Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καραμανλής: Τα νέα λεωφορεία με χρηματοδότηση της ΕΕ – Τι θα γίνει με την Αττικη Οδό

bizness.gr

Published

on

Καραμανλής

Για την αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ, την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, την Αττική Οδό, τις αερομεταφορές και τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, μίλησε, στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Για τον ΟΑΣΘ

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη Θεσσαλονίκη έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία πολύ λανθασμένη επιλογή με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο του 2019 να βρίσκονται στους δρόμους μόνο 212 λεωφορεία, όταν το 2014 κυκλοφορούσαν 550 λεωφορεία. Σχολίασε ότι επειδή η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κρατούσε «μαγικό ραβδάκι» χρειάστηκε κάποιο διάστημα για να μπουν τα πράγματα σε μία σειρά. Ανέφερε ειδικότερα ότι έγινε στο διάστημα αυτό ανάταξη του τροχαίου υλικού του ΟΑΣΘ, η μέση ηλικία του οποίου ξεπερνά τα 16 και τα 17 έτη. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση επειδή δεν είχε κάνει καμία προσπάθεια ανανέωσης του στόλου του ΟΑΣΘ, απλά επιμήκυνε τις ηλικίες απόσυρσης των λεωφορείων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι καθώς ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.000 νέων οχημάτων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί καιρό, η κυβέρνηση έκανε μερικά άλλα βήματα. Το πρώτο ήταν να δοθεί συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να προστεθούν 135 λεωφορεία στο στόλο και να φτάσει στα 350. Υπενθύμισε επίσης ότι την Παρασκευή «βγήκε στον αέρα» διαγωνισμός για την προμήθεια μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου επιπλέον 180 λεωφορείων με το σύστημα του leasing, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες. Και χαρακτήρισε πολύ σημαντική την απόφαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, να προμηθευτεί ο Δήμος αστικά λεωφορεία που θα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ.

«Μέσα σε ένα χρόνο αυτή η κυβέρνηση κατάφερε να ισοσκελίσει μία καταστρεπτική τετραετία. Βέβαια αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να πάμε στον καινούργιο διαγωνισμό, να πάρουμε νέα λεωφορεία με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με διαφανείς διαδικασίες. Για αυτό και άλλωστε οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μας συμβουλεύσουν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα λεωφορεία, τα οποία θα έρθουν στην Ελλάδα και θα είναι τα λεωφορεία της επόμενης 15ετίας», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Για την Αττική Οδό

Ερωτηθείς για το θέμα της Αττικής Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτή τη στιγμή έχει προβεί σε προκήρυξη τεχνικού συμβούλου. Η σημερινή κυβέρνηση είχε δηλώσει πως δεν είχε καμία πρόθεση να κάνει επέκταση της παραχώρησης. Σημείωσε ότι πρέπει καταρχάς να διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα τελειώσει η συγκεκριμένη παραχώρηση που είχε αρχίσει το 1996 και έχει ως απώτατο όριο το 2024, κάτι που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Πρόσθεσε ότι πρέπει να διαπιστωθεί τι υποχρεώσεις έχει ο ανάδοχος πριν παραδώσει το έργο, να γίνει προετοιμασία για τη νέα διαγωνιστική διαδικασία και το έργο να μπει σιγά σιγά στη διαδικασία της προκήρυξης. «Επομένως, ετοιμαζόμαστε ώστε να έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και όλα τα δεδομένα, ώστε η Αττική Οδός να προσελκύσει το ενδιαφέρον, τόσο ελληνικών όσο και ξένων εταιρειών», κατέληξε. Ερωτηθείς εάν υπάρχει κάποιος γενικότερος σχεδιασμός όσον αφορά στις επεκτάσεις, ανέφερε ότι η Αττική Οδός θα πρέπει να συνδεθεί με τα Νότια Προάστια και το Ελληνικό, καθώς και ότι υπάρχουν μελέτες ώριμες για τις επεκτάσεις στη Λεωφόρο Κύμης, όπως και αυτές προς τη Ραφήνα.

Για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στις αρχές του Ιουλίου θα δοθούν ταυτόχρονα σε λειτουργία τρεις σταθμοί του Μετρό στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), που θα εξυπηρετήσουν 130.000 επιβάτες εκ των οποίων υπολογίζεται ότι οι 65.000 θα είναι νέοι επιβάτες του Μετρό. «Ολοκληρώνουμε τις δοκιμές των συστημάτων. Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα. Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα ήταν αυτό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Διότι υπήρχε κίνδυνος οι σταθμοί να ήταν έτοιμοι, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν, επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριο του», σημείωσε. Ανέφερε επίσης ότι στόχος είναι οι υπόλοιποι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά να είναι έτοιμοι το 2022 και διαβεβαίωσε: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, όπως έκανε ο κ. Τσίπρας με τις επικοινωνιακές φιέστες πάνω στη Θεσσαλονίκη. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα εγκαινιάσει τον Ιούλιο τρεις λειτουργικούς σταθμούς, οι οποίοι θα δοθούν αμέσως στους πολίτες της ευρύτερης περιοχής».

Για τις αερομεταφορές

Όσον αφορά στον κλάδο των αερομεταφορών, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα μέτρα που ήδη έχει λάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είπε ότι μαζί με τα υπουργεία πρωτίστως των Οικονομικών και του Τουρισμού, σχεδιάζονται συγκεκριμένα μέτρα στήριξης όλου του κλάδου, δηλαδή όλων των αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, εταιρειών handling και cargo, πάντα όμως με σεβασμό στις κοινοτικές οδηγίες.

Για τα επόμενα μεγάλα έργα υποδομών

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε σχεδόν καμία ώριμη μελέτη, έχει κάνει μία συστηματική δουλειά το τελευταίο εννεάμηνο και προωθεί ένα «πακέτο» έργων της τάξης των 13 δισ. ευρώ, το οποίο προσπαθεί να φέρει όσο πιο σύντομα γίνεται, αλλά με σύμμαχο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανέφερε ότι πρώτες προτεραιότητες είναι ο Ε65, όπου αναμένεται το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανακοίνωσε ότι έχει σταλεί η προγνωστοποίηση για το Πάτρα – Πύργος στην Κομισιόν, προκειμένου το έργο να προχωρήσει γρήγορα. Ανέφερε επίσης ότι γίνεται συζήτηση και για τα νέα έργα στην Αττική Οδό, αλλά και την περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη (το λεγόμενο flyover) και το Μετρό Θεσσαλονίκης. «Αυτά τα έργα θα τρέξουμε και τα τρέχουμε, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα, με σχέδιο. Δεν ανακοινώνουμε πράγματα, τα οποία δεν έχουν μελετηθεί, δεν έχουν εξασφαλιστεί και δεν έχουν χρηματοδότηση».

Για την τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες

Ερωτηθείς εάν προσδοκά να υιοθετηθεί η πρόταση του προς το οικονομικό επιτελείο για τη στρογγυλοποίηση της μείωσης του εισιτηρίου του ΟΑΣΑ, μετά την εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ στις μεταφορές, στο 1,20 ευρώ, ο κ. Καραμανλής εμφανίστηκε αισιόδοξος. Υπενθύμισε μάλιστα ότι η ΝΔ το 2015 είχε παραδώσει το εισιτήριο στο 1,20 ευρώ και ο ΣΥΡΙΖΑ το πήγε στο 1,40.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά με… κλειστά καταστήματα λόγω πανδημίας

bizness.gr

Published

on

Ερμού, Αθήνα

Κλειστά θα είναι τα καταστήματα λιανικών εμπορικών πωλήσεων την Κυριακή 1η Νοεμβρίου εξαιτίας της πανδημίας.

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενημερώνει με ανακοίνωσή της το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι, λόγω των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Covid-19, την προσεχή Κυριακή 1η Νοεμβρίου, παρά τα όσα ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του ν. 4177/2013 (173 ‘Α), όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας θα παραμείνουν κλειστά.

Υπενθυμίζεται ότι οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τις 2 Νοεμβρίου (καθώς την Κυριακή τα μαγαζιά θα παραμείνουν κλειστά) και θα λήξουν ‪στις 15 Νοεμβρίου 2020‬.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, οι καταναλωτές που θα επιλέξουν αυτή την περίοδο για τις αγορές τους με φυσική παρουσία στα καταστήματα, οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να τηρούν επακριβώς τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ιδίως αναφορικά με τη χρήση μάσκας εντός των καταστημάτων καθώς και την τήρηση του επιτρεπόμενου αριθμού παρόντων στο κατάστημα.

Πέραν των συμβουλών που έπονται, οι καταναλωτές οφείλουν, για τη καλύτερη ενημέρωση και προάσπιση των καταναλωτικών, αλλά και εν γένει, δικαιωμάτων τους, να πληροφορηθούν το περιεχόμενο της ισχύουσας, σχετικά με τις εκπτώσεις και τις προσφορές, νομοθεσίας, όπως η τελευταία κωδικοποιήθηκε πρόσφατα, είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Ε.Ε.Κ.Ε. και συνοψίζεται αφενός στον Νόμο 4177/2013 «Κανόνες Ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (βλ. τα άρθρα 15, 21,22, και 23) και αφετέρου στον «Κώδικα Δεοντολογίας για τη προστασία του καταναλωτή στις προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες», ο οποίος θεσπίστηκε με την Υπουργική Απόφαση 568/2014 (ΦΕΚ Β 31/07/2014).

Για υπεύθυνες λοιπόν αγορές η ένωση υπενθυμίζει ότι πρέπει να προσέξουμε τα εξής:

* Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες

* Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων

* Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

* Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας.

* Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.

* Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

* Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές.

* Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σαιζόν.

* Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Θυμίζουμε ότι για τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ως παλαιά τιμή ορίζεται η τιμή στην οποία διατέθηκε το προϊόν για χρονική διάρκεια τουλάχιστον ενός μηνός αμέσως πριν από την μείωση της.

* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

* Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

* Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης. Στην περίοδο των εκπτώσεων, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης.

* Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης.

Τέλος σημειώνεται ότι οι αγοραστές μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Άλμα 7 θέσεων για την Ελλάδα στο παγκόσμιο χάρτη ψηφιακής ανταγωνιστικότητας

bizness.gr

Published

on

Ένα πραγματικό άλμα ψηφιακής ανταγωνιστικότητας κάνει το 2020 η Ελλάδα, κατακτώντας μια σημαντικά βελτιωμένη θέση στον παγκόσμιο χάρτη. Η χώρα καταλαμβάνει για το 2020 την 46η θέση της διεθνούς κατάταξης με τις πιο ανταγωνιστικές ψηφιακά οικονομίες, έναντι της 53ης, που κατείχε το 2019 και το 2018 και της 50ης, όπου είχε βρεθεί το 2017.

Μάλιστα, η Ελλάδα περιλαμβάνεται σε εκείνη την ομάδα των κρατών, τα οποία μεταξύ 2019 και 2020 είχαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στην ψηφιακή ανταγωνιστικότητα, κερδίζοντας επτά θέσεις. Στην ίδια ομάδα χωρών ανήκει η Εσθονία, η Κίνα, η Βραζιλία, η Κύπρος και η Τουρκία.

Τη θετική επίδοση της Ελλάδας αποτυπώνει το “IMD 2020 Digital Competitiveness Ranking”, το οποίο αξιολογεί 63 οικονομίες παγκοσμίως στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών με βάση μια τρεις πυλώνες, εννέα υπο-κριτήρια και 51 επιμέρους παράγοντες. Οι τρεις πυλώνες είναι: “Γνώση” (Ταλέντο, Εκπαίδευση-Κατάρτιση, Συγκέντρωση Επιστημόνων), “Τεχνολογία” (Ρυθμιστικό Περιβάλλον, Κεφάλαιο, Τεχνολογικό Περιβάλλον) και “Ετοιμότητα για το μέλλον” (Προσαρμοστικότητα, Επιχειρηματική Ευελιξία, Ενσωμάτωση Πληροφορικής).

Η Ελλάδα στον πυλώνα “Τεχνολογία” κατατάσσεται για το 2020 στην 43η θέση, από την 54η που είχε το περασμένο έτος, ενώ το 2018 βρισκόταν στην 51η και το 2017 στην 52η. Στον τομέα “Γνώση”, η χώρα κατακτά την 48η θέση από την 53η το 2019, ενώ στην “Ετοιμότητα για το Μέλλον” βρίσκεται στην 46η από 53η το 2019.

Ρεκόρ επιδόσεων

Σύμφωνα με το “IMD 2020 Digital Competitiveness Ranking”, το οποίο επεξεργάστηκε ο ΣΕΠΕ, η Ελλάδα αποδίδει πολύ καλά στον υπο-παράγοντα “Ρυθμιστικό Πλαίσιο”, αναρριχόμενη στην 41η θέση το 2020 (από την 52η το 2019). Για παράδειγμα, στον δείκτη “Έναρξη Επιχείρησης”, η Ελλάδα τοποθετείται, πλέον, στην 6η θέση ανάμεσα σε 63 οικονομίες, από την 26η που είχε το 2019.

Άλλες σημαντικές βελτιώσεις που πέτυχε η χώρα είναι, για παράδειγμα, στον δείκτη “Επιχειρηματική Ευελιξία”, όπου από την 60η θέση το 2019 βρίσκεται πλέον στην 55η, ενώ στον δείκτη “Ενσωμάτωση Πληροφορικής” από 50η το 2020 κατατάσσεται πλέον 45η.

“Το μέλλον του κόσμου θα εξαρτηθεί από την ψηφιοποίηση. Η κατάταξη της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας ρίχνει φως στο πώς θα μπορούσαν οι οικονομίες να ανακάμψουν από τον COVID-19. Η ψηφιοποίηση δεν είναι πλέον μια επιλογή. Είναι αναγκαιότητα”, σχολιάζουν οι συντάκτες της σχετικής έρευνας.

“Ο καθορισμός τολμηρών εθνικών στόχων – συμπεριλαμβανομένης της ψηφιοποίησης των δημόσιων υπηρεσιών – δημιουργεί μια δυναμική διαδικασία, η οποία βοηθά και τον ιδιωτικό τομέα να κλιμακώσει τη δράση του, μέσω φιλόδοξων προγραμμάτων προμηθειών. Η ανάκαμψη της Ευρώπης θα εξαρτηθεί από αυτή τη διαδικασία”, προσθέτουν.

Και συμπληρώνουν: “Ο COVID-19 έχει δείξει τη σημασία της ψηφιοποίησης ως ενός τρόπου αύξησης της ανθεκτικότητας. Η ικανότητα μιας οικονομίας να προσαρμόζεται γρήγορα στις νέες τεχνολογίες ως απάντηση στο μεταβαλλόμενο τοπίο, που έχει προκαλέσει η πανδημία, θα επηρεάσει την ταχύτητα ανάκαμψης”.

Πηγή: SEPE

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τουρισμός: η Ελλάδα έχασε 21,6 εκ. αφίξεις ήδη στο 9μηνο

bizness.gr

Published

on

Tην κατακόρυφη πτώση των τουριστικών μεγεθών της Ελλάδας τη φετινή περίοδο αποτυπώνει το στατιστικό δελτίο του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, σημειώνοντας ότι την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 13,8 εκατ. λιγότερες αεροπορικές αφίξεις σε σχέση με πέρυσι, όταν είχαν φτάσει τις 18,8 εκατομμύρια αφίξεις. Φέτος αυτές ανήλθαν σε μόλις 5 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και κατέγραψαν ποσοστό μείωσης 73,4%.

Παράλληλα, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2020 εμφάνισαν μείωση κατά 79,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και διαμορφώθηκαν στα 2, 684 δισ. ευρώ. Όπως τονίζεται, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην πτώση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 κατά 75,5%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1,749 δισ. ευρώ, καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-27 κατά 83,8%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 932 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 1,410 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 75,1%, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ εμφάνισαν πτώση κατά 77,2% και διαμορφώθηκαν στα 339 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 73,9% και διαμορφώθηκαν στα 530 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία μειώθηκαν κατά 71,9% και διαμορφώθηκαν στα 233 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-27, πτώση κατά 77,7% παρουσίασαν οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 427 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 91,5% και διαμορφώθηκαν στα 69 εκατ. ευρώ. Οι εισπράξεις από τη Ρωσία μειώθηκαν κατά 96,4% και διαμορφώθηκαν στα 11 εκατ. ευρώ.

Tην περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020, πέντε αεροδρόμια κατέγραψαν μείωση μεγαλύτερη από 1 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις.

Συγκεκριμένα στο Διεθνές Αεροδρόμιων Αθηνών καταγράφηκαν 1,7 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση 3,5 εκατ. ή 67,3%.

Ακολούθησε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου όπου καταγράφηκαν 757 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση 2,2 εκατ. αφίξεις και πτώση 74,6%.

