Τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα τουλάχιστον τις τελευταίες 3 δεκαετίες έχουμε δει να γίνονται με δύο κυρίως τρόπους. Ο πρώτος και πιο δημοφιλής είναι με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ (δηλαδή από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και ο δεύτερος είναι με παραχώρηση. Στον πρώτο, συναντάμε κυρίως έργα Μετρό και Σιδηρόδρομου αλλά και τμήματα αυτοκινητόδρομων, ενώ στο δεύτερο έχουμε δει κυρίως έργα αυτοκινητόδρομων και αεροδρομίων.
Τα τελευταία χρόνια βλέποντας τις οικονομικές εξελίξεις στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, βιώσαμε την εξέλιξη του μοντέλου των ΣΔΙΤ, δηλαδή την συνεργασία του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα και μάλιστα σε σειρά από έργα που τουλάχιστον στη χώρα μας μπορούν να χαρακτηριστούν πρωτοποριακά, όπως σχολεία, πυροσβεστικοί σταθμοί, αυτοκινητόδρομοι και άλλα.
Επίσης το λεγόμενο Πακέτο Γιουνκέρ, απευθύνεται και στην υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομών, όπως τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Το EFSI (European Fund for Strategic Investments) όπως είναι το επίσημο όνομα του, διεκδικεί μία θέση στην επιλογή των Φορέων Υλοποίησης για να επενδύσουν σε μεγάλα έργα.
Ακόμα δύο μορφές έργων, οι Προτάσεις Καινοτομίας (unsolisited proposals) και τα Ομόλογα Έργου, έρχονται να συμπληρώσουν τις νέες προτάσεις για την υλοποίηση νέων σημαντικών επενδύσεων. Η πρώτη αφορά έργα που δεν έχουν χρηματοδότηση και έρχεται ο ιδιωτικός τομέας να προτείνει να τα υλοποιήσει, μοχλεύοντας κεφάλαια και η δεύτερη πρόταση δεν χρηματοδοτεί απευθείας έργα, αλλά τον ίδιο το φορέα προκειμένου να προχωρήσει σε επενδύσεις. Το είδαμε αυτό πέρυσι με το ομόλογο της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.
Για αυτές τις 4 προτάσεις σύγχρονης χρηματοδότησης που θα δώσουν σημαντικές λύσεις σε έργα που δεν μπορεί να χρηματοδοτήσουν το ΕΣΠΑ ή οι παραχωρήσεις και που εξελίσσουν τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται ένα έργο, τέσσερις expert θα μας μιλήσουν στο πάνελ της χρηματοδότησης έργων, στις 19 Ιουνίου, την 1η μέρα του 3ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, που θα διεξαχθεί στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Ο Νίκος Μαντζούφας, Ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ, η Βίκυ Κεφαλά μέλος του EFSI της ΕΤΕπ, ο Σέργιος Λαμπρόπουλος, ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ και ο Αριστοτέλης Νινιός, αντιπρόεδρος της EUROXX, θα μας δώσουν τα φώτα τους για το πως αυτοί οι τρόποι χρηματοδότησης μπορούν να βοηθήσουν στην υλοποίηση κρίσιμων και χρήσιμων υποδομών για την χώρα μας. Παρέμβαση θα πραγματοποιήσει ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ, Κωνσταντίνος Μακέδος σχετικά με τη χρηματοδότηση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Το πάνελ θα συντονίζει ο Νίκος Καραγιάννης, δημοσιογράφος και ιδρυτής του ypodomes.com.
Για να παρακολουθήσετε το 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να εγγραφείτε ηλεκτρονικά και μπορείτε να το κάνετε πατώντας εδώ.