Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πρακτικός οδηγός του ΣΕΒ με 10 βήματα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας

bizness.gr

Published

on

Επιχειρηματικότητα

Με σκοπό την κωδικοποίηση των οργανωτικών προσαρμογών που απαιτούνται, υπό το έκτακτο καθεστώς του κορονοϊού COVID-19, ο ΣΕΒ συνέταξε έναν πρακτικό οδηγό, που αφορά δέκα βασικά αυτονόητα ερωτήματα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας.

Με δεδομένο ότι η προστασία της υγείας και τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού είναι η πρώτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις, εξίσου σημαντικό είναι να διασφαλιστεί παράλληλα η οικονομική λειτουργία των επιχειρήσεων, για την προσφορά των απαραίτητων αγαθών και υπηρεσιών στους πολίτες, για τη διατήρηση του παραγωγικού ιστού την επόμενη μέρα, και για την προστασία των θέσεων εργασίας.

Όπως σημειώνεται, κάθε επιχείρηση καλείται να προσαρμοστεί στις σημερινές πρωτόγνωρες συνθήκες, προστατεύοντας τους εργαζόμενους, διατηρώντας τη λειτουργία, τις γραμμές εφοδιασμού, ενέργειας, επικοινωνίας και συναλλαγών, σε απρόβλεπτο προς το παρόν, χρονικό ορίζοντα.

Σύμφωνα με τον Οδηγό του ΣΕΒ, ο σχεδιασμός κάθε επιχείρησης πρέπει να περιλαμβάνει, μέτρα άμεσης αντίδρασης, πρωτοβουλίες διοικητικής αναδιοργάνωσης, αλλά και επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων για κάθε ενδεχόμενο. Παράλληλα, η δημιουργία εσωτερικού κλίματος ασφάλειας, ηρεμίας και κουλτούρας αλληλεγγύης και υπευθυνότητας, είναι η κρίσιμη διάσταση που μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Αναλυτικά τα 10 αυτά μέτρα αντίδρασης:

1. Τι προσαρμογές απαιτούνται;

Οι πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης στην παραγωγή, στην εργασία και στους πελάτες, προσαρμόζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, στη βάση τριών κεντρικών πυλώνων προσαρμογής:

  • Διαχείριση της κρίσης (θέσπιση ομάδας διαχείρισης κρίσης από υψηλόβαθμα στελέχη ή/και κρίσιμα πόστα, όπως υπεύθυνοι βάρδιας, εργοδηγοί, κοκ.)
  • Τεχνολογική προσαρμογή (τηλεργασία, cloud, teleconference, ασφάλεια δεδομένων κλπ).
  • Οργανωτική προσαρμογή με ευελιξία, οργάνωση της εργασίας, εσωτερική ανακατανομή ρόλων, εργαζομένων, συνδυασμοί (πχ. multitasking), κλπ.
2. Πως ενημερωνόμαστε για την πανδημία;
  • Ενημερωνόμαστε από επίσημες πηγές και φροντίζουμε για την ενημέρωση των εργαζομένων.
  • Υιοθετούμε πλήρως όλους τους κανόνες και τις οδηγίες ατομικής υγιεινής του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ, του ΕΛΙΝΥΑΕ και των λοιπών αρμοδίων φορέων και καλούμε τους εργαζόμενους να κάνουν το ίδιο.
  • Οι επίσημες ενημερώσεις, οδηγίες και σχετικά έγγραφα συγκεντρώνονται στη σελίδα του ΕΟΔΥ και του ΥΠΟΙΚ.
3. Πως οργανώνουμε την ενημέρωση στο εσωτερικό της επιχείρησης;
  • Με ειλικρίνεια, και διαρκή συνεννόηση μεταξύ διοικητικής ομάδας και εργαζομένων.
  • Ενημέρωση των εργαζομένων για τις ενέργειες της επιχείρησης
  • Είναι αναγκαίο να γίνει αντιληπτό από όλους ότι επιχειρήσεις και εργαζόμενοι έχουν αμοιβαία συμφέροντα και στην κρίση αυτή λειτουργούν ΜΑΖΙ.
  • Επιδιώκουμε τη συνεργασία και τις συμμετοχικές διαδικασίες με τους εργαζόμενους για το πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι.
  • Διαρκής ενημέρωση για τις σχετικές αποφάσεις της Πολιτείας.
  • Με τους πελάτες, επιδιώκουμε τη δημιουργία πνεύματος αλληλοκατανόησης.
4. Μπορούμε να βασιστούμε στην τηλεργασία – εξ αποστάσεως εργασία;
  • Όπου μπορούμε μειώνουμε την παρουσία εργαζομένων μέσω τηλεργασίας.
  • Επεξεργαζόμαστε πλάνα διεύρυνσης της τηλεργασίας για την επιχειρηματική συνέχεια. (Δείτε και τον Οδηγό Τηλεργασίας του ΣΕΒ εδώ).
5. Τι κάνουμε ως προς την αναγκαία υποδομή;
  • Εξετάζουμε όλες τις δυνατότητες (π.χ. για την τηλεργασία, τους ελέγχους, κλπ.).
  • Καθώς η εγκατάσταση νέων υποδομών τηλεπικοινωνίας μπορεί να είναι χρονοβόρα, εξαντλούμε τις υφιστάμενες δυνατότητες και τις υπάρχουσες εφαρμογές. Το κόστος των σχετικών εφαρμογών είναι πολύ χαμηλό, ή και δωρεάν.
  • Εξοπλίζουμε την επιχείρηση με κάθε δυνατό εξοπλισμό (θερμομετρητές, διαχωριστικά, κλπ.).
6. Υπάρχει Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης;
  • Αν όχι, ορίζουμε στέλεχος επιφορτισμένο με την ευθύνη συντονισμού και δημιουργούμε επιτελική ομάδα 2-4 υπεύθυνων στελεχών για λήψη άμεσων αποφάσεων.
7. Με ποιες διαδικασίες ενισχύουμε την προστασία της υγείας των εργαζομένων;
  • Απευθυνόμαστε στον Ιατρό Εργασίας (αν υπάρχει) ή στον Τεχνικό Ασφαλείας, καθώς και στο ΕΛΙΝΥΑΕ, για κατευθυντήριες οδηγίες και συμβουλές.
  • Με τακτικό αερισμό των χώρων εργασίας, συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού – κλιματισμού και τακτική απολύμανση / καθαρισμός επιφανειών, συσκευών, απολυμάνσεις, κ.λπ., σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  • Με χορήγηση κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.) και επίβλεψη της ορθής χρήσης τους.
  • Ελαχιστοποιούμε τους εξωτερικούς επισκέπτες πλην των απολύτως απαραίτητων (π.χ. τροφοδοσία) και διασφαλίζουμε πως κανείς που δεν έχει εργασία δεν εισέρχεται στο χώρο.
  • Εξαντλούμε τις δυνατότητες οργάνωσης της εργασίας σε βάρδιες με σταθερές συνθέσεις, ώστε να διευκολύνεται η ιχνηλάτηση και ο περιορισμός του κινδύνου εξάπλωσης.
8. Ποια είναι τα μέτρα προστασίας στο εσωτερικό της επιχείρησης;
  • Περιορίζουμε τις μετακινήσεις εντός των εγκαταστάσεων και διαχωρίζουμε τις διάφορες μονάδες για την ελαχιστοποίηση των επαφών.
  • Επιδιώκουμε τη μείωση των επαφών μεταξύ τμημάτων, και αυξάνουμε όπου είναι δυνατόν τις αποστάσεις μεταξύ εργαζομένων (1.5 – 2μ).
  • Αυστηρός έλεγχος καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων, π.χ. τουαλέτες, κουζίνες, αίθουσες συσκέψεων, κλπ.
  • Διασφαλίζουμε την περίμετρο της επιχείρησης.
  • Παρέχουμε γάντια, μάσκες, πλαστικούς φακέλους για έγγραφα, σε όλους όσους εισέρχονται και ενημερώνουμε για τη σωστή τους χρήση.
  • Εφαρμόζουμε τακτικά προληπτικές απολυμάνσεις των εγκαταστάσεων.
  • Μετά το πέρας της εργασίας κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες απολύμανσης, αλλά και επιπλέον καθαρισμούς και απολυμάνσεις στους κοινόχρηστους χώρους, WC, αποδυτήρια, κλπ.
  • Κρατάμε ημερολόγιο επαφών για τη διευκόλυνση της ιχνηλάτησης σε περίπτωση κρούσματος.
9. Τι κάνουμε σε περίπτωση συμπτωμάτων ή επιβεβαιωμένου κρούσματος;
  • Ενημερώνεται ο προϊστάμενος (ή Ιατρός Εργασίας αν υπάρχει) και ο εργαζόμενος απομακρύνεται άμεσα λαμβάνοντας και όλα τα απαραίτητα μέτρα.
  • Ειδοποιείται άμεσα ο ΕΟΔΥ ώστε να παράσχει τις απαραίτητες οδηγίες.
  • Απολυμαίνεται ο χώρος μετά την αποχώρηση του εργαζόμενου, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ενώ το ίδιο κάνουμε και σε κάθε χώρο από όπου έχει περάσει.
10.Τι κάνουμε για την επόμενη μέρα;
  • Προγραμματίζουμε την επόμενη μέρα σε όλες τις δομές.
  • Διασφαλίζουμε τις διαδικασίες για τη μέγιστη αξιοποίηση κάθε κρατικής βοήθειας.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

H ώρα του e-shop: Η διέξοδος των επιχειρήσεων τον καιρό του ιού

bizness.gr

Published

on

Online αγορές

To παγκόσμιο lockdown, ως αποτέλεσμα της έξαρσης του Covid-19, έδωσε ένα καθοριστικό κτύπημα στις επιχειρήσεις, ωστόσο, δεν επηρεάστηκαν όλες οι επιχειρήσεις στον ίδιο βαθμό.

Οι περισσότερο χαμένοι της υπόθεσης, είναι όσες εταιρείες δίσταζαν στο παρελθόν να προβούν σε αποφασιστικά βήματα προς τη ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και να εναρμονιστούν με το ανερχόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορεί να ήταν ήδη γνωστό ότι η μέρα θα ερχόταν που το ψώνισμα από υπολογιστή θα αντικαθιστούσε τη φυσική επίσκεψη σε μια επιχείρηση, λίγοι όμως ήταν αυτοί που προχώρησαν στην απαραίτητη αναβάθμιση της διαδικτυακής τους παρουσίας.

Η πανδημία ενίσχυσε την ταχύτητα με την οποία αυτή η αναπόφευκτη εξέλιξη θα ερχόταν, «πιάνοντας αρκετές επιχειρήσεις στον ύπνο». Πλέον, η διαδικτυακή παρουσία και η διάθεση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι απαραίτητη, αφού η φυσική παρουσία μιας επιχείρησης (κυρίως αυτών στον τομέα της λιανικής πώλησης) καθίσταται δευτερευούσης σημασίας.

Είναι όμως η υφιστάμενη κατάσταση εκτάκτους ανάγκης κάτι που θα συνεχίσει και στο μέλλον; Αξίζει να επενδύσει κάποιος σε ηλεκτρονικό κατάστημα έστω και τώρα; Μπορεί να ενταχθεί αυτή η επένδυση στον ήδη πιεσμένο προϋπολογισμό της χρονιάς;

Οι ειδικοί της Action Digital, με χρόνια εμπειρία στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και του διαδικτυακού μάρκετινγκ, δίνουν απαντήσεις για τις επιχειρήσεις και την απαραίτητη πια ψηφιοποίησή τους:

Έχω την ευχέρεια να επενδύσω σε e-shop?

Αυτή είναι μια ερώτηση που μπορεί να απαντηθεί με μια άλλη ερώτηση. Έχετε την ευχέρεια να ΜΗΝ επενδύσετε σε ηλεκτρονικό κατάστημα; Ιδίως τώρα, που οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένου και της Κύπρου) προχωρούν με μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), ανάμεσα στα οποία είναι εξαιρετικά πιθανόν να περιλαμβάνεται και κονδύλι για ψηφιακή αναβάθμιση.

Αλλά ακόμα και αν δεν υπήρχε η κρατική βοήθεια, μια επιχείρηση στον τομέα της λιανικής πώλησης δεν μπορεί να μην επενδύσει σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι λιανικές πωλήσεις σε καταστήματα βρίσκονται εδώ και χρόνια σε καθοδική πορεία. Ολοένα και περισσότερος κόσμος ανακαλύπτει την ευκολία του εύκολου και γρήγορου ψωνίσματος από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου του, χωρίς να αναγκάζεται να διαμορφώνει το πρόγραμμα του αναλόγως των ωρών εργασίας των καταστημάτων. Μαζί με τους καταναλωτές όμως, και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λιανικής πώλησης βλέπουν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς μπορεί να μειώσει αισθητά τα λειτουργικά έξοδα (ενοίκιο, ρεύμα, μισθολόγιο).

Και αν εσείς ακόμα το σκέφτεστε να δραστηριοποιηθείτε διαδικτυακά, να είστε σίγουροι ότι οι ανταγωνιστές σας δεν διατηρούν τους ίδιους ενδοιασμούς.

OK, να επενδύσω, αλλά θα προτιμήσω ένα έτοιμο template

Ένα έτοιμο template είναι εξαιρετική ιδέα για μια επιχείρηση που θέλει να κάνει σταδιακά βήματα ή που η πώληση προϊόντων δεν αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματός της. Υπάρχουν πολλές και φθηνές λύσεις διαδικτυακά. Εάν όμως σας ενδιαφέρει πραγματικά να ασχοληθείτε και να αναβαθμίσετε την επιχείρηση σας, τα templates δεν μπορούν να σας βοηθήσουν. Αν ψάχνετε να αποφύγετε τη πολυπλοκότητα, και να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αποκλειστικά με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει τις δικές σας ανάγκες (και του τελικού χρήστη), δεν μπορείτε να περιοριστείτε σε έτοιμες λύσεις που φτιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες οποιασδήποτε επιχείρησης. Ένα εστιατόριο έχει διαφορετικές ανάγκες από ένα κατάστημα που πουλά ρούχα ή μια επιχείρηση περιποίησης κατοικίδιων.

Μια συμβουλή θα ήταν, πριν να κάνετε οποιαδήποτε κίνηση, να σκεφτείτε τις ανάγκες της επιχείρησης σας και κατά πόσον αυτές μπορούν να καλυφθούν με τη χρήση ενός έτοιμου template.

Μπορεί όμως ένα e-shop να μειώσει τα λειτουργικά μου έξοδα;

Ναι, μπορεί και σε μεγάλο βαθμό μάλιστα. Ακόμα και όταν η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τελειώσει, η αλλαγή της νοοτροπίας όσον αφορά στη χρήση ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Σιγά, αλλά σταθερά, ο κόσμος θα σταματήσει να εξαρτάται από τις φυσικές τοποθεσίες και θα στηρίζεται περισσότερο στις διαδικτυακές αγορές. Με αυτά τα δεδομένα, πολλές επιχειρήσεις δεν θα χρειάζονται πια φυσικές τοποθεσίες, απαλείφοντας έτσι αυτόματα την ανάγκη για ενοίκιο εργασιακού χώρου, πληρωμή λογαριασμών, αλλά και αυξημένου προσωπικού που πρέπει να βρίσκεται εκεί συνεχώς.

Ακόμα όμως και αν συνεχίζετε να συνδυάζετε τη διαδικτυακή παρουσία με τη φυσική, το e-shop σας προσφέρει ευκαιρίες και ανοίγει ορίζοντες που πριν δεν τους είχατε καν διανοηθεί. Πλέον το πελατολόγιο σας δεν περιορίζεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να διαβούν το κατώφλι σας, αλλά επεκτείνεται σε -κυριολεκτικά- όλο τον κόσμο! Οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει πρόσβαση στην επιχείρηση σας, στις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας!

Και τι γίνεται εάν αυτό οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης; Κανένα πρόβλημα, απλά προσθέστε σελίδες με προϊόντα! Δεν υπάρχει ανάγκη να αγοράσετε μεγαλύτερο κατάστημα για να δείξετε το εύρος της προσφερόμενης γκάμας προϊόντων, απλά θέλετε περισσότερες φωτογραφίες! Οι επιχειρήσεις που ανθίζουν είναι οι ευέλικτες και τίποτε δεν μπορεί να σας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία από το διαδίκτυο.

Και αν στο πίσω μέρος του μυαλού σας είναι τα λογιστικά προβλήματα λειτουργίας ενός e-shop, να μην ανησυχείτε καθόλου. Στην Action Digital μπορούμε να σας συμβουλεύσουμε σε κάθε στάδιο της διαδικασίας και να σας φέρουμε σε επαφή με εταιρείες που ασχολούνται με logistics σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κοίτα, καταλαβαίνω τι λες αλλά έτσι μεταξύ μας πιστεύω ότι αυτό θα τελειώσει σύντομα

Μακάρι, αλλά ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο και η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επιλυθεί, οικονομικοί αναλυτές και σύμβουλοι προβλέπουν ότι η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην κοινωνία και κατ’ επέκταση στην παγκόσμια οικονομία.

Παρά όμως τις όποιες προβλέπεις των ειδικών, όλοι συμφωνούν ότι η αξία της τεχνολογίας σε αυτήν την κρίση είναι ανεκτίμητη. Χωρίς το διαδίκτυο δεν θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τις ζωές μας κανονικά, δεν θα μπορούσαμε να δουλεύουμε από σπίτι ούτε θα μπορούσαμε να παραμείνουμε περιορισμένοι εάν δεν είχαμε διαδικτυακή ψυχαγωγία. Αυτή η υποχρεωτική έκθεση της κοινωνίας στην τεχνολογία σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχει ως αποτέλεσμα να μάθει πολύ περισσότερος κόσμος τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών. Και όταν ο καταναλωτής εκτεθεί σ’ αυτή την εναλλακτική και βιώσει πρακτικά την ευκολία που παρέχει, δύσκολα θα επιστρέψει πίσω στον παλιό τρόπο ψωνίσματος ή τουλάχιστον η ηλεκτρονική αγορά θα γίνει πολύ μεγαλύτερο κομμάτι τις ζωής του.

Κορονοϊός ή όχι, η διαδικτυακή αλληλεπίδραση μεταξύ μας αυξήθηκε και ήρθε για να μείνει. Το πεδίο του ανταγωνισμού πλέον μετατοπίζεται στο διαδίκτυο και η επιχείρηση σας θα πρέπει να είναι έτοιμη για να χειριστεί τις προκλήσεις της νέας εποχής.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ε.Σ.Α.: Ζητά άμεση προνομιακή χρηματοδότηση μεταχρονολογημένων επιταγών

bizness.gr

Published

on

Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών επανέρχεται στο φλέγον θέμα των μεταχρονολογημένων επιταγών και άλλων αξιογράφων, για να υπενθυμίσει ότι το ζήτημα έχει δύο όψεις.

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα σε σχετική του ανακοίνωση ο Ε.Σ.Α.:

«Η πρόσφατη παρέμβαση της κυβέρνησης ρύθμισε ολοκληρωμένα μόνο το ένα σκέλος, αυτό του εκδότη δίνοντας παράταση 75 ημερών για την πληρωμή των αξιογράφων, αλλά παραμένουν θέματα προς ρύθμιση που αφορούν τους κομιστές των επιταγών/αξιογράφων, οι οποίοι αδυνατούν να καλύψουν τις δικές τους υποχρεώσεις. Τις δυσκολίες αυτές βιώνουν κυρίως οι μικρές επιχειρήσεις χονδρικού εμπορίου, οι εισαγωγείς, οι βιοτεχνίες και οι μικρές παραγωγικές μονάδες που πρέπει να εξοφλήσουν τους προμηθευτές προϊόντων και πρώτων υλών, αδυνατώντας να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους στην εσωτερική αγορά και στο εξωτερικό.

Η πρόταση που ακούστηκε σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης το Σαββατοκύριακο, ότι οι κομιστές “θα πάνε στην τράπεζα τους να ζητήσουν προεξόφληση των επιταγών και εφόσον είναι αξιόχρεοι, οι τράπεζες έχουν δεσμευτεί να εξοφλήσουν κατά προτεραιότητα αυτές τις επιταγές”, δημιούργησε τεράστια ανησυχία σε χιλιάδες μικρομεσαίους.

Με τον προτεινόμενο τρόπο οι κομιστές των επιταγών οδηγούνται μαθηματικά στην οικονομική καταστροφή, αφενός γιατί ελάχιστοι θα μπορέσουν να τύχουν χρηματοδότησης από τις τράπεζες και αφετέρου γιατί και αν ακόμα το καταφέρουν, θα έχουν δανειστεί κεφάλαια που θα είναι αδύνατον να αποπληρώσουν, εάν δεν εισπράξουν τις επιταγές που έχουν στην κατοχή τους.

Είναι σίγουρο πως εφόσον το ζήτημα δε ρυθμιστεί και για τις δύο πλευρές, θα οδηγήσει χιλιάδες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, σε οριστικό λουκέτο.

Με σκοπό την οριστική επίλυση του θέματος των επιταγών, ο Ε.Σ.Α έστειλε σήμερα επιστολή στους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης & Επενδύσεων, που επαναφέρει στο προσκήνιο την ολοκληρωμένη πρόταση που είχε στείλει με επιστολή την 23^η Μαρτίου 2020 η οποία έτυχε καθολικής αποδοχής των φορέων επιχειρηματικότητας και ανέφερε στα σημεία 3 & 4 τα κάτωθι:
  • Οι Τράπεζες να υποχρεούνται αμέσως να παράσχουν χρηματοδότηση στον εκδότη μιας ακάλυπτης επιταγής ίση με το 100% του ποσού της αξίας της, με χορήγηση δυνατότητας υπερανάληψης από τον λογαριασμό από τον οποίο σύρεται η επιταγή, με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και με προνομιακό συμβολικό επιτόκιο. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο χρηματοδότησης ανά πελάτη με βάση τον συνήθη κύκλο εργασιών της επιχείρησης. Από την άλλη, ο πελάτης θα πρέπει να αποδεικνύει την έκδοση της επιταγής πριν την 10.3.2020 προσκομίζοντας το αντίστοιχο παραστατικό προς εξόφληση του οποίου είχε εκδώσει την επιταγή (π.χ. τιμολόγιο, σύμβαση κ.λπ.). Ας σημειωθεί ότι σήμερα τα επιτόκια διατραπεζικού δανεισμού Euribor είναι αρνητικά και όλες οι κεντρικές τράπεζες προσφέρουν μηδενικά επιτόκια.
  • Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο ο εκδότης μιας μεταχρονολογημένης επιταγής δεν ασκήσει το ως άνω δικαίωμά του (όπως αυτό θα αποδεικνύεται από σχετική βεβαίωση της Τράπεζας του εκδότη), ο κομιστής της επιταγής θα δικαιούται άμεσης έκτακτης χρηματοδότησης από την Τράπεζα του, ακόμη και καθ’ υπέρβαση του χρηματοδοτικού του ορίου, ίση με το 100% του ποσού της επιταγής. Η άσκηση του παραπάνω δικαιώματος του κομιστή προϋποθέτει την εκχώρηση στην χρηματοδοτούσα Τράπεζα όλων των δικαιωμάτων του επί της επιταγής. Και η χρηματοδότηση αυτή θα έχει την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Θα πρέπει δε να υπάρξει η πρόβλεψη ότι η Τράπεζα πριν απαιτήσει από τον πελάτη της – κομιστή της επιταγής, την αξία αυτής, υποχρεούται να στραφεί προηγουμένως κατά του εκδότη της επιταγής και των τυχών οπισθογράφων της. Και σε αυτή την περίπτωση ο κομιστής της επιταγής θα πρέπει να αποδεικνύει την αιτία για την οποία κατέχει την επιταγή καθώς και την μεταχρονολογημένη έκδοσή της.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με τη συμμετοχή του στο δημόσιο διάλογο δηλώνει πρόθυμος να φανεί χρήσιμος όπου χρειαστεί και εξακολουθεί να καλεί τις επιχειρήσεις αλλά και τους ιδιώτες που μπορούν, να καλύπτουν στο ακέραιο το σύνολο των υποχρεώσεων τους, συμπεριλαμβανομένων και των επιταγών που έχουν εκδώσει, ώστε να καταστεί ευκολότερη η στήριξη αυτών που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Το τέλος αυτής της κρίσης θα μας βρει πάλι όλους μαζί και η υπεύθυνη στάση που θα δείξει ο καθένας μας, θα είναι η σημαντικότερη παρακαταθήκη του για την επόμενη μέρα.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΒΕΠ: Ζητά αξιοποίηση κονδυλίων από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014 – 2020»

bizness.gr

Published

on

Πρόεδρος του ΒΕΠ

Άμεση αξιοποίηση κονδυλίων από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014 – 2020», στο οποίο προβλέπονται δράσεις για να αναστραφούν τάσεις συρρίκνωσης στην παραγωγική βάση επιχειρήσεων της Αττικής, καλεί ο Πρόεδρος του ΒΕΠ κ. Ανδριανός Μιχάλαρος τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Πατούλη με επείγουσα επιστολή του.

Αντικειμενικός σκοπός είναι η αξιοποίηση διαθέσιμων κονδυλίων εγκαίρως και για όσο θα επιτείνεται η αβεβαιότητα στην αγορά από τις ειδικές συνθήκες που έχουν προκληθεί από την εξάπλωση του στελέχους κορονοϊού “Covid-19”. «Ας αξιοποιηθεί άμεσα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ‘Αττική 2014 -2020’ και για τη στήριξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων οι οποίες αναμένουν άμεσα λύσεις με στόχο να μην δούμε ‘λουκέτα’ και αύξηση ανεργίας», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδριανός Μιχάλαρος μεταφέροντας την έκκληση της Διοικούσας Επιτροπής για συνεργασία μεταξύ Β.Ε.Π. και Περιφέρειας Αττικής.

Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς εξηγεί στον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργο Πατούλη ότι το διοικητικό και επιστημονικό δυναμικό του Επιμελητηρίου βρίσκεται στη διάθεση της Περιφέρειας Αττικής για τηλεδιάσκεψη, στην οποία θα εξετασθούν οι δυνατότητες στήριξης του βιοτεχνικού κόσμου και της επιχειρηματικότητας. Υπογραμμίζει ότι συντάσσεται με τις προσπάθειες που καταβάλλει ο κ. Πατούλης για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, ζητεί την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου κονδυλίου για τη στήριξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, ενώ αποδίδει τα εύσημα στην Κυβέρνηση για τα μέτρα που λαμβάνει για την προστασία της εθνικής οικονομίας.

Από την αρχή της κρίσης, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιώς παρακολουθεί τις εξελίξεις σχετικώς με την εξάπλωση του στελέχους κορονοϊού “Covid-19”, επικοινωνεί συνεχώς με τις επιχειρήσεις – μέλη του και πραγματοποιεί σε καθημερινή βάση τηλεδιασκέψεις της Διοικούσας Επιτροπής εκτιμώντας την κατάσταση και διαμορφώνοντας τη θέση του. Στο πλαίσιο αυτό, έχει αποστείλει προτάσεις προς τους Υπουργούς Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη και Εργασίας κ. Ιωάννη Βρούτση.

Βασική στόχευση είναι η ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας χωρίς να χαθεί άλλος χρόνος και με τη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων που θα αποδοθούν προς τις επιχειρήσεις με τη μορφή επιδοτήσεως και όχι ως δανειοδότηση, συνεπώς και υποθήκευση της οποιασδήποτε αναπτυξιακής προοπτικής.

Έγκαιρα το ΒΕΠ έχει προτείνει προς την Κυβέρνηση και κάθε άλλο αρμόδιο φορέα πως πρέπει να καταρτιστεί «Δράση χρηματοδότησης – ενίσχυσης ΜΜΕ λόγω απώλειας εισοδήματος». Θα αφορά στην ενίσχυση επιχειρήσεων που πλήττονται από τις ειδικές συνθήκες που προκαλεί η επιδημία του “Covid-19” με ένταση ,ενίσχυσης των αιτήσεων αποζημίωσης έως 100% του συνολικού απολεσθέντος εισοδήματος, έως ένα συγκεκριμένο ποσό που θα ορίζεται από τη Δράση.

Αυτή η Δράση θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να ενισχύσει τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις με σύντομες διαδικασίες, προκειμένου να εξακολουθήσει η λειτουργία τους και να εξυπηρετηθούν οι ανελαστικές ανάγκες τους.

Continue Reading
Advertisement

Trending