Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Λιανικό Εμπόριο 360°: Ο ΣΕΒ εξηγεί γιατί το «αύριο» είναι εδώ

bizness.gr

Published

on

Πληρωμές στο διαδίκτυο

Η ψηφιακή επανάσταση επηρεάζει το λιανικό εμπόριο και μετασχηματίζει τις καταναλωτικές επιλογές. Η εποχή των υγειονομικών περιορισμών παράλληλα, αναδεικνύει τόσο την προσαρμοστικότητα των καταναλωτών, όσο και τις προκλήσεις για τις επιχειρήσεις σ’ ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας. Η πανδημία, άλλαξε τα δεδομένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αντιστρέφοντας δείκτες που κατέγραψε το Παρατηρητήριο Ψηφιακού
Μετασχηματισμού του ΣΕΒ το 2019.

Ενδεικτικά, οι ψηφιακοί καταναλωτές στην Ελλάδα ανέρχονταν στο 32% έναντι 53% στην ΕΕ, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν μόλις στο 15%. Αυτή η ανατροπή επιβεβαιώνεται από πολλές πηγές (ενδεικτικά εδώ, εδώ και εδώ). Ο αριθμός ψηφιακών χρηστών υπερδιπλασιάστηκε τον Απρίλιο 2020, η καταναλωτική δαπάνη μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκε έως και 170% εβδομαδιαίως (σε σχέση με το 2019), ενώ τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το Μάρτιο και Απρίλιο εξαπλασιάστηκαν. Είχαμε επίσης, 45% μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε ηλεκτρονικά καταστήματα, τόσο απευθείας όσο και μέσω των κοινωνικών δικτύων, 52% επιπλέον όγκο παραγγελιών, 50% περισσότερες παραγγελίες μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών και 53% περισσότερες παραγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων.

Την ίδια στιγμή, το 57% των εμπορικών καταστημάτων βλέπει θετικά τις ηλεκτρονικές αγορές ακόμα και μετά τον υγειονομικό συναγερμό και το 50% των νέων χρηστών εκτιμάται ότι θα παραμείνουν ψηφιακοί και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Ακόμα και αν οι επιδόσεις αλλάξουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, η αλλαγή αυτή δε θα μας φέρει στο παλαιό καθεστώς. Οι άνθρωποι έμαθαν να εργάζονται, να αγοράζουν και να συναλλάσσονται ηλεκτρονικά. Πολλοί θα χρησιμοποιούν τις νέες μεθόδους σε μόνιμη βάση στο μέλλον.

Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο το λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα να επενδύσει στην ψηφιακή του διάσταση και να διασφαλίσει την αποτελεσματική λειτουργία του, μέσα από την πολύ-καναλική (omni-channel) εξυπηρέτηση και τον επαναπροσδιορισμό του μοντέλου λειτουργίας του. Άλλωστε, στο ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο, ο ανταγωνισμός είναι, εξ ορισμού, διεθνής. Συνεπώς, οδηγούμαστε σε ένα λιανικό εμπόριο 360 ο , με τη νέα μελέτη του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ να δείχνει τα οφέλη: Ως 20% περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με ανταγωνιστές χωρίς ψηφιακή παρουσία πελατών. Τέλος, 30-55% μείωση κόστους μέσα από τεχνολογίες αυτόματων ταμείων.

Το λιανικό εμπόριο 360 ο αποτελείται από το τρίπτυχο: διασυνδεδεμένοι πελάτες, έξυπνο κατάστημα και διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Στο κέντρο των δραστηριοτήτων παραμένει η εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Το λιανικό εμπόριο 360 ο διευρύνει τις πωλήσεις πέρα από το φυσικό κατάστημα, αφορά μια νέα ομάδα καταναλωτών (τους διασυνδεδεμένους καταναλωτές), δημιουργεί όμως την ανάγκη αυξημένης διαφάνειας και φερεγγυότητας στην εξυπηρέτηση. Εμπειρία εξυπηρέτησης πλέον δεν είναι μόνο η χαμηλή τιμή ή η ποιότητα των προϊόντων. Ο ψηφιακός καταναλωτής αναζητά επίσης ορθή ενημέρωση για τους όρους της συναλλαγής.

Οι αναλύσεις του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ δείχνουν ότι το 54% των πελατών προχωράει σε αγορά μόνο αφού λάβει αυτή την ενημέρωση. Ο ΣΕΒ προτείνει 17 απλούς κανόνες για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών μέσα από ηλεκτρονικά μέσα και ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο. Ειδικότερα:

1.

Η προσφορά προϊόντων αντικαθίσταται από την προσφορά εμπειριών. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες 24/7, η λειτουργικότητα σε smartphones, και η υποστήριξη μετά την πώληση, είναι μερικές από τις εμπειρίες που δημιουργούν νέα σχέση με τον πελάτη. Η τιμή και οι ικανότητες του πωλητή συμπληρώνονται από προσωποποιημένη εξυπηρέτηση μέσω ψηφιακών πωλητών, εξατομικευμένα προϊόντα βάσει καταναλωτικού προφίλ, δοκιμή προϊόντων μέσω ψηφιακών δοκιμαστηρίων.

2.

Το φυσικό κατάστημα καλείται να μετεξελιχθεί σε όρους καλύτερης και ταχύτερης εξυπηρέτησης, για να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό. Να ενσωματώνει σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία όπως, έξυπνοι καθρέφτες, ενημερωτικές οθόνες, αγορές χωρίς διέλευση από το ταμείο μέσω έξυπνων καλαθιών, κτλ.

3.

Αυξημένη αλληλεπίδραση καταστημάτων (φυσικών – ψηφιακών – υβριδικών) με τις προτιμήσεις της νέας καταναλωτικής ομάδας. Οι διασυνδεμένοι καταναλωτές έχουν δυνατότητα άμεσης σύγκρισης εμπειριών μεταξύ εμπόρων και άμεσης προσφυγής σε ανταγωνιστικότερες προτάσεις. Με εργαλεία data analytics το κατάστημα μπορεί να αναγνωρίζει τις προτιμήσεις τους και να προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις και τιμολόγηση, ειδικές προσφορές και ικανό απόθεμα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη.

4.

Η ψηφιακά διασυνδεδεμένη εφοδιαστική αλυσίδα να παραδίδει στους χρόνους που υπόσχεται. Τυχόν έκτακτες καθυστερήσεις και προβλήματα παράδοσης πρέπει να αναφέρονται ευκρινώς. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη παράδοσης ανήκει στο ηλεκτρονικό κατάστημα και όχι σε εξωτερικούς συνεργάτες.

5.

Πλήρης ενημέρωση: Παρουσίαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα με ευκρινές τρόπο των πληροφοριών που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής, όπως στοιχεία επικοινωνίας, συνολική τιμή, τρόπους πληρωμής, χρόνο και όρους παράδοσης, διαδικασίες επιστροφής, εγγυήσεις, πιστοποιήσεις, κτλ.

6.

Απλή και κατανοητή γλώσσα στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, με ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις, χωρίς περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Φυσικά, με κατάλληλη σήμανση στους σημαντικούς όρους και τήρηση του ρυθμιστικού πλαισίου για κάθε κατηγορία προϊόντος.

7.

Ευδιάκριτη παρουσίαση και εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται ο καταναλωτής. Κρίσιμες πληροφορίες, όπως στοιχεία επικοινωνίας, κόστος, υποχρεώσεις, προθεσμίες, εξαιρέσεις, κτλ. θα πρέπει να είναι μονίμως ορατές σε κάθε στάδιο της συναλλαγής.

8.

Επιβεβαίωση αγοράς πάντα με γραπτή ενημέρωση σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή και συνεχής ενημέρωση για την πορεία της παραγγελίας και της παράδοσης.

9.

Εμφανή δικαιώματα καταναλωτή όπως δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλαγών συμβατικών όρων, κτλ.

10.

Απλοί όροι σύμβασης, με άμεση πρόσβαση σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

11.

Εμφανή και σαφή μέσα επίλυσης διαφορών, συμπεριλαμβανομένων εξωδικαστικών μηχανισμών.

12.

Κώδικες δεοντολογίας και τυχόν δέσμευση σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς επίσης αναφέρονται με σαφήνεια.

13.

Προστασία προσωπικών δεδομένων: Ασφαλή, νόμιμη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων πελατών, με ρητή συγκατάθεση. Ενημέρωση για την πολιτική προστασίας και τη χρήση cookies.

14.

Προστασία του καταναλωτή από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (π.χ. διάθεση λαθραίων προϊόντων, χρήση παραπλανητικών στοιχείων ως προς τις ιδιότητες ή τη διαθεσιμότητα των προϊόντων) και παράνομες πράξεις όπως η μη εξουσιοδοτημένη χρήση στοιχείων πληρωμής.

15.

Προστασία καταστημάτων από αθέμιτες καταναλωτικές πρακτικές λόγω των εξ αποστάσεως αγορών. Ενδεικτικά, η σκόπιμη πολλαπλή τοποθέτηση παραγγελιών του ίδιου προϊόντος σε πολλά καταστήματα με παραλαβή του πρώτου και άρνηση/επιστροφή των άλλων αποστολών.

16.

Αποτροπή φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού: Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να αποδεικνύουν τις πιστοποιήσεις/εγκρίσεις για προϊόντα που διαθέτουν (ενδεικτικά μέσω του EU Trust Mark). Επίσης, συμμόρφωση με φορολογικές/ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

17.

Προώθηση διαφάνειας και δίκαιων όρων συναλλαγών στις σχέσεις μεταξύ ψηφιακών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (πχ, σύγκριση τιμών) και εμπορικών επιχειρήσεων. Ενδεικτικά, οι συγκρίσεις να γίνονται επί όμοιων προϊόντων, με όμοιους όρους διάθεσης και παράδοσης, κτλ.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επενδύσεις 26 εκ. ευρώ σε e-commerce και logistics από την Public – MediaMarkt

bizness.gr

Published

on

Public, Media Makrt

Συνολικές επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce), στις νέες τεχνολογίες και σε υποδομές μεταξύ των οποίων και σε νέες υπερσύγχρονες αποθήκες (logistic center στην Αττική) για την επόμενη διετία ανακοίνωσε η Public-MediaMarkt, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της εταιρίας που έχει ως βασικό στρατηγικό στόχο να καταστεί η αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα δύναμη στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Public-MediaMarkt Χρήστος Καλογεράκης, δήλωσε ότι το Public βρίσκεται στην πρώτη θέση του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce retailer) στην ελληνική αγορά. «Με τη βεβαιότητα ότι το λιανικό εμπόριο (retail) του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό προχωράμε σε δομικές αλλαγές για να είμαστε μακράν ο ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου την επόμενη μέρα. Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις που μας δίνουν σαφές προβάδισμα: Τη πρώτη θέση στο ecommerce, ισχυρή omnichannel στρατηγική, το μεγαλύτερο Marketplace στην Ελλάδα και δύο πολύ δυνατές συμπληρωματικές επωνυμίας (brands), Public και Media Markt. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας καθώς και για το 2019 η συνεισφορά του ecommerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%. Με αφετηρία τα παραπάνω συστατικά έχουμε ήδη στρέψει την ενέργεια και τις επενδύσεις μας σε τεχνολογίες, logistics, ανθρώπινο ταλέντο και εμπειρία από πολύ πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τα μερίδιά μας στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου», πρόσθεσε ο κ. Καλογεράκης.

