Μία χρονιά με μεγάλες προσδοκίες ξεκινά για τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Στο σύνολο των δραστηριοτήτων, υπολογίζεται ότι φέτος θα ξεκινήσουν νέες επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι εκτιμήσεις αυτές έρχονται να επιβεβαιώσουν το γερό μπάσιμο που κάνει ο όμιλος σε οτιδήποτε θεωρείται κατασκευή.
ΚΑΖΙΝΟ
Στα πιο πρόσφατα είναι η μεγάλη συμμαχία με την Αμερικανική Mohegan για την ανάληψη του γιγαντιαίου συμβολαίου για το Integrated Resort Casino στο Ελληνικό. Όντας οι μοναδικοί διεκδικητές, για την ΤΕΡΝΑ σημαίνει ένα τεράστιο συμβόλαιο για κτιριακό έργο που φτάνει το 1δισ.ευρώ. Πλέον αναμένεται η κοινοποίηση της απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων. Αν επαληθευθούν οι φήμες, η Hard Rock θα προσφύγει στην ΑΕΠΠ και σαν επόμενο βήμα με ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ. Αν δεν προκύψουν αρνητικές αποφάσεις, τότε θα ανοίξει η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας και να κατακυρωθεί υπέρ της. Εκτίμηση είναι πως αυτό θα μπορέσει να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι και τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2020.
ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ Ε65
Για το βόρειο τμήμα του Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 64χλμ και κόστους 400εκατ.ευρώ, στην ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ αναμένουν την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ΥΠΟΜΕ-Κομισιόν. Θεωρητικά εφόσον έχουμε την έγκριση του νότιου τμήματος, το ίδιο θα συμβεί και με το βόρειο. Ο Φάκελος Μεγάλου Έργου έχει σταλεί (από το ΥΠΟΜΕ) από τον Μάρτιο του 2019. Στόχος είναι μέσα στο 2020 η έγκριση του έργου. Αυτό θα σημάνει και την έναρξη των έργων μετά την κύρωση του από τη Βουλή των Ελλήνων. Η χρηματοδότηση αναμένεται να καλυφθεί από την ΕΤΕπ.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Μέσα στο 2020 στον όμιλο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, θα ξεκινήσουν κάποια κολοσσιαια έργα στο χώρο της ενέργειας. Σημαντικό έργο είναι η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή. Η επένδυση ξεπερνά τα 300εκατ.ευρώ. Επίσης αναμένονται παρεμβάσεις στο θεσμικό πλαίσιο για την έναρξη των επενδύσεων σε έργα αντλησοταμίευσης και αποθήκευσης σε Αιτωλοακαρνία και Κρήτη. Πρόκειται για νέες επενδύσεις στο χώρο των ΑΠΕ οι οποίες αγγίζουν το ποσό των 1,5δισ.ευρώ.
Επίσης υπάρχει πλέον η πεποίθηση ότι θα ξεπεραστούν τα προβλήματα και θα ξεκινήσει το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για τις τρεις μονάδες απορριμμάτων στην Πελοπόννησο που έχουν κολλήσει για γραφειοκρατικούς λόγους. Η επένδυση ξεπερνά τα 160εκατ.ευρώ και θα αλλάξει το τοπίο στη διαχείριση απορριμμάτων στην περιοχή, ενώ θα την απαλλάξει από την επιβολή προστίμων από την Ε.Ε.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ
Σήμερα υπογράφεται η σύμβαση δανειοδότησης από την ΕΤΕπ για τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Στις 8 Φεβρουαρίου αναμένεται η επίσημη έναρξη παραχώρησης, παρουσία του Πρωθυπουργού της χώρας Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Αυτό θα σημάνει και την έναρξη των κυρίως έργων κατασκευής. Η επένδυση μόνο για την φάση κατασκευών ξεπερνά τα 500εκατ.ευρώ.
Σε εξέλιξη βέβαια είναι η συμμετοχή εταιρειών του ομίλου σε πολλούς μεγάλους διαγωνισμούς για νέα έργα. Σημαντικότερη στην Ελλάδα είναι αυτή για την υποθαλάσσια Σαλαμίνας, τον νέο οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλο-Μεθώνη, την διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού κ.α.
Όπως επισημαίνουν από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου θα έχει μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, προβολή και ανάδειξη των τοπικών κοινωνιών. Σημαντικότερο όλων όμως είναι η θωράκιση με υποδομές σε περιοχές που υστερούν σημαντικά, όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος και η Αιτωλοακαρνανία και μάλιστα με υποδομές με σημαντικό περιβαλλοντικό πρόσημο.
Πηγή: ypodomes.com