Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

Μειώθηκε ο ρυθμός αύξησης των επιχειρηματικών δανείων στην Ευρωζώνη

bizness.gr

Published

on

Χαρτονομίσματα των 100 ευρώ

Μικρή επιβράδυνση σημείωσε ο δανεισμός των επιχειρήσεων της Ευρωζώνης τον Ιούνιο σε σχέση με το πολύ υψηλό ποσοστό αύξησης του Μαΐου, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ).

Συγκεκριμένα, ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των δανείων προς τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις υποχώρησε στο 7,1% από 7,3%, ενώ ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των δανείων προς τα νοικοκυριά παρέμεινε σταθερός στο 3%.

Η προσφορά χρήματος με ευρεία έννοια Μ3 αυξήθηκε με ετήσιο ρυθμό 9,2% τον Ιούνιο έναντι 8,9% τον Μάιο, ενώ η προσφορά χρήματος με στενή έννοια, που αποτελείται από τη νομισματική κυκλοφορία και τις καταθέσεις μίας ημέρας, αυξήθηκε 12,6% από 12,5% τον Μάιο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΕΘΝΗ

Ισπανία: κατάρρευση των κρατήσεων σε ξενοδοχεία και τον Σεπτέμβριο

bizness.gr

Published

on

Ο αριθμός των κρατήσεων από τουρίστες σε ισπανικά ξενοδοχεία κατάγραψε βουτιά 78% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έπληξαν την κρίσιμη τουριστική βιομηχανία, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η εθνική στατιστική υπηρεσία INE.

Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου ήταν χειρότερα από την πτώση κατά 64% του Αυγούστου.

Παρά τη μικρή αύξηση στη δραστηριότητα μετά από την έξοδο της Ισπανίας από το αυστηρό lockdown τον Ιούνιο, οι συνολικές κρατήσεις στα ξενοδοχεία τους πρώτους εννέα μήνες του έτους έχουν μειωθεί κατά 71% συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, συμφώνα με την INE.

Ο τουρισμός, που αντιστοιχεί περίπου στο 12% του ισπανικού ΑΕΠ, έχει αποδεκατιστεί καθώς η πανδημία ‘πάγωσε’ τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο.

Ωστόσο, χθες εμφανίστηκε μια ακτίνα ελπίδας καθώς η Αγγλία και η Γερμανία ήραν τις ταξιδιωτικές τους προειδοποιήσεις για τα ταξίδια στα Κανάρια Νησιά, ενδεχομένως διασώζοντας μέρος της χειμερινής περιόδου για το αρχιπέλαγος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Εθνικοποιεί προσωρινά τις σιδηροδρομικές γραμμές της η Ουαλία

bizness.gr

Published

on

Ηλεκτροκίνητο τραίνο της Alstom

Η Ουαλία ανακοίνωσε σήμερα την εθνικοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών τις οποίες εκμεταλλεύεται μέχρι τώρα μια κοινοπραξία με τη γαλλική Keolis, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους απέναντι στην πτώση του αριθμού των επιβατών λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Η καθημερινή διαχείριση αυτών των γραμμών θα αναληφθεί από τις δημόσιες αρχές από τον Φεβρουάριο για να εξασφαλιστεί η συνέχεια των υπηρεσιών και η προστασία των θέσεων εργασίας, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ουαλίας Κεν Σκέιτς σε ανακοίνωση.

Την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υπηρεσίας της Ουαλίας και των Συνόρων είχε από το 2018 μια κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Keolis, θυγατρικής των αστικών συγκοινωνιών της SNCF (γαλλική δημόσια εταιρία σιδηροδρόμων) και του βρετανικού ομίλου Amey (Ferrovial). Η σύμβαση είχε προγραμματιστεί για διάρκεια 15 ετών.

“Οι τελευταίοι μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο”, δήλωσε ο Σκέιτς.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές εγκαταλείπονται από τους περισσότερους επιβάτες και χάνουν χρήματα, γεγονός που τις καθιστά δύσκολα βιώσιμες χωρίς παρέμβαση του δημόσιου τομέα.

