Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πρακτικός οδηγός του ΣΕΒ με 10 βήματα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας

bizness.gr

Published

on

Επιχειρηματικότητα

Με σκοπό την κωδικοποίηση των οργανωτικών προσαρμογών που απαιτούνται, υπό το έκτακτο καθεστώς του κορονοϊού COVID-19, ο ΣΕΒ συνέταξε έναν πρακτικό οδηγό, που αφορά δέκα βασικά αυτονόητα ερωτήματα για τη συνέχιση της επιχειρηματικής λειτουργίας.

Με δεδομένο ότι η προστασία της υγείας και τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού είναι η πρώτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις, εξίσου σημαντικό είναι να διασφαλιστεί παράλληλα η οικονομική λειτουργία των επιχειρήσεων, για την προσφορά των απαραίτητων αγαθών και υπηρεσιών στους πολίτες, για τη διατήρηση του παραγωγικού ιστού την επόμενη μέρα, και για την προστασία των θέσεων εργασίας.

Όπως σημειώνεται, κάθε επιχείρηση καλείται να προσαρμοστεί στις σημερινές πρωτόγνωρες συνθήκες, προστατεύοντας τους εργαζόμενους, διατηρώντας τη λειτουργία, τις γραμμές εφοδιασμού, ενέργειας, επικοινωνίας και συναλλαγών, σε απρόβλεπτο προς το παρόν, χρονικό ορίζοντα.

Σύμφωνα με τον Οδηγό του ΣΕΒ, ο σχεδιασμός κάθε επιχείρησης πρέπει να περιλαμβάνει, μέτρα άμεσης αντίδρασης, πρωτοβουλίες διοικητικής αναδιοργάνωσης, αλλά και επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων για κάθε ενδεχόμενο. Παράλληλα, η δημιουργία εσωτερικού κλίματος ασφάλειας, ηρεμίας και κουλτούρας αλληλεγγύης και υπευθυνότητας, είναι η κρίσιμη διάσταση που μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Αναλυτικά τα 10 αυτά μέτρα αντίδρασης:

1. Τι προσαρμογές απαιτούνται;

Οι πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης στην παραγωγή, στην εργασία και στους πελάτες, προσαρμόζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, στη βάση τριών κεντρικών πυλώνων προσαρμογής:

  • Διαχείριση της κρίσης (θέσπιση ομάδας διαχείρισης κρίσης από υψηλόβαθμα στελέχη ή/και κρίσιμα πόστα, όπως υπεύθυνοι βάρδιας, εργοδηγοί, κοκ.)
  • Τεχνολογική προσαρμογή (τηλεργασία, cloud, teleconference, ασφάλεια δεδομένων κλπ).
  • Οργανωτική προσαρμογή με ευελιξία, οργάνωση της εργασίας, εσωτερική ανακατανομή ρόλων, εργαζομένων, συνδυασμοί (πχ. multitasking), κλπ.
2. Πως ενημερωνόμαστε για την πανδημία;
  • Ενημερωνόμαστε από επίσημες πηγές και φροντίζουμε για την ενημέρωση των εργαζομένων.
  • Υιοθετούμε πλήρως όλους τους κανόνες και τις οδηγίες ατομικής υγιεινής του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ, του ΕΛΙΝΥΑΕ και των λοιπών αρμοδίων φορέων και καλούμε τους εργαζόμενους να κάνουν το ίδιο.
  • Οι επίσημες ενημερώσεις, οδηγίες και σχετικά έγγραφα συγκεντρώνονται στη σελίδα του ΕΟΔΥ και του ΥΠΟΙΚ.
3. Πως οργανώνουμε την ενημέρωση στο εσωτερικό της επιχείρησης;
  • Με ειλικρίνεια, και διαρκή συνεννόηση μεταξύ διοικητικής ομάδας και εργαζομένων.
  • Ενημέρωση των εργαζομένων για τις ενέργειες της επιχείρησης
  • Είναι αναγκαίο να γίνει αντιληπτό από όλους ότι επιχειρήσεις και εργαζόμενοι έχουν αμοιβαία συμφέροντα και στην κρίση αυτή λειτουργούν ΜΑΖΙ.
  • Επιδιώκουμε τη συνεργασία και τις συμμετοχικές διαδικασίες με τους εργαζόμενους για το πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι.
  • Διαρκής ενημέρωση για τις σχετικές αποφάσεις της Πολιτείας.
  • Με τους πελάτες, επιδιώκουμε τη δημιουργία πνεύματος αλληλοκατανόησης.
4. Μπορούμε να βασιστούμε στην τηλεργασία – εξ αποστάσεως εργασία;
  • Όπου μπορούμε μειώνουμε την παρουσία εργαζομένων μέσω τηλεργασίας.
  • Επεξεργαζόμαστε πλάνα διεύρυνσης της τηλεργασίας για την επιχειρηματική συνέχεια. (Δείτε και τον Οδηγό Τηλεργασίας του ΣΕΒ εδώ).
5. Τι κάνουμε ως προς την αναγκαία υποδομή;
  • Εξετάζουμε όλες τις δυνατότητες (π.χ. για την τηλεργασία, τους ελέγχους, κλπ.).
  • Καθώς η εγκατάσταση νέων υποδομών τηλεπικοινωνίας μπορεί να είναι χρονοβόρα, εξαντλούμε τις υφιστάμενες δυνατότητες και τις υπάρχουσες εφαρμογές. Το κόστος των σχετικών εφαρμογών είναι πολύ χαμηλό, ή και δωρεάν.
  • Εξοπλίζουμε την επιχείρηση με κάθε δυνατό εξοπλισμό (θερμομετρητές, διαχωριστικά, κλπ.).
6. Υπάρχει Ομάδα Διαχείρισης Κρίσης;
  • Αν όχι, ορίζουμε στέλεχος επιφορτισμένο με την ευθύνη συντονισμού και δημιουργούμε επιτελική ομάδα 2-4 υπεύθυνων στελεχών για λήψη άμεσων αποφάσεων.
7. Με ποιες διαδικασίες ενισχύουμε την προστασία της υγείας των εργαζομένων;
  • Απευθυνόμαστε στον Ιατρό Εργασίας (αν υπάρχει) ή στον Τεχνικό Ασφαλείας, καθώς και στο ΕΛΙΝΥΑΕ, για κατευθυντήριες οδηγίες και συμβουλές.
  • Με τακτικό αερισμό των χώρων εργασίας, συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού – κλιματισμού και τακτική απολύμανση / καθαρισμός επιφανειών, συσκευών, απολυμάνσεις, κ.λπ., σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  • Με χορήγηση κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.) και επίβλεψη της ορθής χρήσης τους.
  • Ελαχιστοποιούμε τους εξωτερικούς επισκέπτες πλην των απολύτως απαραίτητων (π.χ. τροφοδοσία) και διασφαλίζουμε πως κανείς που δεν έχει εργασία δεν εισέρχεται στο χώρο.
  • Εξαντλούμε τις δυνατότητες οργάνωσης της εργασίας σε βάρδιες με σταθερές συνθέσεις, ώστε να διευκολύνεται η ιχνηλάτηση και ο περιορισμός του κινδύνου εξάπλωσης.
8. Ποια είναι τα μέτρα προστασίας στο εσωτερικό της επιχείρησης;
  • Περιορίζουμε τις μετακινήσεις εντός των εγκαταστάσεων και διαχωρίζουμε τις διάφορες μονάδες για την ελαχιστοποίηση των επαφών.
  • Επιδιώκουμε τη μείωση των επαφών μεταξύ τμημάτων, και αυξάνουμε όπου είναι δυνατόν τις αποστάσεις μεταξύ εργαζομένων (1.5 – 2μ).
  • Αυστηρός έλεγχος καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων, π.χ. τουαλέτες, κουζίνες, αίθουσες συσκέψεων, κλπ.
  • Διασφαλίζουμε την περίμετρο της επιχείρησης.
  • Παρέχουμε γάντια, μάσκες, πλαστικούς φακέλους για έγγραφα, σε όλους όσους εισέρχονται και ενημερώνουμε για τη σωστή τους χρήση.
  • Εφαρμόζουμε τακτικά προληπτικές απολυμάνσεις των εγκαταστάσεων.
  • Μετά το πέρας της εργασίας κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες απολύμανσης, αλλά και επιπλέον καθαρισμούς και απολυμάνσεις στους κοινόχρηστους χώρους, WC, αποδυτήρια, κλπ.
  • Κρατάμε ημερολόγιο επαφών για τη διευκόλυνση της ιχνηλάτησης σε περίπτωση κρούσματος.
9. Τι κάνουμε σε περίπτωση συμπτωμάτων ή επιβεβαιωμένου κρούσματος;
  • Ενημερώνεται ο προϊστάμενος (ή Ιατρός Εργασίας αν υπάρχει) και ο εργαζόμενος απομακρύνεται άμεσα λαμβάνοντας και όλα τα απαραίτητα μέτρα.
  • Ειδοποιείται άμεσα ο ΕΟΔΥ ώστε να παράσχει τις απαραίτητες οδηγίες.
  • Απολυμαίνεται ο χώρος μετά την αποχώρηση του εργαζόμενου, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ενώ το ίδιο κάνουμε και σε κάθε χώρο από όπου έχει περάσει.
10.Τι κάνουμε για την επόμενη μέρα;
  • Προγραμματίζουμε την επόμενη μέρα σε όλες τις δομές.
  • Διασφαλίζουμε τις διαδικασίες για τη μέγιστη αξιοποίηση κάθε κρατικής βοήθειας.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Barilla Hellas: βελτίωση αποτελεσμάτων το 2019, μηδενικός δανεισμός και επενδύσεις

bizness.gr

Published

on

Στο ποσό των 75,9 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Barilla Hellas το 2019 έναντι 73,6 εκατ. ευρώ το 2018, σημειώνοντας αύξηση 3,1%.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας κατέγραψαν αύξηση 8,8% και διαμορφώθηκαν στα 36 εκατ. ευρώ από 33,1 εκατ. ευρώ το 2018. Παράλληλα, το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 47,5% από 45% το 2018, αντικατοπτρίζοντας την αύξηση της συνεισφοράς των προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας στο συνολικό προϊοντικό μείγμα.

Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 12,3% και διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 32,3 εκατ. ευρώ από 28,8 εκατ. ευρώ το 2018. Ως αποτέλεσμα της αύξησης των λειτουργικών εξόδων, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) μειώθηκαν και ανήλθαν σε 5,1 εκατ. ευρώ έναντι 6,6 εκατ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος.

Υλοποιώντας το επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2015, η Barilla Hellas το 2019 επένδυσε 1,7 εκατ. ευρώ στην αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού των εγκαταστάσεων της. Σημειώνεται ότι η Barilla Hellas συνεχίζει να διατηρεί μηδενικό δανεισμό, χρηματοδοτώντας τις επενδύσεις της αποκλειστικά μέσω ιδίων κεφαλαίων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το 2019 τα προϊόντα Barilla, επιβεβαίωσαν τον ηγετικό τους ρόλο στην premium αγορά, επεκτείνοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία τους στην Ελλάδα μέσω της καινοτόμου σειράς Barilla Legumes. Tα προϊόντα Wasa εξακολούθησαν τη δυναμική τους διείσδυση στην αγορά. Το portfolio των GranCreale διευρύνθηκε με το GranCereale Frutta Biscuit.

Απολύτως ευθυγραμμισμένη με την αποστολή «Good for you Good for the planet” του ομίλου Barilla, η συνεισφορά της Barilla Hellas στην παγκόσμια πορεία αειφορίας του Ομίλου, συνεχίστηκε και το 2019 σε πολλά επίπεδα.

Οι δράσεις του «Προγράμματος Ελληνικού Σίτου MISKO» διευρύνθηκαν ακόμη περισσότερο το 2019. Μέσα από την έρευνα και την ανάπτυξη πρωτότυπων αγροτικών πρακτικών, οι Έλληνες αγρότες κατάφεραν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δραστηριότητάς τους.

Σε συνεργασία με αλυσίδες λιανικής πώλησης, η Barilla Hellas υλοποίησε δράσεις ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για τη σπατάλη φαγητού, προτείνοντας λύσεις που εκπαιδεύουν το ευρύ κοινό να αξιοποιεί ότι περισσεύει από το καθημερινό γεύμα για να δημιουργεί νέες, εμπνευσμένες συνταγές με ζυμαρικά.

Σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, η Barilla Hellas, συνεπής με τη δέσμευση που ανέλαβε ο Ομίλος Barilla το 2019, θα χρησιμοποιεί συσκευασίες σχεδιασμένες να είναι 100% ανακυκλώσιμες-σύμφωνα με τις υπάρχουσες τεχνολογίες ανακύκλωσης- και θα διαθέτει τα προϊόντα της σε όλες στις αγορές μόνο σε φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες μέχρι το 2020.

Επιπλέον, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Barilla Hellas μειώθηκε ακόμη περισσότερο μέσα στο 2019. Οι εκπομπές CO2 στο εργοστάσιο της Θήβας, μειώθηκαν κατά 15% σε σχέση με το 2016, η κατανάλωση νερού μειώθηκε κατά 5% σε σχέση με το 2016, ενώ η ανακύκλωση των γενικών απορριμμάτων της εγκατάστασης έφτασε στο 95%.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Επενδύει στη μικρή λιανική στην Ελλάδα η British American Tobacco

bizness.gr

Published

on

British American Tobacco

Στην ενίσχυση του ελληνικού λιανεμπορίου προχωρά η British American Tobacco, στο πλαίσιο των ενεργειών της για συμβολή στην προσπάθεια άμεσης αποκατάστασης της λειτουργίας της αγοράς μετά την περίοδο της καραντίνας λόγω του κορονοϊού.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, το ελληνικό λιανεμπόριο ενισχύεται με πάνω από 10 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς ο Όμιλος προχωρά σε νέες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Έπειτα από δύο χρόνια δυναμικής παρουσίας στην ελληνική αγορά και σε συνέχεια της ζήτησης από τους λιανεμπόρους και τους καταναλωτές, ως μια επιτυχημένη διεθνώς εναλλακτική του καπνίσματος, το προϊόν ατμίσματος Vype ePen 3, που πρόσφατα αναδείχθηκε ως προϊόν της χρονιάς στην κατηγορία ατμίσματος στη μεγαλύτερη έρευνα καταναλωτών που πραγματοποιείται στη Βρετανία για καινοτόμα προϊόντα, επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του στα σημεία λιανικής πώλησης.

Αρχικά, οι συσκευές θα είναι διαθέσιμες σε περίπου 1.500 σημεία λιανικής πώλησης (περίπτερα και μίνι-μάρκετ) σε όλη την Ελλάδα, με τη δυνατότητα να επεκταθούν και σε περαιτέρω σημεία πώλησης μέσα στην επόμενη περίοδο.

Επίσης, η στρατηγική συνεργασία της British American Tobacco Hellas με την NOBACCO ενισχύεται, καθώς το Vype ePen 3 θα συνεχίσει να διατίθενται και μέσω των σημείων πώλησης της NOBACCO και του ηλεκτρονικού καταστήματος nobacco.gr/vype.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της British American Tobacco Hellas, Vitalii Kochenko, δήλωσε: «Ιδιαίτερα σε αυτή την συγκυρία που η ελληνική οικονομία προσπαθεί να επανέλθει μετά την περίοδο του κορονοϊού, θεωρούμε υποχρέωσή μας να στηρίξουμε περαιτέρω τους Έλληνες λιανέμπορους, επιλέγοντας τη μικρή λιανική στην Ελλάδα ως μια από τις σημαντικές αγορές πανευρωπαϊκά που παρουσιάζουμε την προηγμένη τεχνολογία του Vype».

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες πανευρωπαϊκά, όπου ο Όμιλος της British American Tobacco διαθέτει ολόκληρη τη γκάμα των προϊόντων επόμενης γενιάς δυνητικά μειωμένου κινδύνου (θερμαινόμενο προϊόν καπνού glo και προϊόν ατμίσματος Vype). Οι νέες επενδύσεις της British American Tobacco αναμένεται, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, να αυξήσουν περαιτέρω και την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο Διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο του Ομίλου στον Πειραιά.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έως τέλος Αυγούστου η ενεργοποίηση του Ταμείου Εγγυήσεων για τον πρωτογενή τομέα

bizness.gr

Published

on

Χαρτονομίσματα των 50 ευρώ

Για την ανθεκτικότητα που έδειξε ο πρωτογενής τομέας στη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού καθώς και για τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, μίλησαν οι συμμετέχοντες του διαδικτυακού σεμιναρίου που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) σχετικά με τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον γεωργικό τομέα.

Κατά τη διάρκεια της ομιλία του ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας υπογράμμισε ότι η ενεργοποίηση του Ταμείου Εγγυήσεων αναμένεται να γίνει έως τα τέλη Αυγούστου.

Όπως σημείωσε ο αρχικός προγραμματισμός για ενεργοποίηση αυτού του χρηματοδοτικού εργαλείου για τον πρωτογενή τομέα ήταν να γίνει τον Ιούλιο, ωστόσο η πανδημία του κορονοϊού που έπληξε όλο τον πλανήτη, καθυστέρησε την όλη διαδικασία.

Παράλληλα ο αρμόδιος υπουργός μίλησε για την ανάγκη χρηματοδότησης του πρωτογενούς τομέα σημειώνοντας πως «η κυβέρνησή μας έχει αναπτύξει μέχρι τώρα παραγωγική συνεργασία με την ΕΤΕπ». Μεταξύ άλλων «πρωταρχικός στόχος είναι να παραμείνουν οι νέοι στα χωράφια καθώς η μέση ηλικία των ανθρώπων που απασχολούνται στο πρωτογενή τομέα ολοένα και αυξάνει». «Στην Ελλάδα» είπε ο κ. Σκρέκας «πάνω από το 30% αυτών που εργάζονται στη γεωργία είναι άνω των 64 ετών ενώ μόλις το 5% κάτω των 35 ετών καθώς δεν πιστεύουν ότι μπορούν να έχουν ένα βιώσιμο εισόδημα».

Ο κ. Σκρέκας έθεσε επίσης το ερώτημα «Πώς μπορούμε να αυξήσουμε τη συνεισφορά του πρωτογενούς τομέα στο Εθνικό Ακαθάριστο Προϊόν» αλλά και «πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας την επόμενη δεκαετία, ενώ την ίδια στιγμή να παράγουμε νέα, καλύτερης ποιότητας προϊόντα, σε μεγαλύτερες ποσότητες για να επιτευχθούν οι στόχοι της Ευρώπης για το 2030;».

Για να απαντήσει πως «για να επιτευχθούν όλοι οι παραπάνω στόχοι χρειάζεται χρηματοδότηση».

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Αντριου Μακντάουελ κατά την ομιλία του υπογράμμισε πως «η γεωργία και η βιοοικονομία βρίσκονται στις πρώτες προτεραιότητες της ΕΤΕπ».

Πρόσθεσε πως κατά τα προηγούμενα χρόνια έγιναν μεγάλες προσπάθειες προκειμένου να δημιουργηθούν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. «Τα τελευταία πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων “έριξε” στην ευρωπαϊκή αγορά περί τα 23 δισ. ευρώ» δήλωσε και συμπλήρωσε πως «η γεωργία απορρόφησε το 6% το 2013» ενώ την τελευταία τετραετία το ποσοστό αυτό ανέρχεται πλέον σε 9%.

Αναφερόμενος στους νέους γεωργούς ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ υπογράμμισε πως «χρειάζονται στήριξη» καθώς και οι επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις που όπως είπε μεταξύ άλλων θα αναπτύξουν νέες ποικιλίες σπόρων οι οποίες «θα έχουν ως παράδειγμα μεγαλύτερη αντοχή στην κλιματική αλλαγή, αυξάνοντας παράλληλα και την παραγωγικότητά τους».

Μιλώντας για την πανδημία του κορονοϊού ο κ. Μακντάουελ ανέφερε πως «παρουσιάστηκαν μεγάλες προκλήσεις και πρέπει να καταβληθούν μεγαλύτερες προσπάθειες για να δημιουργηθούν νέες πρωτοβουλίες». «Για παράδειγμα» σημείωσε «το πρόγραμμα της ΕΤΕπ για τη γεωργία και τη βιοοικονομία συνήθως εστιάζει μόνο στις επενδύσεις αλλά λόγω των νέων περιστάσεων, τα κριτήρια προσωρινά γίνονται πιο ευέλικτα προκειμένου να δοθεί ρευστότητα στις επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending