Connect with us

SPECIAL EDITIONS

Η κλιματική αλλαγή δυσκολεύει την απογείωση των αεροπλάνων

bizness.gr

Published

on

Αεροσκάφος

Τα αεροπλάνα στην Ελλάδα χρειάζονται πλέον μακρύτερους αεροδιαδρόμους για να απογειωθούν, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου της θερμοκρασίας, καθώς ο ολοένα θερμότερος αέρας και οι άνεμοι με μικρότερες ταχύτητες χαμηλά στο έδαφος δυσκολεύουν τα αεροσκάφη να σηκωθούν από το έδαφος.

Αυτό δείχνει μια νέα έρευνα -η πρώτη του είδους της διεθνώς- που πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά αεροδρόμια και σύμφωνα με την οποία ίσως οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεωθούν στο μέλλον να μειώσουν τον αριθμό των επιβατών ή τα καύσιμα τους, έτσι ώστε τα αεροπλάνα να ελαφρύνουν και να απογειώνονται πιο εύκολα. Εναλλακτικά, οι εταιρείες ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τις πτήσεις τους, αποφεύγοντας πια αεροδρόμια με μικρούς αεροδιαδρόμους (π.χ. σε μικρά νησιά) – κάτι που θα έχει συνέπειες στον τουρισμό και γενικότερες.

Οι ερευνητές από την Ελλάδα και τη Βρετανία, με επικεφαλής τον καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Σπύρο Ραψομανίκη, υπεύθυνο της Μονάδας Περιβαλλοντικών και Δικτυακών Τεχνολογιών και Εφαρμογών (ΠΕΔΙΤΕ) του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά», τον καθηγητή Πολ Γουίλιαμς του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ και τον αναπληρωτή καθηγητή Γκάι Γκράτον του Πανεπιστημίου του Κράνφιλντ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Climate Change» (Κλιματική Αλλαγή).

Οι αεροπορικές μεταφορές συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές των «αερίων του θερμοκηπίου» και η νέα έρευνα δείχνει ότι, με τη σειρά της, η κλιματική αλλαγή έχει ήδη επιπτώσεις στις πτήσεις, κάτι που θα γίνει ακόμη πιο αισθητό στο μέλλον.

Η μελέτη εστίασε σε στοιχεία για τις απογειώσεις από δέκα ελληνικά αεροδρόμια δύο τύπων αεροσκαφών, του τυπικού μέσου επιβατικού Airbus A320, και του μικρότερου Havilland DHC8-400. Διαπιστώθηκε ότι το μέγιστο βάρος απογείωσης για το Airbus A320 μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 0,12% το χρόνο από το 1988 που τέθηκε σε κυκλοφορία, έως το 2017, ενώ για το DHC8-400 η μέση ετήσια μείωση στο μέγιστο βάρος που καθιστά εφικτή την απογείωση, ήταν 0,02%. Και τα δύο αεροσκάφη κερδίζουν ύψος λιγότερο γρήγορα μετά την απογείωση τους, όσο περνάνε τα χρόνια.

Σε ορισμένα ελληνικά αεροδρόμια, όπως της Χίου (με μήκος αεροδιαδρόμου 1.511 μέτρα), κατά την 30ετία 1988-2017 το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του Α320 μειώθηκε κατά σχεδόν 4.000 κιλά, βάρος που είναι ισοδύναμο με 38 επιβάτες μαζί με τις αποσκευές ή με καύσιμα για απόσταση 1.300 χιλιομέτρων.

Η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει το Α320 για να απογειωθεί από ένα ελληνικό αεροδρόμιο, έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,7 μέτρα (0,15%) ετησίως, ενώ για το DHC8-400 κατά 1,5 μέτρα (0,1%) το χρόνο. Συνολικά, μεταξύ 1988-2017 το μήκος του αναγκαίου αεροδιαδρόμου για την απογείωση του Α320 αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 80 μέτρα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις σχεδόν κατά 100 μέτρα.

«Η μείωση του αριθμού των επιβατών σαφώς θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα των αεροπορικών εταιριών. Η μείωση των καυσίμων των αεροπλάνων θα περιορίσει την απόσταση που μπορούν να ταξιδέψουν. Η εναλλακτική λύση να επεκταθούν οι αεροδιάδρομοι για να αυξηθεί η ταχύτητα απογείωσης, σημαίνει ότι ορισμένοι τουριστικοί παράδεισοι θα πρέπει να καλυφθούν με ακόμη περισσότερη άσφαλτο. Καμία λύση δεν είναι ελκυστική, αλλά ίσως πρέπει να καταφύγουμε σε αυτές στο μέλλον, εκτός και αν η κλιματική αλλαγή περιοριστεί», δήλωσε ο Γουίλιαμς.

Άλλη μελέτη στο παρελθόν είχε δείξει ότι η κλιματική αλλαγή θα αυξήσει τη συχνότητα και την ένταση των αναταράξεων στη διάρκεια των πτήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

SPECIAL EDITIONS

British American Tobacco: Ανάπτυξη πιθανού εμβολίου για τον κορονοϊό

bizness.gr

Published

on

Ανάπτυξη πιθανού εμβολίου για τον κορονοϊό

Ένας από τους μεγαλύτερους Ομίλους διεθνώς, προχωράει στην ανάπτυξη εμβολίου για τον COVID-19 με την χρήση νέας, ταχέως αναπτυσσόμενης τεχνολογίας που στηρίζεται στο φυτό του καπνού. Η σημαντική αυτή εξέλιξη, που βρίσκεται σε στάδιο προκλινικών δοκιμών, γίνεται μέσω Αμερικανικής θυγατρικής της British American Tobacco στον τομέα της βιοτεχνολογίας.

Το φυτό του καπνού προσφέρει τη δυνατότητα ταχύτερης και ασφαλέστερης ανάπτυξης εμβολίων σε σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους.

Δυνατότητα παρασκευής 1-3 εκατομμυρίων δόσεων εμβολίου ανά εβδομάδα.

Η θυγατρική εταιρεία βιοτεχνολογίας της Βritish American Tobacco στις ΗΠΑ, Kentucky BioProcessing (KBP), αναπτύσσει ένα πιθανό εμβόλιο για τον COVID-19 που βρίσκεται σε στάδιο προκλινικών δοκιμών. Σε περίπτωση που οι δοκιμές αυτές έχουν θετική πορεία, η εταιρεία αναφέρει ότι θα μπορούν να παρασκευαστούν από 1 έως 3 εκατομμύρια εμβόλια ανά εβδομάδα, ξεκινώντας από τον Ιούνιο. Tο πρόγραμμα εμβολίων πραγματοποιείται χωρίς οικονομικό όφελος για την εταιρεία.

Το εμβόλιο που βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης χρησιμοποιεί την ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία καλλιέργειας του φυτού του καπνού, που έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της συμβατικής τεχνολογίας παραγωγής εμβολίων:

  • Είναι δυνητικά ασφαλέστερη δεδομένου ότι το φυτό του καπνού δεν περιέχει συγκεκριμένους παθογόνους παράγοντες.
  • Είναι ταχύτερη επειδή τα στοιχεία του εμβολίου συσσωρεύονται στο φυτό του καπνού πολύ πιο γρήγορα – σε διάστημα 6 εβδομάδων στο φυτό του καπνού έναντι αρκετών μηνών χρησιμοποιώντας συμβατικές μεθόδους.
  • Η σύνθεση του εμβολίου που αναπτύσσεται από την ΚΒΡ, παραμένει σταθερή σε θερμοκρασία δωματίου, σε αντίθεση με τα συμβατικά εμβόλια που συχνά απαιτούν ψύξη.
  • Έχει τη δυνατότητα να προκαλεί αποτελεσματική αντίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα με μια μόνο δόση.

Η αμερικανική θυγατρική της ΒΑΤ, Reynolds American Inc, εξαγόρασε την ΚΒΡ το 2014, με σκοπό να χρησιμοποιήσει κάποιες από τις καινοτόμες τεχνολογίες καπνού που διαθέτει, για να συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου

Το 2014, η ΚΒΡ έγινε γνωστή ω; μια από τις λίγες εταιρείες με αποτελεσματική θεραπεία για τον Ebola, έχοντας παρασκευάσει το ZMapp™ μαζί με την εταιρεία Mapp BioPharmaceuticals με έδρα την Καλιφόρνια, σε συνεργασία με την Αμερικανική Αρχή Βιοϊατρικής Έρευνας και Ανάπτυξης (BARDA).

Ο Dr David O’Reilly, Διευθυντής της Επιστημονικής Έρευνας της Βritish American Tobacco, δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων για τα επόμενα βήματα. Επιπλέον, είμαστε σε επικοινωνία με το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Βρετανίας, καθώς και με το BARDA στις ΗΠΑ, για να προσφέρουμε την υποστήριξή μας και πρόσβαση στην έρευνά μας, με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης εμβολίου για τον COVID-19.

Η ανάπτυξη εμβολίων είναι δύσκολη και σύνθετη εργασία, αλλά πιστεύουμε ότι είμαστε μπροστά σε μια σημαντική επιτυχία με την τεχνολογική πλατφόρμα μας για το φυτό του καπνού και είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τις κυβερνήσεις και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για να κερδίσουμε την μάχη ενάντια στον COVID-19. Είμαστε πλήρως ευθυγραμμισμένοι με την έκκληση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της κοινωνίας για την καταπολέμηση των παγκόσμιων προβλημάτων. Η ΚΒΡ έχει διερευνήσει εδώ και αρκετό καιρό εναλλακτικές χρήσεις για το φυτό του καπνού. Μια τέτοια εναλλακτική χρήση είναι η ανάπτυξη φυτικών εμβολίων. Δεσμευόμαστε να συμβάλουμε στην παγκόσμια προσπάθεια να σταματήσουμε την εξάπλωση του COVID-19, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία αυτή».

O Όμιλος Βritish American Tobacco, που ιδρύθηκε το 1902, είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στον κλάδο ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών.

Στην Ελλάδα, η British American Tobacco Hellas είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες στην ελληνική αγορά προϊόντων καπνού και προϊόντων Επόμενης Γενιάς με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο, με σημαντική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, υψηλές διακρίσεις σε θέματα απασχόλησης και έμφαση σε καινοτόμες πρωτοβουλίες.

Η Kentucky BioProcessing (ΚΒΡ), η οποία ανήκει στην Βritish American Tobacco, άρχισε να λειτουργεί το 2006. Η εταιρεία αναπτύσσει και πραγματοποιεί διαδικασίες μετασχηματισμού του φυτού του καπνού σε «εργοστάσια βιοπαρασκευής» που παράγουν αποτελεσματικά σύνθετες πρωτεΐνες που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να παραχθούν. Η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να καλλιεργεί και να πραγματοποιεί συγκομιδή και επεξεργασία έως και 3 εκατομμυρίων φυτών καπνού που παράγουν τις πρωτεΐνες αυτές, σε ένα κύκλο παραγωγής που συνήθως διαρκεί περίπου έξι εβδομάδες. Η εταιρεία χρησιμοποιεί τεχνολογίες με άδεια χρήσης και ιδιόκτητες τεχνολογίες, ενώ τα φυτά του καπνού αναπτύσσονται σε αυτοματοποιημένο και ελεγχόμενο περιβάλλον, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί για να βελτιστοποιήσει την παραγωγή των πρωτεϊνών που αναλύονται.

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

Webinars: Τα πρώτα ψηφιακά σεμινάρια για τον κορονοϊό είναι γεγονός

bizness.gr

Published

on

Pc

Τα πρώτα ψηφιακά σεμινάρια, “Webinars”, για τις αλλαγές που επιφέρει η κρίση του κορονοϊού στη φορολογία, την ασφάλιση και το περιβάλλον εργασίας, προσφέρει το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, αποκλειστικά στα μέλη του, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πρόκειται για πρωτοβουλία, η οποία υλοποιείται υπό την ομπρέλα της “AHK Akademie”, σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας Μελών «Νομικών Θεμάτων» του Επιμελητηρίου, και περιλαμβάνει τα εξής σεμινάρια:
  • «Covid-19: Οι συνέπειες της πανδημίας στις συμβατικές σχέσεις ως μορφή ανωτέρας βίας»: Έχει προγραμματιστεί για αύριο, 1η Απριλίου και ώρα 14:00 και θα πραγματοποιηθεί από το Δικηγορικό Γραφείο Στυλόπουλος & Συνεργάτες.
  • «Covid-19: Θέματα εργατικού δικαίου και πρακτικές για επιχειρήσεις»: Θα λάβει χώρα στις 9 Απριλίου και ώρα 14:00, από τη Δικηγορική Εταιρεία Β. Δ. Οικονομίδης.
  • «Covid-19: Φορολογικές και Ασφαλιστικές διευκολύνσεις»: Θα πραγματοποιηθεί στις 14 Απριλίου και ώρα 14:00 από το Δικηγορικό Γραφείο MStR Law.

Σημειώνεται ότι, τα σεμινάρια διεξάγονται, είτε στην ελληνική, είτε στην αγγλική/γερμανική γλώσσα, με τη χρήση ψηφιακής πλατφόρμας και δεν έχουν κόστος συμμετοχής.

Ο αριθμός συμμετεχόντων είναι περιορισμένος (έως 25 άτομα) και για το λόγο αυτό θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, ενώ μετά από τη δήλωση συμμετοχής, θα αποσταλεί σε κάθε συμμετέχοντα το σχετικό link για τη συμμετοχή του στο «Webinar».

Με αφορμή την έναρξη των σεμιναρίων, ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητήριου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, δήλωσε ότι «το Επιμελητήριο, στέκεται και σε αυτή τη δύσκολη στιγμή δίπλα στα μέλη του, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ταχύτερο τις πρωτόγνωρες αντιξοότητες, που προκαλεί η κρίση του κορονοϊού στην επιχειρηματική κοινότητα και εν γένει στην οικονομία. Πρόθεση του Επιμελητηρίου είναι, μέσω των “Webinars” να βοηθήσει τα μέλη του να εξοικειωθούν με τις ραγδαίες αλλαγές, που επέρχονται στη νομοθεσία και να εξασφαλίσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις, που προωθεί η κυβέρνηση», συμπλήρωσε ο κ. Αθανάσιος Κελέμης, ενώ δεσμεύθηκε ότι «το αμέσως επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν κι άλλα εξειδικευμένα ψηφιακά σεμινάρια, με στόχο να αναλυθεί όλο το εύρος των έκτακτων θεσμικών παρεμβάσεων».

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

Ο κορονοϊός επαναπροσδιόρισε την ψυχαγωγία κάνοντάς την ψηφιακή υπόθεση

bizness.gr

Published

on

Netflix

Το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου κορονοϊού έχει βάλει ένα σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού σε καραντίνα. Σήμερα σχεδόν 7 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου είτε έχουν αναγκαστεί, είτε έχουν εθελοντικά περιοριστεί στα σπίτια τους.

Τα μέτρα “κοινωνικής απόστασης” (social distancing) και το “μένουμε σπίτι” επαναπροσδιόρισαν τάχιστα την ψυχαγωγία μετατρέποντας την σε ψηφιακή υπόθεση. Σύμφωνα με έρευνα της Globalwebindex, ως αποτέλεσμα του COVID-19 σήμερα το 67% των χρηστών του Διαδικτύου δηλώνει ότι παρακολουθεί πλέον περισσότερο ειδήσεις, ενώ το 51% βλέπει περισσότερες εκπομπές σε υπηρεσίες ροής, όπως το Netflix.

Αν και η παραπάνω τάση ισχύει για όλες τις ηλικίες, οι διαφορές ανάμεσα στις ηλικιακές κατηγορίες είναι σημαντικές. Τα μέλη της Gen Z (16-23 ετών) δαπανούν περισσότερο χρόνο για υπηρεσίες μηνυμάτων (62%), ενώ οι Millennials (24-37 ετών) παρακολουθούν περισσότερες ταινίες σε απευθείας σύνδεση (58%). Επίσης, η Gen X (38 έως 56 ετών) ξοδεύει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια (52%), ενώ οι baby boomers (57 έως 64 ετών) παρακολουθούν περισσότερες τηλεοπτικές εκπομπές (51%).

Η διεθνής έρευνα, που διεξήχθη από τις 16 Μαρτίου έως τις 20 Μαρτίου σε 13 χώρες, αναδεικνύει μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το πώς ψυχαγωγούνται οι πολίτες, ανά τον κόσμο, στις ημέρες της καραντίνας. Για παράδειγμα, εν μέσω “social distancing” η ροή μουσικής δεν είναι τόσο κεντρική στη ζωή των πολιτών όσο οι δραστηριότητες που τους κρατούν σε επαφή με ό, τι συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.

Αποχή από τη μουσική;

“Για πολλούς καταναλωτές, η ακρόαση μουσικής συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τη μετακίνηση. Και με τους περισσότερους από τους μισούς να αποφεύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, η απουσία της τακτικής μετακίνησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της ακρόασης μουσικής”, αναφέρει η σχετική ανάλυση. Τα στοιχεία του Spotify, σύμφωνα με τους αναλυτές, το επιβεβαιώνουν. Για παράδειγμα, η Ιταλία, το σημερινό επίκεντρο της πανδημίας, παρουσίασε πτώση του μέσου αριθμού ροών κατά περίπου 4 εκατομμύρια σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους. Σύμφωνα με το Spotify, αυτή η τάση υπάρχει, επίσης, στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ισπανία.

Ωστόσο, να σημειωθεί ότι το streaming μουσικής αποτελεί μία από τις δέκα κορυφαίες δραστηριότητες των καταναλωτών που μένουν στο σπίτι, με τη Gen Z να κάνει τη μεγαλύτερη χρήση (57%) έναντι 39% των Millennials.

Παρακολούθηση tv

Ο κατ’ οίκον περιορισμός επηρεάζει με πρωτοφανείς τρόπους τις συμπεριφορές όσον αφορά στην κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου, με τη στροφή στο online να είναι εμφανής. Το 2019 οι πολίτες, παγκοσμίως, αφιέρωναν κατά μέσο όρο 1 ώρα και 20 λεπτά στην online κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου και περίπου 2 ώρες στην αναλογική TV. Σήμερα, ήδη η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού έχει κλείσει αυτό το κενό, ενώ σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική η online τηλεόραση έχει ακόμα πολλά περιθώρια. Πάντως, παγκοσμίως, οι νεότερες ηλικιακές ομάδες είναι εκείνες που κλείνουν το χάσμα με πολύ ταχύτερο ρυθμό.

Πιο αναλυτικά, από τις 13 αγορές που εξετάζονται, σε επτά οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο παραδοσιακό τηλεοπτικό περιεχόμενο. Αυτές είναι κυρίως ώριμες αγορές, όπως η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιαπωνία. Αντίθετα, η αφοσίωση στο online τηλεοπτικό περιεχόμενο είναι πολύ πιο έντονη στην Ισπανία, την Κίνα και τις Φιλιππίνες.

Στο μεταξύ, 9 στους 10 συστηματικούς χρήστες της online τηλεόρασης απαντούν ότι βρίσκονται σε τουλάχιστον μία ακόμη συσκευή ενώ παρακολουθούν TV, με 6 από τους 10 να κάνουν επαφές με φίλους. Επίσης, στη διάρκεια της καραντίνας, όπως είναι αναμενόμενο, 8 στους 10 πολίτες απαντούν ότι αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο smartphones τους.

Δημιουργία περιεχομένου

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι νεότεροι χρήστες, για παράδειγμα, έχουν κάνει σημαντικά βήματα από την κατανάλωση παθητικού περιεχομένου στη δημιουργία δικού τους περιεχομένου.

Η Gen Z και οι Millennials, που βρίσκονται υπό καραντίνα, είναι πολύ πιθανότερο να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στη δημιουργία και τη μεταφόρτωση βίντεο online σε πλατφόρμες, όπως το YouTube και το TikTok. Στην πραγματικότητα, το 38% των καθημερινών χρηστών του TikTok λέει ότι δημιουργεί βίντεο ενώ είναι στο σπίτι, σε σύγκριση με το 13% εκείνων που δεν αναφέρουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους.

Ωστόσο, βλέπουμε, επίσης, ότι τα άτομα που βρίσκονται υπό καραντίνα στρέφονται σε πιο παραδοσιακές δραστηριότητες για ψυχαγωγία. Οι άνθρωποι, που παραμένουν σπίτι, έχουν πάνω από 30% περισσότερες πιθανότητες διαβάζουν περισσότερα περιοδικά και να ακούν ραδιόφωνο. Κι αυτό δεν είναι κάτι που βλέπουμε μόνο στους ηλικιωμένους καταναλωτές. Η ανάγνωση των εφημερίδων είναι επίσης μια από τις πιο χαρακτηριστικές δραστηριότητες για όσους βρίσκονται σε καραντίνα.

Πηγή: sepe.gr

Continue Reading
Advertisement

Trending