Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέα πλατφόρμα Re-open EU για την επανέναρξη των ταξιδιών και του τουρισμού στην Ε.Ε. – Ποιές χώρες άνοιξαν

bizness.gr

Published

on

Εντυπωσιακά μέρη στην Ευρώπη

Σήμερα η Επιτροπή εγκαινιάζει τη διαδικτυακή πλατφόρμα «ReOpen EU» για να υποστηρίξει την ασφαλή επανέναρξη των ταξιδιών και του τουρισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η πλατφόρμα θα παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα σύνορα και τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς και τις υπηρεσίες τουρισμού στα κράτη μέλη. Η Reopen EU θα περιλαμβάνει επίσης πρακτικές πληροφορίες από τα κράτη μέλη σχετικά με ταξιδιωτικούς περιορισμούς, τα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια, όπως για τη φυσική αποστασιοποίηση ή τη χρήση μάσκας, καθώς και άλλες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις τουριστικές προσφορές στην ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο. Αυτό θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους να λαμβάνουν υπεύθυνες και ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των συνεχιζόμενων κινδύνων που σχετίζονται με τον κορονοϊό όταν προγραμματίζουν τις διακοπές τους και τα ταξίδια τους φέτος το καλοκαίρι και πέρα από αυτό.

Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, δήλωσε τα εξής: «Ύστερα από εβδομάδες εγκλεισμού, τα εσωτερικά σύνορα της ΕΕ ανοίγουν ξανά. Ο ιστότοπος Reopen EU που εγκαινιάζουμε σήμερα θα παρέχει στους ταξιδιώτες εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να προγραμματίσουν με σιγουριά τα ταξίδια τους και να παραμείνουν ασφαλείς στις μετακινήσεις τους. Θα βοηθήσει επίσης τα μικρά εστιατόρια και τους ξενοδόχους, καθώς και τις πόλεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, να εμπνευστούν από καινοτόμες λύσεις που αναπτύχθηκαν από άλλους.»

Η Επίτροπος κ. Μαρία Γκαμπριέλ, αρμόδια για την καινοτομία, την έρευνα, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και τη νεολαία, καθώς και για το Κοινό Κέντρο Ερευνών (ΚΚΕρ), δήλωσε: «Η τεράστια και πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά μας. Όμως, επειδή τους τελευταίους μήνες δεν υπήρχαν δυνατότητες για ταξίδια και οι περισσότεροι χώροι ήταν κλειστοί, ο πολιτισμός και ο τουρισμός δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα. Η πλατφόρμα Reopen EU παρέχει επικαιροποιημένες ουσιώδεις πληροφορίες ώστε να μπορέσουμε ξανά με ασφάλεια να εξερευνήσουμε την Ευρώπη».

Η πλατφόρμα Reopen EU αποτελεί μέρος της δέσμης μέτρων της Επιτροπής για τον τουρισμό και τις μεταφορές, της 13ης Μαΐου 2020, που δρομολογήθηκε με σκοπό την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών στην ΕΕ και την ασφαλή επανέναρξη του ευρωπαϊκού τουρισμού, σύμφωνα με τις αναγκαίες προφυλάξεις για την υγεία. Η νέα πλατφόρμα, η οποία διατίθεται επίσης σε μορφή φιλική προς τα κινητά (διαδικτυακή εφαρμογή), είναι βασικό σημείο αναφοράς για οποιονδήποτε ταξιδεύει στην ΕΕ καθώς συγκεντρώνει επικαιροποιημένες πληροφορίες από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη σε έναν τόπο. Θα επιτρέψει στoυς πολίτες να φυλλομετρούν τις ειδικές για κάθε χώρα πληροφορίες, να ενημερώνονται και να βρίσκουν πληροφορίες για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ μέσω διαδραστικού χάρτη. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα θα είναι εύκολη μέσω εφαρμογής ή δικτυακού τόπου και το περιεχόμενό της διατίθεται στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ.

