Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μάνος Μανουσάκης: Τον Απρίλιο ξεκινά η κατασκευή της «μεγάλης» διασύνδεσης Κρήτης

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Μανουσάκης, ΑΔΜΗΕ

Mία άκρως ενδιαφέρουσα και γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη παραχώρησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, στο ypodomes.com. Ο κος Μανουσάκης απάντησε για τις εξελίξεις σε όλα τα μεγάλα μέτωπα έργων που «τρέχουν» αυτή τη στιγμή από τον Διαχειριστή, δίνοντας αναλυτικά χρονοδιαγράμματα για τις νησιωτικές διασυνδέσεις, αρχής γενομένης από την ελληνική μεγαλόνησο, τις Κυκλάδες και την διασύνδεση Εύβοιας-Σκιάθου, η οποία όπως αποκάλυψε, συμβασιοποιείται άμεσα.

Αναφέρθηκε επίσης στις προοπτικές που διαγράφονται στο τοπίο της απολιγνιτοποίησης και της ενεργειακής μετάβασης, όσον αφορά τις αγορές που ανοίγονται για τον Διαχειριστή, δίνοντας ένα σαφές στίγμα για τον ενεργό ρόλο που διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ για την επόμενη ημέρα ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει και το πώς μεταφράζεται για τη χώρα  μας, η ίδρυση του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ενέργειας στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε αναλυτικά:

Κε Μανουσάκη, οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης σήμερα βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Πότε αναμένεται η συμβασιοποίηση του έργου και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης;

Να θυμίσω ότι έχουμε ολοκληρώσει την επιλογή των αναδόχων στα τρία καλωδιακά τμήματα του έργου. Προκειμένου να υπογράψουμε τη σύμβαση με τους αναδόχους των καλωδιακών τμημάτων ήταν απαραίτητο να εκδοθεί η ΑΕΠΟ. Σύμφωνα με την τελευταία πληροφόρηση που έχουμε από το Υπουργείο, αυτή θα έχει εκδοθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Σε δύο με τρεις εβδομάδες αφότου εκδοθεί, σίγουρα θα είμαστε σε θέση να υπογράψουμε τις συμβάσεις. Άρα είναι ασφαλές να πούμε ότι μέσα στο Μάρτιο θα έχουμε τις υπογραφές για τα καλωδιακά τμήματα.

Παράλληλα, βρισκόμαστε προς στο τέλος της τεχνικής αξιολόγησης και για τους μετασχηματιστές, η οποία πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του μήνα και έχοντας την ΑΕΠΟ μετά θα χρειαστούμε τυπικά έναν μήνα από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να υπογράψουμε τις συμβάσεις.

Άρα, εκτιμώ ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια θα υπογραφούν μέσα στο Μάρτιο και για τους μετασχηματιστές μέσα στον Απρίλιο. Έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.

Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η «μεγάλη» διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί.

Που βρισκόμαστε όσον αφορά τη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης;

Τα έργα κυλούν ομαλά. Οι εξελίξεις είναι θετικές στα μέτωπα του υπόγειου καλωδίου τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Πελοπόννησο όπου έχουμε και την κατασκευή του υποσταθμού, για τα οποία είχαμε επιφυλάξεις αν θα δημιουργηθεί κάποιο θέμα αλλά ευτυχώς υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές. Το χερσαίο τμήμα στην Κρήτη αναπτύσσεται κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όπου αυτή τη στιγμή μάλιστα έχει κλείσει μία λωρίδα για την κατασκευή.

Παραμένουμε σταθεροί σε αυτό που έχουμε πει, ότι δηλαδή μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη «μικρή διασύνδεση» Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δεν θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος -που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα- το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μία πρόκληση.

Ωστόσο, οι ανάδοχοι του έργου, Prysmian και της Ελληνικά Καλώδια, με μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με τον Διαχειριστή, έχουν αποδείξει ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαιτητικά έργα είναι σε θέση να ανταποκριθούν. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει.

Πότε «πέφτουν» οι υπογραφές για την συμβασιοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σκιάθου-Εύβοιας;

Στο εν λόγω έργο, όλα πήγαν κατ’ ευχήν. Εδώ βέβαια να διευκρινίσουμε ότι το έργο είναι «χωρισμένο», καθότι σε ό,τι αφορά το καλωδιακό τμήμα, τον διαγωνισμό και τη σύμβαση τα αναλάβαμε εμείς ενώ σε ό,τι αφορά τον υποσταθμό κάναμε για πρώτη φορά προκήρυξη μαζί με τον ΔΕΔΔΗΕ, για όλα τα στοιχεία του, όχι μόνο την πλευρά που αφορά την Υψηλή Τάση.

Την Παρασκευή που μας έρχεται υπογράφουμε με τα Ελληνικά Καλώδια για τα καλώδια ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα ακολουθούν οι υπογραφές, από κοινού με τον ΔΕΔΔΗΕ, με την ABB για τον υποσταθμό.

Πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση Σαντορίνης-Νάξου και ποιος ο σχεδιασμός για τη δρομολόγηση της Δ’ Φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων;

Έχουμε προχωρήσει αρκετά σε ό,τι αφορά το μελετητικό κομμάτι και ο σκοπός είναι να βγει ο διαγωνισμός μέχρι το τέλος του έτους. Προηγουμένως, απαιτείται να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες βυθού, οι χωροθετήσεις κ.ά., διαδικασίες που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Το έργο, με βάση το σχεδιασμό, θα έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι τα μέσα του 2021 και εντός του 2023 θα έχει ηλεκτριστεί.

Αμέσως μετά τη συμβασιοποίηση της διασύνδεσης Σαντορίνης-Νάξου, οι υπόλοιπες Νότιες Κυκλάδες θα διασυνδεθούν στο Σύστημα. Εκεί ακόμα εξετάζουμε το πώς θα σχεδιάσουμε τον διαγωνισμό με τον πιο αποδοτικό τρόπο, καθώς πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο με διάφορα καλωδιακά τμήματα.

Είναι πιθανή η επιτάχυνση των έργων διασύνδεσης των νησιών που έχουν ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης;

Ο λόγος που τα έργα τοποθετούνται «σειριακά» στο ΔΠΑ, δεν αφορά μόνο την πίεση που υφίσταται ο ΑΔΜΗΕ ως οργανισμός αλλά αφορά και την αγορά, η οποία πρέπει να κανονίσει, μεταξύ άλλων, τον ρυθμό παραγωγής των καλωδίων και την κατανομή των ανθρώπινων πόρων στα «ανοιχτά» μέτωπα των έργων, που δεν επιτρέπει να πραγματοποιούνται πάρα πολλά έργα παράλληλα.

Πλην όμως, όποτε αυτό είναι εφικτό, ο Διαχειριστής προχωρά σε επίσπευση των έργων, όπως στη περίπτωση της Γ΄ Φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, η οποία μετακινήθηκε δύο χρόνια πιο μπροστά.

Μία άλλη παράμετρος που λαμβάνεται υπόψιν είναι και η σειρά με την οποία θα επιβαρύνονται οι καταναλωτές από τα τέλη χρέωσης χρήσης συστήματος, σε σχέση με αυτό που γλιτώνουμε από τα ΥΚΩ. Υπάρχει μία σειρά των πραγμάτων.

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα Δεκαετές που θεωρούμε ότι ευθυγραμμίζεται με το νέο ΕΣΕΚ. Σε περίπτωση που χρειαστεί να επιταχύνουμε, έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε.

Εμείς ακολουθούμε τις οδηγίες του βασικού μετόχου μας που είναι η Πολιτεία ενώ παράλληλα έχουμε και τη σύμφωνη γνώμη του έτερου μετόχου μας, της State Grid, ο οποίος δεν αντιμετωπίζει κοντόφθαλμα τις επενδύσεις και έχει κατανοήσει πλήρως την ανάγκη για την ανάπτυξη των διασυνδέσεων και την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Σε ποιες νέες αγορές θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ στο τοπίο της της ενεργειακής μετάβασης και τι πρόσθετες επενδύσεις μπορεί να σημάνει η απολιγνιτοποίηση για τον Διαχειριστή;

Η απολιγνιτοποίηση που συνδέεται με τη νέα «Πράσινη Συμφωνία» της Ευρώπης, μεταφράζεται σε συγκεκριμένη ανάπτυξη νέων κλάδων της Βιομηχανίας. Οι βασικοί κλάδοι της Βιομηχανίας, κατά τη δική μας εκτίμηση, για την Ελλάδα η οποία είναι μία νησιωτική χώρα, είναι η αποθήκευση ενέργειας, προφανώς η ηλεκτροκίνηση και  -λόγω των γεωγραφικών χαρακτηριστικών μας- η πιθανότητα δημιουργίας offshore αιολικών πάρκων, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν και μία συμβιβαστική λύση με τις τοπικές κοινωνίες.

Η στρατηγική του ΑΔΜΗΕ είναι να έχει την ηγεσία στον κλάδο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, που σημαίνει ότι θέλει να ελέγχει τα κατασκευαστικά έργα που θα ενταχθούν στο Σύστημα Μεταφοράς, γι’ αυτό το λόγο είναι ήδη σε συζητήσεις με παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας για την πιθανότητα δημιουργίας offshore διασυνδέσεων ή ακόμη για την προσθήκη επιπλέον νησιών -από αυτά που είναι αυτή τη στιγμή ενταγμένα στο Δεκαετές- στο ΕΣΜΗΕ.

Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας πάνω στα νησιά, εκεί που κάνουμε τη διασύνδεση γιατί όπως έχουν αποδείξει οι μελέτες, ο συνδυασμός της διασύνδεσης με μία αποθηκευτική μονάδα, στην πραγματικότητα αυξάνει την επάρκεια και τη χωρητικότητα της διασύνδεσης, παρέχοντας πρόσθετη ευελιξία.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις για την ηλεκτροκίνηση, η οποία κατανοούμε ότι σχετίζεται περισσότερο με το δίκτυο διανομής, για να δούμε πώς θα τοποθετηθούμε σε σχέση με αυτό. Για παράδειγμα, ο ομόλογος οργανισμός μας στη Βρετανία προσπαθεί να αποτελέσει μέρος αυτής της αγοράς.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ΑΔΜΗΕ δεν θέλει να είναι απλώς συμμετέχων αλλά και καταλύτης της νέας, ευρωπαϊκής «Πράσινης Συμφωνίας» στον ελληνικό χώρο, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί μία εταιρεία η οποία πρέπει να επενδύει τα κέρδη της και να τα επιστρέφει στην κοινωνία, να μπει και σε καινούριους κλάδους, πέραν των παραδοσιακών με τους οποίους ασχολείται αυτή τη στιγμή.

Τι σημαίνει για τον ΑΔΜΗΕ η ίδρυση και λειτουργία του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ηλεκτρικής Ενέργειας;

Εμείς το κοιτάμε από τη σκοπιά της περιφερειακής συνεργασίας μεταξύ των κρατών. Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σχετίζεται και με τη δυνατότητά της να συνεργάζεται στο βέλτιστο βαθμό και με τους γείτονές της.

Άρα, το ότι καταφέραμε να συνεννοηθούμε με τη Ρουμανία, τη Ουγγαρία και Ιταλία και να γίνει το Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου στη Θεσσαλονίκη, είναι μία επιτυχία όλων των Διαχειριστών που συμμετείχαν σε αυτή τη συζήτηση.

Το δεύτερο βήμα αυτής της προσπάθειας είναι να συνεργαστούμε και με τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων, με τις οποίες η Ελλάδα διατηρεί στενές σχέσεις ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και έναν στόχο να ενταχθούν οι χώρες αυτές -σε ό,τι αφορά την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας- στην ενοποιημένη αγορά.

Ο ρόλος των περιφερειακών ελέγχων αναμένεται μεσοπρόθεσμα να αναβαθμιστεί -σε σχέση με σήμερα- οπότε κατ’ αυτή την έννοια είναι σίγουρα ένα θετικό αποτέλεσμα που προάγει τη συνεργασία.

Πηγή: ypodomes.com

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Βασιλικός-ΞΕΕ: Η πρώτη εικόνα για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στον ελληνικό τουρισμό

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος ΞΕΕ

Η εξάπλωση του κορονοϊού παγκοσμίως αλλά και ειδικότερα στην Ελλάδα, εξελίσσεται σε μείζον ζήτημα όχι μονάχα υγείας, αλλά και οικονομίας εξίσου.

Άμεσα, όπως ήταν αναμενόμενο, επηρεάζεται μεταξύ άλλων κι ο ελληνικός τουρισμός, που ως ένας από τους κυριότερους βραχίονες της εθνικής οικονομίας πλήττεται σημαντικά. Μπορεί τελική εκτίμηση για το μέγεθος της ζημίας να μην μπορεί να εξαχθεί ακόμα, μιας και το φαινόμενο εξελίσσεται, αλλά ήδη η πρώτη εικόνα δεν είναι καλή.

Το bizness.gr μίλησε με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, ο οποίος αναφέρθηκε στις επαφές που κιόλας από πλευράς του Επιμελητηρίου γίνονται, την πρώτη εκτίμηση της κατάστασης, καθώς και τον ανησυχητικό εκθετικό χαρακτήρα του ιού.

Ακολουθεί, αναλυτικά, η συνέντευξη του ισχυρού άνδρα του ΞΕΕ:

Ποια είναι η πρώτη εικόνα σας για τις επιπτώσεις και τις συνέπειες του κορονοϊού στον ελληνικό τουρισμό;

«Κοιτάξτε, από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Δυστυχώς, αντιμετωπίζουμε ένα φαινόμενου εκθετικού χαρακτήρα, πράγμα που σημαίνει πως οτιδήποτε λέμε τώρα ενδέχεται σε μία ώρα να μην ισχύει. Και το έχουμε βιώσει πολλές φορές μέσα στις τελευταίες ημέρες και εβδομάδες αυτό. Οπότε ο εκθετικός χαρακτήρας του ιού, είναι το εξαιρετικά ανησυχητικό αυτή τη στιγμή. Διότι κανένας δεν ξέρει που θα καταλήξει αυτό.

Το μόνο σίγουρο είναι, ότι κατ’ αρχάς οι μέχρι τώρα ζημιές για τον ελληνικό τουρισμό είναι πάρα πολύ μεγάλες. Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το σύνολό τους. Συνεχώς κάνουμε μετρήσεις, προκειμένου να ενημερώνουμε τα αρμόδια Υπουργεία, το τραπεζικό σύστημα, για να έχουμε την αίσθηση του μεγέθους. Μόνο την αίσθηση, διότι ξαναλέω δεν μπορούμε να έχουμε τελική εικόνα. Κι όλα αυτά, προσπαθώντας να στήσουμε ένα δίχτυ ασφαλείας για τα μέλη μας, για τις επιχειρήσεις του κλάδου, προκειμένου να μην πάμε σε default άμεσα».

Είναι δηλαδή τόσο άμεσος ο κίνδυνος;

«Όταν είσαι σε ένα περιβάλλον μηδενικής ζήτησης, είναι προφανές ότι υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Άρα, αυτή τη στιγμή είναι μία στιγμή ενότητας, σοβαρότητας και μία στιγμή, που πρέπει να κοιτάξουμε να βρούμε συνολικές λύσεις οι οποίες δεν μπορούν να υπάρξουν, χωρίς την κρατική παρέμβαση.

Είναι σαφές, έχει περαστεί το μήνυμα και το αναμένουμε να επικυρωθεί  στο Eurogroup στις 16 του μήνα, ότι πάμε πια σε διαφορετικά σενάρια παρέμβασης κυβερνήσεων, ενόψει του κινδύνου της πλήρους κατάρρευσης των οικονομικών συστημάτων, των κλάδων κτλ. Ξαναλέω αυτή τη στιγμή κινούμαστε σε ένα περιβάλλον μηδενικής ζήτησης, με κινήσεις οι οποίες γίνονται που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ. Ο κορονοϊός όπως προείπα συνιστά ένα παγκόσμιο φαινόμενο, δεν είναι θέμα ούτε εταιρικό, ούτε προορισμού, ούτε εθνικό, οπότε τα μέτρα με αυτόν τον τρόπο πρέπει να υπάρξουν».

