ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
H ώρα του e-shop: Η διέξοδος των επιχειρήσεων τον καιρό του ιού
Published
6 έτη agoon
By
NewsroomTo παγκόσμιο lockdown, ως αποτέλεσμα της έξαρσης του Covid-19, έδωσε ένα καθοριστικό κτύπημα στις επιχειρήσεις, ωστόσο, δεν επηρεάστηκαν όλες οι επιχειρήσεις στον ίδιο βαθμό.
Οι περισσότερο χαμένοι της υπόθεσης, είναι όσες εταιρείες δίσταζαν στο παρελθόν να προβούν σε αποφασιστικά βήματα προς τη ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και να εναρμονιστούν με το ανερχόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορεί να ήταν ήδη γνωστό ότι η μέρα θα ερχόταν που το ψώνισμα από υπολογιστή θα αντικαθιστούσε τη φυσική επίσκεψη σε μια επιχείρηση, λίγοι όμως ήταν αυτοί που προχώρησαν στην απαραίτητη αναβάθμιση της διαδικτυακής τους παρουσίας.
Η πανδημία ενίσχυσε την ταχύτητα με την οποία αυτή η αναπόφευκτη εξέλιξη θα ερχόταν, «πιάνοντας αρκετές επιχειρήσεις στον ύπνο». Πλέον, η διαδικτυακή παρουσία και η διάθεση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι απαραίτητη, αφού η φυσική παρουσία μιας επιχείρησης (κυρίως αυτών στον τομέα της λιανικής πώλησης) καθίσταται δευτερευούσης σημασίας.
Είναι όμως η υφιστάμενη κατάσταση εκτάκτους ανάγκης κάτι που θα συνεχίσει και στο μέλλον; Αξίζει να επενδύσει κάποιος σε ηλεκτρονικό κατάστημα έστω και τώρα; Μπορεί να ενταχθεί αυτή η επένδυση στον ήδη πιεσμένο προϋπολογισμό της χρονιάς;
Οι ειδικοί της Action Digital, με χρόνια εμπειρία στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και του διαδικτυακού μάρκετινγκ, δίνουν απαντήσεις για τις επιχειρήσεις και την απαραίτητη πια ψηφιοποίησή τους:
Έχω την ευχέρεια να επενδύσω σε e-shop?
Αυτή είναι μια ερώτηση που μπορεί να απαντηθεί με μια άλλη ερώτηση. Έχετε την ευχέρεια να ΜΗΝ επενδύσετε σε ηλεκτρονικό κατάστημα; Ιδίως τώρα, που οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένου και της Κύπρου) προχωρούν με μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), ανάμεσα στα οποία είναι εξαιρετικά πιθανόν να περιλαμβάνεται και κονδύλι για ψηφιακή αναβάθμιση.
Αλλά ακόμα και αν δεν υπήρχε η κρατική βοήθεια, μια επιχείρηση στον τομέα της λιανικής πώλησης δεν μπορεί να μην επενδύσει σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι λιανικές πωλήσεις σε καταστήματα βρίσκονται εδώ και χρόνια σε καθοδική πορεία. Ολοένα και περισσότερος κόσμος ανακαλύπτει την ευκολία του εύκολου και γρήγορου ψωνίσματος από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου του, χωρίς να αναγκάζεται να διαμορφώνει το πρόγραμμα του αναλόγως των ωρών εργασίας των καταστημάτων. Μαζί με τους καταναλωτές όμως, και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λιανικής πώλησης βλέπουν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς μπορεί να μειώσει αισθητά τα λειτουργικά έξοδα (ενοίκιο, ρεύμα, μισθολόγιο).
Και αν εσείς ακόμα το σκέφτεστε να δραστηριοποιηθείτε διαδικτυακά, να είστε σίγουροι ότι οι ανταγωνιστές σας δεν διατηρούν τους ίδιους ενδοιασμούς.
OK, να επενδύσω, αλλά θα προτιμήσω ένα έτοιμο template
Ένα έτοιμο template είναι εξαιρετική ιδέα για μια επιχείρηση που θέλει να κάνει σταδιακά βήματα ή που η πώληση προϊόντων δεν αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματός της. Υπάρχουν πολλές και φθηνές λύσεις διαδικτυακά. Εάν όμως σας ενδιαφέρει πραγματικά να ασχοληθείτε και να αναβαθμίσετε την επιχείρηση σας, τα templates δεν μπορούν να σας βοηθήσουν. Αν ψάχνετε να αποφύγετε τη πολυπλοκότητα, και να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αποκλειστικά με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει τις δικές σας ανάγκες (και του τελικού χρήστη), δεν μπορείτε να περιοριστείτε σε έτοιμες λύσεις που φτιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες οποιασδήποτε επιχείρησης. Ένα εστιατόριο έχει διαφορετικές ανάγκες από ένα κατάστημα που πουλά ρούχα ή μια επιχείρηση περιποίησης κατοικίδιων.
Μια συμβουλή θα ήταν, πριν να κάνετε οποιαδήποτε κίνηση, να σκεφτείτε τις ανάγκες της επιχείρησης σας και κατά πόσον αυτές μπορούν να καλυφθούν με τη χρήση ενός έτοιμου template.
Μπορεί όμως ένα e-shop να μειώσει τα λειτουργικά μου έξοδα;
Ναι, μπορεί και σε μεγάλο βαθμό μάλιστα. Ακόμα και όταν η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τελειώσει, η αλλαγή της νοοτροπίας όσον αφορά στη χρήση ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Σιγά, αλλά σταθερά, ο κόσμος θα σταματήσει να εξαρτάται από τις φυσικές τοποθεσίες και θα στηρίζεται περισσότερο στις διαδικτυακές αγορές. Με αυτά τα δεδομένα, πολλές επιχειρήσεις δεν θα χρειάζονται πια φυσικές τοποθεσίες, απαλείφοντας έτσι αυτόματα την ανάγκη για ενοίκιο εργασιακού χώρου, πληρωμή λογαριασμών, αλλά και αυξημένου προσωπικού που πρέπει να βρίσκεται εκεί συνεχώς.
Ακόμα όμως και αν συνεχίζετε να συνδυάζετε τη διαδικτυακή παρουσία με τη φυσική, το e-shop σας προσφέρει ευκαιρίες και ανοίγει ορίζοντες που πριν δεν τους είχατε καν διανοηθεί. Πλέον το πελατολόγιο σας δεν περιορίζεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να διαβούν το κατώφλι σας, αλλά επεκτείνεται σε -κυριολεκτικά- όλο τον κόσμο! Οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει πρόσβαση στην επιχείρηση σας, στις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας!
Και τι γίνεται εάν αυτό οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης; Κανένα πρόβλημα, απλά προσθέστε σελίδες με προϊόντα! Δεν υπάρχει ανάγκη να αγοράσετε μεγαλύτερο κατάστημα για να δείξετε το εύρος της προσφερόμενης γκάμας προϊόντων, απλά θέλετε περισσότερες φωτογραφίες! Οι επιχειρήσεις που ανθίζουν είναι οι ευέλικτες και τίποτε δεν μπορεί να σας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία από το διαδίκτυο.
Και αν στο πίσω μέρος του μυαλού σας είναι τα λογιστικά προβλήματα λειτουργίας ενός e-shop, να μην ανησυχείτε καθόλου. Στην Action Digital μπορούμε να σας συμβουλεύσουμε σε κάθε στάδιο της διαδικασίας και να σας φέρουμε σε επαφή με εταιρείες που ασχολούνται με logistics σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κοίτα, καταλαβαίνω τι λες αλλά έτσι μεταξύ μας πιστεύω ότι αυτό θα τελειώσει σύντομα
Μακάρι, αλλά ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο και η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επιλυθεί, οικονομικοί αναλυτές και σύμβουλοι προβλέπουν ότι η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην κοινωνία και κατ’ επέκταση στην παγκόσμια οικονομία.
Παρά όμως τις όποιες προβλέπεις των ειδικών, όλοι συμφωνούν ότι η αξία της τεχνολογίας σε αυτήν την κρίση είναι ανεκτίμητη. Χωρίς το διαδίκτυο δεν θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τις ζωές μας κανονικά, δεν θα μπορούσαμε να δουλεύουμε από σπίτι ούτε θα μπορούσαμε να παραμείνουμε περιορισμένοι εάν δεν είχαμε διαδικτυακή ψυχαγωγία. Αυτή η υποχρεωτική έκθεση της κοινωνίας στην τεχνολογία σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχει ως αποτέλεσμα να μάθει πολύ περισσότερος κόσμος τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών. Και όταν ο καταναλωτής εκτεθεί σ’ αυτή την εναλλακτική και βιώσει πρακτικά την ευκολία που παρέχει, δύσκολα θα επιστρέψει πίσω στον παλιό τρόπο ψωνίσματος ή τουλάχιστον η ηλεκτρονική αγορά θα γίνει πολύ μεγαλύτερο κομμάτι τις ζωής του.
Κορονοϊός ή όχι, η διαδικτυακή αλληλεπίδραση μεταξύ μας αυξήθηκε και ήρθε για να μείνει. Το πεδίο του ανταγωνισμού πλέον μετατοπίζεται στο διαδίκτυο και η επιχείρηση σας θα πρέπει να είναι έτοιμη για να χειριστεί τις προκλήσεις της νέας εποχής.
You may like
-
Εντυπωσιακή η πορεία της BriQ στο 9μηνο – Συνεχίζει τις επενδύσεις εν μέσω πανδημίας
-
Από τις ΑΠΕ στη βιώσιμη γεωργία – Νέα επένδυση 6 εκ. ευρώ από τον όμιλο ΕΝΤΕΚΑ
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Εκτόξευσε τις πωλήσεις των supermarket το lockdown το Νοέμβριο
-
Super 9μηνο για τα Πλαστικά Θράκης – Θεαματική αύξηση τζίρου και κερδών
-
Στόχο πωλήσεων 1 δισ. δολαρίων για τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος και γαλακτομικών ανακοίνωσε η Unilever
Ποιές 3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Ντεμπούτο για τα LXR Hotels & Resorts στην Ελλάδα – Ανοίγει το 2026 το νέο 5άστερο Sandblu Santorini
Πώς ο Όμιλος AKTOR θα αξιοποιήσει μέρος του mega ομολογιακού δανείου 140 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη έργων real estate
Affordable living: πώς το “Ανακαινίζω – Νοικιάζω” μετατρέπει τα κλειστά ακίνητα σε επενδυτικό κεφάλαιο
[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χερσόνησο
Σε διαβούλευση η νέα 5άστερη τουριστική επένδυση Hydra Rock στην Ερμιονίδα – Τι θα περιλαμβάνει το έργο
Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν
Σε πλήρη εξέλιξη έργα για νέες κατοικίες, γραφεία και ξενοδοχεία εντός και εκτός Αττικής – Ποιοί βρίσκονται πίσω από το σχεδιασμό τους
3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στη Σάμο – Σε ποια περιοχή του νησιού θα γίνουν
Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει
Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal
Με 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton
Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property
Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1
Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030
“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση
Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο
[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια
[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει
Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian
[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
TRENDING
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες agoΞεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΝτεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα agoΠρος ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΨήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΜε 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton





