Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 6 αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων στα FMCG

bizness.gr

Published

on

Καλάθι σούπερ μάρκετ

Έξι βασικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στη μετά κορονοϊού εποχή καταδεικνύει η έρευνα της Nielsen, «Shopper Shifts to a New Normal». Η έρευνα διεξήχθη συνολικά σε 32 αγορές, εκ των οποίων 13 ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αγγίζοντας το 7%. Η τάση που παρατηρείται είναι ανάλογη με την ευρωπαϊκή τάση.

Παράλληλα, το lockdown επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι για αγορές ειδών μπακαλικής. Η έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του lockdown είχε αναδείξει ότι το 22% των Ελλήνων αγοραστών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των μεγάλων διαστημάτων παραδόσεων. Επιλέγοντας αρκετοί από τους νέο εισερχόμενους στο κανάλι να συνεχίζουν να αγοράζουν online, είχαν βελτιωμένη εμπειρία στην υπηρεσία παράδοσης αναβαθμίζοντας σταδιακά και την συνολική αγοραστική εμπειρία. Πλέον η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα καθώς επίσης δηλώνουν μέσο χρόνο παράδοσης 2 ημέρες.

Σύμφωνα με την Nielsen, η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων.

Η κινητικότητα αυτή σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση των παραγόντων που διαφοροποιούν τους λιανέμπορους λόγω της εμφάνισης της πανδημίας, δηλαδή προσθήκη τήρησης κανόνων υγιεινής και μέτρων ασφάλειας, εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη σχέση των αγοραστών με την κάθε αλυσίδα.

Το ότι το 38% των αγοραστών αναζητούν πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές, υπογραμμίζοντας την ζωτικής σημασίας αναθεώρηση στρατηγικών προώθησης. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για «τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)» (+153%) – τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.

Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων, το οποίο οδήγησε σε χαμένες ευκαιρίες τόσο για τους λιανοπωλητές όσο και για τους κατασκευαστές. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν κυρίως αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid-19: Απολυμαντικά χεριών και αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων.

Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις.

Η εμφάνιση του κορονοϊού έφερε αλλαγές και στον τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, σημαντικό μέρος των αγοραστών, το 25%, ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι και παρόλη την επιβεβαιωμένη τάση για μαγειρική/ζαχαροπλαστική, το delivery φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με το 44% να προέβη σε παραγγελία έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Επίσης, 8 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκρηκτική άνοδος στις πωλήσεις των online φαρμακείων – Όλες οι τάσεις της αγοράς

bizness.gr

Published

on

Πληρωμές online

Ρυθμό ανάπτυξης 16,9% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του online φαρμακείου στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε στο εξαμηνιαίο Report της η Convert Group μέσω της πλατφόρμας eRetail Audit.

Σημειώνεται, ότι ο υπολογισμός της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 70 online φαρμακεία, τα οποία παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 35% και δημιουργούν το 50,4% του συνολικού τζίρου της αγοράς.

Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με τον ΦΠΑ προσεγγίζεται από την Convert Group στα 109,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η ανάπτυξη του συνολικού κλάδου επηρεάστηκε δυσανάλογα από τα μεγάλα και τα μικρά online φαρμακεία, καθότι οι μεγαλύτεροι παίκτες αύξησαν τη δυναμική τους σε σχέση με πέρυσι, όντας καλύτερα προετοιμασμένοι τόσο σε διαθεσιμότητα προϊόντων όσο και σε υποδομές.

Η προετοιμασία για εφοδιασμό και η επιστροφή στην «κανονικότητα» εκτόξευσαν τις παραγγελίες από τα online φαρμακεία τον Απρίλιο, αναδεικνύοντάς τον στον μήνα με τις υψηλότερες πωλήσεις που έχουν σημειωθεί στον κλάδο, με τον ρυθμό ανάπτυξης 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 και 10πλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Ειδικότερα, τον μήνα Απρίλιο του 2020 παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές στις κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019: +85% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +50% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +39% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +205% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.

Το παραπάνω αυξητικό μοτίβο ακολούθησε και το καλάθι του καταναλωτή, το οποίο διαμορφώθηκε στα 45 ευρώ τον Απρίλιο (+4 ευρώ συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019) εμπεριέχοντας κατά μέσο όρο 4,5 τεμάχια (+0,7 συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019). Στον αντίποδα, ο δείκτης Μετατροπής – Conversion Rate (ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), μειώθηκε από το 3,5% που ήταν κατά μέσο όρο το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο, λόγω των ελλείψεων προϊόντων αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών.

Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία οδήγησε τους διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις και έτσι η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν 34,9% σε σχέση με το 37,2% που ήταν το ίδιο διάστημα το 2019. Αξιοσημείωτο ήταν ότι η κατηγορία «Υγιεινή Χεριών» είχε εφέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.

Ο κορονοϊός επηρέασε και τα κανάλια προώθησης των online φαρμακείων, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, ενώ μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό των παραγγελιών που ήρθε από τις διαφημίσεις Google και από τις μηχανές σύγκρισης τιμών.

 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εξαιρούνται τα ελληνικά τυριά από τους δασμούς των ΗΠΑ στα ευρωπαϊκά γεωργικά προϊόντα

bizness.gr

Published

on

Την εξαίρεση των ελληνικών τυριών από τους δασμούς που έχουν επιβληθεί σε γεωργικά προϊόντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισαν οι ΗΠΑ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Την ικανοποίησή του για την απόφαση εξέφρασε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης στον Αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ, σε μεταξύ τους τηλεφωνική επικοινωνία, σύμφωνα επίσης με ανακοίνωση του υπουργείου.

Ο κ. Βορίδης υπογράμμισε παράλληλα την ιδιαίτερη σημασία που έχει η ελληνοαμερικανική συνεργασία και σε αυτόν τον τομέα.

Σε δήλωσή του ο αρμόδιος υπουργός σημείωσε πως η κυβέρνηση και το υπουργείο θα συνεχίσουν με αμείωτη ένταση την προσπάθεια να εξαιρεθούν όλα τα ελληνικά προϊόντα από δασμούς, με στόχο να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των Ελλήνων παραγωγών και των ελληνικών εταιρειών και να αναδειχθούν διεθνώς τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά προϊόντα.

Από τη πλευρά του ο Αμερικανός πρέσβης χαιρέτισε την εξαίρεση των ελληνικών προϊόντων από τη λίστα των δασμών και χαρακτήρισε την απόφαση μια ακόμη απόδειξη της δέσμευσης των ΗΠΑ στις στρατηγικές σχέσεις της με την Ελλάδα και τους εμπορικούς και επενδυτικούς δεσμούς που διατηρούν οι δύο χώρες.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «της σημερινής εξέλιξης έχει προηγηθεί η εξαίρεση του ελαιολάδου και της βρώσιμης ελιάς, καθώς και του ελληνικού κρασιού από τους αμερικανικούς δασμούς, γεγονός που δημιουργεί ένα εξαιρετικό συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ των εξαγόμενων ελληνικών προϊόντων στην ιδιαιτέρως σημαντική αμερικανική αγορά».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τουρισμός: οι τάσεις του εσωτερικού τουρισμού πριν τον κορονοϊό

bizness.gr

Published

on

Σε 4,6 εκατομμύρια ανήλθαν πέρυσι οι Έλληνες όλων των ηλικιών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι και οι οποίοι πραγματοποίησαν 7,4 εκατομμύρια ταξίδια συνολικά, με αποτέλεσμα να σημειωθεί μείωση 3,4% και 6,8%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2018. Παράλληλα, το σύνολο των διανυκτερεύσεων ανήλθε σε 75,1 εκατομμύρια και οι δαπάνες σε 2.511,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 5,1% και αύξηση 0,8%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2018.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ημεδαπών τουριστών και σύμφωνα, επίσης, με την οποία:

Τα άτομα ηλικίας 15 ετών και άνω που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι ανήλθαν σε 3,8 εκατομμύρια και πραγματοποίησαν 6,2 εκατομμύρια ταξίδια, σημειώνοντας μείωση 3,7% και 6%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2018. Το σύνολο των διανυκτερεύσεων των ατόμων αυτών ανήλθε σε 63,4 εκατομμύρια και οι δαπάνες σε 2.339,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 6,7% και αύξηση 1,7%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2018. Από τα ταξίδια αυτά, το 93,7% αφορούσε σε ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν για προσωπικούς λόγους και το 6,3% σε ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν για επαγγελματικούς λόγους.

Στα ταξίδια για προσωπικούς λόγους, παρατηρείται μείωση κατά 4,3% στα άτομα που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι, κατά 8,5% στον αριθμό των ταξιδιών, κατά 7,9% στις διανυκτερεύσεις και κατά 2,5% στις δαπάνες.

Τα περισσότερα προσωπικά ταξίδια πραγματοποιήθηκαν με χερσαία μέσα μεταφοράς (3,9 εκατομμύρια ταξίδια) και δευτερευόντως με θαλάσσια μέσα (1 εκατομμύριο ταξίδια). Το 58% των προσωπικών ταξιδιών πραγματοποιήθηκε σε μη ενοικιαζόμενα καταλύματα, κυρίως ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες και καταλύματα που παρέχονται δωρεάν από συγγενείς και φίλους. Για τα προσωπικά ταξίδια µε διαμονή σε ενοικιαζόμενα καταλύματα (42% των προσωπικών ταξιδιών), κύριος τύπος καταλύματος, σε ποσοστό 60,7%, ήταν τα ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending