Connect with us

SPECIAL EDITIONS

Σε AI, ρομποτικά συστήματα και cloud στρέφονται οι τράπεζες

bizness.gr

Published

on

Artificial Intelligence

Στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI), τα ρομποτικά συστήματα αυτοματοποίησης και το cloud αναζητούν συγκριτικό πλεονέκτημα οι τράπεζες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (ΚΑΕ). Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της περιοχής στρέφονται στη σύγχρονη τεχνολογία, προκειμένου να ξαναβρούν τα πλεονεκτήματα που είχαν στα πρώτα τους χρόνια, καθώς για πολλά χρόνια ήταν μπροστά από τις αντίστοιχες στη Δυτική Ευρώπη όσον αφορά την τεχνολογία.

“Ξεκινώντας τις νέες επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στις αρχές της δεκαετίας του ’90, είχαν το πλεονέκτημα του να μην επιβαρύνονται με παλιά συστήματα, επομένως κατάφεραν να κάνουν ένα τεράστιο άλμα επενδύοντας σε νέα τεχνολογία και κατόπιν πετυχαίνοντας να βελτιωθούν, να γίνουν ταχύτερες και πιο φιλικές από τις αντίστοιχες παραδοσιακές”, αναφέρει σε σχετική ανάλυσή της η Oracle. Ωστόσο, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, σήμερα, τριάντα χρόνια μετά, οι τράπεζες στην ΚΑΕ αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι χάνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, καθώς χάνουν την επαφή με νεότερους πελάτες και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Ταυτόχρονα, οι τράπεζες είναι απαραίτητο να αντιμετωπίσουν τη διαρκή ανάγκη για βελτιστοποίηση των εργασιών τους, βρίσκοντας ταυτόχρονα τρόπους για ελαχιστοποίηση του χάσματος δεξιοτήτων. Σε αυτό το επίπεδο, η τεχνολογία αποτελεί συχνά τη μοναδική και την καλύτερη απάντηση αντίδρασης σε αυτές και άλλες επιχειρηματικές προκλήσεις.

Πολυκαναλική στρατηγική

Οι νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες εκτιμάται ότι μπορούν να βοηθήσουν τις τράπεζες να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών, να υποστηρίξουν πολυκαναλικές στρατηγικές και να βελτιώσουν την ασφάλεια. Μερικά από τα κορυφαία παραδείγματα είναι η AI και τα ρομποτικά συστήματα αυτοματοποίησης. “Τέτοιες καινοτομίες μπορούν να υποστηρίξουν τόσο τις διαδικασίες εξυπηρέτησης των πελατών, όσο και τις υποστηρικτικές λειτουργίες. Επίσης, διαμορφώνουν την υποδομή για την ανάπτυξη κορυφαίων εφαρμογών για κινητές συσκευές και για την εισαγωγή chatbot”, αναφέρει η Oracle.

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, το cloud είναι ακόμα μία τεχνολογία, που ενσωματώνεται ολοένα περισσότερο στην αρχιτεκτονική και τις υπηρεσίες του IT των τραπεζών. Οι εταιρείες που εδρεύουν στην ΚΑΕ συχνά αναφέρουν ζητήματα κανονισμών που τις αποθαρρύνουν από τη χρήση του cloud και όμως ένας αυξανόμενος αριθμός τραπεζικών ιδρυμάτων εφαρμόζει λύσεις cloud σε καθημερινές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών επικοινωνίας και συνεργασίας καθώς και περιβάλλοντα δοκιμών και ανάπτυξης στο cloud.

Μια άλλη απάντηση των τραπεζών στις σύγχρονες προκλήσεις είναι να γίνουν συνδεδεμένες. Ένας από τους κύριους συμμάχους των τραπεζών στην επιδίωξη του να γίνουν συνδεδεμένες οντότητες, είναι η φιλοσοφία των ανοικτών API. “Τα ανοικτά APIs επιτρέπουν σε ένα πρόγραμμα λογισμικού να μιλάει με ένα άλλο, καθώς και σε εξουσιοδοτημένους τρίτους να δημιουργούν προϊόντα και υπηρεσίες με βάση τις υφιστάμενες εφαρμογές λογισμικού, μέσα από την πρόσβαση σε δεδομένα ή οδηγίες συναλλαγών των διαδικασιών. Τέτοιοι τρίτοι θα μπορούσαν να είναι εταιρείες οικονομικής τεχνολογίας, συνεργαζόμενες ή ανταγωνιζόμενες με μια τράπεζα ή μια start-up εταιρεία που ανήκει στην τράπεζα και προσπαθεί να εμπλακεί σε μια νέα αγορά”, σημειώνει η Oracle.

Εξωτερικές εφαρμογές

Η εταιρεία ερευνών τεχνολογίας IDC προβλέπει ότι, μέχρι το 2021, το 20% των τραπεζών 1ου και 2ου επιπέδου παγκοσμίως θα αξιοποιούν APIs και θα μοιράζονται τουλάχιστον τρεις εξωτερικές εφαρμογές εταιρικής τραπεζικής με ομότιμα χρηματοοικονομικά ιδρύματα, αρχικά για βελτιωμένη αξιολόγηση κινδύνου, πιστωτικές αποφάσεις και από κοινού παροχή δανείων. “Τελικά, έως 2020 API με εξωτερικό προσανατολισμό θα εκτεθούν, καθώς αναπτύσσεται η συνεργασία με τις εταιρείες οικονομικής τεχνολογίας και οι τράπεζες προσπαθούν να ενσωματωθούν στις ζωές των πελατών τους. Με δεδομένο το πόσες διεθνείς τράπεζες δραστηριοποιούνται στην ΚΑΕ, αυτή η τάση θα είναι επίσης εμφανής σε περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο χώρας”, καταλήγει στην ανάλυσή της η Oracle.

 

Πηγή: sepe.gr

SPECIAL EDITIONS

Πιστοποίηση από το Ινστιτούτο Ανοικτών Δεδομένων έλαβε η Τράπεζα της Ελλάδος

bizness.gr

Published

on

Το νέο site της Τράπεζας της Ελλάδος

Η Τράπεζα της Ελλάδος έλαβε πιστοποίηση από τον Ελληνικό Κόμβο του Ινστιτούτου Ανοικτών Δεδομένων, τον οποίο διαχειρίζεται ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛ/ΛΑΚ, για τα στοιχεία που δημοσιεύει στην πύλη ανοικτών δεδομένων της (open data portal). Το Ινστιτούτο Ανοικτών Δεδομένων έχει συνιδρυθεί από τον εφευρέτη του World Wide Web, Τιμ Μπέρνερς Λι, και έχει ως αποστολή να αναδείξει την αξία των ανοικτών δεδομένων και να υποστηρίξει την καινοτόμο χρήση τους.

Σημειώνεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος είναι η πρώτη κεντρική τράπεζα διεθνώς και ο πρώτος οργανισμός στην Ελλάδα που λαμβάνει τη σχετική πιστοποίηση.

Μέσω της πύλης ανοικτών δεδομένων, το ευρύ κοινό καθώς και η ερευνητική κοινότητα έχουν ανοικτή πρόσβαση σε ενημερωμένα στοιχεία υψηλής ποιότητας για την αγορά ακινήτων, τα δημόσια οικονομικά, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες κ.ά. Τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε μηχαναγνώσιμη μορφή, δηλαδή σε μορφή που επιτρέπει την άμεση ανάγνωση και επεξεργασία τους από υπολογιστές. Η πιστοποίηση της διαδικασίας δημοσίευσης των στοιχείων από το Ινστιτούτο Ανοικτών Δεδομένων εγγυάται την υψηλή ποιότητά τους.

Η πύλη ανοικτών δεδομένων (open data portal) της Τράπεζας της Ελλάδος βρίσκεται σε λειτουργία από τις 4 Ιουλίου 2018 και εμπλουτίζεται σταδιακά με νέα σύνολα δεδομένων.

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

ΣΕΒ: Πόσο κοντά βρίσκεται η Ελλάδα στον τομέα της υγείας, σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες

bizness.gr

Published

on

Υγεία

Στην πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), Health at a Glance (2019), παρουσιάζονται δείκτες για την υγεία των πολιτών στις πιο αναπτυγμένες χώρες του κόσμου που είναι μέλη του. Όπως επισημαίνει ο ΣΕΒ γίνεται, επίσης, μια αξιολόγηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην καλή υγεία, καθώς και της επάρκειας και αποτελεσματικότητας των σχετικών πόρων και υποδομών που χρησιμοποιούνται σε κάθε χώρα.

Η συνολική κατάσταση της υγείας του πληθυσμού αξιολογείται ως ικανοποιητική, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο των αναπτυγμένων χωρών του κόσμου. Ωστόσο, υπάρχουν κίνδυνοι που απειλούν την υγεία των Ελλήνων.

Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στις χώρες του ΟΟΣΑ (2017) στο ποσοστό των ατόμων που δηλώνουν ότι καπνίζουν σε καθημερινή βάση (27% έναντι 18% στον ΟΟΣΑ). Από το 2007, όμως, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί κατά 12,5 π.μ. περίπου, λόγω της μεγάλης κρίσης και ύφεσης που επακολούθησε (μείωση εισοδημάτων, αύξηση τιμών στα νομίμως διακινούμενα τσιγάρα λόγω φορολογίας), και, πιο πρόσφατα, λόγω της στροφής από την κατανάλωση παραδοσιακών τσιγάρων στα ηλεκτρονικά προϊόντα νικοτίνης.

Επίσης, η Ελλάδα καταγράφει υψηλό ποσοστό θανάτων από την ατμοσφαιρική ρύπανση (77 θάνατοι ανά 100 χιλ. άτομα πληθυσμού έναντι 40 στον ΟΟΣΑ), κυρίως λόγω αυξημένης συγκέντρωσης ιδιαίτερα επιβαρυντικών για την υγεία μικροσωματιδίων, από τις εκπομπές ρύπων, με την υποκατάσταση των πηγών ενέργειας από πετρέλαιο, τα παράγωγά του και από λιγνίτη σε πηγές φυσικού αερίου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, να είναι σχετικά περιορισμένη.

Η Ελλάδα, αν και στα ενήλικα άτομα (κατά δήλωσή τους) εμφανίζει ποσοστό υπέρβαρων κοντά στο μέσο όρο του ΟΟΣΑ, το αντίστοιχο ποσοστό στα παιδιά 5-9 ετών είναι ανησυχητικά υψηλό. Επίσης, η Ελλάδα εμφανίζει σχετικά χαμηλό επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ στον πληθυσμό (έχει γίνει προσαρμογή για τον τουρισμό), αν και αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα υποεκτίμησης λόγω της μη καταγραφής της παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών στο σπίτι, καθώς και εκτεταμένου λαθρεμπορίου λόγω της υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης.

Όσον αφορά στο σύστημα υγείας, αν και το 100% του πληθυσμού έχει δωρεάν πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας, το δημόσιο σύστημα στην Ελλάδα καλύπτει μόνο το 61% των συνολικών δαπανών υγείας, έναντι 71% στον ΟΟΣΑ. Η κάλυψη για νοσοκομειακή περίθαλψη είναι 66% στην Ελλάδα (88% στον ΟΟΣΑ), για εξωνοσοκομειακή περίθαλψη 62% (77% στον ΟΟΣΑ), για οδοντιατρική φροντίδα 0% (29% στον ΟΟΣΑ) και για φαρμακευτική φροντίδα 54% (57% στον ΟΟΣΑ).

Το υπόλοιπο 39% των δαπανών υγείας καλύπτεται κατά 4 π.μ. από την ιδιωτική ασφάλιση (όσο και στον ΟΟΣΑ) και 35 π.μ. από την τσέπη των ασφαλισμένων (έναντι 21 π.μ. στον ΟΟΣΑ). Από τα χρήματα που πληρώνουν από την τσέπη τους οι ασφαλισμένοι, το 18% πηγαίνει σε γιατρούς και εξωτερικά ιατρεία, το 14% σε οδοντιατρικές εργασίες, το 31% σε νοσοκομειακή περίθαλψη, έναντι 9% στον ΟΟΣΑ, και το 37% σε φάρμακα και άλλα θεραπευτικά μέσα.

Στην Ελλάδα, επίσης, η φαρμακευτική δαπάνη (εκτός νοσοκομείου) είναι υψηλότερη απ’ ότι στη μέση χώρα του ΟΟΣΑ, με το 46% της δαπάνης να καλύπτεται από τους χρήστες, έναντι 16% στη Γερμανία και 13% στη Γαλλία.

Η Ελλάδα διαθέτει επίσης 105 φαρμακοποιούς και 88 φαρμακεία, έναντι 83 φαρμακοποιών και 29 φαρμακείων στη μέση χώρα του ΟΟΣΑ, ανά 100 χιλ. πληθυσμού.

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

Η Γλυφάδα της ψηφιακής εποχής και κουλτούρας

bizness.gr

Published

on

Γλυφάδα, κέντρο

Πριν από περίπου ένα μήνα ο δήμος Γλυφάδας βραβεύτηκε ως πρωτοπόρος στην ψηφιακή διακυβέρνηση. Είναι ένας τομέας όπου η δημοτική Αρχή έχει δώσει προσοχή και έχει ρίξει μεγάλο βάρος, ώστε να απλουστεύσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες προς όφελος των δημοτών. Έτσι έχει αναπτύξει πρωτοβουλίες, που με τη σειρά τους έχουν οδηγήσει σε ειδικές εφαρμογές, στην ηλεκτρονική επικοινωνία και εξυπηρέτηση των πολιτών.

Πολλές συναλλαγές γίνονται πλέον ηλεκτρονικά και αρκετές από τις υποθέσεις της καθημερινότητας ρυθμίζονται χωρίς οι δημότες να πρέπει να μεταβούν στον δήμο, αλλά από το σπίτι τους ή από την επιχείρησή τους, με ένα απλό «κλικ» στην κατάλληλη «πλατφόρμα». Από αιτήσεις και δηλώσεις μέχρι πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που αποστέλλονται ηλεκτρονικά και από αναφορές προβλημάτων που αναζητούν τη λύση τους μέσω μιας απλής στη χρήση εφαρμογής του κινητού τηλεφώνου, μέχρι πληρωμές.

Τελευταίο «βήμα» αποτελεί η δήλωση για τα αδήλωτα τετραγωνικά των ακινήτων, η οποία επίσης μπορεί να γίνει πλέον ηλεκτρονικά στον δήμο Γλυφάδας, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία στο αρμόδιο γραφείο, προς διευκόλυνση των πολιτών, προς αποφυγή της «ουράς» και της ταλαιπωρίας και κυρίως προς αποφυγή της λήξης προθεσμίας (31/3/2020), που επιφέρει πρόστιμα.

Η νέα ρύθμιση αφορά εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων και με την έναρξη ισχύος του νόμου, ο δήμος αντιλήφθηκε τη σημασία του και δημιούργησε νέα ηλεκτρονική υπηρεσία. Έτσι, οι δηλώσεις μπορούν να υποβάλλονται διαδικτυακά και ήδη υπάρχει ανταπόκριση, αφού συμπληρώθηκαν και στάλθηκαν οι πρώτες δηλώσεις με αυτό τον τρόπο.

Η ηλεκτρονική διαδικασία είναι πολύ απλή, αφού οι ενδιαφερόμενοι σκανάρουν ή φωτογραφίζουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συνδέονται (με κωδικούς taxisnet) στην ειδική πλατφόρμα του σάιτ του δήμου και πατώντας στο link ανεβάζουν τα αρχεία και… ξεμπέρδεψαν!

Γ.Παπανικολάου: «Αναδιάρθρωση των υπηρεσιών προς αναβάθμιση της καθημερινότητας»

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Γλυφάδας κ. Γιώργος Παπανικολάου, τόνισε για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση: «Η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και η καλύτερη τελικά εξυπηρέτηση του πολίτη και η αναβάθμιση της καθημερινότητάς μας συνδέεται με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση που εφαρμόζουμε στις λειτουργίες του δήμου μας. Ο πολίτης σήμερα τι θέλει;… Δεν θέλει γραφειοκρατία, δεν θέλει παθογένειες, δεν θέλει ταλαιπωρία. Αυτή είναι και η απάντησή μας. Εμείς κάθε μέρα παλεύουμε και είμαστε πολύ υπερήφανοι για όλη αυτή την προσπάθεια».

Και αναφερόμενος στην νέα πλατφόρμα που άνοιξε, είπε: «Το θέμα με τα αδήλωτα τετραγωνικά των ακινήτων έχει πάρει μεγάλη έκταση γιατί ο κόσμος κατάλαβε ότι αν δεν το κάνει και θα έχει προβλήματα αν θελήσει να αξιοποιήσει την περιουσία του σε κάποια άλλη φάση και γιατί θα υπάρξουν πρόστιμα. Έρχεται λοιπόν εδώ ο πολίτης να δηλώσει και γίνονται ουρές. Όσο πιο γρήγορα καταλάβει ο κόσμος πόσο τον εξυπηρετεί ο νέος τρόπος, τόσο πιο πολύ θα γλιτώσει την ταλαιπωρία».

Ι.Παππάς: «Δημιουργούμε ψηφιακή κουλτούρα»

Δημιουργός αυτής της πλατφόρμας αλλά και υπεύθυνος για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση του δήμου είναι ο αντιδήμαρχος Γλυφάδας Γιάννης Παπάς. «Δεν είναι κάτι που το κάνουμε απλώς για να το κάνουμε. Όλο αυτό αποτελεί το εφαλτήριο και για άλλες ανάλογες πρωτοβουλίες. Κάνοντας ένα βήμα, θα κάνουμε και το επόμενο. Το μέλλον είναι ψηφιακό κι έτσι εμείς δημιουργούμε στον δήμο μας την ανάλογη κουλτούρα», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και προσθέτει:

«Εγώ είμαι άτομο με αναπηρία. Όλο αυτό λοιπόν με απελευθερώνει. Φανταστείτε για άτομα με αναπηρία, όταν απαιτείται φυσική παρουσία, να πρέπει να πηγαίνουν από γραφείο σε γραφείο. Και έρχεται η ψηφιακή συναλλαγή και ελευθερώνονται από την ταλαιπωρία. Λύνει τα χέρια σε πολλές κατηγορίες και φυσικά κερδίζεις χρόνο. Προτεραιότητά μας είναι η διευκόλυνση των δημοτών και κινούμαστε σε αυτή την κατεύθυνση».

Ο κόσμος δείχνει πως ανταποκρίνεται στην ηλεκτρονική συναλλαγή με τον Δδήμο του και αυτό φυσικά είναι το ζητούμενο. «Η ανταπόκριση των πολιτών θα μας δείξει το αν προχωράμε σωστά στον στόχο μας. Δεν αρκεί να δημιουργήσεις κάτι, πρέπει να είναι και αποδοτικό», θα πει ο κ. Παπάς και στην ερώτηση ποιος είναι ο επόμενος στόχος στον τομέα του, απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη: «Να μεγιστοποιήσουμε την αυτοματοποίηση. Να φτάσουμε στο σημείο να μην θεωρείται το ηλεκτρονικό κάτι το εξωτικό».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending