Σχετική μείωση των τιμών πώλησης ακινήτων σε αγαπημένους χειμερινούς προορισμούς των Ελλήνων εντόπισε η ομάδα ανάλυσης δεδομένων τιμών ακινήτων του Spitogatos.gr.
Σε ένα έτος που γενικά παρατηρήθηκαν αλματώδεις αυξήσεις στις τιμές των ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα -ακόμα και της τάξεως του 30% σε κάποιες περιοχές- οι αναλυτές του Spitogatos εντόπισαν ένα αρκετά ενδιαφέρον στοιχείο. Οι τιμές των ακινήτων στους δημοφιλέστερους ελληνικούς χειμερινούς προορισμούς δεν ακολούθησαν τις τάσεις της αγοράς και στην πλειονότητα αυτών των περιοχών παρατηρήθηκε μείωση στις προσφερόμενες τιμές πώλησης κατοικιών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Αράχωβα, όπου αν κάποιος επιθυμεί να αγοράσει ακίνητη περιουσία θα χρειαστεί να δαπανήσει σχεδόν 5% λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2018.
Στα Καλάβρυτα, που αποτελούν πόλο έλξης για χιλιάδες Αθηναίους, παρατηρήθηκε σημαντική μείωση της τάξης του 6,3% στις τιμές πώλησης ακινήτων. Πτώση των τιμών παρατηρήθηκε επίσης στο Μέτσοβο (-3,8%), την Αμφίκλεια (-3,4%), την Ελάτη (-3,3%), τα Ζαγοροχώρια, το Πάπιγκο (-2,6%) και το Πήλιο (-1,9%).
Εξαίρεση αποτελεί η ευρύτερη περιοχή της Ορεινής Κορινθίας όπου καταγράφηκε εντυπωσιακή αύξηση των τιμών προσφοράς της τάξης του 21,1%, ο Άγιος Αθανάσιος Πέλλας με αύξηση 7,5%, το Καρπενήσι με 3,8% και η Ορεινή Αρκαδία 2,2%.
Ο CEO του Spitogatos, Δημήτρης Μελαχροινός, ανέφερε σχετικά:
«Από τα δεδομένα που εξήγαγε η ομάδα μας για τις τιμές πώλησης ακινήτων στα ελληνικά χειμερινά θέρετρα, είναι ξεκάθαρο ότι τα τελευταία 1-2 χρόνια υπάρχει αισθητά μειωμένη ζήτηση για αγορά εξοχικής κατοικίας στις περιοχές αυτές, ιδιαίτερα σε όσες βρίσκονται κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα, μιας και η σεζόν τα τελευταία χρόνια έχει μικρύνει σημαντικά.
Διαφαίνεται ότι το ελληνικό χειμερινό τουριστικό προϊόν έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης, ούτως ώστε να δημιουργηθεί μεγαλύτερη ζήτηση. Παρότι η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων φαίνεται να βελτιώνεται και το επενδυτικό ενδιαφέρον από εσωτερικό και εξωτερικό να πολλαπλασιάζεται, το ενδιαφέρον για αγορά εξοχικής κατοικίας σε περιοχές που δεν συνδέονται άμεσα με το “καλοκαίρι” οριακά μειώνεται.
Αυτό το συμπέρασμα θεωρούμε ότι δεν πρέπει να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη αυτών των περιοχών, αλλά ως έναυσμα για περισσότερες δράσεις προβολής του εκάστοτε τοπικού τουριστικού προϊόντος».