Ο υπουργός διευκρινίζει ότι θα συνεχίσει τη συνεργασία του με την KeolisAmey, η οποία θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το δίκτυο δημόσιων μεταφορών του Κάρντιφ και της περιφέρειάς του.

Από την πλευρά της, η κοινοπραξία KeolisAmey χαιρέτισε τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης.

“Υπό το πρίσμα της Covid-19, αναγνωρίζουμε την ανάγκη για την ουαλική κυβέρνηση να έχει μια βιώσιμη λύση για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της στους σιδηροδρόμους και είμαστε ευτυχείς που θα εργαστούμε από κοινού για μια νέα συμφωνία”, δήλωσε ο Κέβιν Τόμας, γενικός διευθυντής της KeolisAmey.

Τα συνδικάτα δείχνουν ικανοποιημένα, όπως το RMT, το μεγαλύτερο των σιδηρόδρομων της Ουαλίας, αλλά απαιτεί η εθνικοποίηση να είναι βιώσιμη.

Ωστόσο, η Ουαλία δεν είναι εντελώς ανεξάρτητη στον σιδηροδρομικό τομέα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο την εμποδίζει να εθνικοποιήσει μόνιμα τις γραμμές.

Δεδομένης της πτώσης της κυκλοφορίας, η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να επανεξετάσει το μοντέλο λειτουργίας της για τις σιδηροδρομικές γραμμές δίνοντας τέλος στις ιδιωτικές franchise, οι οποίες αντικαταστάθηκαν από παραχωρήσεις με μεγαλύτερη συμμετοχή των δημόσιων αρχών.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα αφότου αποφάσισε στα τέλη Μαρτίου να αναλάβει προσωρινά τον αποτελεσματικό έλεγχο των σιδηροδρομικών γραμμών προκειμένου να αποφύγει χρεοκοπίες, αναστέλλοντας τις συμβάσεις του franchise.

Η αποτυχία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων προηγήθηκε της πανδημίας, μεταξύ πρόσθετων δαπανών, καθυστερήσεων και αναποτελεσματικότητας που συνδέονταν με τον καταμερισμό της εκμετάλλευσης. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε ακόμη τα τελευταία χρόνια να προχωρήσει σε εθνικοποιήσεις για να διασώσει γραμμές που είχαν κακή διαχείριση.

Η εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων ιδιωτικοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στο Ηνωμένο Βασίλειο υπό τη συντηρητική κυβέρνηση του Τζον Μέιτζορ. Οι σιδηροδρομικές γραμμές χωρίζονται επί του παρόντος σε 16 franchise σε ολόκληρη τη χώρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Κοινωνικά ομόλογα 30 δισ. ευρώ από την Ε.Ε. για τη στήριξη της απασχόλησης μέσω SURE

bizness.gr

Published

on

Φωτό: Unsplash

Στα 30 δισεκ. ευρώ προβλέπεται κατ’ αρχήν ότι θα ανέλθουν συνολικά εντός του 2020 οι εκδόσεις κοινωνικών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί το πρόγραμμα στήριξης της απασχόλησης SURE.

Η Κομισιόν επιβεβαίωσε με σημερινή της ανακοίνωση πληροφορίες για την τεράστια ζήτηση που εκδηλώθηκε κατά τη χθεσινή πρώτη έκδοση των κοινωνικών ομολόγων. Η ζήτηση ανήλθε σε 233 δισ. ευρώ για μία διπλή έκδοση ύψους 17 δισ. ευρώ, υπερκαλύπτοντάς την κατά περισσότερο από 13 φορές. «Αυτό αποτελεί ένδειξη του μεγάλου ενδιαφέροντος της αγοράς και της εμπιστοσύνης προς την ΕΕ και στο πλαίσιο των κοινωνικών ομολόγων της ΕΕ για το SURE», σύμφωνα με την Κομισιόν. Η μία έκδοση, ύψους 10 δισ. ευρώ, αφορούσε 10ετή ομόλογα και η απόδοσή της (re – offer yield) καθορίστηκε στο -0,238%, ενώ η άλλη ήταν ύψους 7 δισ. ευρώ και αφορούσε 20ετή ομόλογα με απόδοση 0,131%.

