ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μετρό: Το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά

Published

on

Με ένα χρονοδιάγραμμα που είναι γεμάτο προκλήσεις, προχωρά η επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά. Η διπλή λειτουργία σε ξεχωριστές φάσεις, αναμένεται να προσθέσει στο δίκτυο Μετρό της Αθήνας έξι νέους σταθμούς σε πυκνοκατοικημένες περιοχές του Πειραιά και των γύρω δήμων.

Όπως σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας μιλώντας στο ypodomes.com, στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι 3 πρώτοι σταθμοί μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού. Το σημαντικό πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί από τον παράπλευρο διαγωνισμό για την εγκατάσταση των bαcs (ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα) έχει λυθεί.

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 3 Σεπτεμβρίου και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι τις αρχές της Άνοιξης του 2020 όλα θα έχουν τελειώσει, θα γίνουν οι σχετικές δοκιμές για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο.

ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Ακόμα μία -βασική- λεπτομέρεια που δεν επηρεάζει τόσο την λειτουργία της επέκτασης όσο την λειτουργικότητα της, είναι οι μπάρες εισόδου/εξόδου. Εδώ, η εκκρεμότητα που υπάρχει, είναι η εγκατάσταση τους στους έξι σταθμούς της επέκτασης και αρχικά μέχρι και τη Νίκαια.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως το ΣΔΙΤ που λειτουργεί για το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεν περιελάμβανε στη σύμβαση τους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, υπάρχει συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ-Αττικό Μετρό και Υπουργείου Υποδομών. Για να μπορέσει να γίνει η εγκατάσταση του συστήματος, θα πρέπει να γίνει επέκταση της σχετικής σύμβασης του ΣΔΙΤ. Κατόπιν, η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο («HELLAS SMART TICKET» με τη συμμετοχή των LG CNS – ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ) θα πρέπει να τρέξει, για να προλάβει το χρονοδιάγραμμα του Ιουνίου.

Το όλο ζήτημα είναι σχετικά σύνθετο μιας και οι συμβάσεις ΣΔΙΤ, είναι γενικά περίπλοκες και οι διαδικασίες αναθεώρησης είναι σχετικά χρονοβόρες. Ωστόσο υπάρχει η αισιοδοξία ότι το ζήτημα θα κλείσει επιτυχώς το επόμενο χρονικό διάστημα και οι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑ, θα τεθούν σε λειτουργία.

Η Β`ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Στο πρώτο μισό της επέκτασης μέχρι το σταθμό ΝΙΚΑΙΑ το βασικό έργο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, όμως η Β`φάση των έργων έχουν ακόμα συμαντικές προκλήσεις μπροστά τους. Η μεγαλύτερη από αυτές, αφορά την κατασκευή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ.

Πρόκειται για τον σταθμό που έχει συμπαρασύρει όλο το έργο σε καθυστερήσεις. Να θυμίσουμε πως χρειάστηκε να γίνει συνολική μετατόπιση κατά 7 μέτρα, λόγω κεντρικού αγωγού της ΕΥΔΑΠ, ενώ στη συνέχεια βρέθηκαν βλήματα από το Β`παγκόσμιο πόλεμο με αποτέλεσμα να χρειαστούν νέες μελέτες και το έργο να «γράφει» καθυστερήσεις.

Σήμερα, σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com, έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή. Επόμενα βήματα η διάτρηση της σήραγγας (που έχει περάσει εδώ και περίπου ενάμιση έτος), η υδατοστεγάνωση και η θεμελίωση του σταθμού. Ειδικότερα η υδατοστεγάνωση θα αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες εργασίες στο σταθμό λόγω της γειτνίασης με τη θάλασσα.

Παράλληλα, καθώς θα προχωρά ο σκελετός προς την πλάκα οροφής (δηλαδή στο επίπεδο του δρόμου), θα ξεκινήσουν εργασίες για τα αρχιτεκτονικά τελειώματα (τοιχοποιία, επιχρίσματα κλπ) για να επιταχυνθούν τα έργα. Τελευταίο στάδιο θα είναι η ολοκλήρωση της διαμόρφωσης του σταθμού, της τοποθέτησης των η/μ συστημάτων κ.α.

Εδώ οι εργασίες χρειάζονται επιτάχυνση για να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος και να επιτευχθεί το χρονοδιάγραμμα για τον Σεπτέμβριο του 2021. Πάντως άλλες πηγές σημειώνουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο αυτό να συμβεί και τοποθετούν την λειτουργία της Β`φάσης, το 2022.

ΛΙΜΑΝΙ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΕ 1 ΩΡΑ

Το τμήμα αυτό θα συνδέσει το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας και άλλές σημαντικές συγκοινωνιακές πύλες όπως το Αεροδρόμιο (απευθείας σε περίπου 1 ώρα) και τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό (με αλλαγή γραμμής στο Σύνταγμα).

Ο Σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα είναι ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβο της Αττικής με την παρουσία 2 σταθμών Μετρό, του Προαστιακού, του Τραμ, λεωφορείων, τρόλεϊ και του λιμανιού.

Το νέο τμήμα της Γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Νίκαια-Δημοτικό Θέατρο θα συνδέει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλού και της Νίκαιας με το δίκτυο του Αθηναϊκού Μετρό δίνοντας στους «νέους επιβάτες» πρόσβαση σε σημαντικού συγκοινωνιακούς κόμβους όπως το Σύνταγμα, η Ομόνοια, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Δουκίσσης Πλακεντίας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο της Αθήνας.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisement

TRENDING