Νέα οργανωτική δομή με έμφαση στη επόμενη μέρα

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, η εταιρία σε χρόνο ρεκόρ άλλαξε την οργανωτική της δομή δημιουργώντας τις εξής δύο ισχυρές διευθύνσεις: eCommerce business unit και retail business unit. Η διεύθυνση ecommerce & marketplace αναδεικνύεται σε στρατηγική προτεραιότητα του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, Χρήστου Καλογεράκη για την επόμενη μέρα και στελεχώνεται με επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια αγορά, που θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά με τη γνώση και την εμπειρία τους από ανεπτυγμένες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Η διεύθυνση retail business unit έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public – Media Markt ενεργοποιώντας μια σειρά από συνέργειες προς όφελος του καταναλωτή. Σημειώνεται ότι η πλήρης ενοποίηση των δύο εταιριών Public και MediaMarkt θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Ραγδαία Ανάπτυξη του Public Marketplace – Περισσότερες από 2.500 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, σε τροχιά ανάπτυξης κινείται και το Public Marketplace, το μεγαλύτερο ελληνικό Marketplace στη χώρα. Μέσα σε ένα μήνα πραγματοποιήθηκαν 40 νέες προσλήψεις ταλέντων ενώ προστέθηκαν 350 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Στόχος είναι όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρίας η προσέλκυση εκατοντάδων νέων καταστημάτων που σε αριθμό θα προσεγγίσουν τα 2.500 μέχρι το τέλος τους έτους, με την προσφορά ακόμη περισσότερων επιλογών στους επισκέπτες και πολλαπλά οφέλη στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή συνεχίζεται και η επέκταση του φυσικού δικτύου υποκαταστημάτων με το άνοιγμα νέων καταστήματων όπως στην Ρόδο (MediaMarkt) και προσεχώς στην Καλαμάτα (Media Markt) κλπ.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Νέο σύστημα πληρωμών για τους οδηγούς ταξί της BEAT – Στρατηγική συνεργασία με Τράπεζα Πειραιώς

bizness.gr

Published

on

Beat

Νέο, αναβαθμισμένο σύστημα πληρωμών για τους οδηγούς ταξί που είναι εγγεγραμμένοι στην εφαρμογή της ΒΕΑΤ, δημιούργησε η εταιρεία σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς.

Οι οδηγοί ταξί που συνεργάζονται με την εταιρεία δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω καρτών που είναι ήδη συνδεδεμένες με τη ΒΕΑΤ εφαρμογή του εκάστοτε επιβάτη. Σήμερα, οι ηλεκτρονικές πληρωμές για διαδρομές στην πλατφόρμα της ΒΕΑΤ ξεπερνούν το 35% του συνόλου. Οι οδηγοί στη συνέχεια μπορούν να στείλουν το υπόλοιπο που έχει δημιουργεί από ηλεκτρονικές πληρωμές διαδρομών στην τράπεζά τους, όποτε εκείνοι το επιθυμούν, με το πάτημα ενός κουμπιού μέσα από την εφαρμογή του οδηγού.

Με τη νέα αυτή συνεργασία για το σύστημα πληρωμών, η ΒΕΑΤ αναβαθμίζει την εμπειρία του οδηγού, κάνοντας τη διαδικασία μεταφοράς χρημάτων πιο γρήγορη και με ευνοϊκότερες χρεώσεις. Πλέον οι οδηγοί ταξί που συνεργάζονται με την εταιρεία μπορούν να έχουν τα χρήματά τους διαθέσιμα καθημερινά και μάλιστα εντός λίγων ωρών, ανεξαρτήτως τράπεζας που χρησιμοποιούν.

Με τη ΒΕΑΤ συνεργάζονται περισσότεροι από 8.000 οδηγοί ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. “Έχουμε δημιουργήσει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα για τις πληρωμές των χιλιάδων οδηγών που συνεργάζονται μαζί μας”, εξηγεί ο κ. Βασίλης Ντάνιας, Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα. “Ο επαγγελματίας οδηγός θέλουμε να μπορεί να λαμβάνει τις εισπράξεις του άμεσα, και όποτε εκείνος το επιθυμεί, χωρίς να παρεμβάλλεται ο ανθρώπινος παράγοντας ή χρονοβόρες διαδικασίες. Με αυτόν τον τρόπο νιώθει σιγουριά ότι τα χρήματά του είναι πάντα διαθέσιμα. Αυτό το έχουμε πετύχει. Η νέα μας συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς αποτελεί συνέχεια μιας σειράς στρατηγικών συμμαχιών, στις οποίες έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε για τη διαμόρφωση της αγοράς μετακινήσεων του Αύριο. Παράλληλα, είναι και μια κίνηση έμπρακτης στήριξης προς το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, καθώς μέχρι σήμερα για τις πληρωμές μας συνεργαζόμασταν με τραπεζικό ίδρυμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με έδρα την Ολλανδία. Με τη νέα συμφωνία, κάνουμε ακόμη ένα βήμα προς όφελος των οδηγών, καθώς οι συναλλαγές θα γίνονται ταχύτερα και με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση για εκείνους”, συμπληρώνει.

Ο κ. Σπύρος Αρμενιάκος, Senior Director στη Διεύθυνση Merchant Acquiring & e-Payments της Τράπεζας Πειραιώς, δήλωσε: “Η επιχειρηματική απόφαση της ΒΕΑΤ να μεταφέρει τις πληρωμές των οδηγών-συνεργατών της στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και συγκεκριμένα στην Τράπεζά μας, αποτελεί την απαρχή μίας εξελισσόμενης συνεργασίας βασιζόμενης σε τραπεζικές και τεχνολογικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Η συνεργασία με την BEAT επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά πως η Τράπεζα Πειραιώς, συνδυάζοντας πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, μπορεί να εξυπηρετήσει τις εξειδικευμένες ανάγκες των συνεργατών της, παρέχοντας υψηλού επιπέδου προϊόντα και υπηρεσίες και διακεκριμένη εξυπηρέτηση, με επίκεντρο τους πελάτες ή συνεργάτες των πελατών μας”.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Νέο webinar από το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο για τις αγορές Ιορδανίας και Κατάρ

bizness.gr

Published

on

Γυναικεία επιχειρηματικότητα

Το Αραβο-Ελληνικό Επιμελητήριο διοργανώνει το τέταρτο ηλεκτρονικό ενημερωτικό,σεμινάριο της σειράς “Doing Business with the Arab World” ‪στις 15 Ιουλίου στις 14:00 (τοπική ώρα Ελλάδος)‬, που θα παρουσιάσει τις αγορές της Ιορδανίας και του Κατάρ.

Τις δύο αραβικές χώρες θα παρουσιάσουν εκπρόσωποι ιορδανικών και καταρινών οργανισμών και θα ενσωματώνουν πληροφορίες σχετικές με το εμπόριο, προοπτικές για ανάληψη έργων και τη μεταφορά ελληνικής τεχνογνωσίας προς τις χώρες αυτές.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εναρκτήριες ομιλίες από τον πρέσβη του Χασεμητικού Βασιλείου της Ιορδανίας, Ahed Sweidat, και τον πρέσβη του Κράτους του Κατάρ στην Ελλάδα, Abdulaziz Ali Al-Naama.

Το webinar μπορούν να παρακολουθήσουν μέλη και μη-μέλη του επιμελητηρίου. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν τη φόρμα συμμετοχής και να ακολουθήσουν τις σχετικές οδηγίες. Τεχνικές πληροφορίες θα δοθούν στους ενδιαφερομένους όταν κατοχυρωθεί η συμμετοχή τους. Σημειώνεται πως το 4ο Webinar θα διεξαχθεί στην αγγλική γλώσσα.

Continue Reading
Advertisement

Trending