ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τα υβριδικά τρένα με μπαταρία που λύνουν το πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης

Published
5 έτη agoon
Τρένα που έχουν αυτονομία 80χλμ και φιλοδοξούν να φτάσουν τα 120χλμ, που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 160χλμ/ώρα, τρένα που μηδενίζουν την έκλυση ρύπων, είναι αθόρυβα, μοντέρνα και υπόσχονται ένα καλύτερο αύριο στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές. Αυτά είναι τα τρένα Coradia Continental, που εισάγουν την τεχνολογία της λειτουργίας με μπαταρία στα ηλεκτροκίνητα τρένα.
Για τα τρένα αυτα μίλησε ο Ηλίας Παπαδήμας, Διευθυντής Πωλήσεων και Εταιρικής Ανάπτυξης της Alstom, στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com. Ο κ.Παπαδήμας μίλησε και για την δυνατότητα λειτουργίας των Coradia Continental στο ελληνικό δίκτυο που σημειωτέον είναι εξηλεκτρισμένο μόνο στο τμήμα Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα απουσίας ηλεκτροκίνησης σε περιφερειακά τμήματα του δικτύου.
Μίλησε και για την πληρότητα με την οποία η Alstom προσεγγίζει το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών τρένων καθώς πλέον διαθέτει όλες τις πιθανές λύσεις: τρένα ηλεκτρικά, με συνδυασμό ηλεκτρισμού-μπαταρίας και τρένα υδρογόνου που εκλύουν μόνο νερό και που λειτουργούν ήδη στη Δρέσδη της Γερμανίας. Παρακάτω σας παραθέτουμε την πολλή ενδιαφέρουσα συνέντευξη.
Νίκος Καραγιάνννης: Έχετε εισαγάγει μια ακόμη καινοτομία στη σιδηροδρομική βιομηχανία, η οποία είναι η ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό τρένο;
Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom είναι τώρα ο μόνος παίκτης που προσφέρει αποδεδειγμένες λύσεις σε όλους τους τύπους έλξης για περιφερειακά τρένα χωρίς εκπομπές ρύπων. Μία ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία (BEMU) είναι μια ηλεκτρική αμαξοστοιχία, η οποία διαθέτει πρόσθετη μπαταρία έλξης στην οροφή για την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας για λειτουργία σε μη ηλεκτροφόρα τμήματα. Η μπαταρία μπορεί είτε να φορτιστεί όταν το τρένο λειτουργεί ή όταν είναι σταματημένο σε σταθμό με δυνατότητα φόρτισης.
Εν ολίγοις, ένα ηλεκτροκίνητο τρένο με μπαταρία (BEMU) είναι κατάλληλο για τοπικά σιδηροδρομικά τμήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση.
Νίκος Καραγιάννης: Τα Coradia Continental είναι τρένα υψηλών ταχυτήτων; Ποιο είναι το όριο της ταχύτητας τους;
Ηλίας Παπαδημας: Τα τρένα της Coradia Continental BEMU θα είναι παρόμοια με εκείνα που ήδη κυκλοφορούν στη Γερμανία, στη Δρέσδη στις γραμμές Riesa και Zwickau. Η κύρια διαφορά: θα έχουν επίσης μπαταρίες υψηλής απόδοσης στην οροφή τους. Θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 km / h σε λειτουργία μπαταρίας.
Νίκος Καραγιάννης: Αυτά τα τρένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γραμμές που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση και εάν ναι υπάρχει κάποιος περιορισμός της απόστασης που μπορούν να τρέξουν σε αυτές;
Ηλίας Παπαδήμας: Ένα BEMU μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε είδους γραμμές. Ο μόνος περιορισμός είναι η μέγιστη απόσταση μεταξύ των σημείων φόρτισης σημεία. Το σημερινό τρένο BEMU έχει εγγυημένη απόσταση (αυτονομία) περίπου 80 χλμ. Με κάποιες πιθανές βελτιστοποιήσεις που είναι σε εξέλιξη θα μπορούσε να αυξήσει την εμβέλεια αυτή σε έως και 120 χλμ.
Νίκος Καραγιάννης: Η αμαξοστοιχία μπαταριών μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περιφερειακές γραμμές; Υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον να δούμε BEMU σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων;
Ηλίας Παπαδήμας :Η καθιερωμένη σειρά Coradia της Alstom με όλα τα μοντέλα της – Stream, Continental ή Polyvalent – μπορεί να προσαρμοστεί αν χρειαστεί και σε έκδοση με μπαταρία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη διεθνή αγορά με λύσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.
Αυτό είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και διαχειρίσιμο για τους ανά τον κόσμο πελάτες μας από την εισαγωγή μιας εντελώς νέας γραμμής προϊόντων. Η γκάμα Coradia της Alstom επιτρέπει στους operators αλλά και στις αρχές μεταφορών να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες στους επιβάτες των περιφερειακών τρένων, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν ότι είναι υποδειγματικές σε αξιοπιστία και τη σχέση κόστους-οφέλους.
Τώρα, η σειρά Coradia μπορεί να λειτουργήσει με όλα τα διαθέσιμα συστήματα για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές ρύπων, τρένα ηλεκτρικά έως ηλεκτρικά με μπαταρία και τρένα υδρογόνου. Σχετικά με το τελευταίο, το Coradia iLint, που τροφοδοτείται με υδρογόνο προσφέρει απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη ενός ντίζελ, και στην ατμόσφαιρα το μόνο που εκπέμπει είναι νερό! Στη Γερμανία είναι ήδη στην υπηρεσία των επιβατών για περισσότερο από ένα χρόνο.
Νίκος Καραγιάννης: Ποια είναι η στρατηγική της Alstom για τρένα με μηδενικές εκπομπές ρύπων;
Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom έχει μοναδική εμπειρία στο να βλέπει τις ανάγκες μεταφοράς από την άποψη του “συστήματος” και να σχεδιάζει βέλτιστες λύσεις για το περιβάλλον. Τα τρένα με καύσιμο το ντίζελ δεν μπορούν να αντικατασταθούν από μία μόνο εναλλακτική τεχνολογία. Γνωρίζοντας ότι οι απαιτήσεις της αγοράς δεν είναι μοναδικές και πως η κάθε εφαρμογή έχει τη δική της απαίτηση, η Alstom προσφέρει λύσεις μειωμένης εκπομπής ρύπων (υβριδικών), αμαξοστοιχίες μπαταριών χωρίς εκπομπές ρύπων και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τρένα.
Νίκος Καραγιάννης: Είναι το τρένο μπαταρίας κατάλληλο για την ελληνική αγορά; Και γιατί;
Ηλίας Παπαδήμας: Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλές παράμετροι, όπως υφιστάμενες επιχειρησιακές απαιτήσεις, υποδομή και τοπογραφία, επίπεδο ηλεκτρισμού, πυκνότητα της κυκλοφορίας στη γραμμή, επίπεδο που απαιτείται τις επενδύσεις και το μέγεθος του στόλου. Σε γενικές γραμμές, οι λύσεις μπαταριών είναι πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους για βραχυπρόθεσμα και μεσαίου μήκους μη ηλεκτροφόρα τμήματα, όπου εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλά παραδείγματα. Οπότε η απάντηση στο ερώτημα σας είναι ναι, με δεδομένα τα χαρακτηριστικά που σας ανέφερα σχετικά με την αυτονομία και την ταχύτητα που μπορεί να προσφέρει ένα Coradia Continental της Alstom.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
Έπιασαν μερίδιο 10% οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε.
-
[VIDEO] Αστυπάλαια, το πρώτο “smart & sustainable island” της Μεσογείου
-
Παρουσιάστηκε η νέα επένδυση της Volkswagen για την “πράσινη” και αυτόνομη Αστυπάλαια
-
Χάσμα ανάμεσα στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τα σημεία φόρτισης στην Ε.Ε.
-
Εθνικοποιεί προσωρινά τις σιδηροδρομικές γραμμές της η Ουαλία
-
1 στα 3 αυτοκίνητα στην Ελλάδα θα είναι ηλεκτρικό έως το 2030

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

“Πράσινο φως” για τη νέα Στρατηγική Τουριστική Επένδυση στην Πρέβεζα – Πώς εμπλέκεται ο Δήμος

Ανοδικά κινήθηκε το 2024 η αγορά ακινήτων στη Χαλκιδική – Ποιά ακίνητα προτίμησαν οι επενδυτές και από ποιές χώρες προέρχονται

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις “στα σκαριά” στα Ιόνια Νησιά – Πού θα γίνουν και ποιοί επενδύουν

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν