ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Όλα οδηγούν στο ΣτΕ για το διαγωνισμό της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Published
6 έτη agoon
Έληξε και τυπικά εχθές η χρονική περίοδος που όφειλε η επιτροπή του διαγωνισμού να απαντήσει στις ενστάσεις των δύο κοινοπραξιών για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στο θέμα, πως “σιωπηρά” τις απορρίπτει.
Το …θρίλερ όμως θα έχει και συνέχεια. Τις επόμενες ημέρες (αν όχι ήδη από σήμερα) αναμένεται να κατατεθούν ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ και να ξεκινήσει ακόμα μία περίοδος αναμονής για την εκδίκαση των προσφυγών. “Είναι αναπόφευκτο το ΣτΕ” σημειώνει παράγοντας που παρακολουθεί από κοντά τη διαδικασία και όπως υποστηρίζει “είναι το τελευταίο όπλο για τις δύο κοινοπραξίες προκειμένου να εξουδετερώσουν η μία την άλλη και να πάρουν το συμβόλαιο”.
Από την άλλη, σε όλο το διάστημα μέχρι την ημέρα εκδίκασης των προσφυγών, θεωρητικά η επιτροπή του διαγωνισμού θα εξακολουθήσει να έχει το δικαίωμα να εκφραστεί για τις ενστάσεις που κατατέθηκαν. Αυτό όμως είναι ένα σενάριο με πολύ μικρές πιθανότητες να συμβεί, ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί.
ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ
Όσο ροκανίζεται ο χρόνος, τόσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από την πολυπόθητη υπογραφή. Αν υποθέσουμε ότι η εκδίκαση θα γίνει σε σύντομο χρόνο λόγω της σπουδαιότητας της υπόθεσης (δηλαδή το καλό σενάριο για το έργο), ότι τελικά οι προσφυγές στο ΣτΕ θα απορριφθούν, τότε όπως υποστηρίζει πηγή με γνώση στο θέμα, τελειώνουν και οι δικαστικές εμπλοκές στο διαγωνισμό.
Επόμενο και καθοριστικό βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών των κοινοπραξιών «ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI» και «ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM». Εκεί θα προκύψει και ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που θα έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση. Αν και το σχήμα της ΑΒΑΞ έχει καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική αξιολόγηση, η έκπτωση είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανάθεση του έργου. Αυτό, θεωρητικά μπορεί να έχει συμβεί μέσα στο καλοκαίρι.
Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει ένας αγώνας δρόμου για την ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού μειοδότη, την αποστολή προς έγκριση της σύμβασης, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος την ενεργοποίηση της με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.
ΕΡΓΟ-ΜΑΜΟΥΘ
Για τα ελληνικά δεδομένα, πρόκειται για ένα έργο-μαμούθ. Με αρχικό κόστος 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), είναι μακράν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών. Για τους δυο φιναλίστ, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία καθώς όπως έχουμε αναφέρει ξανά από το ypodomes.com, ο νικητής θα στεφθεί βασιλιάς του καταασκευαστικού κλάδου για αρκετά χρόνια. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους, το έργο του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 είναι ισάξιο με το διπλό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης που κατασκευάζονται μέσω δυο εργολαβιών η βασική γραμμή και η γραμμή Καλαμαριάς με 13,5χλμ γραμμής και 18 σταθμούς.
Εδώ εκφράζονται δύο βασικοί φόβοι. Ο πρώτος έχει να κάνει με την μεγάλη καθυστέρηση στο διαγωνισμό που αφορά τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4. Είμαστε σε πολύμηνη αναμονή της έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ που θα κρίνει την τύχη του έργου το οποίο είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει τις κατασκευές το κυρίως έργο. Όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα, τόσο εντείνονται οι ανησυχίες για καθυστερήσεις με το καλημέρα του έργου.
ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ο δεύτερος φόβος έχει να κάνει με το ίδιο το χρονοδιάγραμμα του έργου. Τα οκτώ χρόνια για έργο τέτοιου μεγέθους, στο υπέδαφος της Αθήνας θεωρούνται υπερβολικά φιλόδοξα. Ακόμα χειρότερα, στοιχείο του διαγωνισμού είναι αν κάποιο σχήμα μπορέσει να δώσει χρόνο ολοκλήρωσης τα 7 χρόνια (!).
Αντίστοιχο έργο Μετρό στην Κοπεγχάγη με τεχνικές δυσκολίες σημαντικά μικρότερες από της Αθήνας, χρειάστηκε εννέα έτη. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι τελικά θα χρειαστούν περισσότερα χρόνια, ενώ απορούν γιατί μέσα στο διαγωνισμό δεν δόθηκε η δυνατότητα τμηματικής παράδοσης.
“Μία γραμμή με 13χλμ και 15 σταθμούς που θα περνά από το κέντρο της Αθήνας, είναι στατιστικά σίγουρα ότι θα αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, είτε λόγω αρχαιολογικών, είτε λόγω υπεδάφους. Θα μπορούσε να έχει προβλεφθεί η λειτουργία ενός τμήματος αν σε κάποιο σημείο τα έργα μπλοκάρουν” σημειώνει χαρακτηριστικά.
Στην Αττικό Μετρό υπάρχει πάντως συγκρατημένη αισιοδοξία ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το έργο για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι του Γουδή, φέτος θα υπογραφεί. Είναι σημαντικό να ξεκινήσει, έργο που υπογράφεται κάποια στιγμή θα τελειώσει, είναι αδιαμφισβήτητα το έργο που περιμένει όλη η κατασκευαστική αγορά.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
Πώς ο Όμιλος AKTOR θα αξιοποιήσει μέρος του mega ομολογιακού δανείου 140 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη έργων real estate
-
“Τίτλοι τέλους” για το mega deal Prodea – Aktor – Τι ανακοίνωσαν οι εταιρείες και ποιός ο λόγος της ματαίωσης της συμφωνίας
-
Ξεκινά σύντομα από τον Όμιλο AKTOR η κατασκευή του νέου ξενοδοχείου στην Τρίπολη
-
Παρατείνεται η ολοκλήρωση του mega deal ακινήτων μεταξύ PRODEA – AKTOR
-
Βασικός πυλώνας της στρατηγικής του Ομίλου AKTOR τα έργα real estate – Στο επίκεντρο το mega deal με Prodea
-
“Πράσινο φως” για την εξαγορά της εταιρείας ακινήτων ΜΙΛΟΡΑ της PRODEA από τον Όμιλο AKTOR
The Ellinikon: στα 150 μέτρα ύψος “σκαρφαλώνει” ο Riviera Tower – Στα 200 μέτρα το 2026, σε λειτουργία από το 2027
Άνοιξε το νέο ξενοδοχείο της Hilton στα Χανιά – Τι περιλαμβάνει το νέο Hilton Garden Inn Chania City
Νέες επενδυτικές ευκαιρίες για εμπορικά και οικιστικά ακίνητα αναζητά η Τεχνική Ολυμπιακή – Τι σημαίνει η συμφωνία 250 εκατ. ευρώ με την Pollen Street Capital
“Πράσινο φως” σε νέο έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης γνωστού ξενοδοχείου στα Χανιά
“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κέα
Πώς το deal Ικτίνου – CBE Capital αναδιαμορφώνει τον τουριστικό χάρτη της Ανατολικής Κρήτης
“Στα σκαριά” νέα 5άστερη τουριστική επένδυση στην Κέρκυρα – Πού θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει
9 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Με LEED Platinum πιστοποιήθηκε το νέο κτίριο γραφείων της Παρευξείνιας Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη – Ποιός ο ρόλος της Dimand
Συνεχίζουν να αγοράζουν ακίνητα στην Ελλάδα οι ξένοι επενδυτές – Από ποιές χώρες προέρχονται και ποιά ακίνητα προτιμούν
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
Με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028 ξεκίνησαν τα έργα για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Project Voria στο Μαρούσι
Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν
The Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls
“Στα σκαριά” νέα επένδυση γραφείων σε γνωστό ακίνητο στον Ταύρο – Ποιά εταιρεία επενδύει
Σε εξέλιξη έργο για νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων στο Ψυχικό – Ποιό γνωστό κτίριο στη Λεωφόρο Κηφισίας μεταμορφώνεται
Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη
Αλλάζει “χέρια” το ιστορικό βιομηχανικό ακίνητο Τεγόπουλου στη Νέα Φιλαδέλφεια – Ποιά εταιρεία από την Κύπρο θα υλοποιήσει την μεγάλη επένδυση με κατοικίες και μουσείο
Τα νέα 5άστερα ξενοδοχεία της Ελλάδας – Σε ποιές περιοχές δρομολογούνται 6 νέες επενδύσεις 5 αστέρων
Σε πλήρη εξέλιξη έργα για νέες κατοικίες, γραφεία και ξενοδοχεία εντός και εκτός Αττικής – Ποιοί βρίσκονται πίσω από το σχεδιασμό τους
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα κτιριακά έργα – “Ψήλωσαν” και άλλο Riviera Tower, IRC και τα κτίρια κατοικιών
[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια
[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει
Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian
[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα agoΝέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα agoΜε ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028 ξεκίνησαν τα έργα για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Project Voria στο Μαρούσι
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΣτα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν
-
REAL ESTATE2 εβδομάδες agoThe Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ5 ημέρες ago“Στα σκαριά” νέα επένδυση γραφείων σε γνωστό ακίνητο στον Ταύρο – Ποιά εταιρεία επενδύει