Στο αεροδρόμιο της Ρόδου καταγράφηκαν 455 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση 1,7 εκατ. και ποσοστιαία μείωση 78,7%, ενώ στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης καταγράφηκαν 621 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση 1,3 εκατ. και ποσοστιαία πτώση 66,9%.

Στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας σημειώθηκε μείωση 74,3% των αφίξεων. Την ίδια στιγμή στο αεροδρόμιο των Χανιών σημειώθηκε μείωση κατά 82,7% ενώ καταγράφηκαν μόλις 180 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις.

Τέλος, στα αεροδρόμια της Κω και της Ζακύνθου καταγράφηκαν μειώσεις 76,5% και 77,0% αντίστοιχα.

Στα ίδια πτωτικά επίπεδα κινήθηκαν και οι διεθνείς οδικές αφίξεις στη χώρα μας, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 2,5 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 10,3 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά 76,1%.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, όλες τις επιμέρους γεωγραφικές ενότητες της χώρας, σε επίπεδο απόλυτων διαφορών η μεγαλύτερη μείωση αεροπορικών αφίξεων καταγράφεται στην Κρήτη με μείωση κατά 76,7% (πτώση 3,1 εκατ. αφίξεις) και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα, όπου καταγράφεται μείωση κατά 78,4% (πτώση 2,6 εκατ. στις αφίξεις), και τα Ιόνια Νησιά όπου καταγράφεται μείωση κατά 75,7% (2,1 εκατ. λιγότερες αφίξεις).

Continue Reading
Νέα χαρτονομίσματα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ15 λεπτά ago

7,7 εκ. ευρώ για τη στήριξη μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του πολιτιστικού τομέα στο Δήμο Αθηναίων

Eurostat
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ46 λεπτά ago

Μειώθηκε η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα το 2019

Μαρίνα με ιστιοφόρα
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 ώρα ago

Πρόσω ολοταχώς για την ολική αναβάθμιση της Μαρίνας Βουλιαγμένης

Οδός Ερμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ1 ώρα ago

Αυξήθηκε το διαθέσιμο εισόδημα και η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών το 2019

Ερμού, Αθήνα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ2 ώρες ago

Ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά με… κλειστά καταστήματα λόγω πανδημίας

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 ώρες ago

7 νέοι διαγωνισμοί για ακίνητα από την ΕΤΑΔ

Χρήματα, χαρτονομίσματα των 50 ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ3 ώρες ago

Ποιές επιχειρήσεις και πότε μπορούν να καταβάλλουν τον ΦΠΑ Οκτωβρίου

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ώρες ago

24 ερωταπαντήσεις για το νέο Πτωχευτικό Κώδικα από το ΕΒΕΠ

Περιφέρεια Αττικής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ώρες ago

Νέα εργαλεία και συχνές ερωτήσεις για το πρόγραμμα ενίσχυσης μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στην Αττική

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ6 ώρες ago

[VIDEO] Δείτε την πρόοδο των έργων στο νέο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

Σε εξέλιξη τα έργα στο πρώτο One&Only πολυτελές ξενοδοχείο της Ευρώπης, στην Κέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ2 έτη ago

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Χρηματοδότηση, Βρυξέλλες και μπουλντόζες για το βόρειο τμήμα Τρικαλα-Εγνατία

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε τα δύο νέα υπερπολυτελή resorts και γήπεδα golf στο Costa Navarino

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

4 εμβληματικά κτιριακά projects στην “Αθηναϊκή Ριβιέρα”

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 εβδομάδες ago

Αναμένονται εξελίξεις για τη μεγάλη επένδυση “Cambas Project” στην Παλλήνη

Καταναλωτές σε mall
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 εβδομάδες ago

Στα σκαριά 4 νέα εμπορικά κέντρα στην Αττική

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

Υπεγράφη η σύμβαση για την αξιοποίηση του Πύργου του Πειραιά – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί (φωτό)

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ1 έτος ago

Μετατίθεται η παράδοση των σταθμών Μετρό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ

The Lynx Mountain Resort & Casino Florina
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ12 μήνες ago

Άνοιξε το καζίνο στο Ξενία Φλώρινας – Το brand υπό το οποίο επαναλειτουργεί το ξενοδοχείο

Advertisement

Trending