Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κίτρινη κάρτα ΕΣΠΑ: Ένα δισ. ευρώ ανά έτος για να τρέξουν τα έργα υποδομών

Avatar

Published

on

ΕΣΠΑ

Με ρυθμούς που πρέπει να φτάνουν το 1 δισ.ευρώ κάθε χρονιά, θα πρέπει να τρέχει τα επόμενα χρόνια το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, που αφορά έργα υποδομών και περιβάλλοντος, για να καταφέρει να απορροφήσει όλα τα διαθέσιμα κονδύλια

Τα «καμπανάκια» χτυπάνε από τα στοιχεία που έχει συλλέξει η διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG Regio για όλα τα κράτη-μέλη. Πιο αναλυτικά για τα στοιχεία για την Ελλάδα φανερώνουν χαμηλά ποσοστά απορρόφησης σχεδόν σε όλους τους τομείς.

ΤΑ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙΑ ΕΙΧΑΝ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ

Τα ανησυχητικά στοιχεία για την υλοποίηση των έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ είχαν ήδη επισημανθεί από τον Ιούνιο. Στην πρόσφατη σύγκληση της επιτροπής παρακολούθησης του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) 2014–2020, στις 12 Ιουνίου 2019 ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ.Βύρωνας Καμπαράκης, είχε εκφρασει τις ανησυχίες της Ευρ.Επιτροπής για τον έως τότε χαμηλό βαθμό υλοποίησης του προγράμματος. Είχε επισημάνει πως υπό τον τρέχοντα ρυθμό απαιτούνται ετήσιες επενδύσεις 1 δις ευρώ για να αξιοποιηθούν πλήρως οι πόροι του προγράμματος.

Μάλιστα όπως είχε πει «προς το παρόν τουλάχιστον υλοποιείται μόνο ό,τι είχε προγραμματισθεί και δρομολογηθεί στις προηγούμενες περιόδους». Η καθυστέρηση και η αδυναμία να επιτευχθούν οι στόχοιπου η χώρα είχεθέσει για το 2018 αποτυπώνονται και στα Πλαίσια Επίδοσης (Π.Ε.) του Προγράμματος, τα οποία κατ’ελάχιστον έχουν επιτευχθεί,ενώ δεν έχουν λυθεί επιμέρους προβλήματα που επανειλημμένα έχουν εντοπισθεί.

ΑΓΧΩΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ

Στο πεδίο των Yποδομών, ένας από τους δείκτες μέτρησης είναι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ελληνικού EΣΠA φτάνουν στα 370 km. Aπό αυτούς έχουν υπογραφεί συμβάσεις για τα 275 χιλιόμετρα δρόμων ενώ έχουν παραδοθεί 41 χιλιόμετρα (δηλαδή το 11%). Aντίστοιχα σε κοινοτικό επίπεδο έχει παραδοθεί το 16%, ενώ έχουν υπογραφεί συμβάσεις για το σύνολο των διαθέσιμων κονδυλίων.

Xαμηλότερες είναι οι επιδόσεις στην ανακατασκευή και στις βελτιώσεις σε οδικά δίκτυα. O στόχος είναι να καλυφθούν επενδύσεις σε 354 χιλιόμετρα, ενώ έχουν αναληφθεί συμβάσεις για 121 χιλιόμετρα και έχουν υλοποιηθεί τα 18 χιλιόμετρα.

Mικρές σχετικά είναι οι επιδόσεις που καταγράφονται στα στοιχεία της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής και στα έργα κατασκευής γραμμών του τραμ και του μετρό στην Eλλάδα, καθώς φαίνεται ότι έχουν σχεδιαστεί 39 χιλιόμετρα εκ των οποίων δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα (σ.σ. προφανώς λόγω των καθυστερήσεων στο μετρό Θεσσαλονίκης που προϋπήρχαν, αλλά και των νέων συμβάσεων τις γραμμές μετρό στην Aθήνα οι οποίες θα ολοκληρωθούν αργότερα).

ΑΙΩΝΙΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ- ΑΦΑΝΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Μεγάλη αρνητική συμβολή στην παρούσα κατάσταση έχουν παίξει οι διαγωνισμοί για έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, που είτε καθυστερούν απελπιστικά να βγουν στον αέρα είτε μπλοκάρουν δικαστικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οδεύσουν προς υλοποίηση.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των έργων ΕΣΠΑ της ΕΡΓΟΣΕ. Δύο σημαντικοί διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (που έχει χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Θεσσαλίας) που έχουν δημοπρατηθεί από το πρώτο εξάμηνο του 2018, έχουν κολλήσει λόγω δικαστικών προσφυγών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η απορρόφηση των πολύτιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Τουλάχιστον άλλοι δύο διαγωνισμοί, για την Β`φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμου της Αθήνας και της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισας-Βόλου έχουν καθυστερήσει σημαντικά πηγαίνοντας πολύ πίσω την απορρόφηση των κονδυλίων.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κατάστημα στο κέντρο της Κηφισιάς απέκτησε η Trastor ΑΕΕΑΠ

bizness.gr

Published

on

Trastor AEEAP

Η Trastor Α.Ε.Ε.Α.Π., ανακοίνωσε την απόκτηση εμπορικού καταστήματος στο κέντρο της Κηφισιάς.

Το κατάστημα βρίσκεται σε έναν από τους εμπορικότερους δρόμους της Κηφισιάς επί της οδού Παναγίτσας αρ. 6. Η συνολική επιφάνεια του καταστήματος είναι 100,04 τ.μ. και είναι πλήρως μισθωμένο.

Το τίμημα απόκτησης ανήλθε σε 1.000.000 Ευρώ. Η αγορά χρηματοδοτήθηκε από κεφάλαια που αντλήθηκαν κατά την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρείας που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2019.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Στο προσκήνιο οι επενδύσεις στους τομείς των δικτύων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας

bizness.gr

Published

on

Εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σήμερα συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τον κλάδο.

Συγκεκριμένα συζητήθηκαν:

  • ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας,
  • οι χαμηλές επιδόσεις στους διεθνείς δείκτες ψηφιακής ωριμότητας και οι αναγκαίες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν από τις επιχειρήσεις στους τομείς των δικτύων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας,
  • η εφαρμογή του νέου νόμου για τις αδειοδοτήσεις,
  • η ειδική φορολογία, καθώς και
  • το ζήτημα του κόστους των δεδομένων της κινητής τηλεφωνίας.

Η συζήτηση έγινε σε παραγωγικό κλίμα.

Στη συνάντηση ήταν παρόντες o Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmote Μιχάλης Τσαμάζ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Χάρης Μπρουμίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Wind Νάσος Ζαρκαλής.

Από κυβερνητικής πλευράς ήταν παρόντες ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού ‘Εργου Άκης Σκέρτσος και ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνης Τζωρτζακάκης.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Εν όψει εξελίξεων με την αξιοποίηση του παλιού ξενοδοχείου Ambassadeur

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Ambassadeur, ξενοδοχείο

Εκτός από το ακίνητο της Όθωνος 10 και Αμαλίας, ιδιοκτησίας του ΕΤΕΑΕΠ, για το οποίο το bizness.gr παρουσίασε ρεπορτάζ αναφορικά με το διαγωνισμό που «τρέχει» για τη μίσθωσή του, το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών έχει στην κατοχή του κι ένα άλλο σημαντικό ακίνητο στην Αθήνα και για την ακρίβεια, το παλιό ξενοδοχείο Ambassadeur, που βρίσκεται επί της οδού Σωκράτους 65-67 στην Ομόνοια.

ΑΝΟΙΧΤΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Για το εν λόγω ξενοδοχείο είχαν προηγηθεί το προηγούμενο διάστημα δύο διαγωνισμοί, οι οποίοι είχαν κηρυχθεί άγονοι. Σύμφωνα με πληροφορίες του bizness.gr, το ΕΤΕΑΕΠ περιμένει αυτή τη στιγμή απάντηση από ένα Υπουργείο (σ.σ. δεν είναι ανακοινώσιμο για την ώρα ποιο), που έχει εκφράσει ενδιαφέρον να μισθώσει το κτίριο για λογαριασμό του. Μεταφέροντας, δηλαδή, υπηρεσίες του στο συγκεκριμένο ακίνητο.

Η τελική αυτή απάντηση αναμένεται να έρθει σύντομα. Αν είναι αρνητική (στην παρούσα φάση είναι περισσότερες οι πιθανότητες για θετική έκβαση, χωρίς όμως να αποκλείεται τίποτα), μόνο τότε θα επανέλθει στο προσκήνιο ενδεχόμενο επαναδιακήρυξης του διαγωνισμού.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το ΕΤΕΑΕΠ, ως ιδιοκτήτης του ακινήτου, είχε επαναπροκηρύξει μέσα στο 2019 διαγωνιστική διαδικασία για το πάλαι ποτέ ξενοδοχείο Ambassadeur. Το κατώτατο όριο του μηνιαίου μισθώματος ανερχόταν τότε σε 25.000 ευρώ, ενώ το κόστος για τις υποχρεωτικές εργασίες αναμόρφωσης του κτιρίου έφτανε τα 5,5 εκατ. ευρώ.

Η εκμίσθωση ήταν για χρονική διάρκεια 30 χρόνων, με δικαίωμα επέκτασης για άλλα 10 έτη. Ένας από τους όρους που ήταν δεσμευτικός στον τελευταίο διαγωνισμό, ήταν ότι το ακίνητο έπρεπε να αξιοποιηθεί για την ανέγερση πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, προδιαγραφών τουλάχιστον 3 αστέρων και πάνω.

Σημειώνεται, ότι το κτίριο της Σωκράτους είναι συνολικής επιφάνειας 10.247,01 τ.μ., αποτελούμενο από 2 υπόγεια, ισόγειο, τμήμα ημιώροφου, 8 ορόφους και έχει να λειτουργήσει από το 2000. Αρχικά, το 1961 άνοιξε τις πύλες του και στεγάστηκε εκεί το πολυτελές ξενοδοχείο Ambassadeur, δυναμικότητας 200 δωματίων. Όταν το κατάλυμα έκλεισε, έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια λειτουργίας, στο ακίνητο μεταφέρθηκε το Εφετείο Αθηνών, το οποίο κι αυτό ωστόσο αργότερα άλλαξε στέγη.

Continue Reading
Advertisement

Trending