Επιπλέον, η πλατφόρμα περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με συστήματα πιστωτικών κουπονιών, τα οποία επιτρέπουν στους καταναλωτές να στηρίξουν τα αγαπημένα τους ξενοδοχεία ή εστιατόρια με την αγορά κουπονιών για μελλοντική διαμονή ή γεύμα όταν ξανανοίξουν, προκειμένου να βοηθήσουν τον ευρωπαϊκό κλάδο φιλοξενίας τώρα που καταργούνται οι περιορισμοί και ανοίγουν τα σύνορα. Τα πιστωτικά κουπόνια βοηθούν τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν τα σημεία συμφόρησης των ταμειακών ροών, με υπηρεσίες που παρέχονται σε μεταγενέστερο στάδιο. Το ποσό που καταβάλλει ο πελάτης καταλήγει απευθείας στον πάροχο υπηρεσιών. Με τη δημιουργία της ειδικής σελίδας, η Επιτροπή σκοπεύει να συμβάλει στην καλύτερη σύνδεση των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και των ενδιαφερόμενων πελατών, ιδίως, όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Τέλος, η ψηφιακή πολιτιστική πλατφόρμα της Ευρώπης, Europeana, εγκαινιάζει την Discovering Europe, μια συλλογή έργων τέχνης και φωτογραφιών ορισμένων από τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της Ευρώπης. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ειδικός τουριστικός κόμβος για την Europeana Pro με σκοπό να βοηθήσει τους επαγγελματίες στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς να ανακαλύψουν πρωτοβουλίες υποστήριξης του τουρισμού σε ολόκληρη την ΕΕ.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επανεκκίνηση τουρισμού: stop στους τουρίστες από Σερβία λόγω της έξαρσης στη χώρα τους

bizness.gr

Published

on

Σερβία

«Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τους ειδικούς, παρακολουθεί στενά και θα συνεχίσει καθημερινά να το πράττει, την εξέλιξη των επιδημιολογικών κύκλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου», δήλωσε η Αριστοτελία Πελώνη.

Η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος πρόσθεσε πως στο πλαίσιο αυτό η Ελλάδα, σε συνεργασία με τους εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, διατηρεί το δικαίωμα να αναθεωρεί την πολιτική της.

«Με βάση την ανάλυση των επιδημιολογικών δεδομένων αποφασίστηκε η αναστολή, από τη Δευτέρα, 06/07/2020, ώρα 06:00 π.μ. και μέχρι τις 15/07, της πρόσβασης υπηκόων της Σερβίας στην Ελλάδα, από όλα ανεξαιρέτως τα σημεία εισόδου.

Μόνη εξαίρεση οι ουσιώδεις λόγοι διέλευσης», ανακοίνωσε η κ. Πελώνη και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αναλύει και αξιολογεί συνεχώς τα δεδομένα, ώστε το άνοιγμα στους ξένους επισκέπτες να γίνει χωρίς εκπτώσεις στη δημόσια υγεία».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Enterprise Greece: σχεδιάζονται νέα webinars για την αγορά των ΗΠΑ

bizness.gr

Published

on

Enterprise Greece

Ψηφιακές επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) και διαδικτυακά συνέδρια για τον κλάδο της έρευνας και της καινοτομίας στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά και για Fνέες αγορές-στόχους σχεδιάζει από τον Σεπτέμβριο η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της πρώτης σειρά διαδικτυακών εξαγωγικών συνεδρίων (webinars).

Τα διαδικτυακά συνέδρια που διοργάνωσε η Enterprise Greece, σε συνεργασία με τα αρμόδια Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στην Ουάσιγκτον, στην Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο απευθυνόταν σε στελέχη, κυρίως, ελληνικών μικρομεσαίων εξαγωγικών εταιρειών με ενδιαφέρον δραστηριοποίησης στην αγορά των ΗΠΑ.

Ο κύκλος αυτός, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, ξεκίνησε στις 11 Ιουνίου 2020 με το webinar «Doing Business in the USA – COVID 19 Challenges and Opportunities», το οποίο παρείχε στους συμμετέχοντες συνολική ενημέρωση για δραστηριοποίησή τους στην συγκεκριμένη αγορά, ενώ στις 24 Ιουνίου, εστίασε στον κλάδο των Τροφίμων και Αγροτικών Προϊόντων και στις 30 Ιουνίου, στον κλάδο της τεχνολογίας.

Επισημαίνεται ότι τα webinars δεν έχουν κόστος συμμετοχής και είναι ανοιχτά για όλους τους επιχειρηματίες και τα στελέχη στον χώρο των εξωστρεφών επιχειρήσεων.

Αναλυτικότερα, το webinar «Doing Business in the USA – COVID 19 Challenges and Opportunities-Focus on: Food & Agricultural products» διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Νέας Υόρκης και εστίασε σε θεματικές ενότητες όπως: η υφιστάμενη κατάσταση και οι προοπτικές εξαγωγής ελληνικών τροφίμων στην αγορά των ΗΠΑ, οι γενικότερες τάσεις και εξελίξεις στην premium αγορά τροφίμων στις ΗΠΑ στην μετά-πανδημίας εποχή, οι προοπτικές στον κλάδο λιανικού εμπορίου τροφίμων και οι αντίστοιχες στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στο webinar αυτό εγγράφηκαν να παρακολουθήσουν 173 εκπρόσωποι εταιρειών του κλάδου και θεσμικών φορέων.

Ο προϊστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ Νέας Υόρκης, Γιώργος Μιχαηλίδης, χαιρέτησε την πρωτοβουλία και εστίασε στην περαιτέρω δικτύωση της ελληνικής εξαγωγικής κοινότητας, με την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας. Σε ότι αφορά δε στις δυνατότητες και προοπτικές βελτίωσης των εξαγωγικών επιδόσεων ελληνικών τροφίμων στην αγορά των ΗΠΑ, τις χαρακτήρισε εξαιρετικές, υπό την προϋπόθεση ωστόσο υλοποίησης σοβαρών, άρτια οργανωμένων και μακρόπνοων εθνικών προγραμμάτων μάρκετινγκ, που θα καταστήσουν τα ποιοτικά ελληνικά τρόφιμα ευρύτερα γνωστά στον μέσο Αμερικάνο καταναλωτή. Υπογράμμισε επίσης τις ευκαιρίες που διανοίγονται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως δε για μικρές/μικρομεσαίες εταιρείες που δεν δύνανται να χρηματοδοτήσουν υψηλού κόστους εκστρατείες προβολής/προώθησης των προϊόντων τους.

Τεχνολογία και καινοτομία

Το webinar Doing Business in the US-COVID 19 Challenges and Opportunities του Σαν Φρανσίσκο εστίασε στον κλάδο της τεχνολογίας και της καινοτομίας και  διοργανώθηκε σε συνεργασία με την προϊσταμένη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας στον ‘Αγιο Φραγκίσκο, Δάφνη Βιτσικουνάκη, γραμματέα ΟΕΥ Α’.

Το webinar είχε 197 εγγεγραμμένους εκπροσώπους εταιρειών του κλάδου και θεσμικούς φορείς, ενώ εναρκτήριο χαιρετισμό απηύθυνε η αντικυβερνήτης της Καλιφόρνια, πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Ουγγαρία, Ελληνοαμερικανίδα, Eleni Kounalakis.

Η κ. Βιτσικουνάκη αναφέρθηκε στις πρόσφατες εξαγορές των ελληνικών εταιρειών Think Silicon και Softomotive, εν μέσω της πανδημίας, και τόνισε ότι «καταδεικνύουν το ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον που προσελκύει το οικοσύστημα νεοφυών εταιρειών της Ελλάδας από το εξωτερικό.

Το webinar που πραγματοποιήθηκε εστίασε στις επιπτώσεις του κορονοϊού και τις τρέχουσες εξελίξεις στο παγκόσμιο επίκεντρο της καινοτομίας, την Silicon Valley. Οι ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις τεχνολογίας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς και τις συναφείς στρατηγικές επιτυχούς εισόδου. Η αξιοποίηση του ελληνικού στοιχείου που δραστηριοποιείται δυναμικά στον τομέα της τεχνολογίας/καινοτομίας στην περιοχή οφείλει να αποτελέσει προτεραιότητα, καθώς δύναται να προσφέρει καθοριστικής σημασίας στήριξη στις ελληνικές startups».

Η Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, εντεταλμένη σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της Enterprise Greece, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Η προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η περαιτέρω διεθνοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων, γίνεται ακόμα πιο επιτακτική στην παρούσα χρονική συγκυρία, αφού συνιστά απάντηση στις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Για τον λόγο αυτό, το Enterprise Greece αξιοποιώντας τις νέες ψηφιακές δυνατότητες του Οργανισμού, ξεκίνησε μία σειρά webinars σε συνεργασία με τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του ΥΠΕΞ στο εξωτερικό, που στοχεύουν στην ενημέρωση των εξαγωγέων μας για αγορές που διαθέτουν εξαγωγική προοπτική. Σκοπός των δράσεων και πρωτοβουλιών μας είναι πάντα η αρωγή στην επίτευξη εμπορικών συμφωνιών. Για τον λόγο αυτό, συνεχίζουμε στο επόμενο στάδιο, διοργανώνοντας ψηφιακά Β2Β για τους παραπάνω κλάδους στην αγορά των ΗΠΑ καθώς και την επέκταση των διαδικτυακών αυτών συνεδρίων σε επόμενες αγορές στόχους από Σεπτέμβριο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οδικός τουρισμός: συνεχίζεται ενταντικά η ροή στη Βόρεια Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Με πλήρη στελέχωση καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου δουλεύει το προσωπικό του συνοριακού σταθμού Προμαχώνα, προκειμένου να εξυπηρετήσει το «κύμα» τουριστών που καταφθάνει στη χώρα μας από τη μοναδική χερσαία πύλη εισόδου, από την οποία επιτρέπεται η διέλευση. Ενδεικτικά, χθες (Πέμπτη) εκτιμάται ότι πέρασαν περισσότερα από 21.000 οχήματα με προέλευση χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 2.000 από Τρίτες χώρες, στην πλειονότητά τους Βούλγαροι, Ρουμάνοι και Τσέχοι.

Παρά τον όγκο ταξιδιωτών που παρατηρείται στα σύνορα, η τουριστική κίνηση στη Βόρεια Ελλάδα παραμένει χαμηλή. Στη Χαλκιδική και την Πιερία, οι επαγγελματίες και ξενοδόχοι παρακολουθούν προβληματισμένοι τα νούμερα, ενώ σχεδόν το 40% των ξενοδοχείων στο νομό Χαλκιδικής φαίνεται πως δεν έχουν σκοπό να λειτουργήσουν, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και την Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρη Τάσιο.

Την ίδια ώρα, η επιδημιολογική κατάσταση που επικρατεί στη Σερβία, «φρενάρει» ένα μεγάλο μέρος της προσδοκώμενης μερίδας τουριστών, αφού παραδοσιακά οι Σέρβοι επιλέγουν ως δημοφιλέστερους προορισμούς τις ακτές της Χαλκιδικής και της Πιερίας.

Στο μεταξύ, την απογοήτευση των επαγγελματιών της Σαμοθράκης για τις πρόσφατες εξελίξεις και το κλείσιμο όλων των συνοριακών σταθμών -πλην του Προμαχώνα- εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών του νησιού Γιάννης Γλήνιας, καθώς ειδικά το πέρασμα της Νυμφαίας αποτελεί σημαντική πύλη εισόδου για τους Ρουμάνους, την πρώτη εθνικότητα τουριστών που έχει το νησί της Σαμοθράκης.

«Βλέποντας το γεγονός ότι από τις 15 Ιουνίου, που άνοιξαν τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, η τουριστική κίνηση στη Σαμοθράκη κυμάνθηκε στο 70% σε σχέση με την περσινή χρονιά, αισθανθήκαμε αισιοδοξία για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι. Ωστόσο, η απόφαση για το κλείσιμο των συνόρων και δη της Νυμφαίας, αλλάζει τα δεδομένα κυρίως για τους Βούλγαρους και Ρουμάνους που μας επέλεγαν για τις διακοπές τους», επισημαίνει ο κ. Γλήνιας.

Συγχρόνως όμως, γίνεται προσπάθεια για προσέλκυση Ελλήνων τουριστών καθώς το νησί, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης, ενδείκνυται για διακοπές στη φύση και χωρίς συνωστισμό.

Σημειώνεται ότι η Σαμοθράκη έχει 1.700 κλίνες και δύο κάμπινγκ.

Από την άλλη πλευρά, στο νησί της Θάσου, όπου άνοιξαν όλα τα ξενοδοχεία, οι επαγγελματίες άρχισαν να καταγράφουν τις πρώτες ακυρώσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου, Πάρη Παρασχούδη.

«Ακόμη δεν έχουμε σαφή εικόνα και ελπίζουμε να μην χειροτερέψουν τα πράγματα. Ελπίζουμε να βελτιωθεί η κατάσταση και να αλλάξουν τα πράγματα στον οδικό τουρισμό. Συγχρόνως, περιμένουμε ορισμένες πτήσεις από κεντρική Ευρώπη και ένα μέρος από τον εσωτερικό τουρισμό», τόνισε ο κ. Παρασχούδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending