Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η εφαρμογή της τεχνολογίας στη φορολογική διοίκηση & τις επιχειρήσεις

bizness.gr

Published

on

Η ευρύτερη εφαρμογή της τεχνολογίας στη φορολογική διοίκηση και οι επιπτώσεις των νέων ρυθμίσεων στη φορολογική λειτουργία των επιχειρήσεων βρέθηκαν στο επίκεντρο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε πρόσφατα η ΕΥ Ελλάδος, με την υποστήριξη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ).

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, προλογίζοντας το webcast, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, τόνισε ότι, παρότι ήδη έχει εισαχθεί νομοθετικά, το μέτρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης δεν εφαρμόστηκε ακόμη στην πράξη στην Ελλάδα, όμως η απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου και η εξέλιξη της τεχνολογίας, καθιστούν τις συνθήκες για την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης πιο ώριμες. Ο κ. Μίχαλος εκτίμησε ότι, σύντομα, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων θα είναι πραγματικότητα για όλους.

Σε χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του ΣΒΕ, Αθανάσιος Σαββάκης, επικαλούμενος μελέτες που κάνουν λόγο για το ύψος της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα, το οποίο κυμαίνεται ανάμεσα σε 6 έως 9% του ΑΕΠ, δηλαδή ανάμεσα σε 11 και 16 δισ. ευρώ τον χρόνο, τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικές οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Οικονομικών για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της λειτουργίας της πλατφόρμας myDATA, υπογραμμίζοντας ότι βρίσκονται, χωρίς αμφιβολία, στη σωστή κατεύθυνση για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Ο Στέφανος Μήτσιος, Εταίρος και Επικεφαλής των Φορολογικών Υπηρεσιών της ΕΥ Ελλάδος, τόνισε ότι η τεχνολογία αποτελεί, υπό προϋποθέσεις, σημαντικό σύμμαχο στη μάχη κατά της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής, ενώ αναφέρθηκε στα στάδια εξέλιξης της ψηφιακής φορολογικής διοίκησης – από την ηλεκτρονική υποβολή όλων των φορολογικών δηλώσεων (e-file), στον υπολογισμό και καταλογισμό φόρων από τις φορολογικές αρχές, χωρίς την ανάγκη υποβολής δηλώσεων από τους φορολογούμενους (e-assess).

Στο πλαίσιο του webcast, τα στελέχη που το παρακολούθησαν, κλήθηκαν να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με τις νέες προβλέψεις και τις επιχειρήσεις τους. Σε σχετική ερώτηση για το εάν η επιχείρησή τους έχει επιλέξει να εκδίδει e-τιμολόγια, το 72% των συμμετεχόντων απάντησαν αρνητικά.

Το 64% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι η δυνατότητα εκσυγχρονισμού των διαδικασιών της οικονομικής διεύθυνσης, αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για την απόφαση σχετικά με την έκδοση ή και λήψη e-τιμολογίων, μέσω πιστοποιημένων παρόχων. Αντίστοιχα, το 43% θα εξέταζε την παροχή φορολογικών κινήτρων, ως πιθανό παράγοντα επιλογής e-τιμολόγησης μέσω πιστοποιημένου παρόχου.

Στη συνέχεια, ο κ. Γουλιάς, Εταίρος στο Τμήμα Φορολογικών Υπηρεσιών της ΕΥ Ελλάδος, ανέλυσε σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τη νέα διαδικασία για τα e-βιβλία, επεξηγώντας τις διαφορές στη ροή δεδομένων μεταξύ αντικριζόμενων και μη αντικριζόμενων παραστατικών, μέσω παραδειγμάτων. Παράλληλα, αναφέρθηκε στις τυποποιήσεις δεδομένων παραστατικών – και τις υποπεριπτώσεις τους – όπως έχουν οριστεί από την ΑΑΔΕ και στην ανάγκη ομαδοποίησης και χαρακτηρισμού των συναλλαγών από την πλευρά της επιχείρησης, για τον οποίο απαιτείται η κατάλληλη φορολογική και μηχανογραφική υποστήριξη.

Σε σχετική ερώτηση, μόλις το 40% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις τους είναι αρκετά ή σε μεγάλο βαθμό προετοιμασμένες για να υιοθετήσουν τη νέα διαδικασία διαβίβασης δεδομένων στην πλατφόρμα myDATA. Αντίθετα, το 60% θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις τους δεν είναι καθόλου έτοιμες ή είναι ελάχιστα προετοιμασμένες για τη νέα διαδικασία.

Τέλος, ο κ. Γουλιάς αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για την υιοθέτηση της νέας διαδικασίας, όπως η απόκτηση μηχανογραφικής λύσης για τα e-βιβλία και η σωστή παραμετροποίησή της, σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία, υπογραμμίζοντας ότι, πλέον, καλούνται να εκτιμήσουν με ποιους τρόπους η νέα διαδικασία θα επηρεάσει, όχι μόνο το λογιστικό / εμπορικό σύστημά τους ή ERP, αλλά και τις διαδικασίες, τα στελέχη, τους πελάτες, τους προμηθευτές τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο επιχειρούν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υψηλότερη ακόμη και από το 2019 η επισκεψιμότητα στο Smart Park φέτος

bizness.gr

Published

on

Διψήφια αύξηση επισκεψιμότητας σημειώνει το Smart Park από την άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία και μετά, με τον Ιούνιο να εμφανίζει αύξηση 19% και τον Ιούλιο 15% σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, αντανακλώντας την προτίμηση του κοινού για ασφαλείς και ανοιχτούς εμπορικούς και ψυχαγωγικούς χώρους.

Παράλληλα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του Smart Park, αλλά και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη για τη δημόσια υγεία αλλά και την ελληνική οικονομία εποχή, το Πάρκο ενισχύει το μείγμα των προσφερόμενων υπηρεσιών του, με την προσθήκη νέου καταστήματος λιανικής πώλησης γυναικείων ενδυμάτων και αξεσουάρ «PINK WOMAN», συνολικής επιφάνειας περίπου 289 τ.μ.

Συγκεκριμένα, η «ΓΥΑΛΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.», θυγατρική εταιρεία της REDS Α.Ε., που λειτουργεί και εκμεταλλεύεται το Smart Park, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία εμπορικής μίσθωσης ακινήτου με την εταιρεία «INTRAFASHION GROUP Ανώνυμη Βιοτεχνική και Εμπορική Εταιρία» που διαθέτει το εμπορικό σήμα «PINK WOMAN», για τη δημιουργία εμπορικού καταστήματος, το οποίο θα λειτουργεί στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park στα Σπάτα. H επωνυμία «PINK WOMAN» έχει διεθνή παρουσία στον τομέα της λιανικής πώλησης ένδυσης, με πάνω από 80 καταστήματα σε 5 χώρες.

Υπενθυμίζεται πως το Smart Park επανεκκίνησε σταδιακά τη λειτουργία του την 4η Μαΐου 2020 με έναν περιορισμένο αρχικά αριθμό καταστημάτων, ενώ από την 11η Μαΐου 2020 το Πάρκο επανήλθε στους συνήθεις ρυθμούς του με το σύνολο των καταστημάτων του να επαναλειτουργεί. Η ασφάλεια του προσωπικού, των εργαζομένων και των επισκεπτών του Smart Park αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα και στο πλαίσιο αυτό λαμβάνονται διαρκώς πρόσθετα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας όλων.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε εξέλιξη η διαδικασία για την υπαγωγή του Project Galaxy στο πρόγραμμα “Ηρακλής”

bizness.gr

Published

on

Alpha Bank

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προεργασία της Alpha Bank για την έγκαιρη ολοκλήρωση της μεγάλης συναλλαγής τιτλοποίησης Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων Galaxy.

H τράπεζα έχει καταθέσει ήδη αίτηση υπαγωγής στο Πρόγραμμα Προστασίας Στοιχείων Ενεργητικού «Ηρακλής» για το μεγαλύτερο μέρος του Galaxy και συγκεκριμένα, για τα retail χαρτοφυλάκια ύψους 7,6 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες πολύ σύντομα αναμένεται να υποβληθεί και το αίτημα για τα υπόλοιπα χαρτοφυλάκια που απαρτίζουν το Project Galaxy.

Πρόκειται όπως αναφέρουν πηγές της τράπεζας για «ψήφο εμπιστοσύνης» στο πρόγραμμα «Ηρακλής», του οποίου η Alpha Bank θα είναι ο σημαντικότερος εταίρος με συνολικές εγγυήσεις που θα υπερβούν τα 3,5 δισ. ευρώ. Πέραν της τήρησης του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει η διοίκηση της τράπεζας για την ολοκλήρωση του Galaxy, οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν τα σημαντικά οφέλη από την προωθούμενη συναλλαγή, καθώς το κόστος «κλειδώνει» στα χαμηλά, τρέχοντα επίπεδα (μέσο κόστος κάτω από 2%).

Όπως επανέλαβε και κατά την πρόσφατη Ετήσια Γενική Συνέλευση της Alpha Bank ο CEO του Oμίλου Βασίλης Ψάλτης, η Alpha Bank βρίσκεται «σε προχωρημένες συζητήσεις με τους προτιμητέους επενδυτές και φιλοδοξούμε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να έχουμε δεσμευτικές προσφορές και να μπούμε στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης αυτής της μεγάλης συναλλαγής εντός του τρέχοντος έτους. Η ολοκλήρωση του Galaxy θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε την εμπροσθοβαρή βελτίωση στην ποιότητα του ενεργητικού μας και να κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων κερδοφορίας που έχουμε θέσει».

Οι διαπραγματεύσεις με τους τέσσερις υποψηφίους για την ολοκλήρωση της συναλλαγής -που θα οδηγήσει σε μείωση του NPL ratio της τράπεζας στο 13% και σε ουσιαστική αποκλιμάκωση των προβλέψεων για μη εξυπηρετούμενα δάνεια- εξελίσσονται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με εντατικούς ρυθμούς, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται περί τα τέλη Σεπτεμβρίου- αρχές Οκτωβρίου. Υπάρχουν δε όλες οι προϋποθέσεις για να ολοκληρωθεί εντός του έτους και μέσα στους κεφαλαιακούς στόχους που έχουν τεθεί.

Η ποιότητα των προσφορών για τη συναλλαγή, που περιλαμβάνει τιτλοποιήσεις ΜΕΑ άνω των 10 δισ. ευρώ και την πώληση της Cepal, με την οποία θα υπάρξει μακροχρόνια σύμβαση εξυπηρέτησης και τυχόν νέων μη εξηπηρετούμενων ανοιγμάτων (ΜΕΑ) της Τράπεζας, είναι τέτοια που προκαλεί αισιοδοξία ότι η Cepal θα μεταβιβαστεί σε ισχυρό σχήμα, διαμορφώνοντας αφενός προϋποθέσεις ανάδειξής της στον κορυφαίο servicer της χώρας και αφετέρου προοπτικές μακροχρόνιας απασχόλησης για το προσωπικό της.

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής Galaxy η Alpha Bank:

– θα διαθέτει από τους υψηλότερους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας στην ελληνική αγορά, με ένα από τα υψηλότερα αποθέματα κεφαλαίων έναντι των ελάχιστα απαιτούμενων ορίων βάσει της διαδικασίας εποπτικού ελέγχου και αξιολόγησης (SREP), και παράλληλα

– θα είναι η τράπεζα με το χαμηλότερο ποσοστό DTC (αναβαλλόμενου φόρου) επί του συνόλου των εποπτικών κεφαλαίων μεταξύ του ανταγωνισμού.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Greece meets Germany: οι 7 ελληνικές εταιρείες στο περίπτερο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ

bizness.gr

Published

on

Ελλάδα, Γερμανία

Επτά ελληνικές εταιρείες έχουν δηλώσει μέχρι σήμερα συμμετοχή στο Ομαδικό Περίπτερο του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (PAV 10), που θα φιλοξενηθεί στην 85η ΔΕΘ με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία και θα φέρει τον τίτλο «Greece meets Germany».

Πρόκειται για τις ISOMAT, Software Competitiveness International (SCI), Osipidis Travel Service, MStR Law SA, MAZARS, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (AEGEAN Motorway) και Organic Electronic Technologies (ΟΕΤ).

Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στο Ομαδικό Περίπτερο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου δραστηριοποιούνται στους τομείς της παραγωγής οικοδομικών χημικών και κονιαμάτων, της έρευνας και ανάπτυξης λογισμικών και υπηρεσιών πληροφορικής, των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, των νομικών υπηρεσιών, της παροχής ελεγκτικών, συμβουλευτικών και φορολογικών υπηρεσιών, της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων και της παραγωγής νεοτεχνολογικών προϊόντων.

Από τις 5 έως τις 13 Σεπτεμβρίου, οπότε θα διαρκέσει η Διεθνής Έκθεση, οι εν λόγω εταιρείες εστιάζοντας στην εξωστρέφεια, θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στους επισκέπτες της διοργάνωσης τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αναζητώντας ευκαιρίες σύναψης νέων εμπορικών ή και επενδυτικών συνεργασιών, συμμετέχοντας παράλληλα και σε προγραμματισμένες Β2Β συναντήσεις.

Σημειώνεται ότι, το περιθώριο δήλωσης συμμετοχής στο Ομαδικό Περίπτερο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου «Greece meets Germany», εκπνέει τις επόμενες ημέρες, με τη διαθεσιμότητα να είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένη.

Υπενθυμίζεται ότι, στο μεταξύ έχουν ήδη κλείσει οι συμμετοχές στο Εθνικό Γερμανικό Περίπτερο 13, στο οποίο θα φιλοξενηθούν συνολικά 56 εκπρόσωποι του γερμανικού επιχειρείν καθώς και θεσμικών φορέων της γερμανικής πολιτείας.

Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «καλωσορίζοντας» τις ελληνικές συμμετοχές στο Ομαδικό Περίπτερο του φορέα δήλωσε ότι «η 85η ΔΕΘ θα διευρύνει τον ορίζοντα της εξωστρεφούς δράσης κάθε συμμετέχουσας εταιρείας στη Διοργάνωση. Ελλάδα και Γερμανία, κινούμενες κόντρα στον Covid-19, θα λάβουν στη Θεσσαλονίκη τη “σκυτάλη” από το Ελληνογερμανικό Οικονομικό Φόρουμ του Βερολίνου, δίνοντας συνέχεια σε έναν “επενδυτικό μαραθώνιο”, που μέχρι σήμερα έχει αναδείξει πολλούς και σημαντικούς “νικητές”».

Continue Reading
Advertisement

Trending