξοικονομούνται να διοχετευθούν σε τομείς που είναι κρίσιμοι για την ανάπτυξη. Προς αυτό είναι σημαντική η κατανόηση των σημείων διαφοροποίησης της αλυσίδας αξίας τους (value chain).

Τον δρόμο δείχνουν οι εταιρείες που έχουν χαρακτηριστεί πρωταθλήτριες στην ευελιξία. Για παράδειγμα, ενώ η περικοπή των επενδύσεων στην τεχνολογία φαίνεται ως ένας τρόπος εξοικονόμησης, η πλειοψηφία των πιο ευέλικτων εταιρειών (58% σε σύγκριση με 41% των υπολοίπων) αυξάνουν τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Και ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα συνήθως θεωρείται αμιγώς λειτουργική, μια πραγματικά άριστη εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης. Περισσότερες από τις μισές πρωταθλήτριες εταιρείες (52%) υιοθετούν αλλαγές στη στρατηγική για την εφοδιαστική τους αλυσίδα, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ευέλικτες στρατηγικές, με ισχυρή πελατοκεντρική και συνεργατική προσέγγιση

Κλειδί για την επιτυχία σε ένα δύσκολο περιβάλλον αποτελεί η συνολική κατανόηση του περιβάλλοντος της αγοράς. Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο ευέλικτες εταιρείες προσπαθούν να κατανοήσουν την αγορά και τους πελάτες τους, ώστε να τοποθετηθούν καλύτερα και να ισχυροποιηθούν.

Οι περισσότερες από τις πιο ευέλικτες εταιρείες θεωρούν τόσο την επέκταση σε νέες αγορές ή νέες πελατειακές βάσεις (58%) όσο και την έξοδο από αγορές που δεν είναι κερδοφόρες (57%) κρίσιμες για τη μελλοντική τους επιτυχία. Μερικές θα προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές για να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, με το 39% να αναφέρει τους χειρισμούς αυτούς ως βασικούς.

Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα λανσάρουν επίσης νέα προϊόντα και υπηρεσίες για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών τους με το 57% των πιο ευέλικτων εταιρειών να θεωρούν κρίσιμες τέτοιες κινήσεις.

Αντίστοιχα 57%, πιστεύουν ότι η αλλαγή ή η προσαρμογή του επιχειρηματικού τους μοντέλου θα είναι καταλυτική για τη μελλοντική τους επιτυχία .

Ως σημαντική για την επίτευξη των στόχων αναγνωρίζεται και η ανάπτυξη συνεργασιών είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών (58% έναντι 39% των υπολοίπων) είτε μέσω της συνεργασίας με νεοφυείς επιχειρήσεις (29% έναντι 20% των λιγότερο ευέλικτων).

Κατά την προσαρμογή του επιχειρηματικού μοντέλου, είναι σημαντικό η ηγεσία να προωθεί τις αλλαγές και να δίνει τον τόνο από την κορυφή. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι για τις πρωταθλήτριες εταιρείες στην ευελιξία, ο τόνος αυτός δίνεται επίσης και από την επόμενη γενιά των ηγετών (Next Gen), είτε αποτελούν μέλη της οικογένειας είτε ανερχόμενους νέους manager.

Οι μισές από τις πιο ευέλικτες εταιρείες θεωρούν ότι η μεγαλύτερη συμμετοχή της επόμενης γενιάς στη λήψη αποφάσεων και τη διαχείριση θα είναι ουσιαστική για το μέλλον, σε σύγκριση με μόλις το ένα τρίτο των λιγότερο ευέλικτων (34%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Νέο πρόγραμμα ηλεκτρικού ρεύματος αποκλειστικά για οδηγούς με ηλεκτρικά οχήματα

bizness.gr

Published

on

Εμπορικό πρόγραμμα ηλεκτρικού ρεύματος που απευθύνεται στους οδηγούς ηλεκτροκίνητου και Plug In υβριδικού οχήματος, ανακοίνωσε η nrg, 100% θυγατρική του ομίλου Motor Oil. Πρόκειται για το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης nrg OnTheGo το οποίο απευθύνεται στους οδηγούς που θέλουν να συνδυάσουν τη φόρτιση του οχήματός τους με τις ανάγκες ρεύματος του σπιτιού και περιλαμβάνει τα εξής:

  • Δωρεάν Ηλεκτρική Ενέργεια για τη χρήση του Ηλεκτρικού ή Plug In Υβριδικού Αυτοκίνητου για ένα έτος (1.400 kWh/έτος, η δωρεάν παροχή αφορά αποκλειστικά στο ανταγωνιστικό σκέλος του τιμολογίου).
  • Smart Οικιακός Φορτιστής με έκπτωση 30%. Σε συνδυασμό με τη δράση επιδότησης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ηλεκτρικά, και την έκπτωση της nrg 30%, το όφελος για τον πελάτη φτάνει μέχρι και τα 861Euro.
  • Χρέωση Ημερήσιας και Νυχτερινής Ηλεκτρικής Ενέργειας με Έκπτωση Συνέπειας 20%.
  • 2.000 πόντοι Smart στο πρόγραμμα πιστότητας Shell Smart Club με κάθε νέα σύνδεση.
  • 1 πόντος Smart με κάθε 1 ευρώ κατανάλωσης και διπλοί πόντοι Smart με χρήση του e-bill.
  • Μηδενική Εγγύηση με πάγια εντολή.
  • Δωρεάν Συνδρομή nrg Green με το πράσινο πιστοποιητικό ενέργειας.

Επιπρόσθετα η nrg και η BMW Group Hellas στο πλαίσιο στρατηγικής συνεργασίας τους προσφέρουν στους κοινούς πελάτες των δύο εταιρειών που κατέχουν Ηλεκτρικό ή Plug-In Υβριδικό όχημα BMW/BMW i ή ΜΙΝΙ :

  • Δωρεάν Ηλεκτρική Ενέργεια για τη χρήση του Ηλεκτρικού ή Plug-In Υβριδικού Αυτοκίνητου τους για ένα έτος ((1.400 kWh/έτος, η δωρεάν παροχή αφορά αποκλειστικά στο ανταγωνιστικό σκέλος του τιμολογίου).
  • Δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο του Ομίλου Motor Oil, στα πρατήρια Shell και Avin για τον πρώτο χρόνο & 20% έκπτωση για τα επόμενα χρόνια.
  • Smart Οικιακός Φορτιστής με έκπτωση 45%. Σε συνδυασμό με τη δράση επιδότησης ΚΙΝΟΥΜΑΙ ηλεκτρικά και με την έκπτωση της nrg 45%, το όφελος για τον πελάτη φτάνει μέχρι και τα 1.041Euro!
  • Χρέωση Ημερήσιας και Νυχτερινής Ηλεκτρικής Ενέργειας με Έκπτωση Συνέπειας 30%.
  • Μηδενική Εγγύηση με πάγια εντολή.
  • 3.000 πόντοι Smart στο πρόγραμμα πιστότητας Shell Smart Club με κάθε νέα σύνδεση.
  • 1 πόντος Smart με κάθε 1 ευρώ κατανάλωσης και διπλοί πόντοι Smart με χρήση του e-bill.
  • Δωρεάν Συνδρομή nrg Green για παροχή Πράσινου Πιστοποιητικού ενέργειας.
  • H nrg διαθέτει στους πελάτες της τους Φορτιστές Ηλεκτρικών Οχημάτων Terra AC wallbox της ΑΒΒ ενώ έχει ολοκληρώσει την τοποθέτηση ταχυφορτιστών Terra 54 High Voltage σε πρατήρια Shell και Avin που μπορούν να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του σε 15-20 λεπτά. Η επιλογή των σημείων έχει γίνει έτσι ώστε να καλύπτεται ένα μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου της Ελλάδας (Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης και Ιονία Οδός).

Ο γενικός διευθυντής της nrg, Αναστάσιος Λωσταράκος, δήλωσε ότι το νέο πρόγραμμα nrg OnTheGo, σε συνεργασία και με τα σημεία φόρτισης των πρατηρίων Shell και Avin, προσφέρει σήμερα τη μοναδική ολοκληρωμένη λύση ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

To Allou! Fun Park πιστοποιήθηκε με την υπηρεσία Safe Restart από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

bizness.gr

Published

on

Το Allou! Fun Park, το μεγαλύτερο και πιο δημοφιλές πάρκο ψυχαγωγίας στην Ελλάδα αξιολόγησε η TÜV HELLAS (TÜV NORD), στο πλαίσιο της υπηρεσίας Safe Restart που διαθέτει ο Φορέας Πιστοποίησης.

Η επιλογή της υπηρεσίας Safe Restart από την κορυφαία εταιρεία του κλάδου της στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη επιβεβαιώνει την αξία της και παράλληλα αποτελεί το επιστέγασμα της πολυετούς συνεργασίας του Allou! Fun Park με την TÜV HELLAS (TÜV NORD). Συνεργασία που ξεκίνησε από το 2007, συνεχίζεται αδιάκοπα με τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους από την πλευρά της TÜV HELLAS (TÜV NORD) όλων των ψυχαγωγικών παιχνιδιών και των μηχανημάτων διασκέδασης που βρίσκονται στο πάρκο.

Το Allou! Fun Park ιδρύθηκε το 2002 και είναι το μεγαλύτερο πάρκο ψυχαγωγίας στην Ελλάδα. Διαθέτει δύο πάρκα, το Allou! Fun Park για έφηβους και νέους και το Kidom, για οικογένειες με μικρά παιδιά, αποτελώντας έναν πρωτοποριακό προορισμό ψυχαγωγίας σχεδιασμένο σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Εκτός από τα παιχνίδια, ο κύκλος εργασιών του πάρκου συμπληρώνεται από τα συνεχώς αυξανόμενα σε αριθμό events, parties, εταιρικές εκδηλώσεις και ομαδικές επισκέψεις. Παράλληλα, το Allou! Fun Park αποκτά σημαντική θέση μέσω της προβολής του στα media, καθώς είναι εξαιρετικά δημοφιλές ως set για γυρίσματα κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, μουσικών βίντεο κλπ και διαφημίσεων.

Ο έλεγχος Safe Restart που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Allou! Fun Park από τον κορυφαίο φορέα πιστοποίησης στην Ελλάδα βασίζεται σε Εθνικές Νομοθετικές Απαιτήσεις και Κατευθυντήριες Οδηγίες και Συστάσεις και κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ με την ολοκλήρωσή του η TÜV HELLAS (TÜV NORD) εκδίδει αναλυτική αναφορά που θα περιλαμβάνει τη συμμόρφωση με τις ανωτέρω προδιαγραφές ελέγχου.

Αντίστοιχα, ανάμεσα στα οφέλη που απολαμβάνουν οι επιχειρήσεις που λαμβάνουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία ελέγχου συμπεριλαμβάνεται η επιβεβαίωση της συμμόρφωσης με την κείμενη νομοθεσία από έναν τρίτο ανεξάρτητο Οργανισμό, προσφέροντας αντικειμενικότητα και αμεροληψία καθώς και η αύξηση του επιπέδου εμπιστοσύνης των πελατών.

O κ. Γιάννης Γεωργόπουλος Γενικός Διευθυντής Ψυχαγωγίας του ομίλου AVE A.E. στον οποίο ανήκουν τα πάρκα ψυχαγωγίας, Αllou! Fun Park και Kidom τόνισε πως: «Είναι ευθύνη μας να κάνουμε ό,τι είναι εφικτό για τη διασφάλιση της υγείας των πελατών και των εργαζομένων μας. Από τις πρώτες μέρες της επαναλειτουργίας μας, ακολουθήσαμε πιστά τα πρωτόκολλα που όρισαν οι αρμόδιες αρχές και λάβαμε ακόμα περισσότερα μέτρα σε στενή επικοινωνία με συνεργαζόμενα μεγάλα πάρκα του εξωτερικού, προκειμένου οι πελάτες και οι εργαζόμενοί μας να είναι απολύτως προστατευμένοι και η ποιότητα της υπηρεσίας μας να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα.

Εδώ και χρόνια συνεργαζόμαστε με την TÜV HELLAS (TÜV NORD) πιστοποιώντας την ασφαλή λειτουργία των παιχνιδιών και των διαδικασιών μας, κάνοντας τα πάρκα μας τον πιο ασφαλή προορισμό διασκέδασης της χώρας. Είμαστε περήφανοι για την αξιολόγηση Safe Restart της TÜV HELLAS (TÜV NORD)καθώς έτσι επιβραβεύεται έμπρακτα η υψηλή προτεραιότητα που δίδουμε στην ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων μας κι ενισχύεται η εμπιστοσύνη που έχουμε καλλιεργήσει με τους πελάτες μας. Όλοι εμείς στο Allou! Fun Park δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με απόλυτη ασφάλεια, υπευθυνότητα κι αξιοπιστία».

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Συγκρατημένα τα οικονομικά αποτελέσματα στα ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ παρά την πανδημία

bizness.gr

Published

on

Στα 155,376 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες της Πλαστικά Θράκης το πρώτο εξάμηνο του 2020 έναντι 155,173 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αυξημένος κατά 0,1%.

Τα κέρδη μετά από φόρους από τις συνολικές δραστηριότητες ανήλθαν στα 10,021 εκατ. ευρώ από 4,353 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 130,2%.

Σημαντική ήταν και η μείωση του καθαρού δανεισμού κατά 36.556 χιλ. ευρώ (στις 30.06.2020 ανήλθε σε 46.972 χιλ. ευρώ, σε σχέση με 83.528 χιλ. ευρώ στις 31.12.2019, ήτοι ποσοστιαία μείωση 43,8%).

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στις 30.06.2020 ανήλθε σε 151.851 χιλ. ευρώ σε σχέση με 146.349 χιλ. ευρώ στις 31.12.2019

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να αντισταθμίσει τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού και να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία του, έχοντας παράλληλα πάντα ως πρωτεύον μέλημά της την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων του.

Η προσπάθεια αυτή της διοίκησης αντανακλάται στη θετική πορεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσεως. Οι βασικοί λόγοι οι οποίοι συνετέλεσαν στη διατήρηση των πωλήσεων (από συνεχιζόμενες δραστηριότητες) και στη σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κέρδους είναι οι ακόλουθοι:

– Η αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων του Ομίλου, η οποία υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών.

– Η αυξημένη ζήτηση για προϊόντα που σχετίζονται με την ατομική προστασία και υγεία, αύξηση η οποία αντιστάθμισε την πτώση της ζήτησης σε προϊόντα που σχετίζονται με την εστίαση και τον τουρισμό, καθώς και η ανάπτυξη νέων προϊόντων και δραστηριοτήτων.

– Η διεύρυνση της πελατειακής βάσης του Ομίλου, καθώς οι πελάτες, στο πλαίσιο των συνθηκών αβεβαιότητας οι οποίες διαμορφώθηκαν στην αγορά, επέδειξαν και συνεχίζουν να επιδεικνύουν έμπρακτη εμπιστοσύνη και να αναγνωρίζουν την αξιοπιστία και τη συνέπεια του Ομίλου ως προμηθευτή.

Continue Reading
Advertisement

Trending