Οι όροι με τους οποίους δανείζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετακυλίονται άμεσα στις χώρες της ΕΕ που παίρνουν τα δάνεια αυτά για να χρηματοδοτήσουν δαπάνες τους για στήριξη της απασχόλησης. Η Κομισιόν έχει ήδη προτείνει την κατανομή 87,8 δισ. ευρώ σε 17 χώρες της ΕΕ για το πρόγραμμα SURE, από τα οποία στην Ελλάδα αντιστοιχούν 2,7 δισ. ευρώ. «Η ΕΕ σχεδιάζει την έκδοση κοινωνικών ομολόγων στο πλαίσιο του προγράμματος SURE το 2020 και το 2021. Ο ακριβής χρόνος κάθε έκδοσης θα αποφασίζεται με βάση μία σειρά όρων, περιλαμβανομένων των συνθηκών στις αγορές, των ανταγωνιστικών προσφορών, της διάθεσης των επενδυτών, της έκβασης προηγούμενων εκδόσεων SURE και της ικανότητας απορρόφησης της αγοράς», σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
TÜV HELLAS
SPECIAL EDITIONS1 ημέρα ago

Την ICAP πιστοποίησε η TÜV HELLAS (TÜV NORD)

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ1 ημέρα ago

Άλμα 7 θέσεων για την Ελλάδα στο παγκόσμιο χάρτη ψηφιακής ανταγωνιστικότητας

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ1 ημέρα ago

1 στους 10 Έλληνες άρχισε να χρησιμοποιεί digital υπηρεσίες στο lockdown

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 ημέρα ago

Στην Trastor το κτίριο της Πειραιώς Leasing στη Μιχαλακοπούλου

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 ημέρα ago

Voria: τo προφίλ της νέας μεγάλης τουριστικής επένδυσης της Regency στο Μαρούσι

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 ημέρα ago

Οι 5 μνηστήρες για το λιμάνι της Καβάλας – Το προφίλ των σχημάτων

Θεοχάρης, Βουλή
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ1 ημέρα ago

Χ. Θεοχάρης: κερδίθηκε το στοίχημα του ανοίγματος του τουρισμού φέτος

Λευκός Πύργος στη Θεσσαλονίκη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ1 ημέρα ago

Το 2023 η ανάκαμψη στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης – Στο 80% οι απώλειες το 2020

Γεωργία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ1 ημέρα ago

82 εκ. ευρώ από την Περιφέρεια Κρήτης για το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το “Voria”, τη νέα 5άστερη τουριστική επένδυση στη Λ. Κηφισίας από τον Όμιλο Regency

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ3 μήνες ago

Σε εξέλιξη τα έργα στο πρώτο One&Only πολυτελές ξενοδοχείο της Ευρώπης, στην Κέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ2 έτη ago

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Χρηματοδότηση, Βρυξέλλες και μπουλντόζες για το βόρειο τμήμα Τρικαλα-Εγνατία

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε τα δύο νέα υπερπολυτελή resorts και γήπεδα golf στο Costa Navarino

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

4 εμβληματικά κτιριακά projects στην “Αθηναϊκή Ριβιέρα”

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 εβδομάδα ago

Αναμένονται εξελίξεις για τη μεγάλη επένδυση “Cambas Project” στην Παλλήνη

Καταναλωτές σε mall
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 εβδομάδες ago

Στα σκαριά 4 νέα εμπορικά κέντρα στην Αττική

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

Υπεγράφη η σύμβαση για την αξιοποίηση του Πύργου του Πειραιά – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί (φωτό)

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ1 έτος ago

Μετατίθεται η παράδοση των σταθμών Μετρό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ

Ξενοδοχείο President
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ11 μήνες ago

Προχωρά ανακαίνιση στο ξενοδοχείο President – Πάνω από 5 εκατ. ευρώ επένδυση

Advertisement

Trending