Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 4 παράγοντες που καθορίζουν τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο στην μετά-κορονοϊό εποχή

Newsroom

Published

on

Oι ανατροπές που έφερε Covid-19 στον χώρο του λιανικού εμπορίου, το νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, αλλά και το πως διαμορφώνεται ο τομέας της λιανικής την επόμενη μέρα μετά την κρίση που προκάλεσε η πανδημία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ψηφιακής συζήτησης «The New Landscape in Retail Markets: How Covid-19 Affects the Supply Chain, Retail Sales and Consumer Behavior» που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στο πλαίσιο των AmCham Digital Talks&Events.

Στην ψηφιακή συζήτηση, συμμετείχαν, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του επιμελητηρίου: ο Νικόλαος Μπακατσέλος, πρόεδρος, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η Βίκη Γρηγοριάδου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, The Nielsen Company, ο Βασίλης Σταύρου, διευθύνων σύμβουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, P&G Ελλάς Country Leader και ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής Chief Digital Officer and Retail Banking Products, Alpha Bank.

Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Μπακατσέλος, το νέο τοπίο που διαμόρφωσε ο Covid-19 επηρέασε σημαντικά και τον χώρο του λιανικού εμπορίου ενώ αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι τα μέτρα διαχείρισης της πανδημίας παράλληλα με την αύξηση της χρήσης των τεχνολογιών επικοινωνίας, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, νέες τάσεις στο χώρο της λιανικής, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων. Σύμφωνα με τον κ. Μπακατσέλο, αυτά τα καινούρια δεδομένα δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον μέρος του οποίου θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την κρίση του κορονοϊού.

Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, ο κ. Σταμπουλίδης επεσήμανε ότι: «Η κατάσταση που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση για τη δημόσια διοίκηση και την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, προκειμένου αφενός να διαχειριστούμε την υγειονομική κρίση της χώρας, αφετέρου να εγγυηθούμε την απρόσκοπτη τροφοδοσία της αγοράς με αγαθά και να διασφαλίσουμε την πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτά». Όπως επίσης ανέφερε, οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν βασίστηκαν σε τρεις πυλώνες, οι οποίοι ήταν η ταχεία νομοθετική πρωτοβουλία, η εποπτεία της αγοράς για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, καθώς και η ομαλή μετάβαση στη νέα κανονικότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που παρουσίασε η κυρία Γρηγοριάδου, αναδείχθηκε η εξέλιξη των πωλήσεων και των τάσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, πριν και κατά την περίοδο της πανδημίας και παρατηρήθηκαν νέες τάσεις και χαρακτηριστικά στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, όπως η εντός της οικίας κατανάλωση και οικονομία, η αναζήτηση ασφάλειας σε γνώριμες επιλογές που εμπιστεύεται ο καταναλωτής, η προτίμηση των καταναλωτών σε μεγαλύτερης χωρητικότητας σημεία πώλησης, αλλά και η έντονη αλλαγή στα κανάλια πώλησης.

Η τεχνολογία, η εντοπιότητα, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα προϊόντων και υπηρεσιών θα αποτελέσουν σημαντικούς καταλύτες στην επίδραση πολλών από τις μεταβαλλόμενες δυναμικές στο μέλλον.

Όπως υποστήριξε ο κ. Σταύρου τα θέματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, εξαιτίας των αλλαγών που έφερε η περίοδος της πανδημίας αφορούσαν στην προστασία της Δημόσιας Υγείας, των πελατών, του ανθρώπινου δυναμικού, των ευπαθών ομάδων, της κοινωνικές συνεισφοράς, των νέων καταναλωτικών συνηθειών που προέκυψαν, αλλά και της επάρκειας των προϊόντων για να μην υπάρξει έλλειψη σε βασικά υλικά.

Η κ. Γεωργουλάκη ανέφερε πως η τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση θέτει πρωτοφανείς προκλήσεις για όλους τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και οι μήνες που θα ακολουθήσουν θα είναι πιθανότατα αρκετά ευμετάβλητοι και δυναμικοί. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τα καθημερινά βασικά αγαθά γίνονται ακόμα πιο σημαντικά για τους καταναλωτές που περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους και φροντίζουν για την προστασία και την ασφάλεια της οικογένειας τους. Επίσης επισήμανε ότι: «Θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στην ανάπτυξη προϊόντων ανώτερης ποιότητας και αξίας, στην παροχή χρήσιμης επικοινωνίας προς τον καταναλωτή, ώστε να αντιληφθεί γιατί αξίζει να αγοράσει αυτή την καινοτομία αλλά και στη δυνατή συνεργασία με το λιανεμπόριο για την παρουσία των προϊόντων σε κάθε κανάλι εμπορίου τόσο στο παραδοσιακό κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο».

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη η προσπάθεια για μεταφορά των ταμειακών συναλλαγών στα ψηφιακά μέσα είχε ήδη ξεκινήσει από το 2017, αλλά επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown. Το ποσοστό των συναλλαγών στα καταστήματα την περίοδο της πανδημίας μειώθηκε από το 14% στο 8%. Όπως υποστήριξε χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα προκειμένου το ποσοστό αυτό να παραμείνει σε σταθερή βάση κάτω από 10% και συνέχισε λέγοντας, ότι: «Το μοντέλο λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων αναμένεται να αλλάξει, δίνοντας λιγότερη έμφαση στις συναλλαγές και περισσότερη στη συμβουλευτική των πελατών. Η αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου εκτιμώ ότι δεν θα αφορά τόσο στο πλήθος των καταστημάτων και στην κάλυψη του δικτύου, όσο κυρίως στο εσωτερικό μοντέλο λειτουργίας του καταστήματος».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Η νέα τουριστική επένδυση Alexandrou Chora Project στο Costa Ofrynio - Φωτό: Kourtidis Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ώρες ago

Προς Στρατηγική Επένδυση η τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Πώς θα απευθύνεται στην Τρίτη Ηλικία

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
REAL ESTATE7 ώρες ago

Οι 2 πυλώνες της νέας στρατηγικής για την αξιοποίηση των ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων – Τι αλλάζει

Λευκάδα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ώρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λευκάδα

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ8 ώρες ago

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κεφαλονιά

Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
RESIDENTIAL9 ώρες ago

Που οφείλεται η έλλειψη προσιτής στέγης στην Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές είναι πιό έντονη

Το ακίνητο της ΕΤΑΔ στην Παραλία Ποροβίτσας στην Αχαΐα - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στον αέρα” νέος διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για την εκμίσθωση τουριστικού ακινήτου στην Αχαΐα

Σχοινούσα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λήμνο

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση το νέο mega τουριστικό έργο PHĀEA 121 εκατ. ευρώ στη Νότια Κρήτη

Οι νέες σουίτες στο Avant Mar στην Πάρο - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Επεκτάθηκε και εισήλθε στην επόμενη φάση ανάπτυξής του το 5άστερο Avant Mar στην Πάρο – Πώς ανακαινίσθηκε και ενσωματώθηκε το πρώην Ξενία Πάρου

Saladi Project - Πηγή: Gnosis Investments
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

H Marina Galleria στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
VIDEOS3 εβδομάδες ago

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

Το κτίριο επί της οδού Μάρνη 45 κοντά στην Πλατεία Βάθης - Φωτό: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

Η τοποθεσία της τουριστικής επένδυσης Hydra Rock στην Αργολίδα - Πηγή: Enterprise Greece
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Η έκταση στη Βόρεια Αφάντου στη Ρόδο - Πηγή φωτό: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Πρώτο “πράσινο φως” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση στη Βόρεια Αφάντου – Ποιός μεγάλος όμιλος θα επενδύσει στο ακίνητο

Costa Nopia - Πηγή: Cretan Sea & Sun Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

Athens Sansevieria - Athens Riviera Falirikon - Φωτό: Bizness.gr
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

YOTELPAD Athens - Πηγή: YOTEL
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL6 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Riviera Tower - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL6 ημέρες ago

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).