Υπάρχει κάποια εξέλιξη, πιθανή έστω αυτή τη στιγμή, που μπορεί να αμβλύνει έστω λίγο τις αρνητικές συνέπειες;

«Όλοι σε αυτό ευελπιστούμε. Δεν είναι όμως αυτό, το οποίο αυτή τη στιγμή βλέπουμε. Δηλαδή στην παρούσα φάση τα δεδομένα είναι, το είπε και ο Πρωθυπουργός άλλωστε, ότι τα δύσκολα είναι μπροστά. Κοιτάξτε, δεν είναι θέμα αισιοδοξίας ή μη. Αυτή τη στιγμή, όσοι κάθονται σε καρέκλες ευθύνης έχουν την υποχρέωση να αντιμετωπίζουν τα κακά σενάρια. Μακάρι να έρθουν καλύτερα σενάρια, τα οποία θα έρθουν να αμβλύνουν την όποια κατάσταση εκτιμούμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε σενάριο, το οποίο να προϋποθέτει πως αύριο θα βρούμε π.χ. το εμβόλιο.

Εμείς πρέπει να προετοιμαστούμε για τα κακά σενάρια και αυτά αντιμετωπίζουμε, για αυτά κάνουμε επαφές με τράπεζες, για αυτά συζητάμε με την κυβέρνηση, προκειμένου να υπάρξουν μέτρα τα οποία θα επιτρέψουν όχι απλά στις επιχειρήσεις, αλλά σε ολόκληρο το σύστημα, να μην καταρρεύσει. Αυτό θέλουμε τώρα να προστατεύσουμε. Δεν είναι να πάει ένα ξενοδοχείο καλά ή ένας προορισμός ή μία επιχείρηση. Εδώ μιλάμε για την κατάρρευση του συστήματος.

Τα πράγματα τα οποία έχουν συμβεί τις τελευταίες εβδομάδες, το να κλείνει η Αμερική τα σύνορά της είχε συμβεί μόνο στους Δίδυμους Πύργους. Το να ακυρώσει όμως η Lufthansa 32.000 πτήσεις τον Απρίλιο, δεν είχε γίνει ούτε στους Δίδυμους Πύργους. Θέλω να σας πω, λοιπόν, ότι υπάρχουν πράγματα τα οποία συμβαίνουν και είναι εκτός κλίμακας, που έχει αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα μέχρι σήμερα. Δεν είναι ζητήματα στα οποία υπάρχει παρελθόν και best practices. Κανένας αυτή τη στιγμή δεν ξέρει που αυτό θα οδηγήσει, ποιο είναι το βάθος.

Άρα λοιπόν, όταν σας λέω ότι είναι παγκόσμιο (σ.σ. φαινόμενο) και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί, αυτό ακριβώς εννοώ. Βρισκόμαστε σε μία στιγμή όπου πρέπει να συνενώσουμε δυνάμεις και ενωμένα, όλοι, ακόμα και κάποιοι οι οποίοι παραδοσιακά δεν είμαστε στην ίδια «βάρκα», αυτό λέγεται ξενοδόχος και tour operator παραδείγματος χάριν. Είμαστε όλοι ίσοι, στην ίδια «βάρκα», απέναντι στον κορονοϊό. Άρα, με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε, μαζί και οι τράπεζες, μαζί και οι κυβερνήσεις, προκειμένου να σώσουμε το οριζόντιο collapse».

Η συνεννόηση με το Υπουργείο Τουρισμού είναι καλή;

«Ναι, ναι προφανώς είναι καλή και οι επαφές συνεχείς. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο είναι ο σύμβουλος της Πολιτείας και αυτό τον ρόλο υπηρετούμε. Προσπαθώντας να δίνουμε κι εμείς λύσεις, να κάνουμε μετρήσεις, διότι κάνουμε συνεχώς τέτοιες στην αγορά, ώστε να δούμε ποιο είναι το βάθος στο πρόβλημα.

Και δυστυχώς, αυτό που βλέπουμε μέχρι τώρα είναι ότι και είναι πολύ μεγάλο το μέγεθος, αλλά κυρίως αυτό που μας ανησυχεί είναι ο εκθετικός χαρακτήρας του φαινομένου. Δεν είναι ούτε γραμμικός, να πεις έχει μία τάση ανοδική, είναι εκθετικός. Δηλαδή αυτά τα οποία παρατηρούσαμε πριν δέκα μέρες, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που βλέπουμε τώρα. Κι αυτό που μας φοβίζει είναι μήπως αυτά που θα βλέπουμε σε δέκα ημέρες, να μην έχουν καμία σχέση με αυτό που παρατηρούμε σήμερα».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χ. Θεοχάρης: Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει τη δυναμική του πορεία

bizness.gr

Published

on

Ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης

«Ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να συνεχίζει τη δυναμική του πορεία και η Ελλάδα εξακολουθεί να εμπιστεύεται τους Γερμανούς τουρίστες» τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Deutsche Welle ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Βερολίνο όπου συναντήθηκε τόσο με τουριστικούς παράγοντες όσο και με της εκπροσώπους της κυβέρνησης.

Σχετικά με το ζήτημα του κορονοϊού και τις επιπτώσεις του στον τουρισμό εκτίμησε ότι η πλειονότητα αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν φέτος σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τα σχέδια τους και συνέχισε λέγοντας ότι « υπάρχει, σε γενικές γραμμές, κάποια επιφυλακτικότητα του κόσμου να ταξιδέψει, η οποία όμως δεν είναι γενικευμένη».

Αναφερόμενος στις συνομιλίες που είχε με υπουργούς της κυβέρνησης αλλά και με μεγάλους Tour Operator, όπως η TUI και ο Γερμανικός Ταξιδιωτικός Σύνδεσμος (DRV) διαπίστωσε πώς «δεν υπάρχει κανένας φόβος και κανένας λόγος ανησυχίας για τη χώρα μας – δεν μου έθεσε κανένας κάποιο τέτοιο ζήτημα ή κάποια αμφιβολία». Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός εξέφρασε την σιγουριά ότι η δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι ισχυρή όπως και ότι η ανάγκη του κόσμου να πάει διακοπές δεν ανακόπτεται.

Σχετικά με τις επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό από τα γεγονότα στα ελληνοτουρκικά σύνορα ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι : «ακόμη και στις περιοχές που συμβαίνουν αυτά τα γεγονότα, τα ξενοδοχεία που είναι εκεί, δεν έχουν καμία σχέση με το φαινόμενο. Η χώρα μας κάνει αυτό που χρειάζεται για να προστατεύσει τα ευρωπαϊκά σύνορα. Ακολουθώντας αυτή τη σωστή και αυστηρή πολιτική τήρησης των νόμων στα σύνορά μας θωρακίζουμε και το τουριστικό μας προϊόν».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αναπλάσεις στο κέντρο και τα κτίρια της Αθήνας, ένα μεγάλο στοίχημα

Avatar

Published

on

Κατασκευή πολυκατοικίας

Το πως θέλουμε να δούμε το κέντρο της Αθήνας είναι μία μεγάλη κουβέντα η οποία κρατάει χρόνια. Μία σκέψη σε αυτό είναι τι παρεμβάσεις θα προταθούν. Εδώ και ένα έτος ο Δήμος Αθηναίων έχει ξεκινήσει να ολοκληρώνι ένα φιλόδοξο πρόγραμμα πεζοδρομήσεων που το αποτέλεσμα τους μέχρι τώρα είναι αρκετά ικανοποιητικό. Αλλάζει όλη την πόλη; όχι αλλά της δίνει μία φρεσκάδα που ομολογουμένως της λείπει. Η νέα διοίκηση του Δήμου, αποτελείται από νέους ανθρώπους που πιστεύουν ότι σε βάθος χρόνου θα μπορέσουν να αλλάξουν την εικόνα της πόλης προς το καλύτερο. Η αρχή γίνεται με την Ομόνοια που μας επανασυστήνεται.

Οι παρεμβάσεις λοιπόν δεν θα πρέπει να είναι της λογικής του ράβω-ξηλώνω σωστά; Θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους το τι εκτελείται αυτή την εποχή και το τι είναι βέβαιο ότι θα γίνει και να λειτουργήσουν περισσότερο “οικουμενικά”, δηλαδή να αγκαλιάσουν το κέντρο σε μεγαλύτερη έκταση.

Αυτό είναι και το βασικό ερώτημα. Ποιο είναι τελικά το κέντρο; δεν είναι τα Εξάρχεια; δεν είναι η Πατησίων; δεν είναι η περιοχή του Πολυτεχνείου; δεν είναι η περιοχή κάτω από την Ομόνοια μέχρι το Μεταξουργείο;

Επίσης ένα πολύ σημαντικό ερώτημα είναι πως θέλουμε να κινούνται οχήματα και άνθρωποι σε αυτό το κέντρο. Θέλουμε το σημερινό μοντέλο που είναι κάπως χαοτικό; οχήματα παντού και άνθρωποι που προσπαθούν με ελιγμούς να κινηθούν γύρω από αυτά ή περισσότερο χώρο σε πεζούς, ποδήλατα και μέσα σταθερής τροχιάς και εμφανώς λιγότερος χώρος για οχήματα; Η βιώσιμη αστική κινητικότητα δίνει εδώ την απάντηση από μόνη της.

Επίσης το να κάνουμε παρεμβάσεις σε βασικές υποδομές αλλά να μην λαμβάνουμε υπόψη τη συντήρηση τους αλλά και το πως λειτουργεί η πόλη, αυτό που θα καταφέρει είναι ότι κατάφεραν και άλλες παρεμβάσεις. Μία θολή εικόνα που δεν καταφέρνει να αναδείξει την πόλη. Θα ληφθεί λοιπόν υπόψη ότι η Αθήνα είναι γεμάτη με κάδους που είναι διάσπαρτοι σε όλο το κέντρο; θα προταθεί ένας νεός βιώσιμος και καλύτερα διαχειρίσιμος τρόπος για αυτό; θα υπάρχει συντήρηση σε ότι δημιουργηθεί; πάρκα και πεζοδρόμια είναι όμορφα όταν είναι καλοσυντηρημένα. Το σύνηθες φαινόμενο στην πόλη είναι ότι χαλάει να μένει έτσι μέχρι την επόμενη μεγάλη -και κοστοβόρα συνήθως- παρέμβαση.

Τι κάνουμε επίσης με τα κτίρια; Παρά τη μεγάλη και δυναμική τουριστική ανάπτυξη στο κέντρο παραμένουν πολλά τα γκρίζα, κλειστά κτίρια. Τι κάνουμε με αυτά; Πως θα αναγεννηθούν και μαζί θα φέρουν ζωή στους δρόμους που βρίσκονται; Επίσης θα υπάρχει κάποιος κανονισμός για την εξωτερική τους εμφάνιση; Θα υπάρχει υποχρεωτική συντήρηση και μία εικόνα αξιοπρεπής; σήμερα σε πάρα πολλές περιπτώσεις μπορούμε να δούμε ένα όμορφο εμπορικό κατάστημα και από πάνω το χάος, κτίρια σε πλήρη εγκατάλειψη.

Θα υπάρχουν κίνητρα για αλλαγή όψης κτιρίων, μέσω του νόμου για την ενεργειακή αναβάθμιση αλλά και για λόγους καλαισθησίας ακόμα.; Η Αθήνα είναι από τις λίγες μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης που αδιαφορεί για το πως δείχνει ένα κτίριο ακόμα και στους κεντρικότερους δρόμους της.

Κίνητρα θα υπάρξουν για νέες επενδύσεις; χωρίς επενδύσεις τα όμορφα πεζοδρόμια και πλατείες το μόνο που θα αποκτήσουν είναι τραπεζοκαθίσματα για καφέ και εστιατόρια. Φυσικά και είναι χρήσιμα αλλά όταν είναι μονόδρομος, κάτι δεν πάει καλά.

Η Ανάπλαση του κέντρου είναι μία φανταστική αρχή για να ανασυγκροτήσουμε την πόλη, όχι μόνο για να αλλάξουμε τα πεζοδρόμια της. Πρέπει να έχει όραμα, συνέχεια και συνέπεια, πολιτική βουλήση, την αποδοχή της κοινωνίας και το τελικό της αποτέλεσμα να αποτελέσει την απαρχή για να συμβεί το ίδιο και σε άλλες ελληνικές πόλεις ειδάλλως θα έχουμε και πάλι μία από τα ίδια και σε κάποια χρόνια θα μιλάμε ξανά και ξανά για την ανάγκη “ανάπλασης”, κοστοβόρας και εποχιακής.

Καλή εβδομάδα σε όλους
3.3.20

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending