Connect with us

SPECIAL EDITIONS

Μειώθηκε δραστικά η χρήση λεπτής πλαστικής σακούλας στα σούπερ μάρκετ

bizness.gr

Published

on

Πλαστική σακούλα

Μείωση κατά 98,6% της χρήσης λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς στα σούπερ μάρκετ σημειώθηκε το 2019 σε σχέση με το 2017 ενώ πάνω από 17 εκατ. επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες έχουν προμηθευτεί τα ελληνικά νοικοκυριά την τελευταία τριετία, όπως προκύπτει από μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Τα αριθμητικά στοιχεία που συλλέχθηκαν αφορούν τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για το σύνολο του 2019, ενώ υπάρχουν και εκτιμήσεις σχετικά με την κατάσταση στα υπόλοιπα σημεία πώλησης. Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΕΛΚΑ, το 2019 σημειώθηκε μείωση 98,6%, σε σχέση με το 2017, στη χρήση της πλαστικής σακούλας (πάχους 15-50 μικρών) στην οποία επιβάλλεται από 1/1/2019 περιβαλλοντικό τέλος 0,07 ευρώ συν ΦΠΑ, από 1,8 δισεκ. σακούλες σε λίγο πάνω από 24 εκατ. σακούλες. Εκτιμάται ότι το 2019 διατέθηκαν περίπου 1,75 δισεκ. λιγότερες σακούλες σε σχέση με το 2017. Η κατά κεφαλήν ετήσια κατανάλωση πλαστικής σακούλας στο κανάλι του σούπερ μάρκετ μειώθηκε από 167 σακούλες ανά κάτοικο σε 2.

Η διάθεση βιοαποικοδομήσιμων-κομποστοποιήσιμων λεπτών πλαστικών σακουλών η οποία ήταν μηδαμινή το 2017, το 2019 έφτασε τα 37 εκατ. τεμάχια ξεπερνώντας τις άλλες λεπτές πλαστικές σακούλες. Επίσης, η διάθεση επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών πολλαπλασιάστηκε. Εκτιμάται ότι τα ελληνικά νοικοκυριά την τελευταία τριετία έχουν προμηθευτεί άνω των 17,3 εκατ. τεμάχια και σε κάθε νοικοκυριό αναλογούν 4,3 επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες.

Σε σχέση με τα λοιπά κανάλια εμπορίου-εστίασης καταγράφονται ανάμεικτες τάσεις. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε εκτεταμένη εφαρμογή του μέτρου, στο λιανεμπόριο τροφίμων (π.χ. αρτοποιία, κρεοπωλεία) και ειδικά στις οργανωμένες αλυσίδες καταστημάτων. Σε άλλους κλάδους (π.χ. είδη ένδυσης) καταγράφηκε κατάργηση και αντικατάσταση της πλαστικής σακούλας από άλλου τύπου σακούλες όπως χάρτινες. Πλημμελής ήταν η εφαρμογή του μέτρου στον κλάδο της εστίασης με εξαίρεση τις οργανωμένες αλυσίδες εστίασης ενώ μεγαλύτερη εφαρμογή του μέτρου παρατηρήθηκε στα αστικά κέντρα συγκριτικά με την επαρχία.

Με βάση τα παραπάνω, το ΙΕΛΚΑ εκτιμά ότι η ποσοστιαία μείωση στη χρήση πλαστικής σακούλας στο κανάλια του λιανεμπορίου είναι μικρότερη αυτής στα σούπερ μάρκετ με δεδομένο μάλιστα ότι η νομοθεσία εξαιρεί από την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους τις λαϊκές αγορές και τα περίπτερα. Έτσι, με δεδομένο ότι το κανάλι του σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύει μόνο το 50% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων και ακόμα λιγότερο από το σύνολο του λιανεμπορίου και τη μαζική εστίαση, εκτιμάται ότι η συνολική ποσοστιαία μείωση στην πλαστικής σακούλας μεταφοράς είναι σημαντικά μικρότερη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για τη διάθεση εκτός των σούπερ μάρκετ, η συνολική κατανάλωση πλαστικής σακούλας το 2019 μειώθηκε σε περίπου 80-90 σακούλες ανά κάτοικο. Αν και η μείωση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για περεταίρω μείωση της πλαστικής σακούλας και μεγαλύτερο περιορισμό της ρύπανσης στο περιβάλλον.

Σημειώνεται ότι η δραστική αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών επηρεάζει και άλλες πτυχές της καθημερινότητας. Χαρακτηριστικό είναι καταγράφεται αύξηση 40% στα τεμάχια στις σακούλες απορριμμάτων που πωλήθηκαν το 2019 σε σχέση με το 2017, κάτι που σημαίνει ότι ναι μεν οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στις σακούλες αυτές, παρά στις σακούλες από τις αγορές τους στα καταστήματα, αφετέρου δεν αντισταθμίζεται η θετική επίδραση των παραπάνω ευρημάτων.

Συγκριτικά με τις πλαστικές σακούλες μεταφοράς, οι πλαστικές σακούλες απορριμμάτων είναι φιλικότερος προς το περιβάλλον τρόπος για την αποκομιδή των απορριμμάτων, καθώς έχουν διαφορετικό σχήμα και βάρος (π.χ. μία σακούλα απορριμμάτων έχει πολλαπλάσια χωρητικότητα από μία σακούλα μεταφοράς) και κατά κανόνα καταλήγουν στο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων και όχι στην θάλασσα.

Η τάση αυτή δείχνει ότι η μείωση στην χρήση πλαστικής σακούλας μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε μείωση των τεμαχίων, αλλά ακόμα και σε μείωση συνολικά τους χρησιμοποιούμενου πλαστικού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

SPECIAL EDITIONS

Επεκτείνει την παραγωγή της σε μάσκες η Ghetto Jeans στην Πάτρα (pic)

bizness.gr

Published

on

Ghetto Jeans, logo

Ανταποκρινόμενη στις συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά, η εταιρεία Ghetto Jeans που εδρεύει στην Πάτρα, έχει επεκτείνει την παραγωγή της με σκοπό να παρασκευάσει νέες μάσκες, στη μάχη που μαίνεται ενάντια στον κορονοϊό και την αποφυγή διασποράς του.

Η σύνθεση των παραγόμενων αυτών μασκών είναι 100% από βαμβάκι, ενώ διαθέτουν και ρινικό έλασμα για ιδανική εφαρμογή. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τις προδιαγραφές τους οι συγκεκριμένες μάσκες μπορούν να αποστειρωθούν και να πλυθούν, άρα και να ξαναχρησιμοποιηθούν.

Επιπρόσθετα, επισημαίνεται πως  η διάθεση  για τις μάσκες της Ghetto Jeans αφορά την χονδρική.

Μάσκες

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

Εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ

bizness.gr

Published

on

Όμιλος ΟΤΕ

Εκπαιδευτικά προγράμματα και ψυχαγωγικές δράσεις για παιδιά και οικογένειες, στις οποίες μπορούν συμμετάσχουν από το σπίτι, προσφέρει το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ, που συνεχίζει να στηρίζει τη μάθηση, τη ψυχαγωγία και τη δημιουργικότητα, για όσο διάστημα θα παραμείνει κλειστό για το κοινό, σύμφωνα με τις οδηγίες της Πολιτείας.

Στο site του μουσείου αλλά και στη σελίδα του στο Instagram @otegroupmuseum, το κοινό θα βρει μία σειρά από εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες εμπνευσμένες από την ιστορία των τηλεπικοινωνιών, αλλά και πλούσιο περιεχόμενο (φωτογραφίες, αφηγήσεις, ψηφιακό υλικό) για να μπορούν όλοι να ανακαλύψουν τις τηλεπικοινωνίες και τη συμβολή τους στην ιστορία της χώρας μας, χωρίς να αφήσουν την ασφάλεια του σπιτιού τους.

Για όσο «μένουμε σπίτι», στο site του Μουσείου Τηλεπικοινωνιών, το κοινό θα βρει:

Εκπαιδευτικά προγράμματα & δράσεις, κατασκευές και παιχνίδια για το σπίτι

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών δίνει τη δυνατότητα σε οικογένειες με παιδιά ηλικίας 4-12 ετών, να παρακολουθήσουν online ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα και να συμμετάσχουν σε δράσεις που βασίζονται στα εκθέματα και τις συλλογές του. Από το σπίτι, τα μικρότερα παιδιά μπορούν, μεταξύ άλλων, να φτιάξουν ένα 3D τηλέφωνο από ανακυκλώσιμα υλικά, να γνωρίσουν τη Mona Liza που «επισκέπτεται» το Μουσείο, να φτιάξουν το δικό τους τετράδιο με απλά βήματα, να σχεδιάσουν το δικό τους κόμικ ή να τυπώσουν και να ζωγραφίσουν εκθέματα του μουσείου, μαθαίνοντας ταυτόχρονα την ιστορία τους. Οι μεγαλύτεροι ή και όλη η οικογένεια μαζί, μπορούν να φτιάξουν ένα «memory game» με κάρτες, να δημιουργήσουν ένα χειροποίητο επιτραπέζιο, τα δικά τους comics και πολλές άλλες κατασκευές, με οδηγίες βήμα-βήμα και μικρά βίντεο.

Περιήγηση στα digital σημεία της μόνιμης έκθεσης

Μέσα από το site του μουσείου υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στις ψηφιακές εφαρμογές επαυξημένης (AR) & εικονικής πραγματικότητας (VR) της μόνιμης έκθεσης, μέσα από τις οποίες οι επισκέπτες μπορούν να γνωρίσουν τον Μόρς και την εφεύρεσή του, να περιηγηθούν στο «Θαλής ο Μιλήσιος», το παλαιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο,να δουν από κοντά τα πρώτα τηλεφωνικά κέντρα της Ελλάδας, αλλά και έναν από τους πρώτους τηλεφωνικούς θαλάμους της δεκαετίας του ’30.

Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας του μουσείου μπορούν να ακούσουν την πρωτότυπη θεατρική παράσταση «Κι όμως…κινείται» που παρουσιάστηκε για τρίτη χρονιά στο μουσείο και στην οποία παρουσιάζεται όλη η ιστορία των τηλεπικοινωνιών από τις φρυκτωρίες έως τις οπτικές ίνες!

Μαθαίνοντας τις ιστορίες των τηλεπικοινωνιών

Με ποιο τρόπο ο τηλέγραφος βοήθησε τον Κόμη Μοντεχρήστο, τον διάσημο ήρωα του Αλέξανδρου Δουμά, να εκδικηθεί τους ανθρώπους που τον φυλάκισαν; Πώς ξεκίνησε η τηλεγραφία στην Ελλάδα; Πότε πρωτοεμφανίοστηκε και καθιερώθηκε στη διεθνή βιβλιογραφία η λέξη τηλεπικοινωνίες; Αυτές, και πολλές ακόμη ιστορίες, γνωστές ή άγνωστες, που σχετίζονται με τις τηλεπικοινωνίες και την εξέλιξή τους, παρουσιάζονται στο site του Μουσείου.

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

TÜV HELLAS-3Μ: Σεμινάριο για τη χρήση μέσων προστασίας σε χώρους υγείας

bizness.gr

Published

on

TÜV HELLAS

Ένα ξεχωριστό και εξαιρετικά επίκαιρο σεμινάριο με θέμα «Μέσα Ατομικής Προστασίας σε χώρους υγείας την εποχή της πανδημίας» πραγματοποιούν από κοινού η TÜV HELLAS (TÜV NORD) και η 3Μ. Οι δύο εταιρείες, ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να δώσουν την καλύτερη δυνατή ενημέρωση σε φλέγοντα θέματα που αφορούν τόσο την ιατρική κοινότητα όσο και τις επιχειρήσεις αλλά και ολόκληρη την κοινωνία.

Το σεμινάριο, που θα πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως, θα καλύψει τις παρακάτω ενότητες:

  • Επιλογή των κατάλληλων μέσων προστασίας αναπνοής , δέρματος και ματιών.
  • Πιστοποιήσεις, σήμανση, εναρμόνιση. Ποια η διαφορά χειρουργικής μάσκας και μάσκας προστασίας; Τι σημαίνει n95 & ffp2;
  • Ορθή χρήση, τρόπος εφαρμογής, επαναχρησιμοποίηση και απολύμανση εξοπλισμού.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί την Παρασκευή, 10 Απριλίου κατά τις ώρες: 14:00- 16:00. Το συμβολικό κόστος των 25 € ανά συμμετοχή, θα διατεθεί εξ ολοκλήρου για την κάλυψη των αναγκών των επιπλέον κλινών για την αντιμετώπιση περιστατικών covid-19 της ΜΕΘ Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «ΑΤΤΙΚΟΝ».

Για περισσότερες πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή πατήστε εδώ: https://bit.ly/2JKJjpP

Ο κ. Γιάννης Οικονομίδης, Διευθυντής Πιστοποίησης της TÜV HELLAS (TÜV NORD) δήλωσε:

«O Φορέας μας μαζί με την 3M επέλεξε να συνδυάσει την ενημέρωση της αγοράς με το πολύ ενδιαφέρον, σύντομο, αλλά ιδιαίτερα συνεκτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «επιλογή των κατάλληλων μέσων προστασίας την εποχή της πανδημίας του COVID-19» και ταυτόχρονα να αναδείξει, για άλλη μια φορά, το υψηλό επίπεδο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης, μια πρακτική που διαρκώς βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των επιχειρησιακών της επιλογών».

Ο κ. Θεόφιλος Κουρούνης, Εισηγητής του εν λόγω σεμιναρίου από το Τμήμα Μέσων Ατομικής Προστασίας της 3Μ, ανέφερε ότι:

«Στην εποχή της πανδημίας, υγιείς εργαζόμενοι στο χώρο της υγείας είναι η προϋπόθεση και για την δική μας υγεία. Συμμετέχουμε με ιδιαίτερη χαρά σε αυτή την σημαντική πρωτοβουλία της TÜV HELLAS (TÜV NORD), για να βοήθησουμε όλους τους στρατιώτες του σύγχρονου πολέμου να έχουν την προστασία που χρειάζονται και αξίζουν. Στη σημερινή συγκυρία είναι ιδιαίτερα σημαντικό να θυμηθούμε ότι δεν αρκεί να βρούμε ένα καλό ΜΑΠ αλλά θα πρέπει να το χρησιμοποιούμε και σωστά συνεχώς. Η 3M παγκοσμίως διπλασίασε την παραγωγή της σε μάσκες προστασίας μιας χρήσης και θα διαθέτει το 90% της παραγωγής της σε δομές υγείας σε όλο τον κόσμο, ώσπου να αφήσουμε πίσω μας τον εφιάλτη».

Σημειώνεται πως όλα τα σεμινάρια που πραγματοποιεί η TÜV HELLAS (TÜV NORD) υλοποιούνται και εξ αποστάσεως, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η Σύγχρονη Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (E-learning).

Continue Reading
Advertisement

Trending