Οδεύοντας προς τον Ιούλιο και εν αναμονή των προσφορών για το έργο του μεγάλου καλωδίου Αττικής-Κρήτης και των υποέργων του, από τον διαγωνισμό που διενεργεί η «Αριάδνη Interconnection», σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται και στο μέτωπο της Κύπρου.
Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης γης για την κατασκευή του σταθμού μετατροπής HVDC της ηλεκτρικής διασύνδεσης, μεταξύ του Euroasia Interconnector και της Κυπριακής Κυβέρνησης, ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών με ορίζοντα ολοκλήρωσης, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το Κύπρος-Κρήτη, τον Δεκέμβριο του 2023.
Όπως γνωστοποίησε ο Euroasia, η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 33 χρόνια, με τον φορέα υλοποίησης του έργου να διατηρεί το δικαίωμα ανανέωσης της σύμβασης για άλλες δύο περιόδους 33 ετών. Η απαλλοτρίωση της συγκεκριμένης ακίνητης ιδιοκτησίας βρίσκεται στην περιοχή Κοφίνου, δυτικά της Λάρνακας, συνολικής έκτασης 74,088 τ.μ.
Πέραν αυτών, ο Euroasia με αφορμή την έκδοση Ιουνίου 2019 της Ενισχυμένης Έκθεσης Εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, έσπευσε να εκφράσει την ικανοποίησή του για την διατήρηση του ελληνικού τμήματος του στρατηγικού διακρατικού έργου στον κατάλογο των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest: PCIs) της ΕΕ, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για το «ξεκλείδωμα» επιπρόσθετων επιχορηγήσεων από το χρηματοδοτικό εργαλείο «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι ο επικαιροποιημένος κατάλογος των PCIs αναμένεται να οριστικοποιηθεί το Νοέμβριο του 2019 με την επίσημη θέση της Ελλάδας να είναι πλέον η απόσυρση της στήριξης του εγχώριου τμήματος της διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης-Αττικής από τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι πλέον έχουν δρομολογηθεί όλες οι σχετικές διαδικασίες και λύσεις προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο από την «Αριάδνη», με το χρόνο να πιέζει ασφυκτικά για την ενεργειακή ασφάλεια του μεγαλύτερου νησιού της χώρας και με εξίσου σημαντική επιδίωξη την ελάφρυνση των χρεώσεων ΥΚΩ για τους καταναλωτές όλης της χώρας, οι οποίες κυμαίνονται μεταξύ 300 εκατ. και 400 εκατ. ευρώ ετησίως.
Υπενθυμίζεται ότι οι διαγωνισμοί που βρίσκονται στον αέρα αυτή τη στιγμή από την Αριάδνη Interconnection, τον φορέα υλοποίησης του ελληνικού τμήματος, έχουν προϋπολογισμένο κόστος που αγγίζει τα 1,13 δισ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η κατασκευαστική ολοκλήρωση του έργου, αν όλα εξελιχθούν ομαλά, αναμένεται τον Ιούνιο 2022.
Πηγή: Φίλιππος Παναγόπουλος-ypodomes.com