ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μπ. Παπαδημητρίου στο biz: Η επένδυση στο Αρσάκειο κινητοποιεί άλλες επενδύσεις και αλλάζει το κέντρο

Published

on

Στην παρουσίαση της επένδυσης, μέσω της οποίας θα αναγεννηθεί το Αρσάκειο Μέγαρο, με τη δημιουργία του πρώτου Food Hall στην Ελλάδα, έδωσε το «παρών» μεταξύ άλλων ο βουλευτής του Νότιου Τομέα Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μπάμπης Παπαδημητρίου.

Το bizness.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον δημοσιογράφο και βουλευτή της κυβερνητικής πλειοψηφίας για το μεγαλόπνοο project της Legendary Food στο κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς και για τη σαφή πρόθεση της κεντρικής εξουσίας για τη στήριξη και ενίσχυση του επενδυτικού κι επιχειρηματικού κλίματος στη χώρα.

Ακολουθεί αναλυτικά, παρακάτω, η συνέντευξη:

Κύριε Παπαδημητρίου ποια είναι τα οφέλη της επένδυσης από την Legendary Food, που θα γίνει στο Αρσάκειο μέγαρο;

«Η επένδυση αυτή πέρα από τα προφανή προτερήματα που έχει, έχει κι ένα «τρομακτικό» ατού: ότι κινητοποιεί όχι μόνο παραγωγές, αλλά κι άλλες επενδύσεις. Κινητοποιεί πρώτα απ’ όλα το να επενδυθεί ξανά ο χώρος εδώ και το κέντρο της Αθήνας να κατέβει πραγματικά τουλάχιστον μέχρι την Ομόνοια, οπότε να συνδεθεί με την Αθηνάς, την Αιόλου, του Ψυρρή και τις υπόλοιπες οδούς. Επενδύουμε στην Αθήνα, με την επένδυση που γίνεται.

Το δεύτερο είναι, ότι για να φτάσουν ως εδώ όλες αυτές οι ιδέες, θα χρειαστεί να δουλέψουν πολύ άνθρωποι σε μικρότερες βιοτεχνίες, σε αγροτικές μονάδες, σε βιομηχανίες και βεβαίως στις υπηρεσίες. Θα γίνει κι ένα τουριστικό κέντρο, είμαι σίγουρος. Άρα, είναι ένα πρότυπο επενδυτικής ιδέας, που μπορεί να κινητοποιήσει πολλούς μαζί, ανθρώπους, ιδέες, παραγωγικές ικανότητες».

Πρόκειται, άλλωστε, για μία επένδυση που συνδυάζει τομείς όπως το real estate και την αγροτική ανάπτυξη.

«Το real estate είναι θέμα της επένδυσης, θα το δουν οι επιχειρηματίες και όσοι βάλουν τα λεφτά τους σε αυτό. Φυσικά το real estate είναι σε άνοδο τώρα και διευκολύνει παρά πολύ. Αλλά, σκεφτείτε ότι τραβώντας λίγο πιο κάτω την Αθήνα, τι λάμψη θα δώσει σε όλες αυτές τις περιοχές κι από τη μια και από την άλλη πλευρά. Επειδή έχω ζήσει την περιοχή αυτή κι έχω το γραφείο που πολύ κοντά και περνάω συχνά όλα αυτά τα χρόνια και είναι πράγματι θλιβερό, τολμώ να πω ότι αξίζουν συγχαρητήρια στο γεγονός, ότι όχι μόνο το Αρσάκειο αλλά και το Συμβούλιο της Επικρατείας, που είναι βαρύς θεσμός και οι δικαστές προσέχουν πολύ, είπαν «ναι» σε μία όχι απλώς επιχειρηματική ιδέα, αλλά τελικώς σε μία ιδέα. Διότι αυτή είναι μία ιδέα που κινητοποιεί.

Φανταστείτε, αν έχουμε ένα τέτοιο κέντρο και αν πάει καλά, όπως όλοι ελπίζουμε, τι θάρρος θα δώσουν και τι πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα θα έχει στο marketing όλων των μεσογειακών προϊόντων. Που, δόξα το Θεό, κάπως έχουν ξυπνήσει. Και σε αυτό αξίζουν τα συγχαρητήρια στον Άρη Κεφαλογιάννη (σ.σ. Διευθύνων Σύμβουλος Legendary Food). Για να μη σας λέω πολλά, εγώ πιστεύω ακράδαντα και το ξέρω πλέον από τα πάρα πολλά χρόνια που παρακολουθώ ειδικά την οικονομία: πρέπει να φτιάξουμε ένα καινούργιο κλίμα. Μία νέα εμπιστοσύνη. Κι αυτή εδώ η επένδυση νομίζω, ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ».

Πως μπορεί η κυβέρνηση να τονώσει το επενδυτικό κλίμα, κάτι που συνιστά άλλωστε κι από τις βασικές της προτεραιότητες;

«Το πολύ που μπορεί να κάνει η κυβέρνηση, είναι να βάζει «πλάτη». Να προστατεύει τους επιχειρηματίες, γιατί δυστυχώς υπάρχει μία εχθρότητα στη χώρα μας. Δυστυχώς κι ένα πολύ καλό project μερικές φορές και λόγω επιχειρηματικού ανταγωνισμού, ο οποίος είναι θαυμάσιος και στήριγμα, όταν όμως πολύ συχνά περνάει μέσα από πολιτικούς ανταγωνισμούς, αυτό συνιστά… ζαβολιά.

Άρα, η κυβέρνηση τι μπορεί να κάνει; Μπορεί να διατηρήσει ένα καθαρό επενδυτικό περιβάλλον και να είναι εκεί όταν την χρειάζονται. Δεν μπορεί να κάνει πολλά άλλα πράγματα. Όχι ότι είναι λίγο τούτο και ως προς αυτό, η συγκεκριμένη κυβέρνηση θα το κάνει. Και επειδή δυστυχώς με την κρίση, την πολλαπλή κρίση, που περάσαμε τα χρόνια μέχρι και τις πρόσφατες εκλογές, αυτό έχει καταντήσει να είναι εξαιρετικά σημαντικό. Έτσι, ενώ έχουμε μία κυβέρνηση Μητσοτάκη η οποία κάνει τη δουλειά της, ταυτοχρόνως κάνει κάτι πάρα πολύ μεγάλο και πολύ χρήσιμο».

Μπορεί η Ελλάδα και ειδικότερα η Αθήνα, να καταστεί επενδυτικός προορισμός;

«Όταν το λέγαμε με γνωστούς, καλούς ξενοδόχους, τι δυνατότητες έχει η Αθήνα πριν δέκα χρόνια, ήταν μία συζήτηση που πολύ λίγοι την πίστευαν. Τότε έκλειναν τα ξενοδοχεία και όσα έμεναν, ήταν χρεωμένα και δεν μπορούσαν να επιβιώσουν. Δείτε τώρα τι έχει συμβεί. Δείτε, δηλαδή, τι δυνατότητες υπήρχαν. Γενικότερα και στην εστίαση γίνονται προσπάθειες. Αλλά χρειαζόμαστε ένα «φάρο». Μακάρι τούτη η επένδυση να είναι ο «φάρος».

Advertisement

TRENDING