ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Καραμανλής: Τα νέα λεωφορεία με χρηματοδότηση της ΕΕ – Τι θα γίνει με την Αττικη Οδό
Published
4 έτη agoon
By
NewsroomΓια την αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ, την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, την Αττική Οδό, τις αερομεταφορές και τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, μίλησε, στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Για τον ΟΑΣΘ
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη Θεσσαλονίκη έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία πολύ λανθασμένη επιλογή με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο του 2019 να βρίσκονται στους δρόμους μόνο 212 λεωφορεία, όταν το 2014 κυκλοφορούσαν 550 λεωφορεία. Σχολίασε ότι επειδή η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κρατούσε «μαγικό ραβδάκι» χρειάστηκε κάποιο διάστημα για να μπουν τα πράγματα σε μία σειρά. Ανέφερε ειδικότερα ότι έγινε στο διάστημα αυτό ανάταξη του τροχαίου υλικού του ΟΑΣΘ, η μέση ηλικία του οποίου ξεπερνά τα 16 και τα 17 έτη. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση επειδή δεν είχε κάνει καμία προσπάθεια ανανέωσης του στόλου του ΟΑΣΘ, απλά επιμήκυνε τις ηλικίες απόσυρσης των λεωφορείων.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι καθώς ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.000 νέων οχημάτων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί καιρό, η κυβέρνηση έκανε μερικά άλλα βήματα. Το πρώτο ήταν να δοθεί συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να προστεθούν 135 λεωφορεία στο στόλο και να φτάσει στα 350. Υπενθύμισε επίσης ότι την Παρασκευή «βγήκε στον αέρα» διαγωνισμός για την προμήθεια μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου επιπλέον 180 λεωφορείων με το σύστημα του leasing, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες. Και χαρακτήρισε πολύ σημαντική την απόφαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, να προμηθευτεί ο Δήμος αστικά λεωφορεία που θα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ.
«Μέσα σε ένα χρόνο αυτή η κυβέρνηση κατάφερε να ισοσκελίσει μία καταστρεπτική τετραετία. Βέβαια αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να πάμε στον καινούργιο διαγωνισμό, να πάρουμε νέα λεωφορεία με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με διαφανείς διαδικασίες. Για αυτό και άλλωστε οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μας συμβουλεύσουν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα λεωφορεία, τα οποία θα έρθουν στην Ελλάδα και θα είναι τα λεωφορεία της επόμενης 15ετίας», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Για την Αττική Οδό
Ερωτηθείς για το θέμα της Αττικής Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτή τη στιγμή έχει προβεί σε προκήρυξη τεχνικού συμβούλου. Η σημερινή κυβέρνηση είχε δηλώσει πως δεν είχε καμία πρόθεση να κάνει επέκταση της παραχώρησης. Σημείωσε ότι πρέπει καταρχάς να διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα τελειώσει η συγκεκριμένη παραχώρηση που είχε αρχίσει το 1996 και έχει ως απώτατο όριο το 2024, κάτι που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.
Πρόσθεσε ότι πρέπει να διαπιστωθεί τι υποχρεώσεις έχει ο ανάδοχος πριν παραδώσει το έργο, να γίνει προετοιμασία για τη νέα διαγωνιστική διαδικασία και το έργο να μπει σιγά σιγά στη διαδικασία της προκήρυξης. «Επομένως, ετοιμαζόμαστε ώστε να έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και όλα τα δεδομένα, ώστε η Αττική Οδός να προσελκύσει το ενδιαφέρον, τόσο ελληνικών όσο και ξένων εταιρειών», κατέληξε. Ερωτηθείς εάν υπάρχει κάποιος γενικότερος σχεδιασμός όσον αφορά στις επεκτάσεις, ανέφερε ότι η Αττική Οδός θα πρέπει να συνδεθεί με τα Νότια Προάστια και το Ελληνικό, καθώς και ότι υπάρχουν μελέτες ώριμες για τις επεκτάσεις στη Λεωφόρο Κύμης, όπως και αυτές προς τη Ραφήνα.
Για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στις αρχές του Ιουλίου θα δοθούν ταυτόχρονα σε λειτουργία τρεις σταθμοί του Μετρό στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), που θα εξυπηρετήσουν 130.000 επιβάτες εκ των οποίων υπολογίζεται ότι οι 65.000 θα είναι νέοι επιβάτες του Μετρό. «Ολοκληρώνουμε τις δοκιμές των συστημάτων. Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα. Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα ήταν αυτό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Διότι υπήρχε κίνδυνος οι σταθμοί να ήταν έτοιμοι, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν, επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριο του», σημείωσε. Ανέφερε επίσης ότι στόχος είναι οι υπόλοιποι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά να είναι έτοιμοι το 2022 και διαβεβαίωσε: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, όπως έκανε ο κ. Τσίπρας με τις επικοινωνιακές φιέστες πάνω στη Θεσσαλονίκη. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα εγκαινιάσει τον Ιούλιο τρεις λειτουργικούς σταθμούς, οι οποίοι θα δοθούν αμέσως στους πολίτες της ευρύτερης περιοχής».
Για τις αερομεταφορές
Όσον αφορά στον κλάδο των αερομεταφορών, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα μέτρα που ήδη έχει λάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είπε ότι μαζί με τα υπουργεία πρωτίστως των Οικονομικών και του Τουρισμού, σχεδιάζονται συγκεκριμένα μέτρα στήριξης όλου του κλάδου, δηλαδή όλων των αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, εταιρειών handling και cargo, πάντα όμως με σεβασμό στις κοινοτικές οδηγίες.
Για τα επόμενα μεγάλα έργα υποδομών
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε σχεδόν καμία ώριμη μελέτη, έχει κάνει μία συστηματική δουλειά το τελευταίο εννεάμηνο και προωθεί ένα «πακέτο» έργων της τάξης των 13 δισ. ευρώ, το οποίο προσπαθεί να φέρει όσο πιο σύντομα γίνεται, αλλά με σύμμαχο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανέφερε ότι πρώτες προτεραιότητες είναι ο Ε65, όπου αναμένεται το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανακοίνωσε ότι έχει σταλεί η προγνωστοποίηση για το Πάτρα – Πύργος στην Κομισιόν, προκειμένου το έργο να προχωρήσει γρήγορα. Ανέφερε επίσης ότι γίνεται συζήτηση και για τα νέα έργα στην Αττική Οδό, αλλά και την περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη (το λεγόμενο flyover) και το Μετρό Θεσσαλονίκης. «Αυτά τα έργα θα τρέξουμε και τα τρέχουμε, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα, με σχέδιο. Δεν ανακοινώνουμε πράγματα, τα οποία δεν έχουν μελετηθεί, δεν έχουν εξασφαλιστεί και δεν έχουν χρηματοδότηση».
Για την τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες
Ερωτηθείς εάν προσδοκά να υιοθετηθεί η πρόταση του προς το οικονομικό επιτελείο για τη στρογγυλοποίηση της μείωσης του εισιτηρίου του ΟΑΣΑ, μετά την εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ στις μεταφορές, στο 1,20 ευρώ, ο κ. Καραμανλής εμφανίστηκε αισιόδοξος. Υπενθύμισε μάλιστα ότι η ΝΔ το 2015 είχε παραδώσει το εισιτήριο στο 1,20 ευρώ και ο ΣΥΡΙΖΑ το πήγε στο 1,40.
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Άντλησε “φρέσκα” κεφάλαια 100 εκατ. ευρώ η Premia Properties – Σε ποιά ακίνητα θα τα επενδύσει
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Επεκτείνεται η Επιστρεπτέα Προκαταβολή και το 2021
-
Σε ποιές 2 μόνο χώρες της Ε.Ε. αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων
-
Έρχονται στην Ελλάδα τα πρώτα 2 δισ. ευρώ από το ευρωπαϊκό ταμείο SURE
-
Ζητά στοχευμένα μέτρα για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων το ΒΕΘ
Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”
Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο
“Στα σκαριά” νέο Wyndham στην Αττική – Έως τέλος του 2024 η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας
Έως τέλος το 2024 η ολοκλήρωση της συγχώνευσης BriQ Properties – Intercontinental International
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης
“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex