ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ

Οι 2 νέες τάσεις στο retail real estate – Ποιές εταιρείες επένδυσαν σε αυτές σε Μαρούσι και Κηφισό

Published

on

Το νέο River West Open στον Κηφισό - Πηγή: Noval Property

Οι 2 νέες επενδύσεις στο εγχώριο retail real estate αλλάζουν το χάρτη και αναδιαμορφώνουν το τοπίο, καθώς οι τοποθεσίες στις οποίες ξεκίνησαν να λειτουργούν δείχνουν ότι η μάχη του “ταμείου” καλά κρατεί και η πανδημία έχει αλλάξει ήδη ριζικά τις αγοραστικές συνήθειες.

Οι “μεγάλοι” της αγοράς, όπως η Noval Property, που αποτελεί τη 2η μεγαλύτερη ΑΕΕΑΠ στην Ελλάδα, αλλά και νεώτεροι παίκτες με φιλόδοξα πλάνα, όπως ο όμιλος Φουρλή και η “σταχτοπούτα” Trade Estates ΑΕΕΑΠ, εγκαινίασαν πρόσφατα νέα εμπορικά ακίνητα.

Το πόσο αυτά θα αλλάξουν το retail στην Αθήνα μένει να αποδειχθεί και η περίοδος των Χριστουγέννων (φέτος χωρίς lockdown και με την οικονομία σε ανοδική τροχιά) είναι το καλύτερο “πείραμα”.

Οι νέες τάσεις στο Αθηναϊκό retail

Μικρότερα καταστήματα σε πολυσύχναστα σημεία, όπως εμπορικά κέντρα, στα οποία ο καταναλωτής μπορεί να δει πολλά -αλλά όχι όλα- τα διαθέσιμα προϊόντα είναι η νέα τάση. Αυτή συνδυάζεται με μια πολυκαναλική προσέγγιση, που θέλει το ηλεκτρονικό εμπόριο να παίζει πλέον σημαντικό και συμπληρωματικό ρόλο στην ανάπτυξη και διαχείριση νέων εμπορικών ακινήτων. Για αυτό το λόγο, εκτός από τα νέα εμπορικά ακίνητα, όλες οι μεγάλες εταιρείες retail και real estate επενδύουν και σε εγκαταστάσεις logistics.

Παράλληλα, συνεχώς κερδίζουν έδαφος τα ανοικτού τύπου εμπορικά κέντρα, τα λεγόμενα εμπορικά πάρκα (retail parks) με καταστήματα σχεδόν αυτόνομα μεταξύ τους και σε ανοικτή διάταξη. Η νέα αυτή τάση άρχισε να διογκώνεται και εν μέσω πανδημίας καθώς μεγάλωσε η ανάγκη για ανοικτούς χώρους με λιγότερο συνωστισμό, καθαρό αέρα και δυνατότητα αυτόνομης λειτουργίας (σε σχέση με ένα εμπορικό κέντρο που μπορεί απλά να απαγορευθεί να ανοίξει σε περίπτωση πανδημίας).

Το νέο retail park στον Κηφισό

Η μεγάλη επένδυση της Noval Property, που άγγιξε τα 30 εκ. ευρώ, έλαβε χώρα εν μέσω δύσκολων περιστάσεων λόγω της πανδημίας, ωστόσο πλέον ολοκληρώθηκε και τα νέα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων λειτουργούν πλέον κανονικά, εν όψει και των Χριστουγέννων.

Ο νέος εξωτερικός χώρος του River West άνοιξε εγκαινιάζοντας ένα πρωτοποριακό concept αγορών και διασκέδασης. Στο River West Open κυριαρχούν το πράσινο και το τρεχούμενο νερό που περιβάλλουν όλους τους χώρους του, προσφέροντας στον επισκέπτη μία μοναδική αίσθηση επαφής με την φύση.

Επιλεγμένα εστιατόρια, κατά μήκος της όχθης του τεχνητού ποταμού, πολύ σύντομα θα λειτουργήσουν στο σύνολό τους, προσφέροντας στον επισκέπτη μία εξαιρετική ευκαιρία να απολαύσει το γεύμα του σε ένα ήρεμο και χαλαρωτικό περιβάλλον.

Το καταπράσινο αμφιθέατρο, όπως και ο εντυπωσιακός καταρράκτης, συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό, το οποίο συμπληρώνεται με την πρότυπη παιδική χαρά, προσφέροντας ατελείωτη διασκέδαση σε έναν δημιουργικό φυσικό παιδότοπο.

Με την προσθήκη αυτή, το River West απέκτησε συνολική μισθώσιμη επιφάνεια 62.050 τ.μ. καθώς και εκτεταμένους χώρους πρασίνου, παιχνιδιού και αναψυχής, που στην πλήρη τους ανάπτυξη θα φτάνουν τα 20 στρέμματα.

Η συνολική ανάπτυξη, ιδιοκτησίας Noval Property, καταλαμβάνει έκταση 83,5 στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις του RIVER WEST, το megastore της ΙΚΕΑ και το RIVER WEST OPEN, με επιπλέον κορυφαίες εμπορικές αλυσίδες, ποικιλία επιλογών εστίασης και εξωτερικούς χώρους πρασίνου.

Το νέο “μικρό IKEA πόλης” στο The Mall Athens

Άνοιξε η νέα εμπορική επένδυση του ομίλου Φουρλή στο Μαρούσι ενώ στα σκαριά βρίσκονται και τα επόμενα retails parks και καταστήματα IKEA, όλων των μεγεθών.

Συγκεκριμένα, χθες, 17 Δεκεμβρίου, άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι, φέρνοντας τη νέα εποχή αγορών στο σήμερα. Συνδυάζει την καινοτομία με την ευκολία γιατί προσαρμόζει ένα φυσικό κατάστημα στην εποχή του e-commerce.

Είναι ένα από τα λίγα καταστήματα διεθνώς κάτω από αυτό το νέο concept και το τρίτο κατάστημα που λειτουργεί ο όμιλος μετά τη Σόφια στη Βουλγαρία και τον Πειραιά στην Ελλάδα.

Το κατάστημα έχει επιφάνεια 1.900 τ.μ. και διαθέτει 1.300 κωδικούς από τους συνολικά 9.000 που διαθέτει η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα.

Η επένδυση για το νέο κατάστημα στο Μαρούσι άγγιξε τα 3 εκατομμύρια ευρώ.

Στα σκαριά βρίσκονται ακόμη δύο μεσαίου μεγέθους ΙΚΕΑ, επιφάνειας 8.000 – 12.000 τ.μ.,εκτός Αττικής. Αυτά θα λειτουργήσουν στα νέα retail parks που ετοιμάζει ο όμιλος Φουρλή μαζί με την Ten Brinke σε Πάτρα και Ηράκλειο.

Αναμένεται να λειτουργήσουν πλήρως στις αρχές του 2022.

Σημειώνεται ότι έχει ήδη προχωρήσει η “σμίκρυνση” των δύο μεγάλων καταστημάτων IKEA σε Λάρισα και Ιωάννινα, στα πλαίσια της στρατηγικής για μικρότερα, λιγότερο κοστοβόρα και περισσότερα ευέλικτα καταστήματα. Η κίνηση αυτή παρά το κόστος της αναμένεται να φέρει θετικό οικονομικό αποτύπωμα στον όμιλο καθώς θα εξοικονομήσει 3 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στα πιό μακροπρόθεσμα πλάνα βρίσκεται φυσικά και το νέο μεγάλο retail park στο Ελληνικό, που θα υλοποιήσει ο όμιλος Φουρλή (μέσω της Trade Estates ΑΕΕΑΠ) μετά τη συμφωνία με τη Lamda Development.

Το νέο εμπορικό πάρκο στο Ελληνικό θα περιλαμβάνει big box καταστήματα μεγάλων αλυσίδων, ανάμεσα στις οποίες πλέον και η ΙΚΕΑ.

«Πιστεύουμε στα Retail Parks και γι’ αυτό εξάλλου αναλάβαμε να φτιάξουμε αυτό στο Ελληνικό. Γενικά θεωρούμε ότι ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες με αιχμή το convenience. Είναι ένα μοντέλο που έχει ήδη κυριαρχήσει στην Ευρώπη», σημείωσε ο Πρόεδρος του ομίλου Φουρλή, Βασίλης Φουρλής, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του ΙΚΕΑ στο Μαρούσι.

Ακόμα κι έτσι όμως οι σύγχρονες ανάγκες, όπως εξήγησε, απαιτούν μία πολυκαναλική προσέγγιση, όπου φυσικά καταστήματα, logistics και ψηφιακές πλατφόρμες είναι πλήρως διασυνδεδεμένα.

Advertisement

TRENDING