Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τα υβριδικά τρένα με μπαταρία που λύνουν το πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Τρένα που έχουν αυτονομία 80χλμ και φιλοδοξούν να φτάσουν τα 120χλμ, που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 160χλμ/ώρα, τρένα που μηδενίζουν την έκλυση ρύπων, είναι αθόρυβα, μοντέρνα και υπόσχονται ένα καλύτερο αύριο στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές. Αυτά είναι τα τρένα Coradia Continental, που εισάγουν την τεχνολογία της λειτουργίας με μπαταρία στα ηλεκτροκίνητα τρένα.

Για τα τρένα αυτα μίλησε ο Ηλίας Παπαδήμας, Διευθυντής Πωλήσεων και Εταιρικής Ανάπτυξης της Alstom, στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com. Ο κ.Παπαδήμας μίλησε και για την δυνατότητα λειτουργίας των Coradia Continental στο ελληνικό δίκτυο που σημειωτέον είναι εξηλεκτρισμένο μόνο στο τμήμα Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα απουσίας ηλεκτροκίνησης σε περιφερειακά τμήματα του δικτύου.

Μίλησε και για την πληρότητα με την οποία η Alstom προσεγγίζει το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών τρένων καθώς πλέον διαθέτει όλες τις πιθανές λύσεις: τρένα ηλεκτρικά, με συνδυασμό ηλεκτρισμού-μπαταρίας και τρένα υδρογόνου που εκλύουν μόνο νερό και που λειτουργούν ήδη στη Δρέσδη της Γερμανίας. Παρακάτω σας παραθέτουμε την πολλή ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Νίκος Καραγιάνννης: Έχετε εισαγάγει μια ακόμη καινοτομία στη σιδηροδρομική βιομηχανία, η οποία είναι η ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό τρένο;

Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom είναι τώρα ο μόνος παίκτης που προσφέρει αποδεδειγμένες λύσεις σε όλους τους τύπους έλξης για περιφερειακά τρένα χωρίς εκπομπές ρύπων. Μία ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία (BEMU) είναι μια ηλεκτρική αμαξοστοιχία, η οποία διαθέτει πρόσθετη μπαταρία έλξης στην οροφή για την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας για λειτουργία σε μη ηλεκτροφόρα τμήματα. Η μπαταρία μπορεί είτε να φορτιστεί όταν το τρένο λειτουργεί ή όταν είναι σταματημένο σε σταθμό με δυνατότητα φόρτισης.

Εν ολίγοις, ένα ηλεκτροκίνητο τρένο με μπαταρία (BEMU) είναι κατάλληλο για τοπικά σιδηροδρομικά τμήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση.

Νίκος Καραγιάννης: Τα Coradia Continental είναι τρένα υψηλών ταχυτήτων; Ποιο είναι το όριο της ταχύτητας τους;

Ηλίας Παπαδημας: Τα τρένα της Coradia Continental BEMU θα είναι παρόμοια με εκείνα που ήδη κυκλοφορούν στη Γερμανία, στη Δρέσδη στις γραμμές Riesa και Zwickau. Η κύρια διαφορά: θα έχουν επίσης μπαταρίες υψηλής απόδοσης στην οροφή τους. Θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 km / h σε λειτουργία μπαταρίας.

Νίκος Καραγιάννης: Αυτά τα τρένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γραμμές που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση και εάν ναι υπάρχει κάποιος περιορισμός της απόστασης που μπορούν να τρέξουν σε αυτές;

Ηλίας Παπαδήμας: Ένα BEMU μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε είδους γραμμές. Ο μόνος περιορισμός είναι η μέγιστη απόσταση μεταξύ των σημείων φόρτισης σημεία. Το σημερινό τρένο BEMU έχει εγγυημένη απόσταση (αυτονομία) περίπου 80 χλμ. Με κάποιες πιθανές βελτιστοποιήσεις που είναι σε εξέλιξη θα μπορούσε να αυξήσει την εμβέλεια αυτή σε έως και 120 χλμ.

Νίκος Καραγιάννης: Η αμαξοστοιχία μπαταριών μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περιφερειακές γραμμές; Υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον να δούμε BEMU σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων;

Ηλίας Παπαδήμας :Η καθιερωμένη σειρά Coradia της Alstom με όλα τα μοντέλα της – Stream, Continental ή Polyvalent – μπορεί να προσαρμοστεί αν χρειαστεί και σε έκδοση με μπαταρία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη διεθνή αγορά με λύσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.

Αυτό είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και διαχειρίσιμο για τους ανά τον κόσμο πελάτες μας από την εισαγωγή μιας εντελώς νέας γραμμής προϊόντων. Η γκάμα Coradia της Alstom επιτρέπει στους operators αλλά και στις αρχές μεταφορών να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες στους επιβάτες των περιφερειακών τρένων, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν ότι είναι υποδειγματικές σε αξιοπιστία και τη σχέση κόστους-οφέλους.

Τώρα, η σειρά Coradia μπορεί να λειτουργήσει με όλα τα διαθέσιμα συστήματα για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές ρύπων, τρένα ηλεκτρικά έως ηλεκτρικά με μπαταρία και τρένα υδρογόνου. Σχετικά με το τελευταίο, το Coradia iLint, που τροφοδοτείται με υδρογόνο προσφέρει απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη ενός ντίζελ, και στην ατμόσφαιρα το μόνο που εκπέμπει είναι νερό! Στη Γερμανία είναι ήδη στην υπηρεσία των επιβατών για περισσότερο από ένα χρόνο.

Νίκος Καραγιάννης: Ποια είναι η στρατηγική της Alstom για τρένα με μηδενικές εκπομπές ρύπων;

Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom έχει μοναδική εμπειρία στο να βλέπει τις ανάγκες μεταφοράς από την άποψη του “συστήματος” και να σχεδιάζει βέλτιστες λύσεις για το περιβάλλον. Τα τρένα με καύσιμο το ντίζελ δεν μπορούν να αντικατασταθούν από μία μόνο εναλλακτική τεχνολογία. Γνωρίζοντας ότι οι απαιτήσεις της αγοράς δεν είναι μοναδικές και πως η κάθε εφαρμογή έχει τη δική της απαίτηση, η Alstom προσφέρει λύσεις μειωμένης εκπομπής ρύπων (υβριδικών), αμαξοστοιχίες μπαταριών χωρίς εκπομπές ρύπων και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τρένα.

Νίκος Καραγιάννης: Είναι το τρένο μπαταρίας κατάλληλο για την ελληνική αγορά; Και γιατί;

Ηλίας Παπαδήμας: Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλές παράμετροι, όπως υφιστάμενες επιχειρησιακές απαιτήσεις, υποδομή και τοπογραφία, επίπεδο ηλεκτρισμού, πυκνότητα της κυκλοφορίας στη γραμμή, επίπεδο που απαιτείται τις επενδύσεις και το μέγεθος του στόλου. Σε γενικές γραμμές, οι λύσεις μπαταριών είναι πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους για βραχυπρόθεσμα και μεσαίου μήκους μη ηλεκτροφόρα τμήματα, όπου εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλά παραδείγματα. Οπότε η απάντηση στο ερώτημα σας είναι ναι, με δεδομένα τα χαρακτηριστικά που σας ανέφερα σχετικά με την αυτονομία και την ταχύτητα που μπορεί να προσφέρει ένα Coradia Continental της Alstom.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
LOGISTICS20 ώρες ago

Με ομολογιακό δάνειο 9 εκατ. ευρώ από την Trade Estates προχωρά η EVITENCO τη μεγάλη επένδυση logistics της IKEA

Adia Aluma Hotels - Πηγή: Aluma Hotels / Isrotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ21 ώρες ago

Με 3 νέα lifestyle ξενοδοχεία επεκτείνεται η Hilton στο κέντρο της Αθήνας – Πότε ανοίγουν

Το νέο κτίριο της ΑΑΔΕ στην οδό Πειραιώς - Φωτό: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
REAL ESTATE22 ώρες ago

Άγγιξε το μισό δισ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου της Premia Properties – Ποιά τα 4 ορόσημα του 2024

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ22 ώρες ago

Δείτε την ακτινογραφία της ξενοδοχειακής αγοράς της Αθήνας – Διπλασιάστηκαν οι διεθνείς αλυσίδες

Το ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6 στο κέντρο της Αθήνας - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε ακίνητο του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Πράσινο φως” σε νέα επένδυση ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Ρόδο – Πού θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

Athenaeum InterContinental Athens Hotel - Πηγή: Donkey Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ξεκίνησε από AVAX – ΜΠΑΛΛΙΑΝ το μεγάλο έργο ανακαίνισης 43,7 εκατ. ευρώ του Athenaeum Intercontinental στη Λ. Συγγρού

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Και δεύτερο ακίνητο απέκτησε η ΟΝΥΞ Τουριστική – Πώς θα αξιοποιηθεί

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Πού θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο νέου ξενοδοχείου στα Κουφονήσια

TRYP by Wyndham Piraeus Port - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Με νέο ξενοδοχείο επεκτείνεται η Wyndham στον Πειραιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

Άποψη του Πειραιά - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” δύο νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στον Πειραιά και νέο boutique ξενοδοχείο στο Σύνταγμα – Ποιά εταιρεία επενδύει

Adia Aluma Hotels - Πηγή: Aluma Hotels / Isrotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Απόβαση” και στην Πλατεία Ομονοίας για τη Hilton το Μάρτιο – Ποιό νέο 5άστερο ξενοδοχείο εντάσσεται στην αλυσίδα

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ποιές είναι οι 10 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα που εντάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Προς Στρατηγική Επένδυση οδεύει το νέο mega τουριστικό project στη Χαλκιδική – Ποιά εταιρεία επενδύει

Ναύπλιο - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

3 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο εντάχθηκαν προς χρηματοδότηση στον Αναπτυξιακό Νόμο – Πού θα γίνουν

Το ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6 στο κέντρο της Αθήνας - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε ακίνητο του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

Τα πρώην Κεραμεία Αλλατίνη στη Νοτιοανατολική Πύλη της Θεσσαλονίκης - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Πρώτο “πράσινο φως” για τη μεγάλη επένδυση real estate στα πρώην Κεραμεία Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL5 ημέρες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Άρτης 13 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Η Riviera Galleria στο The Ellinikon - Πηγή: Lamda Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: ξεκίνησε η θεμελίωση του Riviera Galleria στο Ελληνικό – Τι θα περιλαμβάνει

Η νέα τουριστική επένδυση Alexandrou Chora Project στο Costa Ofrynio - Φωτό: Kourtidis Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 εβδομάδες ago

Ξεκίνησαν τα έργα για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Τι θα περιλαμβάνει

Η επένδυση της Ten Brinke στο ακίνητο επί των οδών Λ. Βουλιαγμένης και Βενεζουέλας στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης – Ποιά εταιρεία επενδύει

To Commercial Hub στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

The Ellinikon: ξεκινούν το 2025 τα έργα της πρώτης φάσης και στην πλευρά της Λεωφ. Βουλιαγμένης – Στο επίκεντρο mall και retail park

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).