Κατά τη διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας το 2020 αλλά και μετά, ένα θέμα που τράβηξε το ενδιαφέρον του επιχειρηματικού και όχι μόνο κόσμου, είναι το θέμα της ανάπτυξης και επέκτασης της αποθήκευσης και γενικότερα η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας και χρηστικότητας του ευρύτερου τομέα των logistics.
Η πανδημία έφερε στο φως το πρόβλημα του μη επαρκούς αποθηκευτικού χώρου ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία ο τομέας των παραγγελιών, του online shopping, και της διανομής εκτινάχθηκε στα ύψη λόγω του περιορισμού των δια ζώσης αγορών για υγειονομικούς λόγους.
Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα προχωράνε πλέον σε μισθώσεις, αγορές ή δημιουργία μεγάλων αποθηκευτικών χώρων. Πολλοί από αυτούς τους χώρους αξίζει να σημειωθεί ότι ανήκουν σε μεγάλες εταιρίες real estate οι οποίες δραστηριοποιούνται στον χώρο των logistics.
Σκλαβενίτης
Η Σκλαβενίτης σύμφωνα με δημοσιεύματα προχωράει σε επενδυτικό πλάνο τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ το οποίο θα επικεντρωθεί κυρίως σε εγκαταστάσεις logistics για την καλύτερη εξυπηρέτηση του συνολικού τροφοδοτικού δικτύου της.
Η εταιρία έχει επενδύσει ήδη σε 3 σύγχρονα e-hubs στην Αττική και άλλο ένα στην Θεσσαλονίκη με μακροπρόθεσμα πλάνα να επεκταθούν τα e-hub σε ολόκληρη τη χώρα.
Επίσης ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασίες ανακαίνισης τουλάχιστον 40 καταστημάτων και τη δημιουργία 7 νέων καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Συγκεκριμένα πολλά από τα νέα καταστήματα στα οποία επενδύει η αλυσίδα αφορούν τις πόλεις των Γιαννιτσών, Σκιάθου, Πάτρας και Σπάρτης. Επίσης επενδυτικά κονδύλια έχουν στραφεί και σε μετεγκαταστάσεις καταστημάτων στις πόλεις της Καρδίτσας και των Τρικάλων.
Στο μελλοντικό πλάνο που έχει εγκρίνει η εταιρία για την περίοδο 2021-2023 και το οποίο υπολογίζεται στα 350 εκατ. ευρώ η εταιρία έχει συμπεριλάβει και project δημιουργίας ενός καινούργιου logistics center με την τοποθεσία να αναμένεται.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει και αυτή προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις για χώρους logistics όπως ο υπερσύγχρονος αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη – Ρέντη στην Αθήνα.
Η συγκεκριμένη επένδυση των τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ δημιούργησε το πρώτο dark store στην Ελλάδα, δηλαδή αποθηκευτικό χώρο από τον οποίο θα διατίθενται μόνο ηλεκτρονικά όλα τα προϊόντα, στα πρότυπα μεγάλων ομίλων του εξωτερικού σε θέματα ασφάλειας, τεχνολογίας και “έξυπνων” εφαρμογών.
Το ύψος των επενδύσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος για το 2021 είχε υπολογιστεί στα ίδια επίπεδα του 2020 δηλαδή περί τα 50 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της εταιρίας σε όλη την χώρα.
My market
Σημαντικές είναι ο επενδύσεις της αλυσίδας Μy market. Όπως έχει γίνει γνωστό, έχουν ξεκινήσει έργα από το 2020 για την επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης το οποίο καλύπτει έκταση 38.550 τ.μ. Οι διαδικασίες επέκτασης του κέντρου διανομής εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί το 2022.
Η συγκεκριμένη επένδυση μετά την ολοκλήρωσή της θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί επιπλέον 60 καταστήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 αν και η πανδημία βρισκόταν σε έξαρση, η εταιρία ξεκίνησε την λειτουργία ενός νέου τέταρτου κέντρου διανομής στην περιοχή του Ασπροπύργου. Το συγκεκριμένο κέντρο διανομής θα επικεντρώνεται στα κατεψυγμένα προϊόντα.
Όσον αφορά το υφιστάμενο κέντρο διανομής των Οινόφυτων, από το 2022 θα ξεκινήσουν και εκεί εργασίες για την επέκτασή του.
Metro – Μασούτης
Ο όμιλος Metro ΑΕΒΕ όπως έχει διαρρεύσει, προχωράει σε επενδύσεις μεγάλου βεληνεκούς μιας και οι απαιτήσεις για την εταιρία από την περυσινή χρονιά κατά την οποία υπήρξε έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω πανδημίας είναι και για αυτήν τεράστιες.
H Metro έχει ξεκινήσει διαδικασίες επενδύσεων από το 2021 άνω των 35 εκατ. ευρώ για εργασίες επεκτάσεων του κέντρου διανομής της στη Θεσσαλονίκη ενώ για το 2022 υπάρχουν πλάνα επέκτασης και του κέντρου διανομής των Οινοφύτων.