Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρόστιμο στην DIMOCO GREECE για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών

bizness.gr

Published

on

Επικαιρότητα, νέα

Μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά το προηγούμενο έτος, προέκυψε ότι η εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.

Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που συνίσταντο σε:

  • Εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,
  • Στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σημειώνεται τέλος ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre-ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα «στέκια» των Βαλκάνιων τουριστών στη Βόρεια Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Θεσσαλονίκη, Λευκός Πύργος

Η Ελλάδα είναι η δική τους «Φλόριντα των Βαλκανίων». Είναι ο προορισμός που αγαπούν να επισκέπτονται ανελλιπώς τα καλοκαίρια αλλά και σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ρουμάνοι, Βούλγαροι, Σέρβοι και λοιποί Βαλκάνιοι χρόνια τώρα πηγαινοέρχονται, οι περισσότεροι με τα οχήματά τους, δημιουργώντας όχι μόνο ισχυρούς δεσμούς με τους Βορειοελλαδίτες αλλά και τα δικά τους… στέκια. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα, γνωστές προσωπικότητες της πολιτικής σκηνής αλλά και απλοί πολίτες έχουν επιλέξει κάτι πιο μόνιμο, προχωρώντας σε αγορά εξοχικής κατοικίας. Λίγη έκπληξη προκαλεί στους γνώστες αυτής της πραγματικότητας, ότι μπορεί στη Χαλκιδική να συναντήσει κανείς τον πρώην πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας Ζόραν Ζάεφ ή να τύχει να κάνει μπάνιο δίπλα στον πρώην δήμαρχο της Φιλλιπούπολης Ιβαν Τοτεφ, αφού και οι δύο έχουν εξοχικές κατοικίες εκεί.

Περίπου 1.400.000 Ρουμάνοι και άλλοι τόσοι Βούλγαροι επισκέφθηκαν πέρσι την Ελλάδα, ενώ οι Σέρβοι ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο. Η συντριπτική πλειονότητα επιλέγει την Βόρεια Ελλάδα αλλά κάθε χώρα, ανάλογα και με τη γεωγραφική της θέση δείχνει προτίμηση σε διαφορετικές περιοχές, με εξαίρεση τη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι μια πόλη που την επιλέγουν όλοι, για όλες τις εποχές, για city break διακοπές, αγορές κτλ.

Οι Ρουμάνοι, εκ των οποίων το 70% ταξιδεύουν οδικώς έχουν πρώτο σε προτίμηση το νησί της Θάσου, όπως αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας- Βουλγαρίας- Ουκρανίας Γιώργος Σταφυλάκης. Φανατικά κοινό όμως έχει και το νησί της Σαμοθράκης, όπου πάνω από το 50% των τουριστών είναι Ρουμάνοι. «Είναι ο μυστικός τους παράδεισος. Η Σαμοθράκη έχει ένα δικό της κοινό, πιο ιδιαίτερο αλλά πιστό, καθώς είναι ένα νησί που ξεχωρίσει για τις φυσικές ομορφιές, τη γαστρονομία και την αυθεντικότητά του», αναφέρει ο κ. Σταφυλάκης. Φυσικά η Χαλκιδική και η Πιερία παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις τους αλλά τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος και η Βόρεια Εύβοια, λόγω προσβασιμότητας και καλών τιμών, σύμφωνα με τον κ. Σταφυλάκη.

Οι Βαλκάνιοι είναι τουρίστες που αρχίζουν να έρχονται στην Ελλάδα από τις Απόκριες και «κλείνουν» την Πρωτοχρονιά, δηλαδή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Γιορτές, τριήμερα και πολύ περισσότερο το καλοκαίρι, η χώρα μας είναι πρώτη επιλογή, όπως αναφέρει ο Χρυσόστομος Καλαφάτης, ιδιοκτήτης τουριστικού πρακτορείου που εξειδικεύεται στη συγκεκριμένη αγορά περισσότερο από 20 χρόνια. «Είναι μια μερίδα τουριστών με σταθερότητα, που με το πέρασμα των χρόνων αυξάνει την αγοραστική της δύναμη», αναφέρει ο κ. Καλαφάτης.

«Οι Βούλγαροι είναι λάτρεις της Ολυμπιακής Ριβιέρας στην Πιερία και φυσικά της Χαλκιδικής. Κασσάνδρα, Σιθωνία, Ουρανούπολη, παντού. Επιλέγουν ξενοδοχεία τριών αστέρων και πάνω και ημιδιατροφή ή all inclusive, όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Δεν είναι τουρίστες που δεν ξοδεύουν. Το αντίθετο», επισημαίνει.

Διακινώντας περίπου 40.000 τουρίστες μόνο από τα Βαλκάνια, ο κ. Καλαφάτης έχει φτιάξει το δικό του «χάρτη προτιμήσεων». «Οι Σέρβοι είναι λάτρεις της Χαλκιδικής. Τους συναντάς παντού. Το ίδιο και οι κάτοικοι της Β. Μακεδονίας. Προτιμούν όμως συνήθως τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και λιγότερο τα ξενοδοχεία. Οι Αλβανοί μπορεί να πηγαινοέρχονται Ιωάννινα για ψώνια, δουλειές ή διασκέδαση αλλά για τις διακοπές τους επιλέγουν Κέρκυρα και Χαλκιδική», σημειώνει.

Φέτος, τα πράγματα δεν είναι εύκολα αλλά το ενδιαφέρον για την Ελλάδα παραμένει έντονο, σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη. «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε τώρα, είναι να μεταθέσουμε τις κρατήσεις του Μαΐου και Ιουνίου στους επόμενους μήνες και βλέπουμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση», προσθέτει.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τους Σέρβους, όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, αναμένεται να έρθουν τουλάχιστον το 50% σε σχέση με πέρσι, όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Τουρισμού του Βελιγραδίου και του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού της Σερβίας στην Ελλάδα, Νίκος Σαπουντζής. «Από το ένα εκατομμύριο τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας, το 70% επιλέγει τη Βόρεια Ελλάδα. Πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί είναι η Χαλκιδική και η Πιερία αλλά μεγάλη μερίδα τουριστών επιλέγει και τις περιοχές Βρασνά και Ασπροβάλτα», σημειώνει. Οι Σέρβοι προετοιμάζονται όλο το χρόνο για να έρθουν το καλοκαίρι στην Ελλάδα και μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Σαπουντζή, είναι από τους τουρίστες των Βαλκανίων με τον μεγαλύτερο διάστημα παραμονής, καθώς παραθερίζουν 10 με 14 μέρες.

«Αγαπούν τους Έλληνες, έχουν δημιουργήσει φιλίες και τους αρέσει το φαγητό στις ταβέρνες, η διασκέδαση στα μπαράκια αλλά πάνω από όλα, η φιλοξενία και η αυθεντικότητα των Ελλήνων», προσθέτει ο κ. Σαπουντζής. «Η Βόρεια Ελλάδα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά την αγορά των Βαλκανίων», τονίζει ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας ότι πολλές επιχειρήσεις θα είχαν κλείσει χωρίς αυτήν την αγορά.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject

bizness.gr

Published

on

Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject στο οποίο συμμετέχουν γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ενέργειας ανακοινώθηκε σήμερα. Η εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνεται, δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, που κινούνται ανά την Ευρώπη και αντίστοιχα στους οδηγούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών που επισκέπτονται την Ελλάδα να φορτίζουν το όχημα τους άμεσα, χωρίς καμία νέα συνδρομή ή εγγραφή σε άλλη πλατφόρμα και χωρίς κάθε είδους άλλες πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις.

Πρόκειται για τη συμμετοχή του ελληνικού Όμιλος EUNICE ως κατασκευαστή φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο Hubject, που περιλαμβάνει 200.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και 600 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων οι: BMW Group, Blink, Bosch, Chargepoint, Daimler, Electrify America, E-ON, Renault, Siemens, Telekom, Volkswagen Group κ.α.

Η ένταξη στο δίκτυο Hubject πιστοποιεί την τεχνική συμβατότητα των φορτιστών που παράγονται στην Ελλάδα προς τα διεθνή πρότυπα και επιπλέον, όπως επισημαίνει η EUNICE στη σχετική ανακοίνωση, δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής συστημάτων ανάλογων με το roaming της κινητής τηλεφωνίας. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης που είναι συμβεβλημένος με έναν πάροχο υπηρεσίας φόρτισης μέλος του Hubject, μπορεί να φορτίσει σε οποιοδήποτε συνεργαζόμενο φορτιστή σε όλη τη Ευρώπη, με χρέωση για την χρήση της υπηρεσίας και τη φόρτιση ενέργειας, σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου, που έχει συνάψει στη χώρα του. Η χρέωση γίνεται σε επίπεδο πλατφόρμας και όχι μέσω διατραπεζικής συναλλαγής, η οποία έχει σημαντικό κόστος, που πολλές φορές αποτελεί σημαντικό ποσοστό του συνολικού κόστους της φόρτισης. Η εκκαθάριση της χρέωσης, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων roaming γίνεται κεντρικά από το Hubject.

Η EUNICE παράγει και διαθέτει στην αγορά τρεις τύπους φορτιστών ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζονται και το σημείο εγκατάστασης (π.χ. σπίτι ή χώρος στάθμευσης, ξενοδοχείο, βιομηχανία κ.α.), οι οποίοι διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της συνεργασίας της με την Blink Charging Europe.

Σημειώνεται ότι στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε το νομοσχέδιο για τη θέσπιση κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση (με ρυθμίσεις όπως επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους κ.α.) που πρόκειται να ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα, με την ευκαιρία της Ημέρας Περιβάλλοντος, από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο 13,9% η πτώση στο δείκτη τιμών παραγωγού στη βιομηχανία τον Απρίλιο

bizness.gr

Published

on

Βιομηχανία

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς), με μήνα αναφοράς τον Απρίλιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2019, παρουσίασε μείωση 13,9% έναντι αύξησης 3,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2019 με το 2018.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Απρίλιο 2020, σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 4,1% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2019.

Περαιτέρω, ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2019 – Απριλίου 2020, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2018 – Απριλίου 2019, παρουσίασε μείωση 2,3% έναντι αύξησης 4,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Continue Reading
Advertisement

Trending